LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Email problemen uitgaande mail InternetPlsBellen(+oplossing)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
waldemar

Email problemen uitgaande mail InternetPlsBellen(+oplossing)

Ongelezen bericht door waldemar » 03 mar 2007 15:25

Ik kon ineens niet meer emailen met mijn ongewijzigde instellingen, terwijl dat al maanden goed ging. Ik had geen nieuwe firewall of antivirus instellingen en ook geen updates uitgevoerd. Diverse malen getracht te bellen naar de helpdesk, maar er was geen doorkomen aan. Op zaterdag krijg ik gelukkig een medewerker aan de lijn die helaas weinig kennis van zaken heeft. Ik ga in de tijd dat ik in de wacht gezet wordt zelf ook maar op onderzoek uit op internet en kom tot de conclusie dat KPN (onaangekondigd) de policy mbt SMTP verkeer heeft wijzigd, waardoor ik geen gebruik kan maken van een eigen SMTP server. Dat wil zeggen: ik maak geen gebruik van de standaard SMTP server van KPN maar een eigen server die bij mijn domeinregistraties komt (mail.eigendomeinnaam.nl) Nu maakt KPN ineens gebruik van iets dat Transparent Proxying genoemd wordt. Ze laten dan niet toe dat er connectie gemaakt wordt met de SMTP servers op andere locaties, maar alleen met de eigen SMTP server en alleen van accounts van KPN. Ze doen dit in de strijd tegen de SPAM, maar veroorzaken wel een hoop irritatie bij de eigen klanten, door op de helpdesk dit niet bekend te maken. Je lost het dus op door bij de email instellingen de uitgaande server te veranderen in: mail.kpnplanet.nl en alle authenticatie voor uitgaande mail uit te zetten (staat bij uitgebreide instellingen)

Na 35 minuten in de wacht (ik dacht ik meld nog zelf even de oplossing van het probleem aan de helpdeskpersoon die van toeten nog blazen weet) wordt de verbinding zonder pardon verbroken. Erg onprofessioneel allemaal. Er zijn vaker kleine problemen (niet kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden of heel erg laag volume, zodat een normaal gesprek onmogelijk is), dat heb ik altijd voor lief genomen, maar nu is de goodwill toch helemaal op. Het is een prachtig concept, maar KPN heeft nog wel een paar hordes te nemen.

Anastasia

Re: Email problemen uitgaande mail InternetPlsBellen(+oplossing)

Ongelezen bericht door Anastasia » 05 mar 2007 16:45

bij www.lycos.nl kun je een gratis mail adres vragen, mail komt meerstal pas uren later binnen, en verzenden gaat direct, dus ontvang je erg laat als iemand iets stuurde, of na aanmelden op een site, maar het werkte altijd, en anders G mail... of Lycos online want wat daar al staat duurde soms enkele uren voor het bij mij binnen kwam, maar het werkte wel altijd!

Paul123

Re: Email problemen uitgaande mail InternetPlsBellen(+oplossing)

Ongelezen bericht door Paul123 » 05 mar 2007 20:20

Anastasia,

Voor iemand die zegt 12 webshops te beheren reageer je wel een beetje onbenullig op iemand die specifiek aangeeft mail vanaf een eigen domein te willen verzenden..

Gesloten