LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
RonnyNonhebel
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2020 13:01

E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door RonnyNonhebel »

Beste,

Ik heb al vanaf het begin een abonnement bij Ziggo, voormalig @Home. Eigenlijk nooit echt grote problemen gehad. Maar nu ontvang ik een specifiek type e-mail bericht met, schijnbaar, een specieke afzender niet.

Namelijk het bericht wat Thuisbezorgd.nl naar je toestuurt wanneer je wilt inloggen. Zij sturen dan een e-mail met daarin een code die je dan moet overnemen en invoeren op de website en dan pas ga je verder met inloggen. De afzender van dit e-mailbericht is [email protected].

Ik heb meerdere mailen contact gehad met Thuisbezorg.nl, zij hebben mij keurig te woord gestaan en (voor zover ik kan nagaan) de zaken goed uitgezocht en komen tot de conclusie dat het probleem bij Ziggo ligt.

Ziggo daarintegen wil niet echt op technisch niveau reageren en/of het probleem verder uitzoeken. De online helpdesk komt niet verder dan "heb je je instellingen gecontroleerd", en via het community forum ben ik uiteindelijk ook niet verder gekomen.

Om het bericht hier niet nodeloos lang te maken stel ik voor om de volgende pagina te bekijken, hier staat alles in.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/e ... d-nl-69091

Ik vraag me af wat ik nu verder nog kan doen, ik wil gewoon weten waar nu het probleem ligt. Thuisbezorg wil het wel voor me oplossen door b.v. een ander account aan te maken met een ander e-mailadres oid., maar ik wil eigenlijk vooral weten wat nu het echte probleem is met mijn e-mailadres.

Wat zijn mijn mogelijkheden om meer antwoorden te krijgen?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 dec 2020 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door joep873 »

Het lijkt er hier op dat je thuisbezorg.nl en thuisbezorgd.nl door elkaar gooit, heb je zoiets met je eigen email-adres ook gedaan?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dat is een heel verhaal, maar kom zo snel één testmogelijkheid niet tegen.
Heeft u als eens via Web Based mail gekeken of hij wel op de server binnenkomt maar wellicht wordt tegen gehouden door uw mail programma.

Gebruikt u POP3 of IMAP voor het ophalen (lezen) van de email?

Aangezien het bericht naar u toekomt zal er alleen een fout kunnen optreden in uw eigen mail adres..
Het thuisbezorg(d) met of zonder D maakt niet uit, want het return aders zit in de mail die u (niet) ontvangt

Edit, deze fout kan alleen parten spelen als u Thuisbezorgd een mail wil sturen,

RonnyNonhebel
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2020 13:01

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door RonnyNonhebel »

joep873 schreef:
29 dec 2020 17:18
Het lijkt er hier op dat je thuisbezorg.nl en thuisbezorgd.nl door elkaar gooit, heb je zoiets met je eigen email-adres ook gedaan?
Typfoutje. Ik weet niet waarom, maar bljkbaar doe ik dat vaker met Thuisbezorgd.nl Als je de link had bekeken dan had je dat ook gezien haha

Maar uiteraard gaat het hier om thuisbezorgd.nl met een D aan het eind.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zou het kunnen zijn dat Ziggo dit adres als Spam ziet en uit voorzorg tegenhoudt? Spamfilters houden mailtjes tegen met bepaalde inhoud of als er teveel gemaild wordt. Sommige belanden in de spambox, maar vele worden daarvoor al tegengehouden.
Het zou dus kunnen zijn dat er iets in de mail verwerkt dit dat bij Ziggo wordt gezien als spam.

RonnyNonhebel
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2020 13:01

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door RonnyNonhebel »

NeoDutchio schreef:
29 dec 2020 17:38
Zou het kunnen zijn dat Ziggo dit adres als Spam ziet en uit voorzorg tegenhoudt? Spamfilters houden mailtjes tegen met bepaalde inhoud of als er teveel gemaild wordt. Sommige belanden in de spambox, maar vele worden daarvoor al tegengehouden.
Het zou dus kunnen zijn dat er iets in de mail verwerkt dit dat bij Ziggo wordt gezien als spam.
Uiteraard zou dit kunnen, helaas lijkt niemand het andere bericht te lezen :?: , nogmaals de link:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/e ... d-nl-69091

Hier kun je zien wat er allemaal al gedaan is en uitgezocht.

Persoonlijk zit ik er met name mee dat:
- er duidelijk ergens iets mis gaat
- Thuisbezorgd.nl 'wijst' naar Ziggo
- Ziggo 'wijst' naar Thuisbezorgd.nl
- en ik zit er tussen

Alleen heb ik tot nu toe vrij goed contact gehad met Thuisbezorgd.nl, en zij zijn ook behulpzaam geweest met het uitzoeken van technische zaken.

Bij Ziggo heb ik tot op heden nog vrijwel geen enkele technische onderbouwing gezien. Dat is wij mij tegenstaat. Ik wil dat de IT afdeling van Ziggo dit gewoon onderzoekt. En daarna kunnen we verder kijken.

Geloof me, alle andere mogelijkheden zijn reeds behandeld. :)

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door joep873 »

RonnyNonhebel schreef:
29 dec 2020 17:37
Typfoutje. Ik weet niet waarom, maar bljkbaar doe ik dat vaker met Thuisbezorgd.nl Als je de link had bekeken dan had je dat ook gezien haha
Dat had ik gezien en daarom vraag ik ook of je goed gecontroleerd hebt of je bij thuisbezorgd.nl echt geen tikfouten in je eigen emailadres hebt gemaakt. Dat zou namelijk je hele probleembeschrijving kunnen verklaren.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Heeft u naast het apparaat waar u de e-mail niet op binnenkrijgt nog een toestel waarop e-mails binnen komen en krijgt u op geen enkel toestel de bewuste e-mail binnen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door hebra98 »

RonnyNonhebel schreef:
29 dec 2020 17:43
NeoDutchio schreef:
29 dec 2020 17:38
Zou het kunnen zijn dat Ziggo dit adres als Spam ziet en uit voorzorg tegenhoudt? Spamfilters houden mailtjes tegen met bepaalde inhoud of als er teveel gemaild wordt. Sommige belanden in de spambox, maar vele worden daarvoor al tegengehouden.
Het zou dus kunnen zijn dat er iets in de mail verwerkt dit dat bij Ziggo wordt gezien als spam.
Uiteraard zou dit kunnen, helaas lijkt niemand het andere bericht te lezen :?: , nogmaals de link:



Geloof me, alle andere mogelijkheden zijn reeds behandeld. :)
>>
Dus u komt op dit forum voor hulp maar we moeten dan wel even "verplicht" alles gaan lezen.
Antwoord op een paar simpele vragen als inleiding naar een oplossing is dan teveel?

Ik denk dat u zelf maar verder moet zoeken, want blijkbaar zijn "alle andere mogelijkheden behandeld"

RonnyNonhebel
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2020 13:01

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door RonnyNonhebel »

joep873 schreef:
29 dec 2020 17:44
RonnyNonhebel schreef:
29 dec 2020 17:37
Typfoutje. Ik weet niet waarom, maar bljkbaar doe ik dat vaker met Thuisbezorgd.nl Als je de link had bekeken dan had je dat ook gezien haha
Dat had ik gezien en daarom vraag ik ook of je goed gecontroleerd hebt of je bij thuisbezorgd.nl echt geen tikfouten in je eigen emailadres hebt gemaakt. Dat zou namelijk je hele probleembeschrijving kunnen verklaren.
Dit is allemaal gecontroleerd, meerdere malen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door Revoked »

Hebra, ik weet niet wat je van je eigen IT-kennis vindt, maar je slaat hier elke keer volledig de plank mis. En daarna begin je Google na te praten. Maar omdat je het probleem niet definieert krijg je een algemeen antwoord terug.
Stop daar mee, je schept alleen verwarring.

Ziggo zal zijn 550 moeten laten bijstellen. Ticket laten inschieten, en dan komt het goed. Duurt uiteraard wel even, Tech werkt niet aan dit soort probleempjes tijdens de feestdagen. Bedrijfsregels.

RonnyNonhebel
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2020 13:01

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door RonnyNonhebel »

hebra98 schreef:
29 dec 2020 18:41
Dus u komt op dit forum voor hulp maar we moeten dan wel even "verplicht" alles gaan lezen.
Antwoord op een paar simpele vragen als inleiding naar een oplossing is dan teveel?

Ik denk dat u zelf maar verder moet zoeken, want blijkbaar zijn "alle andere mogelijkheden behandeld"
Nee, ik kom hier op het forum met de vraag wat ik nog meer kan doen om antwoorden te krijgen. En ja, ik vraag inderdaad dat iedereen die de moeite neemt om te reageren, zich eerst wel inleest en niet zomaar overbodige berichten gaat versturen.

Nu zitten we onnodig over randzaken te communiceren, zonde toch? :)

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door hebra98 »

Revoked schreef:
29 dec 2020 18:50
Hebra, ik weet niet wat je van je eigen IT-kennis vindt, maar je slaat hier elke keer volledig de plank mis. En daarna begin je Google na te praten. Maar omdat je het probleem niet definieert krijg je een algemeen antwoord terug.
Stop daar mee, je schept alleen verwarring.

>>
Ik haal mijn informatie niet van google en als je de vragen niet begrijpt wil ik het wel even in jip en janneke taal uitleggen hoor.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door hebra98 »

RonnyNonhebel schreef:
29 dec 2020 18:54
hebra98 schreef:
29 dec 2020 18:41
Dus u komt op dit forum voor hulp maar we moeten dan wel even "verplicht" alles gaan lezen.
Antwoord op een paar simpele vragen als inleiding naar een oplossing is dan teveel?

Ik denk dat u zelf maar verder moet zoeken, want blijkbaar zijn "alle andere mogelijkheden behandeld"
Nee, ik kom hier op het forum met de vraag wat ik nog meer kan doen om antwoorden te krijgen. En ja, ik vraag inderdaad dat iedereen die de moeite neemt om te reageren, zich eerst wel inleest en niet zomaar overbodige berichten gaat versturen.

Nu zitten we onnodig over randzaken te communiceren, zonde toch? :)
>>
Success, Revoked zal je wel helpen...met z'n 550
Ik lees het wel als zijn hulp is "revoked"

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Als thuisbezorgd.nl in logs van hun mailserver het bericht afgeleverd zien worden op het IP adres waar het mx record van @home.nl naar verwijst, dan kan thuisbezorgd je niet verder helpen.
Dan dient echt iemand van ziggo de logs van hun mailserver/spamfilter door te gaan.

En vervolgens maakt de ziggo onwil mij duidelijk , dat je hun mailserver beter niet kan gebruiken.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Als thuisbezorgd zeker weet dat ze u die mail gestuurd hebben en die er bij Ziggo niet uit komt ligt het probleem bij Ziggo. Probeer het Ziggo forum eens, daar weet men best veel en kunnen ze mogelijk ook mensen bereiken die er iets aan kunnen doen. En anders is het gewoon pech.

Aardappel
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2020 22:08

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door Aardappel »

Ik heb alles gelezen, het enige wat ik vragen wil, heb je bij jouw gegevens op thuisbezorgd gechecked of daar alle gegevens kloppen? Oa.. uiteraard je e-mail adres ;)

RonnyNonhebel
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2020 13:01

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door RonnyNonhebel »

Aardappel schreef:
30 dec 2020 15:38
Ik heb alles gelezen, het enige wat ik vragen wil, heb je bij jouw gegevens op thuisbezorgd gechecked of daar alle gegevens kloppen? Oa.. uiteraard je e-mail adres ;)
Alles gecontroleerd. Thuisbezorgd heeft zelfs mijn account verwijderd en ik heb met hetzelfde e-mailadres een nieuwe aangemaakt. Met hetzelfde resultaat. Met een nieuw aangemaakt en met een ander oud adres (beide van Ziggo) kon ik wel weer normaal een account bij Thuisbezorgd aanmaken.

xRonaldx
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2014 11:04

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door xRonaldx »

Ik heb momenteel exact hetzelfde probleem. Mailtjes van wetransfer.com met zo'n bevestigingscode krijg ik niet binnen. Op het email adres van mijn vrouw komen ze meteen binnen. Soortgelijke emails van binance.com duren ongeveer een kwartier voor ze binnen zijn. Mijn buurman heeft het ook. Ik check het in zowel outlook als in de webmail van ziggo. Er staan geen filters aan. Ziggo helpdesk is alleen iemand die wat instellingen checkt en dan zegt dat het aan de verzendende partij ligt. Wel heel raar dat zowel wetransfer als binance problemen hebben met het verzenden van mail naar ziggo klanten en niet naar anderen. En ja, ik check ook altijd de spam. BTW, mijn vrouw heeft geen ziggo.

jb044
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2021 19:45

Re: E-mail komt niet binnen op inbox van Ziggo

Ongelezen bericht door jb044 »

En dan dit:

Hallo,

Onze klant geeft aan onderstaande e-mail niet ontvangen te hebben op zijn @home.nl adres.
Kunnen jullie zien wat er mis gaat? In de server logs zie ik dat de betreffende e-mail wel door jullie server is geaccepteerd:

Mar 22 14:02:52 app02 postfix/smtp[19775]: 3DC143E030B: to=<_censuur_@home.nl>, relay=mx.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.8]:25, delay=7.9, delays=0.02/0.01/0.06/7.8, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 MXIN650 mail accepted for delivery ;id=OKCil2G4jUmUBOKCilX1Ht;sid=OKCil2G4jUmUB;mta=mx3.tb;dt=2021-03-22T14:02:52+01:00;ipsrc=_censuur_;)
Mar 22 14:02:52 app02 postfix/qmgr[30792]: 3DC143E030B: removed

--
Beste meneer, mevrouw _censuur_,

Kan het zijn dat er recent iets aangepast is in de spf records?

Dat bericht had deze status:
SPF: temperror:_censuur_

2 berichten eerder op de dag (8:57 en 09:03) naar de zelfde ontvanger hadden die error niet: pass:_censuur_

Behalve de _censuur_'s ivm privacy van onze klant en zijn infra structuur, laat dit maar 1 conclusie over: Ziggo's spf filter werkt na de server die de mail daadwerkelijk ontvangt en als ok markeert. Het gevolg is mail die in het luchtledige verdwijnt en (terecht) boze klanten aan beide kanten! Imho is het of mail accepteren of bounces zodat de verzendende partij er op kan handelen, als het even kan met een duidelijke melding waar een systeembeheerder chocola van kan maken!! E-mail heeft gewoon een juridische status en net zoals de variant zonder e geldt een verloren brief als iets onacceptabels niet als iets dat wel een voor kan komen en waar je maar genoegen mee moet nemen :/

Gesloten