Einde contract KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door k2p »

NeoDutchio schreef:
12 nov 2021 13:28
Maar wat is dan het alternatief? Heel strak gezegd zou je inderdaad niet hoeven te betalen voor de vaste kosten, maar hoe ga je de variabele kosten innen? De automatische incasso is ingetrokken per einddatum, dus ook de variabele kosten zouden officieel niet geïncasseerd mogen worden.
Zeggen dat iets niet goed is is 1, maar hoe het dan wel moet weet niemand. Op elke oplossing valt wel iets aan te merken. En aangezien niet alleen KPN zo werkt is deze methode wel gemeengoed geworden.
Het alternatief lijkt me héél simpel. KPN incasseert enkel de variabele kosten, en niet de vaste kosten van die laatste termijn. Daar is nota bene zo een beetje de opzegtermijn voor; zodat KPN zich kan voorbereiden op het vertrek van de klant.

Dat de automatische incasso is ingetrokken, weet ik niet of dat zo is. Ik zou het daar niet gaan zoeken. Enkel dat er onterechte bedragen worden geïncasseerd. Dat lijkt me voldoende om te storneren.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
13 nov 2021 00:32
Dat de automatische incasso is ingetrokken, weet ik niet of dat zo is. Ik zou het daar niet gaan zoeken. Enkel dat er onterechte bedragen worden geïncasseerd. Dat lijkt me voldoende om te storneren.
Het alternatief is niet zo simpel. Want bij het einde van het contract vervalt de incassomachtiging. Voor u geen probleem dat ze dan alsnog, zonder machtiging, gaan incasseren, maar voor anderen is dat wel een struikelblok.
Het is dus uw mening dat het niet erg is dat ze zonder machtiging de variabelen na einde contract incasseren, het is mijn mening dat het niet erg is dat ze tijdens de machtiging nog 1 keer incasseren en terug storten wat teveel is en een derde wil aan beide niet meewerken en wil de variabele na einde contract middels een factuur handmatig overboeken.
En zo kan je het dus nooit goed doen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door k2p »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2021 07:25
Het alternatief is niet zo simpel. Want bij het einde van het contract vervalt de incassomachtiging. Voor u geen probleem dat ze dan alsnog, zonder machtiging, gaan incasseren, maar voor anderen is dat wel een struikelblok.
Het is dus uw mening dat het niet erg is dat ze zonder machtiging de variabelen na einde contract incasseren, het is mijn mening dat het niet erg is dat ze tijdens de machtiging nog 1 keer incasseren en terug storten wat teveel is en een derde wil aan beide niet meewerken en wil de variabele na einde contract middels een factuur handmatig overboeken.
En zo kan je het dus nooit goed doen.
Ik lees nergens dat KPN heeft (gepoogd te) incasseren binnen het abonnement. KPN kennende, factureren en incasseren ze pas na de periode waarin nog variabele kosten gemaakt kunnen worden. Met andere woorden, het is KPN die én én doet. Ze factureren én na afloop van het abonnement, én ze factureren te veel. Dat eerste zou ik niet durven aan te vechten, de tweede hadden ze niet hoeven/mogen doen.

Gesloten