LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De val van eens een goede provider - XS4All

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
amf250963
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2010 21:26

De val van eens een goede provider - XS4All

Ongelezen bericht door amf250963 »

Als oud demon klant werd ik door de KPN jaren geleden onder gebracht bij XS4All, een provider met dezelfde hoge kwaliteitsstandaard als Demon, zoals ze zeiden.
Over Demon geen slecht woord. Jammer dat het niet meer bestaat. De eerste jaren was er weinig verschil te merken, de verbinding was in wezen niet anders.
Tot het moment dat men eigenlijk van die afwijkende poot van oud Demon-klanten af wou. Deze werden bij snelheidsverhogingen op een zijspoor gezet, waardoor je op een gegeven moment relatief erg veel betaalde in verhouding tot XS4All klanten. Dus op een gegeven moment maar gekozen voor XS4All Only, e.d. Had ik nooit moeten doen. Sinds de snelheid voorbij de 4MB is gekomen, is de verbinding uitermate instabiel geworden, de zgn klapperende lijn. Volkomen random valt de lijn uit, de ene keer elke minuut en de andere keer uren later pas. Zeer irritant bij het downloaden internetradio luisteren, e.d. Afstand tot centrale zo'n 750 meter.
Dus na jaren eens de helpdesk gebeld. Wat een zootje arrogante kwasten lopen daar rond die werkelijk totaal geen kaas gevroten hebben van gestructureerd foutzoeken. Allereerst heeft men twee weken volgehouden dat het probleem bij de klant moest zitten, ook toen ik alle kabels opnieuw gelegd, gestript en aangesloten had, modem had uitgewisseld met ander type, etc, etc. Toen was men pas bereid een ticket aan te maken. Afijn KPN monteur langsgeweest, maar die was niet echt op de hoogte van het probleem en meting was ok dus ticket snel afgemeld, maar probleem aantoonbaar dmv modem log files. Weer een nieuwe ticket en alles thuis door monteur doorgemeten. Nou meneer het kan echt niet aan uw aansluiting liggen, alles prima in orde. Vervolgens gebruikte aderpaar laten wisselen in aansluitkast en thuis. Ook niet de oplossing en een nieuwe ticket later, bleek men ineens in de centrale toch een probleempje ontdekt te hebben.
Nu meer als een maand later is het aanzienlijk beter, maar nog geen 100% procent. Zo eens in de 6 a 7 dagen klappert de lijn nog wel eens. Vrees dat ze dit nooit oplossen. Begin volgend jaar loopt mijn contract af en ben ik weg bij XS4All vanwege arrogantie, niet luisteren, geen afspraken nakomen, incompetentie, etc.
Zal dan wel kabel worden, want ik vrees dat er weinig meer acceptabel ADSL providers zijn en als ze er al zijn, dan verbetert dat niets aan de ADSL techniek.

Mijn advies:
Loop met een grote boog om deze provider heen en vergeet vooral ook het internetbellen bij XS4All. Werkt geheid regelmatig niet. Na hoogmoed komt de val.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: De val van eens een goede provider - XS4All

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

amf250963 schreef:Zal dan wel kabel worden, want ik vrees dat er weinig meer acceptabel ADSL providers zijn en als ze er al zijn, dan verbetert dat niets aan de ADSL techniek.
Of .... een BBned-provider zoeken.
De techniek die daar gebruikt wordt is niet dezelfde als die van KPN-providers, zoals o.a. XS en het vroegere Demon.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 06 jun 2010 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Onderkoffer
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2010 19:20

Re: De val van eens een goede provider - XS4All

Ongelezen bericht door Onderkoffer »

Ik ben na ca. 12 jaar overgestapt van XS4ALL naar Ziggo. Reden was de lage snelheid voor te weinig geld. Bovendien was het VOIP-bellen van XS4ALL niet stabiel. Ik denk mede door het Fritzbox-modem(router) wat geleverd werd. Ook de kwaliteit van de helpdesk liep in de loop der jaren terug. Van enthousiaste techneuten/freaks die er echt verstand van hadden en de tijd namen, gleed 't af naar snel opgeleide studenten o.i.d. De wachttijd van de helpdesk is schrikbarend lang.

Ik ben nu een half jaar overgestapt op Ziggo. Tegen de verwachting in ging de overstap vlekkeloos. Ik heb alles zelf aan kunnen leggen (alles-in-één). De helpdesk is zeer goed bereikbaar en ook nog 's gratis (nr. 1200) TV werkt prima en is stabiel, idem voor internet (snel) en telefoon (geen gekke dingen) Geen spijt van gehad.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: De val van eens een goede provider - XS4All

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Over XS4all ben ik altijd erg tevreden geweest en wilde er ook nooit weg, daarom had ik er geen moeite mee om me (ergens in 2007 of 2008) weer voor een heel jaar vast te leggen en daarbij een nieuw wireless modem (fritzbox) te ontvangen.
Dat modem heeft een USB poort die je kunt gebruiken voor b.v. een printer of externe harde schijf, ideaal als je meerdere pc's in je netwerk hebt. Een argument wat XS4all breeduit gebruikte om het modem te promoten.
Ik mijn meterkast aangepast, stopcontact aangelegd, plek gemaakt om externe schijf te plaatsen, etc.
Toen ik ging testen met een niet eens zo groot bestand duurde dit vele uren, een hele backup zoals ik gewend was in een paar uurtjes te doen zou vele dagen gaan duren, na veel zoeken vond ik een data-sheet waaruit blijkt dat de aansluiting op dit model een USB 1.1 is. Een standaard die geloof ik al 8 jaar ingehaald is door USB2.0 hetgeen 40 keer sneller is.
Nergens werd dit vooraf vermeld, niet bij XS4all, en ook niet op de site van Fritz. (inmiddels is de info bij Fritz iets aangepast, bij xs4all niet)

De reacties van zowel XS4all als Fritz waren teleurstellend, men had niet foutief voorgelicht, want nergens stond dat het een USB2.0 poort was. Dat de optie waarvoor zij reclame maakten in de praktijk niet bruikbaar is bestreden ze, het duurt alleen iets langer. (ja, 40 keer langer, oftewel een week je pc niet uitzetten bij een backup, of een uur wachten op 1 foto)

Mijn gevoel naar XS4all was hierdoor al aangetast, maar pas helemaal totdat er een maand of twee geleden een nieuwsbrief kwam, hierin was een heel item gewijd aan..... het gemak van de USB poort op het modem.
Wederom heb ik gereageerd, dat ik niet begrijp dat men nogmaals deze in mijn ogen toch wel misleidende reclame maakte.
De reactie was soortgelijk, van misleiding is geen sprake, de optie zit er op, het duurt alleen iets langer, en de klant dient zelf maar te controleren of deze optie voor hem bruikbaar is. Wat het dus voor niemand is.

Als men nu na de eerste keer gezegd zou hebben dat men zich hierop verkeken had was er nog niet zo veel aan de hand, maar de herhaling en de arrogante reactie daarop hebben XS4all bij mij heel diep laten zinken.

Van de week heb ik me aangemeld als klant voor de nieuwe glasvezel, mede door bovenstaand verhaal, maar ook omdat XS4all inmiddels veel te duur is geworden voor hetgeen je krijgt in vergelijk met ander providers.

stofzuigertje

Re: De val van eens een goede provider - XS4All

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Oude modems geven vaker problemen dus tijdelijk jaar naar andere en dan terug komen met korting en gelijk een gratis nieuw modem is vaak noodzakelijk!

Vele oude klanten hebben problemen door oude modems dus zelf nieuwe kopen of 1 jaar vreemd gaan elders...

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: De val van eens een goede provider - XS4All

Ongelezen bericht door Ron58 »

bijdrage verwijderd
Laatst gewijzigd door Ron58 op 05 jul 2010 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: De val van eens een goede provider - XS4All

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Graag iets meer info, want wat zijn dan de klachten?

Ook is de oplossing voor bekende problemen vaak te vinden op eerdere vragen op www.helpmij.nl dus kan het nog sneller opgelost zijn!

Gesloten