LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
marco1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2014 20:39

Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Ongelezen bericht door marco1976 »

Beste Tros Radar.

Cogas gooit Ziggo van de Kabel, de abonnees worden ongevraagd de dupe. Contractbreuk één zijdig vanaf de provider, Enige alternatieve aanbieder via Cogas is Caiway, waarbij Caiway gedeeltelijk van Cogas zelf is en onder beheer van dezelfde beheerdersgroep vallen CIF Cogas van de Rabo Groep, verder via Caiway ongevraagde prijsniveauverhogingen bij minder dienstverlening voor vergelijkbare pakketen.
Cogas geeft te kennen dat er in de toekomst meer aanbieders op de door hun aangeboden kabel komen, maar dan is iedereen al min of meer geforceerd overgestapt en zullen nieuwe aanbieders veel minder kansen hebben, dus oneerlijke concurentie. Laat staan dat alle klanten net alle rompslomp achter de rug hebben en niet staan te springen NOGMAALS weer over te stappen.

http://www.tubantia.nl/regio/almelo/cog ... -1.4581671

Deze gang van zaken is gewoon belachelijk. De consument wordt gewoon als voetveeg gebruikt, er wordt hun niks gevraagd... Hoezo is de klant Koning????

Hoogachtend,

Marco Haan

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Ongelezen bericht door puma73 »

Onnodig topic, is al een topic over.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 1&t=150160

weedy3x
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jul 2014 11:34

Re: Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Ongelezen bericht door weedy3x »

Cogas heeft de huishoudens misbruikt.

Een tijdje terug ontving ieder huishouden de volgende folder;
http://www.stja.nl/oranje-menu/over-stj ... oekje.pdf/

Onder punt 9 valt het volgende te lezen;

Vervangt glazvezel mijn coax aansluiting?

"Nee, uw glasvezelaansluiting is een extra aansluiting.
Deze komt dus naast uw huidige coaxaansluiting
(kabel). Met uw coaxaansluiting kunt u gewoon
gebruik blijven maken van de diensten van Ziggo.
Wilt u diensten via glasvezel gaan afnemen? Dan sluit
u een abonnement af bij Caiway"

Daaruit valt te concluderen dat het de bedoeling was van de cogas dat Caiway via de glasvezel zou gaan uitzenden, en dat ziggo zou blijven uitzenden op de kabel.

Nu echter beweert de cogas dat het contract met ziggo is opgezegt omdat;

"​Cogas koos voor Caiway, omdat dit telecombedrijf zowel pakketten voor traditionele coaxkabel als voor glasvezel aanbiedt. Ziggo heeft alleen kabelpakketten en wil niet over op 100 procent glasvezel".
zie;
http://www.tubantia.nl/regio/almelo/cog ... -1.4581671

Dus de bewereing van de cogas waarom niet verder te gaan met ziggo, klopt dus niet met de folder (het voornemen van cogas).

Mensen dachten dus, ik laat gratis glasvezel aanleggen waarop caiway gaat uit zenden, want ziggo blijft toch op de kabel uitzenden.

Nu bijna heel het gebied van de cogas voorzien is van glasvezel, verandert de cogas dus het voornemen
(caiway op de glasvezel en ziggo op de kabel).

Eigenlijk hebben dus alle huishoudens die een glasvezelaansluiting lieten aanleggen dus onbedoeld mee geholpen dat ziggo van de kabel verdwijnt.

Kemmer
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2014 18:38

Re: Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Ongelezen bericht door Kemmer »

Ik baal ervan dat ik mijn email zou moeten opgeven. Dit is zelfs voor mij als privé persoon een hels karwei, voor bedrijven nog meer. Er is een simpele oplossing: ziggo zou vanaf de domeinnaam www.home.nl de mails kunnen forwarden. Dan kan ik mijn @home.nl email adres laten forwarden naar bv een gmail account. Er hoeft dan voor mijn familie, vrienden, bekenden etc niets te veranderen. Het onderhouden van een domeinnaam en forwarding service kost ongeveer een tientje per honderd email adressen, dus een dubbeltje per stuk per jaar. ik heb al een negatief (bot en kortaf met de nodige spelfouten) antwoord gekregen van ziggo. Misschien tijd dat er iemand een beetje gewicht in de schaal gooit?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Ongelezen bericht door berndv »

Kemmer schreef:Het onderhouden van een domeinnaam en forwarding service kost ongeveer een tientje per honderd email adressen, dus een dubbeltje per stuk per jaar. ik heb al een negatief (bot en kortaf met de nodige spelfouten) antwoord gekregen van ziggo.
Klopt, maar deze kosten zouden dan wel op het bordje van de cogas moeten komen en niet bij Ziggo. Ziggo verliest door de keuze van cogas ineens 89000 klanten, dus dat ze daar zacht gezegd niet blij mee zijn, is te verwachten. En om dan even als oplossing te bedenken om maar een dienst gratis te gaan aanbieden, is wel redelijk veel gevraagd. Maar dit zou op zijn minst een mooie tijdelijke oplossing zijn, bekostigd door de cogas/caiway. Zeg maar een soort van verhuisservice zoals PostNL dit aanbiedt.

Kemmer
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2014 18:38

Re: Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Ongelezen bericht door Kemmer »

Kosten lijkt me geen probleem. Desnoods biedt cogas of ziggo dit aan als betaalde service. Ik heb er geen probleem mee om met de laatste afrekening 5 euro extra af te rekenen om me op deze wijze te verzekeren van 50 jaar verhuisservice. Tot nog toe gooien ze de kont tegen de krib en weigeren alle oplossingen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Ongelezen bericht door berndv »

Van cogas klopt dat niet van Ziggo wel. Die verliest zonder eigen toedoen 89000 klanten, die hoeven als "service" niet iets te gaan leveren waardoor ze er nog meer bij in schieten.

munst003
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2014 13:36

Re: Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Ongelezen bericht door munst003 »

Onlangs hebben wij uw brief gekregen over het wijzigen van Ziggo naar Caiway. Met ingang van januari 2015

Ik wil hier officieel beklag over doen bij Cogas.
Caiway biedt niet dezelfde diensten aan als Ziggo.
De Internet, TV en Telefoon service zijn vergelijkbaar, maar zij bieden geen voordeel op Mobiel abonnementen aan en hebben geen Wifi Hotspots. Ook hun service is vele malen minder dan Ziggo. Caiway heeft ook geen On Demand op de kabel en geen TV kijken op tablets etc op de kabel.
Door een beslissing van uw bedrijf moet ik dus extra kosten gaan maken om mijn diensten te behouden. Ik was generlei van plan mijn dienstenafname te wijzigen en dus voor altijd bij Ziggo te blijven.
Ook de glasvezel wordt voorlopig alleen via Caiway aangeboden
Heb ook een module voor de TV aangeschaft van 90 euro waar ik niets meer aan heb.
Totaal voor mij 130 euro per maand meer!!! :twisted:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Cogas gooit Ziggo van de Kabel, Abonnees worden de Dupe

Ongelezen bericht door bprosman »

Kosten lijkt me geen probleem. Desnoods biedt cogas of ziggo dit aan als betaalde service. Ik heb er geen probleem mee om met de laatste afrekening 5 euro extra af te rekenen om me op deze wijze te verzekeren van 50 jaar verhuisservice. Tot nog toe gooien ze de kont tegen de krib en weigeren alle oplossingen.
Het makkelijkste lijkt me toch om zelf een domein te registreren en je mail (eventueel) te forwarden. Dan ben je gewoon provider onafhankelijk.

Gesloten