LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kajol.gobind
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2019 19:14

Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door kajol.gobind »

Door een fout van Tele2 betaal ik nog voor mij oude adres tv en internet.
Sinds 6 juli 2018 ben ik verhuisd. Ik had dus een abonnement lopen van Tele2. Dit ging maandelijks van mijn rekening af. Toen ik eenmaal verhuisd was kreeg ik een hele nieuwe modem en moest mijn contract vernieuwd worden. Sinds juli 2019 heb ik het opgezegd. Echter bleek dat ik een jaar lang extra heb betaald voor nog mijn oude adres. Hierbij zijn incasso kosten in rekening gebracht en een aantal keren aansluitkosten. Ik heb contact met tele2 maar ze zijn er maar erg vaag over. Aansluitkosten worden niet meer vergoed en ook mijn incasso kosten niet. Ze kunnen niet duidelijk zeggen wanneer ik gebeld wordt om alles door te nemen wat ik van mijn eigen geld terug moet krijgen. Tegemoetkoming kan ik vergeten. Er worden beloftes gemaakt die ze niet na komen. Ik blijf bezig en wil weten wat mijn rechten zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat niet geheel duidelijk is in uw verhaal, hebt u het oude abonnement opgezegd en op het nieuwe adres weer een nieuwe afgesloten, of hebt u een verhuizing doorgegeven?
Als u op het oude adres opgezegd hebt, hebt u daar een bevestiging van ontvangen dat deze binnen gekomen is en verwerkt zou worden? Is de oude modem ook terug gestuurd?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door berndv »

kajol.gobind schreef:
16 okt 2019 08:52
wil weten wat mijn rechten zijn.
Wat heeft u op papier aan bewijs? Het meest logische zou zijn dat u de verbinding van uw oude huis zou verhuizen naar uw nieuwe huis. dan is verieuwen en aansluitkosten normaal helemaal niet aan de orde. Als ik uw verhaal zo lees, lijkt het bijna alsof u een nieuwe aansluiting heeft genomen op uw nieuwe adres en op uw oude adres niet heeft opgezegd. Hoe die incassokosten komen kan ik zo niet zien, die komen normaliter als een rekening niet betaald wordt, evenals aansluitkosten als de achterstand dusdanig wordt dat er afgesloten wordt.

Maar goed, alles valt en/of staat met wat er afgesproken is en wat u daarvan op papier heeft.

kajol.gobind
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2019 19:14

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door kajol.gobind »

Oude adres is opgezegd. Dat zien ze ook in het systeem. Alleen is het verwerken bij hun niet goed gegaan. Ik heb in mijn nieuwe woning toen weer tele2 genomen en deze is per juli beëindigt.

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar op naar de geschillencommissie.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u heeft recht op teruggave van al de kosten van het oude adres per de opzegdatum, eis deze op bij tele 2 of schakel een deurwaarder in om deze te vorderen...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door renewouters »

Hawk-Eye schreef:
26 okt 2019 08:37
u heeft recht op teruggave van al de kosten van het oude adres per de opzegdatum, eis deze op bij tele 2 of schakel een deurwaarder in om deze te vorderen...
TS heeft blijkbaar een jaar de bankafschriften niet gecontroleerd....

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Rene is vast een ondernemer....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kan uw bovenstaande uitleg met kopiëren en plakken gewoon bij de Geschillencommissie uitzetten. Aanvullend bewijs toevoegen en 50 euro klachtengeld betalen. Dan kan Tele2 het lekker zélf uitzoeken. U moet natuurlijk wel een zaak hebben.

Of Tele2 neemt dan contact met u op voor een schikking. Inclusief teruggave van die 50 euro. Of ze gaan met u het geschil aan bij de commissie. Dat kost ze tijd (verweerschrift opstellen, dus arbeidsloon) plus een paar honderd euro klachtengeld die ze niet terugkrijgen bij ongelijk.

Heb er zelf net een geschil op zitten met Ziggo en zoals verwacht nam Ziggo heel snel contact op voor een schikking. Zo gaat het meestal.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door 16again »

Aansluitkosten zijn sowieso te rechtvaardigen: Op nieuwe adres wordt immers nieuwe aansluiting gerealiseerd

Dit staat overigens in huidige voorwaarden:
https://cdn.tele2.nl/wp-content/uploads ... i-2019.pdf
10.3 Indien er sprake is van een verhuizing wordt dit beschouwd als een beëindiging van de overeenkomst op je oude adres en het afsluiten van een nieuwe overeenkomst op je nieuwe adres. Voor de overeenkomst op je oude adres kan er sprake zijn van een afkoopsom als de minimale initiële looptijd nog niet verstreken is op het moment dat de overeenkomst voor het oude adres moet worden beëindigd
Een verbinding kan dus niet zomaar mee verhuizen, ergens logisch, want Tele2 koopt de verbinding op je oude adres in bij KPN

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Contract Tele2 na verhuizing niet stopgezet

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
27 okt 2019 10:54
Het zou je gebeuren heb je net een contract bij Tele2 voor de duur van een jaar afgesloten en je gaat binnen dat jaar verhuizen zit je opnieuw een jaar aan Tele2 vast en met wat pech betaal je dubbele kosten omdat het lopende contract afgekocht dient te worden.
Dat is natuurlijk niet zo dubbelop.
Sowieso zit je aan het oude contract vast, op nieuw adres ben je vrij een andere aanbieder te kiezen.

Gesloten