LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door UPC voor de rechter gedaagd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Har

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Har »

Welk bedrijf heeft niet te maken met wanbetalers, daarover gaan de rechtzaken,

De waarheidsgehalte van IK BEN JAN kan ik niet checken , gaarne de plaatsnaam van de rechtbank, dan kan ik de stukken opvragen. :)

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Het gaat om het arrondissement Rotterdam.
Maar maak jezelf, en ons, niks wijs. Jij verkeert zeker niet in de positie dat je aan dit gegeven voldoende hebt om deze zaak door te nemen. Zowel bij de rechtbank acht ik jou niet in staat de betreffende stukken op te duiken als binnen de juridische afdeling van je eigen clubje. Daar zien ze al dat helpdeskertje binnen stappen met de vraag hoe dat nou eigenlijk zit met die verloren modemzaak. Zie je het voor je?
Dus doe je niet zo veel flinker voor dan je bent en acht jezelf niet tot meer in staat dan je werkelijk kan. Dat is al het grote euvel, UPC-breed. Hou het bij waar je goed in bent; klanten tegen hun connectortjes laten blazen, naar je collega's afwimpelen, en afzeiken op fora. Dat is zoals de dingen gaan, en waar iedereen weet waar die aan toe is. Laat mij ondertussen me lekker tevreden voelen over de uitspraak van de kantonrechter en mijn chelloos bestaan, en op mijn beurt interesseert het mij weer helemaal niks of jij het waarheidsgehalte betwijfelt of niet. Het resultaat blijft voor mij hetzelfde.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door agro »

Groot APPLAUS

En een welverdiend Proficiat.

Mischa0320
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:47

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Mischa0320 »

Waar Hoffie is, is Agro

Waar Agro is, is Hoffie

Is Agro er niet ?

Dan is Hoffie er ook niet !

Gek toch, maar hou toch eens op. Het is allang duidelijk dat je één en dezelfde persoon bent.

Ik ben helemaal geen UPC positivo, dat weet je heel goed. Maar de werkelijkheid moet wel boven tafel blijven staan en het hoeft niet altijd kommer en kwel te zijn.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn UPC produkten en velen met mij. Wacht maar tot je aan de beurt bent om de Mediabox te ontvangen in het kader van het Digital 4 All projekt van UPC.

Ik vrees dat jij haantje de voorste zal zijn die de Medibox wil bemachtigen! We zullen wel zien!

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door hoffie »

vreemd, waarom reageer je niet op de topic??????????

en nee hoor ik wil die bagger niet van UPC, want binnen de korste tijd gaat de rekening weer eens omhoog......

maar ehh waarom reageren jullie UPC medewerk(st)er niet op het feit dat er in Canada precies hetzelfde gebeurd??????

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door hoffie »

Har


Geplaatst op 16 Sep 2005 19:56 door Har


--------------------------------------------------------------------------------

Welk bedrijf heeft niet te maken met wanbetalers, daarover gaan de rechtzaken,

De waarheidsgehalte van IK BEN JAN kan ik niet checken , gaarne de plaatsnaam van de rechtbank, dan kan ik de stukken opvragen.
Volgens mij is UPC deze rechtszaken met veel bombarie aangegaan, nu de uitspraken er zijn hoor je UPC ineens niet meer, en nu kom jij aan met het ecxuus dat je Jan niet kent??????

GOH WAT BEN JIJ ZIELIG

Har

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Har »

Hoffie,

Hoe voelt dat nu om als een menneke thuis zittend, verborgen en verscholen, andere mensen te kwalificeren en te veroordelen.

Ik noem jouw niet zielig, het is alleen jammer dat je op de persoon blijft spelen, ik kan erniets aan doen dat jij een hekel aan UPC hebt en ik toevallig niet, ik ben niet in dienst van UPC en heb uiteraard ook wel eens een probleem met internet.

Bij welke provider komt voornoemd probleem niet voor, kijk eens naar de cijfers over Versatel ??

De webmaster laat veel toe.

Ik stel voor om miet meer op elkaar te reageren, idem geldt dit verzoek aan Agro.

Prettig Weekend :wink:

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door hoffie »

Har


Geplaatst op 29 Jul 2005 10:25 door Har


--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de rol op de rechtbank ingezien , onder welek naam sta jij vermeld?

UPC kom ik niet tegen.
Eerst dit soort meldingen doen, en nu ineens de wijze gast uithangen?????

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door agro »

Och de papagaai Nar kan alleen het wijsje opdreunen wat ie van upc heeft geleerd, en dat is o.a. het wijsje over de geweldige helpdesk en het bijbehorende nummer.
en die andere papagaai mischa is al niet veel anders.
En dat blijven ze dan ook steeds herhalen.

Har

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Har »

Hoffie en Agro,

Jammer dat jullie een verzoek tot ontwijking van elkaar niet aannemen.

De overige forum leden schieten niets op met het gehak op elkaar.

Mij hoor je verder niet meer over UPC.

Groetjes and no hard feelings vanuit een zonnig Brabant

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door agro »

Dat heb je al een paar keer beweerd maar je kan het toch niet laten om iedere keer te komen roepen dat de helpdesk van upc zo geweldig is en dat ze een geweldige service verlenen, en dan alleen nog het zo geweldige 09 nummer van upc te plaatsen.
Maar meer dan dat weet je ook niet te melden.

Zo ook op de andere items kom je niet verder dan de herhalingen als je per ongeluk eens iets nieuws te binnen is geschoten.

Hoe zit het eigelijk met het beloofde antwoord van de Rabo bank wat je zou plaatsen? dit zou je ruim een maand geleden al doen.

Of heb je intussen gemerkt dat je weer inde ruimte zat te zwetsen zonder ook maar enige onderbouwing zoals we van je gewend zijn.
Groetjes and no hard feelings vanuit een zonnig Brabant
Hoop dat je niet al te dicht bij mij in de buurt zit :oops:

Har

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Har »

Bedankt voor de mooie stichtelijke woorden.

Een relevante reactie zullen we maar overslaan.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door hoffie »

Har
Geplaatst op: 18 Sep 2005 15:20 Onderwerp:



Bedankt voor de mooie stichtelijke woorden.

Een relevante reactie zullen we maar overslaan
en ik maar hopen dat eerste nu zou komen :cry:

Malachi
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2005 18:36

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Malachi »

Het is wel duidelijk dat Hoffie en Agro bij KPN werken.
Hoeveel krijg je extra bovenop je loon als je al je vrije tijd besteedt aan UPC afkraken?

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Volgens mij is UPC deze rechtszaken met veel bombarie aangegaan, nu de uitspraken er zijn hoor je UPC ineens niet meer, en nu kom jij aan met het ecxuus dat je Jan niet kent??????
Even voor de goede orde; ik ben dus niet één van die duizenden geweest in de grote hausse van zaken die UPC in februari begon in het zuiden van het land.
Mijn zaak dateerde al van daarvoor en stond verder op zichzelf. Ik weet niet of het uitstel van 24 weken dat UPC in mijn zaak totaal heeft gekregen wellicht veroorzaakt werd door die grote massa.
Maar als al die zaken net zo lang duren als bij mij dan duurt het nog 1 a 2 maanden voordat we de resultaten hiervan zullen horen.
Verder zou ik het heel prettig vinden als jullie mijn subject wat minder zouden vervuilen met het uitvechten van persoonlijke vetes heen en weer, maar je te beperken tot zaken die direct of zijdelings te maken hebben met de juridische escapades van UPC.

Sekmeth
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2005 21:58

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Sekmeth »

Ik ben een van de gedaagden van het megaproces UPC/wanbetalers.
Nu +-10 maanden na het ontvangen van de dagvaardiging is het mijn beurt voor conclusie van dupliek conventie/repliek reconventie.
De verwachting is inderdaad dat het nog wel enlele maanden kan duren voordat de uitspraak er is. Zodra de uitspraak er is hoort dit forum van mij.
Een kleine samenvatting van het proces tot nu toe;
UPC onkent en betwist al hetgeen gedaagde bij verweer heeft gesteld,voor zover zij een en ander niet uitdrukkelijk met zoveel woorden erkent.
Het vorderings bedrag is door UPC inmiddels van 250 naar 0 euro verlaagd.
Gedaagde heeft het voorstel van UPC de zaak te royeren afgewezen.
UPC vraagt in reconventie gedaagde te veoordelen in de kosten van het geding.
Wordt vervolgd

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Ik ben benieuwd. Ik begrijp dat ze tijdens het proces ook tot de conclusie zijn gekomen dat de oorspronkelijke vordering onterecht was?
Maar waarom heb je het verzoek tot royering afgewezen? Heb jij ook nog wat van hen tegoed of zo?
Zo'n zinsnede als 'UPC onkent en betwist ... erkent' is blijkbaar gebruikelijk, dat vindt je in elke conclusie terug. Dat heb ik dus ook maar geschreven. Dat is blijkbaar juridische taal voor 'de tegenpartij lult maar wat, tenzij ik het niet kan ontkennen of dat het ook in mijn straatje past'.
Wanneer lever je je dupliek? In mijn geval was het 4 weken daarna uitspraak. Ik voel hier weer een deukje in de statistieken van UPC aankomen. Je hebt toch wel alles opgezegd, hè? Ook je kabel tv, want digitale televisie is zo besteld en nog goedkoper ook. Als ieder voor zich dat nu doet nadat je onheus behandeld bent door UPC dan voelen ze daar dat er met de nederlandse consument niet zo te sollen valt als ze misschien hopen.

Sekmeth
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2005 21:58

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door Sekmeth »

bedankt IkBenJan voor je uitleg van die zinsnede , op juridisch taalgebied ben ik een leek.
Bij de geschillen commissie telecommunicatie heb ik alle met UPC overeengekomen diensten (diensten??) per sept 2003 laten ontbinden.
Hoewel TV er ook bij was heb ik nog steeds signaal.
Voor mijn dupliek heb ik uitstel aangevraagd.
De vordering had geen rekening gehouden met het bindend advies SGC
vandaar het voorstel royement van UPC.
Ja ik heb nog een groot aantal tegenvorderingen bereffende;
UPC heeft borg modem afgeboekt op spookrekening.
UPC heeft mijn betalingen na sept 2003 afgeboekt op spookrekening.
UPC heeft diverse betalingen niet in boekhouding verwerkt.
UPC heeft mij ten onrechte half jaar afgesloten van Chello en mij daarvoor gewoon laten betalen.
UPC heeft meer dan 20% BTW berekend.
UPC heeft bij omrekening van guldens naar euros 2x omgerekend.
UPC heeft i.p.v. correkties af te trekken opgeteld.
UPC heeft te weinig verrekend voor het niet kunnen leveren van een telefoonspecificatie.
UPC heeft ongevraagd privacy gegevens aan derden verstrekt.
enz,enz,enz.
UPC stelt dat de tegenvordering van mij , wegens de redenen in reconventie vermeld,geen grondslag heeft.

Voor digitale TV is UPC hier in Eindhoven de enige aanbieder geloof ik.

IkBenJan

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door IkBenJan »

UPC heeft ...
Ongelofelijk. Ik dacht dat ik een zaak gehad had met mijn in rekening gebrachte modempje. Ik begrijp nu de strategie van UPC in het geval ze ongelijk hebben. Als de gedaagde niets tegen te vorderen heeft en ze de gerechtelijke kosten toch al kwijt zijn, dan gaan ze op goed geluk verder en laten ze een stage-kneus die spelfouten maakt kijken of er nog wat van te bakken valt. Als de gedaagde wel met een vordering komt proberen ze er onderuit te komen en de zaak te royeren om te proberen de schade alleen tot de gerechtelijke kosten beperkt te houden.
Ik hoop dat je ze goed bij de ballen hebt wat betreft bewijsmateriaal. Als ik zo naar mijn eigen uitspraak kijk gaat het er niet zozeer om wat ik heb aangeleverd, als wat zij niet hebben kunnen laten zien.
Het is zoals iemand anders hier ook al een keer geschreven heeft: als je iets niet op de kantonrechter's bureau legt en de ander ontkent dat het er is, dan is het er voor de kantonrechter ook niet. Dat betekent dus alle brieven en betalingsbewijzen opzoeken en onder het kopieerapparaat leggen. En dan er maar vanuit gaan dat de rechter dat wel voldoende grondslag voor jouw vordering vindt.
Veel succes in ieder geval. Laat zo snel mogelijk het resulaat weten. Ik hoop dat het mensen die meelezen ervan weerhoudt om toch maar onverschuldigde betalingen te doen om de ellende die wordt voorgespiegeld te voorkomen. Want het idee dat UPC erop speculeert dat er weet ik veel hoeveel mensen zijn die zich laten intimideren door de dreigbrieven en toch maar betalen vind ik een misselijkmakende gedachte van een misselijkmakende organisatie.

Biedt KPN geen digitale TV bij jullie?

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Door UPC voor de rechter gedaagd

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste mensen,

Heden kreeg ik een brief van een zekere incassobureau Penninck & Landzaadt of ik maar even € 2685,07 kon ophoesten. Dit door middel van het feit, dat UPC haar fantasienota ingewilligd wilde zien. Een gespecificeerde nota kreeg ik niet en waar dat dan wel vandaan zou moeten komen. Ik heb vanaf 8 februari 2005 tot en met 8 juni 2005 telefoon en internet gehad en ze wisten me te vertellen dat ik dat bedrag aan kosten zou hebben gemaakt en of ik maar even die fantasienota binnen 5 dagen na dagtekening van 5 dagen geleden wilde betalen.

Nu is het zo, dat ik van half 9 'smorgens tot en met 10:00 uur 's avonds ben weggeweest en in die 3 maanden heb ik ook nog eens wegens een zogenaamde storing 7 weken niet kunnen bellen en internetten. UPC wees dat in het land der fabelen en ik zou en moest die rekening betalen. Wanneer Pennick & Zwardtzaad dit bedrag niet 5 dagen geleden na ontvangst in de bus van dit schrijven niet het bedrag op hun rekening zou zien, dan zouden ze naar de rechter gaan. De rechter ziet ze aankomen. Weer een klant van UPC die belazerd is door zijn crediteur en dat hij terecht hun fantasienota's niet wilt betalen.

Ik heb zelf gebeld een bedrag van 12,60 bij de eerste nota aan telefoonkosten. Bij de tweede nota een bedrag van 21,67 en bij de derde nota een bedrag van 8,77. In het weekend heb ik wat meer betaalt, maar dat was gratis bij een Freetime abonnement. Dan nog de chello classic erbij dat is dan 3 x 57,= 172.50 + de bovenstaande bedragen kom ik op € 215,54. Die rekening heb ik netjes voldaan ondanks het feit, dat ik 7 weken geen internet en telefonie heb gehad door een storing en ze wensten me geen reductie te geven, ondanks het feit dat het dus wel in de Algemene Voorwaarden stond.

Gesloten