LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ruud402
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2020 07:24

Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door ruud402 »

Voor de tweede achtereenvolgende week geen internetverbinding van Ziggo. Ze pochen de beste en snelste provider te zijn maar kunnen het niet waar maken.

Ellende is begonnen met de Ziggo die alle horizon boxen wil vervangen en je de medianext box aanbiedt met aparte modem voor internet. De verbinding van horizon box was gewoon goed en had je zonder probleem internet. Maar sinds de overgang van Horizon box naar mediabox next heb ik geen internet meer.

Als trouwe klant van Ziggo laten ze ons vervolgens in de kou staan. Bellen met Ziggo is met onervaren medewerkers de verkooppraatje houden maar niets oplossen. Vragen naar een leidinggevende, maar willen ze niet geven. Als consument die diensten van ziggo afneemt heb ik recht op goede degelijke internetverbinding. Als je klacht indient doen ze er erg laconiek onder beetje lacherig, schofterig vind ik dit, komen met de ene na andere smoes aandraven, juist in de tijd is thuiswerken hot item maar dat kan Ziggo de consument niet bieden.Tot op de dag van vandaag hebben wij vanaf 31 augustus 2020 al geen internet meer!! Wel betalen voor slecht werkend netwerk! Graag verder advies!

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door JozJan »

Heb je de nieuwe box door een monteur laten installeren? Zou niet nodig moeten zijn, maar tussen de regels van je bericht doorlezend lijkt me dat gene overbodige luxe.

Een Horizonbox zonder problemen, daar heb je dan wel weer geluk mee gehad al die tijd. Ik wist niet dat dat kon met die drama-box...

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan was u “verwend” met die horizon box zonder problemen. Hier is het spul ook kort geleden zelf vervangen door Next boxen, maar zonder problemen. Werkt flitsend.

Trapman
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2020 09:57

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Trapman »

Ik heb exact hetzelfde. Oud cisco modem ging, na jaren goed te hebben gewerkt, kapot. Nu nieuw modem (Connect Box). Monteur heeft geconstateerd dat in huis alles technisch in orde is. Nu al 8 dagen geen internet. Wel 15 keer gebeld. Telkens nieuwe smoes en uiteindelijk het hoge woord: Ziggo kan geen dataverkeer sturen omdat ‘de centrale’ telkens het oude vaste IP-adres blijft gebruiken, terwijl het nu een dynamisch adres moet zijn. Men is vriendelijk aan de telefoon, maar ze laten je in feite gewoon barsten. Moraal: wordt daar geen klant en als je dat al bent, vervang geen modem, want je krijgt gegarandeerd ellende. Het wordt tijd voor een wettelijke schadevergoeding bij dit soort wanprestaties.

sake1987

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ja ik had ook 2 Horizon boxen en nu 2 Next.
Wat een verademing En ik heb ook nog geluk heb 2 Next boxen bij het Complete pakket.
Probeer eens te communiceren via Messenger

Trapman
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2020 09:57

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Trapman »

Communiceren via Messenger is ook geen optie. Men reageert met “wat vervelend“ en zegt dat er hard aan wordt gewerkt. Het probleem is hardnekkig. Mijn voorstel om (voorlopig) terug te gaan naar een Cisco modem, dat altijd heeft gewerkt, werd afgewezen alsof ik iets onoirbaars had gezegd. Men gedraagt zich als een onaantastbare monopolist. Misschien helpt het als ze in een Radar-uitzending worden aangepakt.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ook hier probleemloos (en op eigen initiatief) overgestapt naar die next box, werkt honderd keer beter dan de oude horizon box! Ook internet veel beter, zelfs geen mesh netwerk meer nodig nu.

Weet je zeker dat je het aparte modem goed hebt aangesloten?
En had je hier voor wel perfect internet?
Optie zou zijn om een ander modem aan de kabel te hangen en te kijken wat er gebeurt, om te checken of je nieuwe Ziggo modem niet stuk is.
Niet rot bedoeld, maar heel vaak zijn dit soort dingen gebruikers / installatie fouten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ook ik heb al ruim een jaar de Next box en ben uiterst tevreden.
Ik ben dus ook bang dat er toch iets anders aan de hand is.

Even dingen scheiden:
Heeft u alleen geen internet en werkt de TV (Next box op coax of TV op smartcard) naar behoren?
Heeft u zelf alles aangesloten en bent u bekend met deze materie?
Is het probleem met de draadloze WiFi verbinding of ook als u een netwerk kabel aansluit, rechtstreeks op het modem?
Geeft het modem / AP de juiste indicatie's op de voorkant van het kastje?

sake1987

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Laat eens een monteur langs komen

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Methusalah »

En inhoudelijk, wat zegt Ziggo dan over waar aan het zou liggen? Ik neem dat ze niet hun mond dicht houden als je aangeeft dat iets niet werkt. Dus licht misschien aan uw eigen netwerk (wat 9 van de 10 keer het geval is).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je ontevreden bent, neem dan gewoon een andere provider. De provider waar je ontevreden over bent, krijgt je geld dan niet meer. Stemmen met de voeten.

Jerpauw
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Jerpauw »

ruud402 schreef:
08 sep 2020 07:46
Voor de tweede achtereenvolgende week geen internetverbinding van Ziggo. Ze pochen de beste en snelste provider te zijn maar kunnen het niet waar maken.

Ellende is begonnen met de Ziggo die alle horizon boxen wil vervangen

Oh kunt u een bericht sturen met waar precies staat dat alle horizonboxen vervangen gaan worden?
Dat is niet het geval naar mijn weten.

Wellicht gaat het om de Extra mediabox XL, die gaan eruit maar dat geldt niet voor de horizonboxen.



en je de medianext box aanbiedt met aparte modem voor internet. De verbinding van horizon box was gewoon goed en had je zonder probleem internet. Maar sinds de overgang van Horizon box naar mediabox next heb ik geen internet meer.

Heeft u wel een modem gekregen?

Als trouwe klant van Ziggo laten ze ons vervolgens in de kou staan. Bellen met Ziggo is met onervaren medewerkers de verkooppraatje houden maar niets oplossen. Vragen naar een leidinggevende, maar willen ze niet geven. Als consument die diensten van ziggo afneemt heb ik recht op goede degelijke internetverbinding. Als je klacht indient doen ze er erg laconiek onder beetje lacherig, schofterig vind ik dit, komen met de ene na andere smoes aandraven, juist in de tijd is thuiswerken hot item maar dat kan Ziggo de consument niet bieden.Tot op de dag van vandaag hebben wij vanaf 31 augustus 2020 al geen internet meer!! Wel betalen voor slecht werkend netwerk! Graag verder advies!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1200 bellen en als ze het niet oplossen en/of geen vergoeding geven voor niet werkende periode, dan mag je weg lopen.
Vaak houden ze niet van dat laatste... en vraag of je een andere moet zoeken.

Marjo L
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2020 19:46

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Marjo L »

Trapman schreef:
09 sep 2020 17:42
Ik heb exact hetzelfde. Oud cisco modem ging, na jaren goed te hebben gewerkt, kapot. Nu nieuw modem (Connect Box). Monteur heeft geconstateerd dat in huis alles technisch in orde is. Nu al 8 dagen geen internet. Wel 15 keer gebeld. Telkens nieuwe smoes en uiteindelijk het hoge woord: Ziggo kan geen dataverkeer sturen omdat ‘de centrale’ telkens het oude vaste IP-adres blijft gebruiken, terwijl het nu een dynamisch adres moet zijn. Men is vriendelijk aan de telefoon, maar ze laten je in feite gewoon barsten. Moraal: wordt daar geen klant en als je dat al bent, vervang geen modem, want je krijgt gegarandeerd ellende. Het wordt tijd voor een wettelijke schadevergoeding bij dit soort wanprestaties.
Hier hetzelfde probleem en al bijna een week geen (snel) internet. Inmiddels vele medewerkers gesproken, monteur langs geweest, telkens is er wat anders aan de hand. Van het kastje naar de muur, grote schande! Geen enkel vertrouwen in dat dit nog gaat werken.

Th.M
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2016 15:45

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Th.M »

Ik vind het allemaal wel heel vreemd hoor, ik heb zelf ook de nieuwe connectbox gekregen en hier loopt alles wel goed....Ik had alleen ander WiFi wachtwoord wat ik moest invoeren op mijn apparaten en klaar was alles.Ik ben al jaren klant en heel tevreden met ziggo.
De monteur is verplicht niet eerder weg te gaan dan dat er één goed werkend apparaat is, meestal is dat de TV.
Ik heb overal zelf de WiFi code ingevoerd en ben een vrouw van 67 dus zo moeilijk is dat niet.
Soms moet je wel eens een poos wachten voordat alles het doet..... lukt het niet dan kun je 1200 gratis bellen en kies je voor technische storing..die kunnen ook op afstand kijken......

Harrij
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2020 14:06

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Harrij »

Bijna altijd hetzelfde liedje, je wordt bij Ziggo niet serieus genomen als trouwe klant.
Mijn advies is stap over naar KPN. KPN laat je niet in de steek, máár laat ook wel eens een steek vallen.
Bij KPN krijg je goede service en de helpdesk is grotendeels bemenst met deskundig personeel.
Kortom een aanrader

sake1987

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Harrij schreef:
13 sep 2020 14:21
Bijna altijd hetzelfde liedje, je wordt bij Ziggo niet serieus genomen als trouwe klant.
Mijn advies is stap over naar KPN. KPN laat je niet in de steek, máár laat ook wel eens een steek vallen.
Bij KPN krijg je goede service en de helpdesk is grotendeels bemenst met deskundig personeel.
Kortom een aanrader
Goh laat ik nou net zo op een positieve manier over Ziggo denken 🤔 😆

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door Eres »

Uit eigen ervaring.
Ruim 1 week aan het lijntje gehouden door Ziggo, de hoofd media next werkte zonder probleem, de extra next moest een update doen en dat gaf een error code, smoesje van Ziggo de software van de apparatuur zou door hun niet zijn ingevoerd foutje van Ziggo.
Aan het eind van de week zou het voor elkaar zijn, let op Ziggo moet ook de box "aangemeld hebben" hun verhaal.
Door toeval is de stroom van het modem gehaald en na herstart werkte alles, modem gereset wat bij Ziggo nogal regelmatig nodig is.
Ik zou zeggen gewoon ook proberen.

A.Wagenaar
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 sep 2017 21:44

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door A.Wagenaar »

Gelukkig is bij mij Ziggo zeer correct, alhoewel door de jaren heen... b.v. modem wat maar een kant op werkt. Na een jaar of 20 heb je altijd ergens oude troep, ook van Ziggo, die ook hoognodig vervangen had moeten worden. Ook mislukte in het begin de telefoon vaak.

Naar mijn idee is Ziggo langzamerhand veel en veel te groot geworden. Ik vind het een wonder dat ze de telefoon nog opnemen met zoveel klanten.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen met de nieuwe glasvezel, die bij ons overal al tijden voor de huizen, uit de grond steekt. Volgens mij zijn ze ook daarmee enorm op achter. Een paar jaar geleden toen de glasvezel werd aangekondigd, vlogen de provideraanbiedingen om je oren. Kan ik daar nu nog vanaf en opnieuw een keuze maken???? Je moest je toen bij een provider naar keuze, voor 1 jaar aanmelden.

Aart

Hensbroek.

BozzDH
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mar 2020 10:00

Re: Al weken geen internetverbinding bij Ziggo

Ongelezen bericht door BozzDH »

TS heeft niet meer gereageerd sinds zijn eerste bericht. Mocht hij hier nog wel lezen, dan raad ik ‘m aan dezelfde vraag te stellen in de Ziggo Community (https://community.ziggo.nl/). Daar pakken moderators van Ziggo een probleem op en worden klanten zo goed als mogelijk en redelijk snel geholpen. Vaak werkt dat beter dan de telefonische helpdesk.

Gesloten