LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokkade IP adres

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
pietje52
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:19

Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door pietje52 »

Ik kan al een week geen mail verzenden via outlook en volgens mijn provider, UPC, is er een blokkade op mijn IP adres omdat er spam wordt verzonden via mijn pc.
Heb de pc gescand, doorzocht etc. maar niets gevonden.
Uiteindelijk de modem 72 uur uitgezet, Upc gebeld over de blokkade maar kreeg te horen dat het pas opgeheven wordt nadat ik 48 uur geen spam verzonden heb vanaf het IP adres.
Ik heb toen verteld dat de modem al 72 uur uitstond maar volgens de heren bij Upc kon dat niet.
De blokkade was er ineens nadat de verbinding eruit had gelegen door een storing bij UPC.
Hoe los ik dit op?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door agro »

Hoe los ik dit op?
Door geheel met de firma list en bedrog te breken.
Er zijn meer dan voldoende alternativen welke beduidend goedkoper zijn met een betere service en meer mogelijkheden.
Dit zowel voor internet, telefonie en tv.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door Henri42 »

Pietjes52:

enkele tips:
1. installeer een deugdelijke virusscanner annex spambestrijder.
2. schoon de PC helemaal op incl. alle coockies verborgen internetbestanden en overbodige internet bestanden.
3. neem contact op met [email protected] Heer Rikken og
4. laat je niet verleiden naar KPN Planet OBN etc te gaan
5. gebruik een hotmail account voor contacten met onbekende accounts websites en forums

Een uitgeschakeld modem geeft geen verbinding ( off line ) voor je PC en Telefonie, de TV kabel werkt buiten het modem om.

Succes :idea: :o

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door mar42 »

wel een beetje raar dat een provider je kan blokkeren vanwege verstuurde spam :? :? :?
daar hebben zij toch geen last van.

stofzuigertje

Re: Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via G mail kun je overal mail ontvangen en verzenden.


Daar zit een spam filter op, niet alleen de binnen komende maar ook voor uitgaande.

Als via Uw adres Spam verstuurd word is het meestal een niet of matig beveiligde Wifi verbinding dus die een code of nieuwe veiliger code geven is de oplossing.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door Moppentappers »

mar24, daar hebben ze zeker wel last van. De SMTP server van upc wordt dan namelijk geblacklist en dan heb je dus het resultaat dat berichten van die specifieke server niet meer kunnen worden ontvangen. Het is dan dus ook zaak dat UPC alle spam versturende machines blokkeert.

spidy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:01

Re: Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door spidy1 »

Ook ik kan geen mail verzenden vanaf vandaag omdat ik spam verstuur volgens upc Tot nu toe twee keer gebeld en een hoop intresante termen gehoord waar ik weinig van snap. Met de opmerking van mijn kant dat ik alles heb gescand en geen virussen en spam heb gevonden kreeg ik een nietszeggend antwoord. Gevraagd waarom ik geen mail krijg dat ik geblokkeerd ben wist de persoon geen antwoord op te geven. Maar volgens deze persoon moet ik binnen enkele minuten kunnen mailen ben benieuwd

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door Mendoza »

@spidy1

Het probleem is dat je virusscanner waarschijnlijk niet alles vind.

Je kunt testen of je computer verbindingen heeft open staan terwijl jij niets doet.

Werkt als volgt,

1. Schakel alle programma's die verbinding maken met internet uit.
2. ga naar uitvoeren en type cmd vervolgens enter.
3. type netstat vervolgens enter in je commandprompt.

vervolgens krijg je alle tcp connecties die je computer heeft of probeert.
als je niets doet mag je hier geen resultate krijgen.

pietje52
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:19

Re: Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door pietje52 »

Bedankt zover voor de reacties Ik ga er meteen mee aan de slag

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Blokkade IP adres

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Pietje,

de reactie van mendoza is goed.

Eventueel zou je kunnen overwegen om een firewall te installeren zoals bijvoorbeeld ZoneAlarm.
Die kan je instellen dat IEDER programma wat contact met internet zoekt, eerst toestemming moet krijgen.

Voor outlook, internet explorer, firefox kan je ook aangeven dat deze automatisch toestemming krijgen.

Zo krijg je ook een goed overzicht van welke programma`s allemaal verbinding (proberen te) maken - EN houd je zelf het beheer in de hand.

De ingebakken Microsoft firewall is totaal niet voldoende voor dit soort zaken.

En zoals iemand anders al zei - gooi UPC eruit.
Het was al niks, en word waarschijnlijk ook niks.

Succces.

Gesloten