LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN internetplusbellen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
collega_IPBers
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2007 20:21

KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door collega_IPBers »

Beste (klagende, positieve) mensen

Ik werk zelf ook op de helpdesk van IPB. Wat er hier gezegd wordt is inderdaad niet goed te praten. Er gaan misschien dingen verkeerd en er worden soms misschien geen afspraken nagekomen. Maar er wordt tegen een klant gezegd dat ze binnen een week worden teruggebeld en ja hoor je raad het al na een dag bellen ze weer op waarom ik niet teruggebeld wordt. Ja zo kan je al callcenter niks. (dweilen met de kraan open) En ook nog klagen dat ze zolang ik de wachtrij staan. DDUUHH Nog een klassieke voorbeeld. Kl belt op en zegt ik kan niet naar 06/0900 nrs bellen. Oh dat ga je uitzoeken en komt erachter dat de klant de activeringsnummer(1369/1368) niet heeft gebeld. Leg je dit uit en krijg je als andwoord( ja maar dat staat nergens in de handleiding). Meneer/Mevrouw kijkt u eens op (bijv) blz 24 daar staat het. Nee hoor die is blanco. Nou mensen wat moeten wij op de helpdesk hier nou mee. Als een ieder eerst kijkt en goed de handleiding doorleest misschien is dan de wachtrij ook een stukje minder geworden.
Verder het is een goed product en KPN doet zo goed mogelijk hun best om het goed te houden.

bjorn4548
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:36

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door bjorn4548 »

Volgens mij kun je nergens heen bellen als je 1365/1368/1369 nog niet hebt gebeld... ook geen vaste nummers. Bovendien moet je ook wel melden dat er nogal veel verschillende versies installatiehandleidingen zijn, en dat die van KPN/Planet onjuist is... Volgens die handleiding moet je de telefoon op de splitter aansluiten... En dan vinden jullie het gek dat de mensen jullie gaan bellen dat het niet lukt?
Maar eerlijk is eerlijk, er zijn ook zat mensen die het helemaal verprutsen...

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

Het is altijd makkelijker eerst klagen en dan pas het boekje lezen.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Flipipo »

Inderdaad is klagen makkelijker dan doen. Ik heb nu ook internet bellen en surfen... ja hoor alles werkt in 1 x na bladzij voor bladzij lezen en niet denken ik weet het wel ...

Ik verwachtte ook geld terug omdat we abonnement vooruit hadden gedokt. Ja hoor zonder te vragen netjes terugontvangen na 2 maanden. Dus ze hebben werk goed gedaan...

Natuurlijk zal er altijd wat mis gaan bij paar mensen, in fabrieken komt het ook voor dat producten fout gemaakt worden... dat mag toch of moet alles 100% gaan??

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Mickey D »

Alleen wel heel zuur als JOU alle fouten overkomen die er te verzinnen zijn... Mijn aansluiting zelf gedaan, helemaal volgens het boekje, maar werkte niet. Waarom niet? Gewoon, omdat de KPN het niet nodig had gevonden mij een JUISTE handleiding te sturen.
Okee, kan gebeuren, was met behulp van een telefoontje naar de (toen nog dure, maar enigszins bereikbare) helpdesk opgelost. Prima toch?
Nee, vervolgens geen draadloze verbinding! Ook nog niet erg: KPN heeft gratis (behoudens de telefoonkosten à 0,10/minuut) de instellingen van mijn computer dusdanig veranderd dat ik op geen enkel draadloos netwerk aangemeld word zonder allerlei trucs uit te halen, terwijl dat voordien gewoon wel lukte. Tweede foutje, ook nog te accepteren? En nog maar eens bellen om die instellingen weer terug te laten veranderen? Ho even, maar dat ondersteunen we niet!!!
Ik bleef dus met dit probleem zitten...
Verder: slechte geluidskwaliteit, waardoor gisteren ook de KPN klantenservice niet met me wilde praten; verbroken verbindingen; geen kiestoon of alleen kiestoon maar vervolgens geen verbinding; onterecht ingesprekstoon als ik gebeld word; telefoon gaat niet over als ik gebeld word; een wisselgesprek waarbij ik de tweede lijn niet kan opnemen en waarvan de helpdesk zegt dat dat een onmogelijkheid is, zal dus wel aan de instellingen van mijn telefoon liggen.... (ja natuurlijk, die verzint precies op het moment dat iemand mij belt terwijl ik al ingesprek ben, dat hij die tweede lijn moet laten horen.....)
Zal ik nog even doorgaan, of is het nu wel duidelijk dat het bij sommigen ECHT EEN GROOT PROBLEEM IS? Ik zeur niet over kleine dingetjes, ik heb gewoon geen werkende telefoonlijn. De KPN heeft dit uiteindelijk ook toegegeven, maar heeft nog lang moeilijk gedaan over ontbinding van het contract. En zelfs nu: ik lees net bij de orderstatus (wilde graag een datum zien waarop het abo stopt!) dat mijn lijn geschikt gemaakt wordt voor mijn IPB aanvraag en dat ik binnen 3 weken het installatiepakket thuiskrijg...

Hebben de helpdesk medewerkers hier misschien een verklaring voor? Of weet iemand een manier om dit GOED te laten herstellen? Ik ben inmiddels een beetje wanhopig...

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Alleen wel heel zuur als JOU alle fouten overkomen die er te verzinnen zijn...
Inderdaad, bij twee aanvragen (adsl en digitale televisie) heeft KPN het gepresteerd om ze zo volledig te verprutsen en te frustreren dat ik ze beiden moest annuleren.
Op drie klachtenbrieven is nooit gereageerd.

bjorn4548
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:36

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door bjorn4548 »

Mickey D,

Hier exact hetzelfde. Heb mijn abonnement opgezegd per 22 februari, en bij orderstatus staat ook: laatste wijziging 16 januari, u ontvangt het installatiepakket binnen 3 weken.
Maar ik denk dat dit een foutje op de pagina is. Heb vandaag de brief gekregen waarin ook staat dat mijn IPB per 22 februari stopt.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door evie01 »

Wij hadden dus internet plus bellen aangesmeerd gekregen door een medewerker van dixons! wat we dus ook weer geannuleerd hebben. Toen begon de ellende eigenlijk pas!!

Wij hadden reeds ruim 3 jaar een adsl-comfort abbonnement bij Planet, bij de annulering duidelijk aangegeven dat we dat gewoon zouden voortzetten. dat was 6 december, nu is het 23 januari en ik heb nu helemaal NIETS meer!! Het begon met facturen van €0,- daarna kreeg ik abbonnements geld teruggestort. Toen had ik opeens geen internet meer, dat werd opgelost door een alternatief inlogaccount dat ik van KPN kreeg. elke keer word door de helpdesk van planet verteld dat het binnen een paar werkdagen opgelost zou worden.

Vorige week was opeens heel mijn abbonnement verdwenen!!! en ook mijn e-mail account en musicstream tegoed. Ik kreeg een brief dat op mijn verzoek mijn adsl comfort abbonnement beeindigt zou worden (eeuuuhhhh welk verzoek van mijn kant) en of ik in de toekomst misschien wel een nieuwe klant wou worden (tsja ik ben toch echt nog klant).

Toen heb ik maar een mail naar de klantenservice gestuurd. Ik kreeg wel snel antwoord, maar..............ik kon er niets mee omdat het een automatisch bericht was (antwoord n.a.v. steekwoorden in mijn mail)
daarna maar weer eens opgebeld. "mevrouw binnen 2 dagen is alles hersteld, ze zijn nu alles gereed aan het maken"

U raad het wel.............................ik heb nog steeds niets.

collega_IPBers ik snap dat er mensen zijn die met een hoop "onzin" bellen, maar het is nogal frustrerend als je een echt probleem hebt met planet je elke keer van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ook met de loze toezeggingen word ik niet echt geholpen. Ik moet zeggen op aan paar keer na ben ik wel altijd correct en vriendelijk te woord gestaan, dat is dan op dit moment mijn enige pluspunt!

ik heb het hierboven even vrij kort samengevat, maar als je al vanaf begin december zo aan het prullen ben om gewoon internet en e-mail te hebben word je wel een beetje moe ervan! :(

tvalphen
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2006 23:57

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door tvalphen »

ben nu sinds 01 november verhuisd maar na 3 maanden heeel veeeel bellen heb ik nog steeds geen belverbinding, de medewerkers aan de lijn bij KPN/Het Net hebben geen verstand van zaken en vinden dat ik geduld moet hebben omdat er aan het probleem gewerkt wordt. Hoezo geduld hebben. Ik vind 3 maanden behoorlijk veel geduld hebben. Oja je moet wel de facturen blijven betalen anders kom ik mijn verplichtingen niet na. :shock: Ik wordt stapel gestoord van deze ****** benden wat KPN of Het Net mag heten.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Jan9 »

En ook nog klagen dat ze zolang ik de wachtrij staan. DDUUHH
Ja het IPB drama wordt pas echt interessant als de helpdeskmedewerkers gaan klagen over de klanten :)

justcin
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:08

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door justcin »

Ik heb ook sinds november ipb van kpn.
Ik heb hetzelfde probleem iedere keer met mijn telefoon.
ik heb wel het hele boekje doorgelopen en toch heb ik problemen.
Ik heb van de drie maanden dat ik ipb heb misschien in totaal maar 1 maand kunnen bellen. Er is zelfs een periode geweest dat ik 10 dagen geen telefoon heb gehad, ik denk dat ik in totaal 15 keer gebeld heb naar de kpn en iedere keer zeiden ze dat het opgelost was, en als ik dan wilde bellen deed mijn telefoon het nog niet.
Ik zou ook inderdaad tot 3 keer toe teruggebeld worden binnen een week.
Alle drie de keren is dat niet gebeurd. Ook heb ik 2 keer een email gestuurd, waarbij staat dat je binnen 2 werkdagen bericht terug zou ontvangen, maar gebeurde ook niet. Pas een week later kreeg ik een email waarin stond dat ik mijn modem moest resetten. Wat ik natuurlijk al een paar keer gedaan had toen ik iemand aan de telefoon had van kpn. Nu doet mijn telefoon het weer niet, en heb ik gisteren gebeld, toen kreeg ik te horen dat het apparaat wat storingen oplost een storing heeft. Toen vroeg ik of de meneer me door kon verbinden met iemand waar ik mijn abonnement op wilde zeggen, toen ik die vrouw aan de telefoon kreeg zei ze dat dat niet kon omdat ik er minstens een jaar aan vastzit. De net belde ik weer 0800-0505 en werd ik eruitgegooid omdat er door te grote belangstelling voor ipb een te lange wachttijd is en ik werd aangeraden om op een later tijdstip terug te bellen. Dus de service is ook ver te zoeken. Nou ik denk zelf dat het meer klachten zijn die ze op moeten lossen dan dat er nog belangstelling is. Aangezien ik iedereen om me heen hoor over problemen. maar er word wel verwacht dat ik gewoon betaal(wat ik ook wel doe). het is gewoon te gek voor woorden dat zo'n groot bedrijf wat al zo lang bezig is met telefonie de zaakjes niet op orde hebben. Nu ben ik het ook zat en heb besloten om verdere maatregelen te ondernemen. vanmiddag ga ik naar een rechtswinkel en ga ik uitzoeken wat mijn rechten zijn, want ik vind dit niet normaal.
En als ze je gewoon goed helpen is er niks aan de hand.
Maar iedere keer als ik klantenservice aan de lijn heb en ik zeg dat ik weer niet kan bellen, krijg je iedere keer als eerste te horen"welke lampjes braden er".
het is gewoon een standaard lijstje wat ze opnoemen.

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als jullie dan zoveel klachten horen over Internet Plus Bellen, waarom blijven jullie dan nog zo koppig en gaan het massaal bestellen?
(hierbij heb ik het over de nieuwe bestellers)

Als een product niet goed is, dan blijf je er vanaf.

Mijn advies is om de oude telefoonlijn te behouden en daarnaast ADSL erbij te nemen.

Als een product niet goed is, dan blijf je er vanaf.

Ik ben bang dat ik het antwoord al weet. De prijs.

Voor de degene die nu IPB bestellen en problemen krijgen:
Eigen schuld, je bent genoeg gewaarschuwd om ervan af te blijven.

Het spijt me dat ik het zeg, maar het valt me op dat hoemeer mensen klagen, des te meer mensen gaan het bestellen!

En daar begrijp ik dus helemaal niets van!
Als over een product zoveel geklaagd wordt en dat er zoveel problemen mee zijn, dan bestel je dat product toch niet?

En is het nu echt nodig om iedere keer weer een nieuwe topic te openen en aangeven dat IPB niet goed is?

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hallo,
Ik heb een jaar lang internetplus bellen gehad en had wel veel storingen met mijn telefoon, maar werd toch altijd netjes behandeld.
Ik heb de stomme fout gemaakt om over te stappen naat hetnet bellen en internetten. Het abonnement zou netjes overlopen van de een naar de ander, want het is beide van kpn. Nou ik werd van kpn planet afgesloten maar het net sloot mij niet aan. Dus dat had als resultaat geen telefoon en geen internet, en dan kunnen ze voorlopig niks voor je doen. En hetnet had al twee klantennummers van mij, en bleef aan de gang met rare praktijken. Na 3 maanden heb ik het contract laten ontbinden en toen kwamen ze dat ik nog 6 maanden geduld moest hebben voor het net surfen en bellen. Nou daar bedankte ik voor. Kpn sloot toen een aneloge lijn aan bij ons, en ja hoor die aansluitkosten kwamen op onze rekening terwijl ik nooit de opdracht had gegeven om af te sluiten. Inmiddels ben ik een contract aangegaan bij speedlinq, maar dit bedrijf is helemaal het toppunt. Expres foute wachtwoorden sturen zodat je de helpdesk moet bellen van 70 cent per minuut en dan eerst nog minimaal 15 minuten in de wacht gezet wordt. Nou ik raad aan stap nooit zo snel over, want dan heb je pas echt problemen.

Groetjes , Mariska

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Als jullie dan zoveel klachten horen over Internet Plus Bellen, waarom blijven jullie dan nog zo koppig en gaan het massaal bestellen?
(hierbij heb ik het over de nieuwe bestellers)
Als je nog nooit slechte ervaringen hebt gehad bestel je een product in goed vertrouwen, pas als de problemen ontstaan ga je op internet neuzen en zie je dat er veel aan se hand is met je product.
Als je eenmaal een paar minder goede ervaringen hebt, dan ga je rondkijken voor je ooit weer iets besteld.
Ik kan me dus voortellen dat er mensen zijn die gewoon in vertrouwen een nieuw product bestellen.
Nou ik raad aan stap nooit zo snel over, want dan heb je pas echt problemen.
Ik betaal per maand tientallen euro's te veel, een vaste lijn van KPN (dat hebben ze wel goed in orde) en ADSL via xs4all, een goede provider die problemen binnen enkele minuten oplost.
Ik weet dat ik een dief van mijn eigen portemonnee ben, maar voorlopig laat ik het zo tot ik veilig kan overstappen naar iets anders.

ikbenik

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik weet dat ik een dief van mijn eigen portemonnee ben, maar voorlopig laat ik het zo tot ik veilig kan overstappen naar iets anders.
Beter een dief van je eigen portemonnee dan slechte producten.

Als je nog nooit slechte ervaringen hebt gehad bestel je een product in goed vertrouwen, pas als de problemen ontstaan ga je op internet neuzen en zie je dat er veel aan se hand is met je product.
Het probleem van nieuwe producten of diensten is dat het nooit gelijk vrij is van kinderziektes en dat men gelijk de hoogste kwaliteit eist.
De consument heeft gelijk de hoogste verwachtingen en het resultaat valt tegen en men begint dan gelijk te mopperen.

Over een paar dagen is Windows Vista ook voor de consument beschikbaar.
Dan ga je hetzelfde zien.
Het is een product wat nieuw op de markt komt en zal heus niet vrij zijn van fouten. Met het product is niets mis mee, alleen zal er in het begin nog het één en ander haperen.

Als je een nieuwe product neemt dat net op de markt is, dan kun je er nog problemen van verwachten.
De consument is wat dat betreft veel te naïef en eist gelijk een product dat geen problemen zal hebben.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Als je een nieuwe product neemt dat net op de markt is, dan kun je er nog problemen van verwachten.
De consument is wat dat betreft veel te naïef en eist gelijk een product dat geen problemen zal hebben.
Volgens mij was het juist KPN die veel later dan de anderen met dit product kwam omdat ze volgens hun eigen verklaring eerst de kinderziekten er uit wilden halen en gelijk met een goed product wilde komen.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door willemo »

Ik heb nu ruim 14 maanden InternetPlusBellen van KPN en het leek zonder problemen te zijn.
Afgelopen week merkte ik echter dat ik de huisarts (een nogal druk bezocht telefoonnummer) niet kon bereiken want de telefoon bleef geheel dood.
Door mobiel te bellen ontdekte ik dat deze in gesprek was en ik geen ingesprektoon kreeg.
Dode lijn was dus in werkelijkheid een telefoonnummer dat ingesprek was.

Na kontakt met KPN bleek dat ik nog een Siemens Experiabox had met een verkeerde (te lichte) voeding.
Een geschakelde voeding namelijk waarvan de spanning bij overbelasting inzakt.
E.e.a is nu omgewisseld door een zwaardere voeding en tevens een nieuwe Experiabox van Thomson.
Dit bleek inderdaad afdoende en alles was in een paar minuten in orde.

Met vriendelijke groet,
Willem

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Dit bleek inderdaad afdoende en alles was in een paar minuten in orde.
Op zich jammer dat KPN niet bijgehouden heeft wie deze uitvoering in huis had en bij voorbaat vervangen.
Ze hadden b.v. alle gebruikers met deze te lichte voeding per post een nieuwe kunnen toesturen met het verzoek deze even te wisselen.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door willemo »

Ron2,

Klopt zij konden inderdaad niet nagaan welke uitvoering Experiabox ik had.
Al kost het KPN bezoek men de vervanging mij nu inderdaad niets, indirect worden de kosten t.z.t. helaas wel op de gebruiker verhaald door tariefsverhogingen.
Bij verzending per post en zelf vervangen waren de kosten veel lager geweest en het resultaat gelijk.
Maar helaas wordt er wel meer onnodig gedaan door o.a. KPN.

Hetgeen ik aangaf betreffende InternetPlusBellen is na ontdekking binen 1 dag opgelost want er was een monteur voor Digitenne van KPN bij mij i.v.m. wat problemen die ik sinds november 2006.
Deze monteur is vanochtend teruggekomen om de verwisseling uit te voeren.
De problemen die ik met Digitenne van KPN heb komen niet alleen bij mij voor maar komen voor bij alle KPN digitale TV gebruikers.
Tijdelijk (i.v.m. het vervallen van de analoge zenders) worden er namelijk 35 TV kanalen over het Digitennenet verstuurd (niet allen zichtbaar) terwijl dit maar geschikt is voor 25 zenders.
Dit deelde de monteur mij mee en hij toonde mij een lijst waaruit bleek wanneer er weer terug naar 25 zenders wordt gegaan. In mijn geval (regio Amersfoort) is dit 12 februari 2007. De rest van het land volgt spoedig daarna.
Dit hadden zij ook telefonisch of per E-mail kunnen meedelen.

Met vriendelijke groet,
Willem

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN internetplusbellen

Ongelezen bericht door Mickey D »

Daarmee zouden ze ook vele mensen teleurstellen, omdat dit lang niet altijd de oplossing is! Bij mij is ook de voeding verwisseld, de box omgeruild van een Siemens nar een Thomson, er is 5x een monteur bij geweest, de technische dienst heeft telefonisch vele malen dingen gewijzigd, maar verbetering is er niet opgetreden!
Op een van de laatste dagen (ik schijn er nu toch echt van verlost!) had ik nog contact met de klantenservice. Een lang gesprek is dit niet geworden: de medewerkster weigerde het gesprek te voeren, vanwege de slechte geluidskwaliteit!
Maar vóór de KPN je ontslaat van je contractuele verbintenis moet je wel heel erg door het stof! En dan nog proberen ze je zo veel mogelijk dwars te zitten. Ik weet nu nog niet of ik bij mijn nieuwe provider een aanvraag voor een nieuwe aansluiting moet doen of een voor een overname, want de KPN wil mij niet vertellen hoe lang het signaal er nog op zit. Sterker nog: tegen mij zeggen ze dat het signaal er al af is, mijn nieuwe provider krijgt even later te horen dat er geen nieuwe aansluiting op kan omdat er al signaal op de lijn zit....
Is het motto van de KPN inmiddels verworen tot: 'niet bij ons, dan bij niemand'? Of zou er toch nog een klein kansje zijn dat dit de zoveelste vergissing in mijn nadeel is?

Gesloten