Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Bernard_dT
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2022 16:42

Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door Bernard_dT »

Aan: Radar

Betreft aanleg glasvezelkabel lokatie Vlijmen-Vliedberg

Op 7 juli 2020 de informatieavond bezocht van de Firma Delta Fiber Caiway.
Daar KPN in 2020 nog geen plannen maakte om glasvezelkabel aan te leggen in Vlijmen, heb ik mij toen in juli 2020 bij DELTA Fiber/Caiway aangemeld. De aanleg zelf zou nog wel even duren.
Indien gereed, zouden al mijn afgenomen KPN-pakketten/diensten ( 2x mobiel, 1x vast, Internet Snel, KPN Compleet, KPN Dubbeldata over gaan naar de nieuwe aanbieder DELTA Fiber/Caiway.
Op 7 oktober 2020 werd het gehele project afgeblazen omdat er te weinig deelnemers waren om mee te gaan in de aanleg glasvezel in Vlijmen-Vliedberg: “Het benodigde percentage van 35% aan deelnemers is helaas niet gehaald.”
Voor mij was toen duidelijk dat het hele project glasvezel voor onbeperkte tijd in de ijskast ging.

Op 15 dec 2020 een e-mail van Caiway ontvangen om meer klanten bij familie en vrienden te werven vóór 2 december 2020 !!!!! (Let op het datumverschil) Op 19 feb 2021 weer een e-mail van Caiway ontvangen om mee te doen aan weer een vriendenactie om deelnemers te werven voor de glasvezel van Caiway.

Inmiddels was bekend geworden via de gemeente dat ook KPN van plan is om glasvezelkabel aan te leggen in de gemeente Vlijmen-Vliedberg. Daar ik sinds 1970 een tevreden klant ben van KPN, wil ik bij KPN blijven.
Op 2 juni 2021 heb ik gereageerd op het bericht van 19 feb 2021 dat ik graag duidelijkheid wilde hebben. Ik heb toen aangegeven het contract met Caiway te willen beëindigen en te wachten op Glaspoort/KPN. Dit bericht is gelezen op 02-06-2021 om 15:22 uur.

November 2021 een brief van Delta ontvangen betreffende de start van graafwerkzaamheden.
Op 01-06-2022 een e-mailbericht ontvangen van KPN, waarin werd meegedeeld dat zij een VERZOEK TOT OVERZETTING naar een andere provider hadden ontvangen. Diezelfde dag, op advies van KPN, een e-mailbericht naar [email protected] met de volgende inhoud:

Beste Caiway,
Bijgevoegd: 3 bijlagen.
Op 15-12-2020 een e-mail van u ontvangen. Onderwerp: We hebben iets extra voor u. Dat extra was al ná 02-12-2020 niet meer geldig. Jammer. (zie 1e bijlage)
Op 19-02-2021 een e-mail van u ontvangen. Onderwerp: U krijgt glasvezel en we hebben uw abonnement nog aantrekkelijker gemaakt. (zie 2e bijlage)
Op 02-06-2021 heb ik hierop geantwoord middels een e-mailbericht. (zie 3e bijlage)
Hierin heb ik geschreven:

“Vorig jaar heb ik mij bij u aangemeld tijdens de glasvezelcampagne in de gemeente Heusden-Vliedberg. I.v.m. te weinig deelnemers is die actie in oktober 2020 gecanceld. De reden om toen voor u te kiezen was dat KPN - waar ik alles al jaren (sinds 1970) heb ondergebracht - nog niet van plan was om glasvezel aan te leggen.
Inmiddels is ook KPN actief om hier glasvezel aan te leggen en voor mij dus de reden om bij KPN te blijven. Daarom ook dat ik graag duidelijkheid wil hebben en ik dus mijn optie op uw glasvezelcontract uit 2020 wil annuleren. Graag ontvang ik hierover een bevestiging.”
Helaas heb ik deze bevestiging van u nooit mogen ontvangen.


Vandaag, 01-06-2022 (één jaar later), van de klantenservice gehoord dat op 31-05-2022 een e-mail naar mij is verzonden. Maar helaas, geen mail ontvangen. Pas nadat de vriendelijke dame van de Caiway-klantenservice het bericht alsnog heeft verzonden, is dit bij mij aangekomen.
Voor mij is dus dat e-mailtje van 31-05-2022 niet op die datum naar mij verzonden.
Graag zie ik alsnog een schriftelijke bevestiging van mijn annulering van 02-06-2021 tegemoet.
Met vriendelijke groet,

Op 1 juni 2022 een ontvangstbewijs van mijn e-mail van 01-06-2022 ontvangen.
Op 10 juni 2022 een antwoord op mijn e-mail van 01-06-2022.
“U heeft een aanvraag ingediend op 04-09-2020 voor de aanleg van glasvezel. Na de indiening had u 14 dagen bedenktijd. U heeft hiervan geen gebruik gemaakt. Het is nier meer mogelijk om uw aanvraag te annuleren.”
Ik heb toen bij Caiway gevraagd om een kopie van het contract. Ikzelf heb geen getekend contract om na te kijken.
Ook via de chat kan ik geen copy van het – door mij getekend contract – bemachtigen. Enkel een overzicht van de inhoud van een doos van Caiway. Ik verwacht dat daar het installatiepakket van de glasvezel in zitten. Deze door staat nog steeds ongeopend in huis.

Vandaag, 20-06-2022, heb ik nog steeds geen kopie van het door mij getekend contract met Caiway.

Wie helpt mij hiervan af? Ik heb het gevoel dat men denk: Hebbes, . . . . . . en nu vasthouden!
Bernard.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door Jablan »

Tja, wat te doen, beste forummers? (Dit is niet de redactie, maar je krijgt vaak genoeg wel goede tips)

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik weet niet wat er in het contract staat. Daarom kan ik u alleen algemene informatie geven.

Een contact voor internet heeft een looptijd van maximaal 2 jaar, daarna kan u het contact maandelijks opzeggen. Tenzij u het contact met maximaal 2 jaar verleend hebt.

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door 16again »

Laat ze maar met het contract komen. Als dat er al is, zijn levertijden fors overschreden. Je hebt toen nooit getekend, om nu pas signaal te krijgen

Het zou zo mooi zijn als meerdere aanbieders via dezelfde infra signaal kunnen leveren. Dan hoeven ze niet zo onderling te steggelen , om voldoende kritische massa te winnen voor rendabele aanleg

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Volgens mij zijn dit de feiten:
1. 4 september 2020 - TS heeft een aanvraag tot aanleg van glasvezel ingediend;
- Ik mis informatie over het aanbod c.q. de overeenkomst: wat is er precies afgesproken?
2. 7 oktober 2020 - Caiway heeft aangegeven dat het benodigde percentage van 35% helaas niet is gehaald
- Kennelijk is er een ontbindende voorwaarden opgenomen en heeft Caiway daar gebruik van gemaakt.
3. 2 juni 2021 heb je aangegeven het product van hen niet meer te willen afnemen
4. X november 2021 - Delta? Wat hebben zij hiermee te maken?
5. 1 juni 2022 - KPN heeft een verzoek tot overzetting gekregen
6. 1 juni 2022 - Jij heb naar Caiway een mail gestuurd
7. 10 juni 2022 - Caiway mailt terug en geeft slechts aan dat je geen gebruik heb gemaakt van je herroepingsrecht

De focus moet liggen op:
1. Het aanbod/overeenkomst met de voorwaarden.
2. Het annuleren door Caiway

Aan de rest heb je naar verwachting niets.

Piet Plezier
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2022 15:10

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door Piet Plezier »

Caiway en Delta is hetzelfde.

LJMF1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2022 16:57

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door LJMF1 »

Caiway en Delta is niet hetzelfde.
Delta is de maatschappij die de kabel aanlegt.
Op deze kabel hebben meerdere providers toegang zodat je meerdere mogelijkheden hebt om te kiezen.
o.a. Delta zelf , Caiway, Delta zakelijk, Helden van. Nu en Online.nl
Heel duidelijk is er gecommuniceerd, dat wanneer de aanleg niet door zou gaan het contract ook geannuleerd zou worden.
Ik zou als ik jou was contact opnemen met Delta die de kabel wel/niet aanlegt.
Als Delta inderdaad de glasvezelkabel aanlegt, denk ik dat Caiway een stevige poot heeft om op te staan.
KPN heeft nl. later besloten om haar glasvezelkabel aan te leggen, wat jou echter niet een keuze mogelijkheid biedt.
Succes ermee.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je kunt gewoon annuleren, de bedenktijd gaat van rechtswege niet eerder in dan wanneer jij de dienst uit kan proberen en dat kun je op dit moment eenvoudig niet simpel omdat de aansluiting nog niet gerealiseerd is.

stuur het pakket retour en doe daar een brief bij met nogmaals je opzegging die je per die en die datum reeds gedaan hebt!

https://www.ecommercenews.nl/internetpr ... en-de-wet/

ook niet betalen en alle correspodentie goed bewaren, komen ze later alsnog met een rekening niet betalen, ook niet aan een incassoburo maar informeer deze wel over de gang van zaken en zeg hen dat je niet zal betalen en een rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet!!!!

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door 16again »

In deze uitspraak begint de 14 dagen termijn pas na ontvangst van het bruikleen modem, en dus niet al direct bij het sluiten van de overeenkomst:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 010:BN0733

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
25 jun 2022 06:48
je kunt gewoon annuleren, de bedenktijd gaat van rechtswege niet eerder in dan wanneer jij de dienst uit kan proberen en dat kun je op dit moment eenvoudig niet simpel omdat de aansluiting nog niet gerealiseerd is.
Dit is helemaal correct. De bedenktijd start pas als je alles compleet hebt en je dus de dienst kunt uitproberen.

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door 150747 »

Moneyman schreef:
25 jun 2022 09:40
Hawk-Eye schreef:
25 jun 2022 06:48
je kunt gewoon annuleren, de bedenktijd gaat van rechtswege niet eerder in dan wanneer jij de dienst uit kan proberen en dat kun je op dit moment eenvoudig niet simpel omdat de aansluiting nog niet gerealiseerd is.
Dit is helemaal correct. De bedenktijd start pas als je alles compleet hebt en je dus de dienst kunt uitproberen.
Ook ik zit in deze wachtsituatie bij Duch-Fiber/ T-Mobile doch bij mij staat de mogelijkheid mijn "bestelling" te annuleren.
Zolang niet geleverd is kun je er vanaf. Je moet toch wel even veertien dagen kunnen kijken of het iets is voor u.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Wat velen niet weten is dat de bedenktijd pas ingaat op het moment dat je de dienst uit kunt proberen, en laat dat nu juist zijn op het moment dat de aansluiting is gerealiseerd en je alle juiste apparatuur hebt ontvangen!

Providers "zien" dit anders en proberen klanten middels hun eigen voorwaarden dan ook op het verkeerde been te zetten er zijn echter al een heel aantal uitspraken die de providers in deze terug gefloten hebben!!!!

Zal me wel benieuwen wanneer nu eindelijk eens de providers bestraft gaan worden voor het hanteren van deze misleidende voorwaarde die ook nog eens, gezien verschillende uitspraken, tegen de wettelijke regels in is?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die worden wellicht alleen gestraft als er veel klachten binnenkomen bij de ACM over deze praktijken.

Plaats reactie