LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor behoud e-mailadres bij vorige provider

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Leo van Meegersen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2018 11:03

Betalen voor behoud e-mailadres bij vorige provider

Ongelezen bericht door Leo van Meegersen »

Ik had een telefoon/internetabonnement bij Stipte (v/h Scarlet). Inmiddels zit ik bij een andere provider, maar had mijn e-mailadres bij Stipte nog in gebruik. Plotseling werd het gebruik van dit e-mailadres zonder aankondiging afgesloten. navraag leverde op dat dit e-mailadres weer gebruikt kon worden a € 40 per jaar. kan dit zo maar?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Betalen voor behoud e-mailadres bij vorige provider

Ongelezen bericht door mahadma »

Waarom zou het niet mogen? U wilt service van een provider terwijl u elders een abonnement heeft. Dus OF € 40 betalen en uw emailadres houden OF niet betalen en emailadres kwijt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Betalen voor behoud e-mailadres bij vorige provider

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Leo van Meegersen schreef:Ik had een telefoon/internetabonnement bij Stipte (v/h Scarlet). Inmiddels zit ik bij een andere provider, maar had mijn e-mailadres bij Stipte nog in gebruik. Plotseling werd het gebruik van dit e-mailadres zonder aankondiging afgesloten. navraag leverde op dat dit e-mailadres weer gebruikt kon worden a € 40 per jaar. kan dit zo maar?
Ja, dat kan en mag. Het staat u vrij om een ander mail adres te nemen.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Betalen voor behoud e-mailadres bij vorige provider

Ongelezen bericht door henk51 »

Leo van Meegersen schreef:Ik had een telefoon/internetabonnement bij Stipte (v/h Scarlet). Inmiddels zit ik bij een andere provider, maar had mijn e-mailadres bij Stipte nog in gebruik. Plotseling werd het gebruik van dit e-mailadres zonder aankondiging afgesloten. navraag leverde op dat dit e-mailadres weer gebruikt kon worden a € 40 per jaar. kan dit zo maar?
Dit onderwerp is al meerdere malen en op verschillende forums behandelden betrof verschillende providers.
Als u zo gehecht bent aan dit email adres moet u er nu 40 euro voor betalen.
Tip neem hot of gmail die kunt u bij iedere overstap (nog) gratis blijven gebruiken.
Waarom zou het niet mogen u neemt een dienst af daar kunnen ze geld voor vragen.


groeten Henk

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Betalen voor behoud e-mailadres bij vorige provider

Ongelezen bericht door be3a18 »

Hetzelfde meegemaakt bij Xs4All. Moest ik ook betalen voor e-mail behoud. Alleen hier kon dit per maand. Wellicht daar eens naar infomeren.
Als dat een optie is, kun je het volgende doen:
- Mozilla Thunderbird installeren (gratis).
- alle email door Thunderbird laten importeren. Alle berichten worden lokaal opgeslagen en zijn gewoon leesbaar ook zonder je oude provider.
- voor de zekerheid kun je daarna ook nog eens alles exporteren naar bestanden met eml extensie. Dan heb je helemaal geen provider meer nodig.
- voor eventuele bijlagen moet je deze stap doen, anders heb je alsnog je provider nodig.
- binnen 1 maand al je contacten in deze email omgeving op de hoogte brengen van een email wijziging.
- als dat klaar is, maand abonnement opzeggen.

Gesloten