LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door JvandeW »

In de ogen van 3 personen hier overtreden zo'n beetje alle bedrijven de wet. Als ik zo zou moeten leven en alles en iedereen in twijfel zou moeten trekken, dan zou ik vertrekken uit dit land. Bij elke regel die wettelijk bepaald wordt zijn er personen die hier weer uitvluchten op zoeken. Waarom kan met niet gewoon eens dingen accepteren?
Feit is dat een groot deel van dit soort wetten zijn opgesteld om het misbruik van kopers en consumenten door bedrijven te voorkomen als ook de markt gelijk te trekken, opdat ook de eerlijke bedrijven een positie kunnen krijgen in de markt en niet uit de markt gedrukt worden door frauduleuze bedrijven.

Daarentegen komt het veel minder vaak voor dat wetten zijn opgesteld om bedrijven tegen misbruik door consumenten te beschermen. Als ook dat wanneer wetten worden aangepast, reden daarvoor vaak is dat er weer een of meerdere bedrijven zijn geweest die een maas in de wet hebben gevonden, om toch weer misbruik te kunnen maken van kopers en consumenten. Denk aan bedrijven die met lagere prijzen dan eerlijke concurrenten adverteren, om bij betalen ineens ook administratiekosten of andere verborgen kosten in rekening te brengen. Wet wordt aangepast zodat de prijs vooraf duidelijk en volledig bekend moet zijn. Bedrijven die hoge kosten voor het bellen naar de 0900-klantenservice rekenen als ontmoedigingsbeleid voor consumenten om contact te leggen. Wet wordt aangepast zodat die hoge kosten niet meer toegestaan zijn. Pakket raakt zoek bij de koerier en de klant moet daar maar voor opdraaien, ondanks dat deze daar geen controle over heeft? Aanpassing in de wet waarbij de leveringsplicht pas is voldaan wanneer de zaak is overgedragen aan de klant.

Al die wetten zorgen er juist voor dat jij niet continue aan alles en iedereen hoeft te twijfelen en bij iedere aankoop tot op het bot moet gaan uitzoeken of ze geen hoge administratiekosten in rekening brengen, je ontmoedigen de klantenservice te benaderen met hoge belkosten, jou te laten opdraaien voor het verlies als een pakket verloren gaat bij de koerier of andere trucs toepassen die jou geld kosten maar niets opleveren.

Jouw mening over de wetten en de twijfels bij iedere aankoop staan dus volledig haaks op elkaar. Ik kan dus niet begrijpen dat jij zo'n kijk hebt op de wetten maar tegelijkertijd in dit topic als ook in heel veel andere topics consumenten de schuld kan geven dat zij niet zitten op te letten en dus stelt dat zij dus wel bij iedere aankoop aan alles en iedereen moeten twijfelen.
Laatst gewijzigd door JvandeW op 07 apr 2018 12:44, 3 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
alfatrion schreef:In het algemeen zal hij, gelet op de waarde van de apparatuur, niet (mogen) verwachten dat hij deze daadwerkelijk geheel kosteloos in bezit krijgt, maar ermee rekening (moeten) houden dat in de overeengekomen maandelijkse betalingen een vergoeding voor de apparatuur is verwerkt.
Dat is uw mening.
Neen, dit is de mening van de Hoge Raad.
NeoDutchio schreef:En zoals vaker gezegd zal een juridische afdeling van een groot bedrijf het echt wel onderzocht hebben. Deze zinloze discussie is vaker gevoerd waar u andere standpunten dan uw eigen gedachte naast u neer legt.
Zoals je ziet ben ik zeer ontvankelijk voor de mening van de Hoge Raad. Sterker nog, die mening neem ik doorgaans als feit aan en dat kan kennelijk resulteren in dat een ander met gekwetste gevoelens blijft zitten: "ze legt mijn mening naast zich neer *snik*".
NeoDutchio schreef:Zodra een modem kapot is zal deze omgeruild worden. Hier zitten kosten aan verbonden. Als er een huurovereenkomst zou zijn, dan zouden er geen kosten aan verbonden mogen zijn. Zoals ik u toen al een link heb gestuurd, bij bruikleen gelden andere regels dan bij huur. Daaruit kan je dus ook de conclusie trekken dat het echt om bruikleen gaat.
Daaruit kan slechts de conclusie worden getrokken dat het bedrijf de apparatuur wilt vervangen op kosten van de consument.
NeoDutchio schreef:Feit blijft dat er een dienst afgenomen wordt. En op diensten gelden andere regels dan met goederen. Zo heeft de wet dat bepaald.
Nog een keer:
Alfatrion schreef:Waarom zou dit anders uitpakken als er sprake is van huur?
En dat met het oog op het onderstaande. Ik heb maar even citaat tags gebruikt, omdat je anders misschien zou denken dat dit mijn mening is en ik daarmee jouw mening naast mij neer zou leggen.
Artikel 6:230g lid 2 BW schreef:Voor de toepassing van deze afdeling gelden voor een overeenkomst die zowel de levering van roerende zaken als het verrichten van diensten betreft, met uitzondering van artikel 230s lid 4, slechts de bepalingen die van toepassing zijn op consumentenkoop.

EvAa
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2018 15:21

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door EvAa »

Ik heb net zoiets met Youfone. Heb het nagezocht en de bedenktijd gaat idd in op de dag van het sluiten van de overeenkomst. Beetje cru inderdaad, aangezien je het pas na n maand kunt gebruiken.

De postcode-check zei dat ik DSL en glasvezel heb in mijn nieuwe woning, maar er is alleen glasvezel. Dit staat bij KPN (daar halen ze die info weg) verkeerd geregistreerd doordat dit een nieuwbouwhuis is. Hiervoor stonden er andere huizen en bij de sloop de DSL niet is afgemeld bij KPN (aldus KPN, die ook zei dat dat vaker gebeurt).

Lang verhaal kort; al weken met Youfone bezig. Youfone heeft mij gezegd (niet schriftelijk helaas) dat de bestelling geannuleerd zou worden als er inderdaad geen DSL in huis was. Ik fotootje van de meterkast gestuurd en intussen gauw elders glasvezel besteld. Maar ze bleven moeilijk doen en volhouden dat er DSL moest zijn. Uiteindelijk werd op mijn verzoek iemand van KPN gestuurd om te bevestigen het er niet ligt. Omdat de annuleringstermijn van glasvezel ook bijna verstreek, werd ik nerveus en heb ik Youfone specifiek gevraagd "wat als er geen DSL in huis ligt, maar wel in de straat?" Nee, het ging erom dat het IN huis ligt, zei ze. Anders kwam het wel goed.

Nu heeft KPN bevestigd dat er geen DSL in huis ligt en zegt Youfone: "KPN kan het wel voor je aanleggen, dus het is leverbaar. Dus kunnen we je contract niet kosteloos annuleren." Wat betekent dat ik KPN zou moeten betalen om DSL door te laten trekken tot in mijn huis, ook al heb ik glasvezel in de meterkast. Of, omdat ik inmiddels glasvezel heb, het gehele jaarcontract bij Youfone afkopen á ca €500,-

Ik denk "Youfone heeft niet geleverd, dus ik zou het contract moeten kunnen ontbinden." Maar ik begreep dat het ook kan zijn dat ik verantwoordelijk wordt gesteld voor het correcte en werkende aansluitpunt. Ik kan dit niet vinden in de voorwaarden oid, en ben het nog aan het uitzoeken. Tips welkom. :mrgreen: Ik heb de kwestie inmiddels ook uitgezet bij het Juridisch Loket.

Groet, Eva

duukk
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2018 12:07

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door duukk »

Goedendag,

Ik zit ook met een situatie bij tele2 dat ik pas na 2 weken kan testen of ik tevreden ben met de geleverde dienst.
Ze kunnen het signaal van hun dienst eerder laten ingaan maar dan verlies ik mijn rechten/ 2 weken bedenktijd.
Dus denk ik ik ga naar tmobile voor iets duurder maar ook meer tv zenders. Bij hun hetzelde. Naar de winkel van tele2 geweest om hun dienst ( opneemkastje voor televisie ) te zien werken. Je zit namelijk 12 maanden vast ( 12 x 40 euro). En kan geen opnamekastje van ziggo ofzo ( zou hier voor een heel pakket moeten afnemen) aansluiten (compatible). Ze kunnen me niet helpen en er werd gezegd bij geen enkele winkel kan ik het kastje uit testen. Als je een huis gaat huren wil je ook eerst kijken voor je ondertekent. Tele 2 zei al mijn vragen te beantwoorden. Maar misschien ga ik wel uit van bepaalde functies die er niet zijn ( misschien vergeet ik te vragen of er wel een keuken in de woning is en die er achteraf niet is, vergeten te vragen dus ook geen antwoord!). Bij tmobile naar de winkel en de knappe dame vertelde precies hetzelfde. Zij had het kastje thuis wel en was tevreden ermee ( logisch tevreden als tmobile medewerkster natuurlijk). Misschien even afspraakje maken koffie te drinken bij haar? 8) )
Ik schrijf dit omdat ik bij ziggo niet tevreden was en bij hun wel de horizonbox kon testen in 2 weken en het gelukkig kon terug sturen.
Ik vindt het chantage dat bijna alle grote providers zich indekken door de dienst pas kunnen testen na de bedenktijd en in geen enkele winkel daarvoor ook de mogelijkheid is!!!! Het gaat niet om een tshirt of pen van een tientje ofzo!!
Ik zie nu in mijn telefooncontactdoos dat het gele en groene draadje afgeknipt is. Is dit niet van belang voor internet en telefoon etc.??

groet,

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als uw Isra-punt vernield is, zal dat eerst gemaakt moeten worden voordat u via de telefoonlijn tv kan kijken enzovoort.

U hebt blijkbaar geen telefoon via de vaste lijn?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
07 apr 2018 00:34
NeoDutchio schreef:
alfatrion schreef:Waarom zou dit anders uitpakken als er sprake is van huur? Als dat niets uitmaakt dan slinger je nu een discussie aan, waar TS niets aan heeft.
Ik zwengel niets aan, (...)
Wat je niet doet is antwoord geven op mijn vraag.
NeoDutchio schreef:Deze worden in bruikleen geplaatst. Er is dus geen koop of huur overeenkomst van de onderdelen.
Voor een consument vertegenwoordigt de apparatuur in het algemeen, zowel in absolute zin als in verhouding tot de voor het gebruik van telecommunicatiediensten maandelijks te betalen kosten, een aanzienlijke waarde.

Daarom moet worden aangenomen dat een consument doorgaans tot het afsluiten van een nieuw abonnement inclusief apparatuur overgaat mede met het oog op het in bezit verkrijgen van die apparatuur. In het algemeen zal hij, gelet op de waarde van de apparatuur, niet (mogen) verwachten dat hij deze daadwerkelijk geheel kosteloos in bezit krijgt, maar ermee rekening (moeten) houden dat in de overeengekomen maandelijkse betalingen een vergoeding voor de apparatuur is verwerkt.

Omgekeerd geldt ook voor de aanbieder dat de door hem gemaakte inkoopkosten voor de apparatuur in het algemeen geheel of voor een (aanzienlijk) gedeelte terugverdiend zullen (moeten) worden uit de door de consument te betalen maandelijkse abonnementskosten.

Gelet op het voorgaande is het het meest in overeenstemming met de financiële en bedrijfseconomische werkelijkheid, de verwachtingen die partijen mogen hebben, om tot uitgangspunt te nemen dat de overeengekomen, door de consument te betalen maandbedragen niet alleen betrekking hebben op de vergoeding voor de door deze af te nemen telecommunicatiediensten, maar mede strekken tot financiering van de apparatuur. Dat brengt mee dat een abonnement inclusief apparatuur ter zake van de apparatuur in beginsel is aan te merken als huur.
De consument schaft primair niet de apparatuur aan, maar een dienst. Die apparatuur is slechts nodig om de dienst te kunnen leveren. Als je als consument zelf een modem of setopbox koopt, kan je die binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen als je bijvoorbeeld de kleur niet mooi vindt. Of zelfs helemaal geen reden hebt. In het geval van apparatuur die nodig is voor het leveren van een dienst kan je natuurlijk niet de dienst opzeggen omdat je het kastje lelijk vindt. Ergo, de bedenktijd betreft de bedenktijd voor de dienst, niet voor de geleverde apparatuur. Als de dienst vervolgens niet levert (iets wat je pas kunt concluderen nadat je de apparatuur hebt ontvangen en geïnstalleerd) wat volgens de overeenkomst geleverd moet worden heb je een andere situatie.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Duukk, Normaal heb je rood en blauw nodig. Ik heb tele2 tv maar je zult wel niet in Zuid Limburg wonen. Anders kom kijken. Heb ook satelliet.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door alfatrion »

duukk schreef:
02 dec 2018 13:25
Ze kunnen het signaal van hun dienst eerder laten ingaan maar dan verlies ik mijn rechten/ 2 weken bedenktijd.
Je blijft dan recht hebben op bedenktijd, maar moet wel naar ratio betalen.

duukk
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2018 12:07

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door duukk »

Goedendag,
Ik vind het niet erg om een week extra te betalen voor signaal binnen twee weken van contracttekening ook al gebruik ik dit niet (misschien 5 euro extra abonn. kosten te betalen heb ik ook aan tele2 laten weten. Dat heb ik er wel voor over). Echter zij (ook tmobile) delen me nadrukkelijk mee dat ik mijn bedenktijd verlies. Gelukkig zijn ze hier open/ eerlijk hierover en heb na bekend worden van de datum van actief worden van het signaal ( wat pas bekend werd gemaakt na tekenen van contract) laten weten dat ik er vanaf zag. De medewerker aan de telefoon vroeg nog eens zeer duidelijk of ik dat zeker wist. Het kastje is toch gekomen en heb het netjes via de sigarenboer uiteindelijk teruggestuurd. Ik dacht het stiekum toch te kunnen testen maar heb het toch maar niet open gemaakt en de telefoonmedewerker vertelde dat het signaal ook niet was geactiveerd. Ik heb nog revieuws gelezen op google maar deze waren oud of gaven geen inzicht in details die ik belangrijk vindt. Misschien geven zij dus VERKEERDE informatie over deze rechten?
Mijn collega's hebben ziggo of kpn toevallig en over ziggo hadden zij geen klachten over de details die ik wens.
Voor telefoon gebruik ik BEN onbeperkt mobiel bellen en daarvoor ziggo via de kabel.
Groet,

duukk
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2018 12:07

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door duukk »

Goedendag nogmaals,
P.s. Ik bedoel Geven Tele2 en tmobile VERKEERDE informatie over mijn rechten met betrekking over bedenktijd.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet niet precies op welk gebied u dat kastje wilt testen, maar leg dat hier eens voor. Er zullen ongetwijfeld forumleden zijn die Tele2 hebben.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Alfatrion beweert wel iets anders, maar volgens mij krijg je dat niet bij welke provider dan ook klaar om alles te installeren en dan weer op te kunnen zeggen. Daarna kunnen ze alles weggooien want een andere klant wil toch nieuwe spullen. Alfatrion houdt er andere ideeën op na. Misschien lukt het hemzelf wel.

duukk
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2018 12:07

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door duukk »

Hallo lady 123...
Het signaal van tv signaal van ziggo wordt 11 december afgesloten in amsterdam en omstreken ( lees analoog naar digitaal) ik kan niet meer opnemen via mijn dvd-hd recorder. Nu heeft tele2 een tv opname recorder en ook tmobile etc.
Ik wil dit kastje testen omdat de horizonbox ( opname kastje van ziggo ) mij niet beviel (lees eerdere berichten in andere topics).
Ik heb chrome-cast via de computer naar tv voor npo-start maar dat werkt niet voor belgie en bbc. Wel beter beeld dan via de dvd recorder en zelfs via mijn televisie live. Omdat dit digitaal is zeiden de medewerkers van de telecom ( ik kijk nog analoog). Alleen kan ik vaak pas kijken zo'n 2 uur na afloop van uitzending meestal.
Hoop voldoende informatie...

duukk
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2018 12:07

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door duukk »

Foutje zelfs Via.. moet zijn Van mijn televisie

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat iemand u kan helpen, heb zelf Ziggo met de horizonbox, maar heb met dat Ziggo voor mij iets bewaart, in het geheel geen problemen. Er wordt natuurlijk niets “opgenomen”.

Maar als u meestal pas later kan kijken dan dat iets uitgezonden wordt, is het volgens mij toch simpel. Je kunt, dacht ik, haast alles uitgesteld kijken. Maar inderdaad Belgie niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij mij werkt de opname van tele2 prima. Al moet ik zeggen dat de ontvangst via de satelliet iets scherper is dan van tele2. Wel een nieuwe 4k lg 50 inch.

duukk
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2018 12:07

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door duukk »

Hallo Lady 123..
Klik op mijn naam (in het blauw) voor meer details/ mijn eerdere berichten (zijn er niet zoveel) dacht ik, over dit item.
Dan wordt je mijn probleem misschien meer duidelijk!
Gr,

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, ik zie het nu. U hebt uw probleem hier onder een ander topic gezet. Gaat het een beetje door elkaarr lopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Via de USB stekker kan ik ook België gewoon opnemen, deze Smart TV heeft opname functie en Harde schijf hoeft niet, een 64 Gb Micro SD kaartje in USB adapter was voldoende.... alleen de melding schijf vol omdat ik minder dan 250 Gb heb....

Verder is het niet slim om op een oud Topic van een ander een probleem hier te plaatsen Youfone heeft niets met deze Ziggo/Tele2 te maken.

duukk
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2018 12:07

Re: Bedenktijd Youfone reeds verstreken bij ontvangst

Ongelezen bericht door duukk »

Hallo allemaal,
Het gaat om de bedenktijd voor een dienst/huur product.
de providers ( behalve ziggo en misschien KPN ( die te duur zijn vindt ik voor hun (gebrekkige) diensten/huurproduct) geven alleen via website info over hun huur dienst/product. Je hebt niet de mogelijkheid om in een winkel te kunnen ondervinden of het iets is voor je.
Ook niet in het hoofdfiliaal ofzo! Het is niet een tshirt of een pen ofzo. Het gaat om 12 x 40 euro gemiddeld minimaal waar je aan vast zit!
Via de usb ingang kan niet opgenomen worden op usb-stick ondanks dat mediamarkt dit wel beweerd. usb stick van 125 GB voor niks gekocht toen meteen bij de tv-koop helaas, was te laat (na 2 weken) pas achter gekomen. Weg 50 euro. Kan wel opnemen via externe hd-schijf maar kan niet tegelijk naar een ander programma kijken of alvast beginnen te kijken als het nog aan het opnemen is. Zal kijken voor een USB-adapter en sd-kaartje, Bedankt voor de tip!
Is mijn klacht niet terecht????

Gesloten