Delta Glasvezel aanleg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Sas 3
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2019 16:15

Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door Sas 3 »

Een dezer dagem kwam een medewerker van Delta langs voor de voorbereiding voor Glasvezelkabel aanleg,nu na enig onderzoek een aantal problemen/vragen in 3 groepen verdeeld: 1) de Voorlichting en kostprijs voor een bewoner,Delta meldt gratis glasvezel modem en de zelfde prijs voor abbonement als coax kabel net,over wat je in huis allemaal moet veranderen ,coax kabel weg en div. nieuwe omvormers lees je niets , dit is natuurlijk niet gratis? Hoe hoog zijn deze kosten?Na aanleg abbonementprijs snel omhoog?
2) Als ik het goed begrijk is het glasvezel netwerk alleen te gebruiken met een inter actieve omvormer/kastje waar je mee kiest voor TV zenders,een vervolg op het eerder zwaar bekritiseerde interactieve kastje wat ook bij coax er al was.?
Heel veel klachten over slechte werking, op www.ervaringen.nl/delta, wel 43 neg. reacties en ook op dit Tros forum niets als klachten
Wat hieraan te doen?
3) De klant vriendelijkheid van Delta , geen oplossingen,lang wachtten?Hoe Delta onder druk zetten e.e.a. te verbeteren?
Ga zelf pas ooit dit glasvezel pakket nemen als het coaxnet weg gaat , gewoon weer een niet nodige vaste lasten verhoging ,zeker voor al wat oudere mensen die geen hoge snelheid nodig hebben........
Wat kunnen we in deze faze doen ,in mijn woonomgeving nu al vooraf veel boze mensen en onduidelijkheden!
Hoe lang nog oude coaxnetwerk in gebruik?Plaatselijk een actie groep oprichtten?Media aandacht?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Beste antwoord
Gekozen door Sas 3

Re: Delta Glasvezel aanleg

door PeterPeters1966 » 12 jul 2021 19:13

snuffel1 schreef:
12 jul 2021 14:24
Delta kan u niet verplichten om de glasvezelkabel in uw woning aan te leggen als u dat niet wenst.
Maar waarom zou je het niet doen als het tot en met de aansluitunit gratis is? Als je het over 2 jaar wel wil mag je betalen.
peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Als U tevreden bent met uw coax provider en met hetgeen daar wordt aangeboden, doe niet mee met die glasvezel.
Dat hun zeggen dat ooit die coax weg gaat zal misschien ooit wel eens het geval kunnen zijn, maar dan zal uw
coax provider zelf zijn eigen coax gaan vervangen door glasvezel in plaats van meedoen met de concurrent.
Er moet inderdaad heel veel worden veranderd in een huis wil alles, inclusief de TV op de slaapkamer goed werken
met glasvezel. gewoon niet reageren, houden vanzelf wel een keer op met dat gedoe.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is Delta de enige aanbieder in uw regio? Wellicht kunt u er voor kiezen de glasvezelaansluiting wel te laten maken, maar nog geen abonnement te nemen en gewoon het coax-pakket te blijven gebruiken. Dan bent u in ieder geval klaar voor de toekomst.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Gewoon het glasvezelkastje met glasvezel gratis aan laten leggen en (voorlopig) geen gebruik maken van de dienst als je blij bent met je huidige leverancier. Glasvezel in huis is goed voor de waarde van je huis. Perfect als je op Funda kunt zetten dat er zowel coax als glas aanwezig is. Ik, en ik denk velen met mij, neem dat wel mee in de overweging voor een andere woning.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Qua prijs is bij mij glasvezel toch wel ietsje goedkoper (zo'n 20 euro per maand) dan de coax van Ziggo.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door de auditu »

Sas 3 schreef:
11 jul 2021 10:30
zeker voor al wat oudere mensen die geen hoge snelheid nodig hebben........
Waarop is deze aanname gebaseerd?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarom maakt u zich zo druk over een provider waar u geen dienst van af gaat nemen? Wonderlijk.

Laat de huisaansluiting aanleggen, dat is doorgaans gratis als u meelift bij de initiële aanleg in de wijk, en laat het er verder bij. Dan kunt u, of eventueel een volgende bewoner, later in de tijd altijd nog beslissen om diensten via glasvezel af te nemen, als de coax-provider om reden x of Y niet meer voldoet.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door Methusalah »

Punt 2. Over Ziggo kan je duizenden klachten vinden en toch zijn de meeste klanten gewoon tevreden. Een aantal 43 is natuurlijk peanuts en zegt geen drol over de algemene ervaring. Ik zou daar geen conclusies op baseren.

Punt 3. Je bent nog geen klant. Hoezo onder druk zetten? Waar slaat dat op? Stop met zinloze aannames the maken. Daar schiet je niets mee op.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door criticus2 »

Nu sinds een 9 maanden denk ik glasvezel (buitengebied) en Delta als provider.
er is een keer een aanval op hun netwerk geweest met grote storing tot gevolg, maar dat kan elke provider overkomen helaas. daarnaast mede daardoor de helpdesk aantal keren moeten raadplegen en dat was gewoon goed.
Storingen niet vaker of erger dan met andere provider.

Wij hebben en hadden al vanwege de grootte van het pand met ook kantoor aan huis en zo een wifisysteem met satellieten , en daar kan ik gewoon de UPT kabel van het Delta kastje inpluggen , dat werkt. Moest om het werkend te krijgen wel een nieuwe firmware versie erop zetten (Netgear) maar toen liep het gewoon. Dus vaste bekabeling trekken hoefde niet bij ons, de hardware was al aanwezig , heb er vanwege locatie van een van de ontvangkastjes wel 1 satelliet bijgekocht, dat was goedkoper en nettere oplossing dan kabels trekken.
Overigens stelde de helpdesk van Delta dat wat ik wilde niet kon. (kreeg het in eerste instantie niet aan d epraat maar toen ik de kastjes regelrecht op het modem had geactiveerd was het opgelost, wat wel tip van de helpdesk was).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door sjohie »

Methusalah schreef:
12 jul 2021 12:16
Punt 2. Over Ziggo kan je duizenden klachten vinden en toch zijn de meeste klanten gewoon tevreden. Een aantal 43 is natuurlijk peanuts en zegt geen drol over de algemene ervaring. Ik zou daar geen conclusies op baseren.

Punt 3. Je bent nog geen klant. Hoezo onder druk zetten? Waar slaat dat op? Stop met zinloze aannames the maken. Daar schiet je niets mee op.
Even over punt 2.

Ik ben al 22+ jaar klant bij eerst @home, en nu Ziggo, en heb ook hun donkerste dagen meegemaakt, toen ze ongeveer wekelijks, en 110% terecht, bij Kassa en Radar aan tafel zaten.

In die tijd heb ik 2 verhuizingen, een zwik modem- en abonnementswisselingen meegemaakt, en ondanks dat we in ons huidige huis al 12 jaar een fysieke glasvezelaansluiting hebben, komt voor ons nog steeds Ziggo als beste optie uit de bus, als we het hele quadrupleplay (internet, telefoon, tv en mobiel) plaatje bekijken.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snuffel1 schreef:
12 jul 2021 14:24
Delta kan u niet verplichten om de glasvezelkabel in uw woning aan te leggen als u dat niet wenst.
Maar waarom zou je het niet doen als het tot en met de aansluitunit gratis is? Als je het over 2 jaar wel wil mag je betalen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
11 jul 2021 16:11
Qua prijs is bij mij glasvezel toch wel ietsje goedkoper (zo'n 20 euro per maand) dan de coax van Ziggo.
Toevallig T-Mobile? Die staan te koop dus die willen zo snel mogelijk veel klanten hebben. Zodra ze verkocht zijn zullen ze een marktconform tarief moeten gaan hanteren.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, een van de providers die via efiber binnen komen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door sjohie »

PeterPeters1966 schreef:
12 jul 2021 19:13
snuffel1 schreef:
12 jul 2021 14:24
Delta kan u niet verplichten om de glasvezelkabel in uw woning aan te leggen als u dat niet wenst.
Maar waarom zou je het niet doen als het tot en met de aansluitunit gratis is? Als je het over 2 jaar wel wil mag je betalen.
Precies dit dus. En het niet hebben van een glasvezelaansluiting is voor woningkopers toch een, weliswaar klein, minnetje.

Sas 3
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2019 16:15

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door Sas 3 »

Alle forumleden die gereageerd hebben op mijn artikel Glasvezel Delta ,bedankt.
Nog wat achtergrond info : Delta Fiber, zo dat nu als naam geeft, is op internet begonnen met de overname van provider Zeelandnet.
Oorspronkelijk was Delta een proviciaal energie maatschappij ,PZEM. met gemeenten als aandeelhouder,thans is Delkta een onderdeel van Vattenfall een investeerings mij , met maar een oogmerk *winst* maken ..........
De inspraak als client is nihil, de klanten service is bedroevend zoals vele tientallen klachtten welke niet of moeizaam worden opgelost!Wie kan daar wat aan doen?Natuurlijk maak je zelf een keuze of je een aansluiting wil............
Wanneer het nw. Glasvezel net klaar is zal Delta Fiber er alles aan doen het oude coaxkabelnet af te sluiten , betrokken bewoners in hun werkzaam gebied hebben dan geen keuze meer daar er nauwelijks of geen alternatieven zijn. De vaste lasten stijgen weer ,waar dat in vele gevallen niet nodig is.
Correct is gemeld maak wel een aansluiting in uw woning nu het gratis is ,maak er pas gebruik van als het niet anders meer kan.....!
Misschien een plaatselijke actie groep oprichten :*Behoud mijn coaxkabel netwerk*

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door de auditu »

Op dit moment wordt door Deltafiber in onze regio glasvezel aangelegd bij degenen, die zich daarvoor hebben aangemeld. Uiteindelijk heb ik besloten toch mee te doen, ondanks de vele negatieve reviews van de afgelopen jaren. Het vreemde is dat reviews van langer geleden vrijwel allemaal positief waren.
Als de kwaliteit of de dienstverlening tegenvalt, kan ik er na een jaar vanaf. Dan heb ik sowieso kosten gemaakt, maar daarvoor ligt er wel glasvezel in de woning. Ook vertrouw ik nog enigszins op mijn technische achtergrond ingeval van problemen.
Over enkele maanden weet ik meer.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Nu gaat Delta daar glasvezel aanleggen en veel mensen laten toch maar dat kastje in de meterkast aanleggen.
Een paar jaar later gaat KPN is een andere een eigen glasvezel netwerk aanleggen door het hele land, en jawel
hoor, weer een kastje in de meterkast erbij. Vervolgens gaat Ziggo ook een eigen (coax?) kabel aanleggen, met
ook weer een kastje in de meterkast. Vervolgens komt nummer 4 met ook een eigen netwerk met, jawel hoor,
weer een kastje in de meterkast. Vervolgens komt er over een paar jaar een operator die alles in 1 aan gaat
bieden via 5G of later via 6G waardoor al die vele kastjes in huis en al dat gegraaf nutteloos is geweest.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door de auditu »

Aannames. Met hetzelfde gemak zou u kunnen aannemen dat bestaande netwerken beschikbaar gesteld worden voor andere isp's. Hoe zat het ook al weer met 'glas half vol of glas half leeg'? Onze meterkast kan nog wel een kastje herbergen. Ik laat mij op termijn wel verrassen.

Roosje25
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2017 09:51

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door Roosje25 »

meeste klachten bij Delta gingen over hun kabel, niet over glasvezel!

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Delta Glasvezel aanleg

Ongelezen bericht door Dirkie »

Roosje25 schreef:
15 nov 2022 14:10
meeste klachten bij Delta gingen over hun kabel, niet over glasvezel!
Maar om dat nu 16 maanden na de laatste bijdrage te melden om zo het topic weer bovenaan te krijgen gaat wel ver. :D

Plaats reactie