Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
dutchman2020
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 okt 2020 22:15

Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Ongelezen bericht door dutchman2020 »

Glasvezel komt naar ons dorp en er zijn twee providers. De ene heeft al glasvezel aangelegd en Caiway nog niet. Zij doen dit via Delta.

Nu hebben mn buren al glasvezel en ik niet dus wil graag mn aanvraag annuleren. Caiway zegt echter dat ik 14 dagen bedenktijd heb gehad toen ik me aanmeldde bij hun in december 2021. In het contract staat echter geen leveringsdatum en ze kunnen me ook geen verwachtte leveringsdatum geven. Wat hun betreft kan het gelegd worden in januari 2035 en kan ik niet onder het contract uit.

Ik ben hier niet mee eens en wil graag van Caiway af en als ik het bovenstaande uitleg zeggen ze dat de kosten van juristen veel meer geld zouden kosten dan een jaar abonnement bij hun. Dat is ook zo, maar het kan toch niet zo zijn dat ze alle tijd kunnen nemen om het aan te leggen. Tis bijna winter en dan kunnen ze niet graven dus het wordt sowieso zomer 2023. Daar wil ik eigenlijk niet op wachten terwijl die andere kabel van de concurrent er al ligt.

Nu hebben ze me aangeboden dat ik de aanvraag met een jaar kan verlengen en dat ik dus eerst bij de concurrent kan en dan bij Caiway, maar dat ben ik na een jaar dus wel verplicht en dit wil ik niet. Ik heb zeven dagen gekregen op om deze oplossing te reageren, maar is het juridisch niet zo dat je na een jaar sowieso het contract mag laten ontbinden?

Heeft iemand hier ervaring mee/tips

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga naar de geschillencommissie.

dutchman2020
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 okt 2020 22:15

Re: Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Ongelezen bericht door dutchman2020 »

Na 7 dagen is het aanbod om de aanleg met een jaar te vertragen niet meer geldig. Het liefst hadden ze dat ik aan de telefoon gelijk akkoord ging maar dat leek me niet verstandig.

Ik hoef niets te betalen zolang het niet is aangesloten, maar het hangt wel boven mn hoofd

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

dutchman2020 schreef:
29 sep 2022 21:16
Nu hebben ze me aangeboden dat ik de aanvraag met een jaar kan verlengen en dat ik dus eerst bij de concurrent kan en dan bij Caiway, maar dat ben ik na een jaar dus wel verplicht en dit wil ik niet.
Wat is er mis met dat aanbod?

dutchman2020
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 okt 2020 22:15

Re: Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Ongelezen bericht door dutchman2020 »

16again schreef:
29 sep 2022 23:42
dutchman2020 schreef:
29 sep 2022 21:16
Nu hebben ze me aangeboden dat ik de aanvraag met een jaar kan verlengen en dat ik dus eerst bij de concurrent kan en dan bij Caiway, maar dat ben ik na een jaar dus wel verplicht en dit wil ik niet.
Wat is er mis met dat aanbod?
Opzich niks. Maar ik wil geen contract bij Caiway. Wat is er mis met het veranderen van provider als ze niet kunnen leveren binnen een normaal termijn?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

dutchman2020 schreef:
30 sep 2022 09:08
16again schreef:
29 sep 2022 23:42
Wat is er mis met dat aanbod?
Opzich niks. Maar ik wil geen contract bij Caiway. Wat is er mis met het veranderen van provider als ze niet kunnen leveren binnen een normaal termijn?
Je hebt daar blijkbaar wel een contract afgesloten.
Door een keer over te stappen ontloop je boete en gezeur, en kun je wellicht later weer een welkomstpremie tegemoet zien bij overstap terug naar de andere provider

dutchman2020
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 okt 2020 22:15

Re: Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Ongelezen bericht door dutchman2020 »

Update.ik kreeg eerst een aanbod om tegen een boete van 6 maanden aan kosten, de overeenkomst te ontbinden. Dit heb ik geweigerd.

Na mijn reactie heeft Caiway besloten om bij zeer hoge uitzondering en uit coulance overwegingen de overeenkomst kosteloos te ontbinden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, nou de belastingdienst nog.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Caiway houdt me gegijzeld met glasvezel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is een contract op grond waarvan Caiway: (i) glasvezel moet aanleggen, zonder dat bepaald is wanneer dat gedaan moet zijn; en (ii) internet moet leveren voor x maanden.

De overeenkomst is nu al ontbonden, maar normaal gesproken kun je een ingebrekestelling versturen. Je geeft ze een maand om de kabel aan te leggen c.q. de dienst te leveren en de mededeling dat daarna verzuim intreedt.

Plaats reactie