Einde contract KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Wilaiwan
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2009 09:22

Einde contract KPN

Ongelezen bericht door Wilaiwan »

Per 4-6-2021 ben ik weg bij KPN, krijg in juli nog een rekening van € 71.48, deze is gestorneerd door mij. Krijg 14-7-2021 een mail dat het contract beeindigd gaat worden op 13-8-2021,(is al beeindigd en overgezet naar nieuwe provider). Krijg 15-7-2021 een mail dat er per 13 juli beeindigd gaat worden. Nu willen ze dat ik eerst die 71.48 betaal om vervolgens € 127.38 terug te krijgen(wanneer is onduidelijk). Met andere woorden: Zou jij de huur van een woning betalen waar je al 6 weken weg bent, om het vervolgens weer terug te krijgen, ik dacht dat ik eindelijk van KPN verlost was. Eric.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou er voor kiezen om mee te roeien met de administratieve processen van KPN, en me de ergernis besparen die er tegenin gaan, wat dat storneren overduidelijk is, oplevert.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je van hen verlost wilt zijn, is meewerken de korte klap. Zelfs als ze ongelijk hebben. Als je zin hebt in je gelijk halen en veel discussie: succes in de strijd ;)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ben het met sjohie eens, je krijgt het echt terug gestort en het voorkomt veel ellende en ergenis.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door Feinel »

Dat je per 4 juni weg bent wil nog niet zeggen dat je abonnement toen ook is opgeheven bij KPN. Je contract is schijnbaar pas per 13 juli daadwerkelijk beëindigd (wat de reden hiervan is staat los van je vraag). Alles wat na die datum in rekening is gebracht wordt zodoende ook op de eindafrekening gecrediteerd. Die eindafrekening volgt bij KPN bijna altijd in de volgende maand. Wanneer je bij KPN opzegt krijg je hier ook apart een mail over met uitleg. Hierin staat het volgende:
"Uw laatste factuur
[...] Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste factuur. Hierop worden de eventueel teveel betaalde abonnementskosten verrekend met de laatste verbruikskosten. Als u teveel hebt betaald, maken wij dit bedrag aan u over. Na de laatste verrekening stoppen wij de automatische incasso. Daar hoeft u zelf niets voor te doen.
"

Nu heb je hier op dit forum mensen die steevast mensen de juridische weg willen laten bewandelen om hun recht te halen, kun je doen, maar is een hoop ellende voor uiteindelijk hetzelfde resultaat als wanneer je niks doet en gewoon met het proces mee gaat.

Erthanax
Berichten: 9613
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zoals al eerder aangegeven, gewoon het proces van KPN volgen is de gemakkelijkste oplossing. Ook al is dat strikt juridisch gezien misschien niet nodig, het is wel de manier om zo snel en gemakkelijk mogelijk van KPN af te komen. Alle andere manieren duren langer en geven u veel meer gedoe.

Ik heb deze week nog een factuur gekregen van Tele2 voor een abonnement dat morgen beëindigd wordt. De bevestigingsmail daarvan heb ik al geruime tijd. Ik maak me er niet druk om, dat geld komt vanzelf wel terug.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor mensen die het geld gewoon niet hebben, kan dit vervelend zijn. Ben het met de reacties hierboven wel eens.

Bij T-Mobile Thuis betaal je niet vooraf zoals bij KPN/Ziggo maar achteraf.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door mahadma »

Net als maandelijkse termijnen bij je energieverkopers, 1 dag na je maand stoppen krijg je toch een volledige maand nota die met de eindnota verrekend word.

Uw storneren van € 71,48 verstoort het financiële proces en zorgt voor problemen en file vorming. U krijgt vanzelf een nette eindafrekening. Nu veroorzaakt u door te storneren zelf uw eigen probleem straks ..........

Wilaiwan
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2009 09:22

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door Wilaiwan »

UPDATE van 15-7-2021.
22-10-2021 aangetekende brief naar KPN met incasso en rente en kosten(in overleg met juridisch loket), 29-10 mail van KPN, betaling is nu(pas) handmatig ingezet en word verwacht over 2 weken. Ben benieuwd. Weliswaar zonder de extra kosten. Ik doe graag overal tegenaan schoppen, als ik de nodige informatie heb, dit te winnen.
Ik laat wel weten over hoe en wat.
PS. heb hier ook een dergelijk probleem langst zien komen, en die is er al 6 jaar mee bezig(ook KPN), sorry hoor maar niet bij deze jongen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wilaiwan schreef:
31 okt 2021 16:56
UPDATE van 15-7-2021.
22-10-2021 aangetekende brief naar KPN met incasso en rente en kosten(in overleg met juridisch loket), 29-10 mail van KPN, betaling is nu(pas) handmatig ingezet en word verwacht over 2 weken. Ben benieuwd. Weliswaar zonder de extra kosten. Ik doe graag overal tegenaan schoppen, als ik de nodige informatie heb, dit te winnen.
En u ziet nu wat het gevolg is van dat schoppen. U had al lang klaar kunnen zijn. Gevolg is ook dat dat klanten zoals u er extra personeel nodig is wat weer voor rekening van de klant komt.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wilaiwan schreef:
31 okt 2021 16:56
UPDATE van 15-7-2021.
22-10-2021 aangetekende brief naar KPN met incasso en rente en kosten(in overleg met juridisch loket), 29-10 mail van KPN, betaling is nu(pas) handmatig ingezet en word verwacht over 2 weken. Ben benieuwd. Weliswaar zonder de extra kosten. Ik doe graag overal tegenaan schoppen, als ik de nodige informatie heb, dit te winnen.
Ik laat wel weten over hoe en wat.
PS. heb hier ook een dergelijk probleem langst zien komen, en die is er al 6 jaar mee bezig(ook KPN), sorry hoor maar niet bij deze jongen.
Ach ja iedereen moet een hobby hebben.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Wilaiwan schreef:
31 okt 2021 16:56
UPDATE van 15-7-2021.
22-10-2021 aangetekende brief naar KPN met incasso en rente en kosten(in overleg met juridisch loket), 29-10 mail van KPN, betaling is nu(pas) handmatig ingezet en word verwacht over 2 weken. Ben benieuwd. Weliswaar zonder de extra kosten. Ik doe graag overal tegenaan schoppen, als ik de nodige informatie heb, dit te winnen.
Ik laat wel weten over hoe en wat.
PS. heb hier ook een dergelijk probleem langst zien komen, en die is er al 6 jaar mee bezig(ook KPN), sorry hoor maar niet bij deze jongen.
Als je gewoon het automatische proces niet had verstoord was er niets aan de hand geweest. Onlangs overgestapt inderdaad maandtermijn teveel betaald maar binnen 1 week netjes alles automatische gecrediteerd. Als jezelf gaat storneren dan veroorzaak je de problemen en waarom... KPN Is geen onbetrouwbare partij dus het komt echt wel goed automatische en anders heb je nog altijd de weg die je nu bent gevolgd.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

KPN kan de processen ook zo inrichten, dat de bedragen met elkaar verrekend worden. Zelfs de belastingdienst kan dat !
KPN is een gewoon bedrijf, er zijn veel bedrijven en als je eerste moet nadenken bij welke je wel en welke niet vertrouwen hebt in een goede afloop, dan kost dat ook veel energie.
Na storneren was het proces al verstoort en je moet dan eventueel achter je geld aanbellen, dat is ook irritant.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door arvandongen »

HandigeHarrie schreef:
04 nov 2021 14:30
KPN kan de processen ook zo inrichten, dat de bedragen met elkaar verrekend worden. Zelfs de belastingdienst kan dat !
Ik denk dat je de terugbetaling als een soort toeslag moet zien. :mrgreen:

Wilaiwan
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 okt 2009 09:22

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door Wilaiwan »

Opgelost.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wilaiwan schreef:
11 nov 2021 17:24
Opgelost.
En was het de 4 maanden waard? Of zou u het achteraf toch binnen 1 maand doen?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door 16again »

Wilaiwan schreef:
11 nov 2021 17:24
Opgelost.
Het is pas echt opgelost als KPN procedure aanpast.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door k2p »

Ik snap alle adviezen hier, over het niet verstoren van de processen van KPN, gewoon niet. Internetterm 'simp' komt bij mij naar boven drijven.

KPN heeft zich gewoon aan de regels te houden. En ieder is baas over eigen portemonnee.

Waarom zou je het eens moeten zijn met te veel betalen, en wachten tot de ander je hopelijk je geld terug geeft?

Als KPN geld heeft geïnd voor een periode waarvoor al (tijdig) was opgezegd, heeft TS niet alleen het recht, maar ook de morele plicht dit bedrag te storneren. En dit aan te geven bij de ACM en zo nodig te procederen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
12 nov 2021 11:09
Ik snap alle adviezen hier, over het niet verstoren van de processen van KPN, gewoon niet. Internetterm 'simp' komt bij mij naar boven drijven.

KPN heeft zich gewoon aan de regels te houden. En ieder is baas over eigen portemonnee.

Waarom zou je het eens moeten zijn met te veel betalen, en wachten tot de ander je hopelijk je geld terug geeft?

Als KPN geld heeft geïnd voor een periode waarvoor al (tijdig) was opgezegd, heeft TS niet alleen het recht, maar ook de morele plicht dit bedrag te storneren. En dit aan te geven bij de ACM en zo nodig te procederen.
Maar wat is dan het alternatief? Heel strak gezegd zou je inderdaad niet hoeven te betalen voor de vaste kosten, maar hoe ga je de variabele kosten innen? De automatische incasso is ingetrokken per einddatum, dus ook de variabele kosten zouden officieel niet geïncasseerd mogen worden.
Zeggen dat iets niet goed is is 1, maar hoe het dan wel moet weet niemand. Op elke oplossing valt wel iets aan te merken. En aangezien niet alleen KPN zo werkt is deze methode wel gemeengoed geworden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door grun »

k2p schreef:
12 nov 2021 11:09
Waarom zou je het eens moeten zijn met te veel betalen, en wachten tot de ander je hopelijk je geld terug geeft?
Als KPN geld heeft geïnd voor een periode waarvoor al (tijdig) was opgezegd, heeft TS niet alleen het recht, maar ook de morele plicht dit bedrag te storneren. En dit aan te geven bij de ACM en zo nodig te procederen.
Dat heeft te maken met het product dat KPN levert. Het is te simpel om te zeggen, ik heb het abonnement betaald tot en met de datum waarop het contract eindigt. Op de laatste dag kun je nog kosten gemaakt hebben die buiten de bundel vielen. Om de zekerheid te hebben dat de klant die extra kosten ook betaalt, wordt vaak een extra termijn geïncasseerd, als borg.
Storneren vind ik altijd een slecht idee, het verstoort automatische processen waardoor mensen in moeten grijpen en de kans op fouten toeneemt.

Gesloten