LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Telfort

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
janjansen20152015
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2015 23:21

Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door janjansen20152015 »

Een vriend van mij heeft het volgende verhaal. Een soortgelijk verhaal heb ik bij mijn provider, maar zit er nog niet zo ver in als hij. Maar graag jullie mening over het stuk dat hij mij toe mailde. Nu ik toevallig bijna het exacte probleem heb en dezelfde merkwaardige bevindingen doe, vraag ik mij af.... Zijn dit normale taferelen? Ik hoor vaker over onkunde bij medewerkers van internetproviders. [ongefundeerde bewering verwijderd]

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas nog steeds traag internet.
De snelheid lag weken geleden op 2500kiloBytes, maar zakte terug naar 1600 kiloBytes. Dit door een overzet naar een
nieuwe lijn. Volgens [persoonsgegevens verwijderd] Telfort, was dit het max. haalbare. Na telefonisch contact met een andere Telfort medewerker, werd mij het volgende duidelijk.

1- Tijdens het contact met een medewerker, kan de medewerker zien of de lijn stabiel is, wat de snelheid is maar ook wat het MAX HAALBARE is
2- Nu bleek het zo te zijn dat de snelheid die ik behaalde, niet het max. haalbare is, in tegenstelling tot wat mvr B, beweerde. Er werd een bericht verstuurd naar KPN om mn verbinding te resetten zodat ik niet meer in een te lage klasse werd ingetrimt. Op een Vrijdagmiddag, een uur later, zat ik weer op 2500 kiloBytes. ( snelheid werd dus WELDEGELIJK bereikt en er is dus iets externs wat dit belemmerd) duh!
3- Helaas.... ik kreeg een telefoontje van een andere medewerker van Telfort, met de mededeling dat mijn snelheid weer was gekelderd ( heel netjes, want ze waren me voor) . Dit was volgens de medewerker raar en onmogelijk. Het overzetten naar een nieuwe lijn, mocht volgens hem, nooit zoveel schelen. Extra raar was het dat de snelheid na een reset, wel bereikt werd. Er werd een intern onderzoek gestart bij KPN en deze zouden mij nog persoonlijk benaderen.
4- Lange tijd ging er over heen, maar mijn vrouw werd gebel, door dezelfde [persoonsgegevens verwijderd], met weer de mededeling dat dit toch echt het max haalbare is, weer in tegenstelling tot wat haar collega mij weer mededeelde. Ook vond mvr het niet fijn dat ik dit probleem, met naam en toenaam op dit forum heb gepost. Dit vond zij wat prioriteit betret, belangrijker.

Hoe merkwaardig zij het in het begin vond, dat mijn snelheid zo was gezakt en er zo van overtuigd was dat dit verholpen zou worden na wat onderzoek, blijkt nu anders, want van 'merkwaardig' is het nu toch echt het meest haalbare. Kreeg vorige maand mijn maandbedrag retour omdat ik niet het uiterste uit mijn verbinding kon halen, maar moet er nu genoegen mee nemen, zo lijkt het LOL.

Niet dus. Volgens de medewerker van Telfort ( een andere ), was de verbinding stabiel, maar de snelheid niet toereikend. Vreemd vond deze man het hahaha. hij zei " meneer, u moet met gemak de 2400 kiloBYTES, halen.
Kortom, de ene pc van een medewerker zegt " er is iets mis, want het max. haalbare wordt niet bereikt", en de pc van [persoonsgegevens verwijderd], zegt " dit is het max haalbare" Wel hetzelfde bedrijf?

Zhet is maar net hoe de pet staat. Zojuist mn verbinding weer weggevallen. Het lijkt erop dat deze dame min dossier vroegtijdig heeft gesloten en dit ook nog eens ten onrechte. Ook zij kan net als haar collega zien dat er iets mis moet zijn met de verbinding. Mijn signaal is zwak en dossier mag heropend. Z
et er svp wel iemand anders op. Hoe nu verder? [ongefundeerde beweringen verwijderd] Walgelijk.

Dacht dat dit ook niet mocht van inze lieve heer ;-)
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2015 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen en persoonsgegevens verwijderd

Mucha

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Stekelenborg
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2015 12:04

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door Stekelenborg »

Telfort mailaccounts nu al voor een dikke week geblokkeerd. Kan nog wel een maand duren.

Telfort heeft mij in juni en op 7 augustus jl. via een e-mailtje laten weten dat mijn e-mailaccounts niet gekoppeld zijn aan mijn Telfort internetaccount en dus op 10 augustus jl. zijn geblokkeerd. Raar, want sinds 12 jaar heb ik nooit een melding gehad van Telfort dat ik gebruik maakte van gratis e-mail. Sterker nog, ik betaal daar keurig elke maand voor. De betreffende mailtjes heb ik als phishing beschouwd en per direct verwijderd. Als ik geweten had dat de consequenties zo rigoureus waren, waarom had Telfort me dan geen brief kunnen sturen?
Op 10 augustus in de avond liet men mij weten dat 't na uiterlijk 2 werkdagen gefikst zou zijn. Twee dagen werden 8 werkdagen en nu blijkt dat het nog wel eens drie tot vier weken extra kan gaan duren.
Men zou per 10 augustus direct aan de slag gaan, maar dat werd pas 13 augustus. Men zou mij terugbellen over tussentijdse updates, maar ik moet nu nog wachten op het eerste telefoontje. En, de bereikbaarheid van Telfort is nihil. Ik heb nu vijf keer gebeld met een gemiddelde wachttijd van 40 minuten. Da's 5 x 40 minuten = 200 minuten x 0,50 euro plus het gebruik van mijn mobiele telefoon.

Ik loop nu al een dikke week opdrachten, accreditaties en deadlines mis. Dat gaat de komende weken waarschijnlijk niet anders worden en niemand bij Telfort kan mij concreet aangeven wat er moet gebeuren.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stekelenborg schreef:Telfort heeft mij in juni en op 7 augustus jl. via een e-mailtje laten weten dat mijn e-mailaccounts niet gekoppeld zijn aan mijn Telfort internetaccount en dus op 10 augustus jl. zijn geblokkeerd. Raar, want sinds 12 jaar heb ik nooit een melding gehad van Telfort dat ik gebruik maakte van gratis e-mail. Sterker nog, ik betaal daar keurig elke maand voor. De betreffende mailtjes heb ik als phishing beschouwd en per direct verwijderd. Als ik geweten had dat de consequenties zo rigoureus waren, waarom had Telfort me dan geen brief kunnen sturen?
Is het Telfort's fout dat jij emails van iemand met wie je een contract hebt, weggooit?

Stekelenborg
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2015 12:04

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door Stekelenborg »

Ja, want:
1. mijn mail is wel degelijk gekoppeld aan mijn internetaccount,
2. mijn mailaccounts zijn onterecht aangemerkt als gratis mailaccounts,
3. Als Telfort rigoureuze maatregelen aankondigt dan doe je dat normaal gesproken per brief en niet met een paar mailtjes die zomaar aangezien kunnen worden voor 'phishing'-mail. Zou Telfort toch als eerste moeten weten. Op zijn minst had ik via Mijn Telfort dan een backup/verificatie van hun hele verhaal willen lezen. Maar ook dat was blijkbaar teveel moeite.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door Moneyman »

Punt 1 en 2 zijn geen antwoord op mijn vraag, en punt 3 is een vrij logische reactie van iemand die mailtjes weggegooid heeft zonder goed te lezen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Hallo janjansen20152015, wat vervelend dat jij hetzelfde ervaart als je vriend. Indien je vriend nog steeds snelheidsproblemen ervaart met zijn verbinding dan zou ik hem willen adviseren om een hierover een topic te openen op ons forum.

@Stekelenborg,

Zie mijn reactie in jouw topic op kassa.vara.nl
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

louise13556
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2015 17:11

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door louise13556 »

Wat een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bedrijf is Telfort ... Ik dacht ik neem een combi voordeel ( mobiel had ik al ) blijkt er NADAT de monteur kwam ik GEEN stopcontact heb in de meterkast ,,,dus of ik even 60 euro wilde betalen voor stopcontact aanleggen, daarnaast even 85 euro neer wilde leggen voor twee Devolo's .....of bekabeling van 70 euro per uur exclusief bekabeling. Dus ik weigerde het hele pakket........ word ik net opgebeld met de mededeling U kunt NIET van het contract af !!!!......... de eerste rekening van 48 euro staat aan hun kant al klaar om te innen , heb nog GEEN seconde ook maar iets gehad van Telfort ??? ....... ben nu ook bezig met RADAR te informeren van jullie gang van zaken.......

louise13556
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2015 17:11

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door louise13556 »

Nu word mij ineens aangeboden de kosten van 60 euro aanleggen stopcontact en de 2 devolo's door hun te laten bekostigen ......... is dat niet een teken dat ze fout zitten ??? ...ik wil gewoon van het contract af........ lijk mij goedkoper als alles te laten installeren door hun ..... kom op telfort geef je fout toe dat ik NIET geinformeerd was dat de aansluiting van Ziggo niet werkt op de aansluiting van Telfort ......dan had ik NOOIT de combivoordeel geaccepteerd

louise13556
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2015 17:11

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door louise13556 »

Het blijft verrek stil ineens bij tefort met DE oplossing het contract gewoon te beeindigen

louise13556
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2015 17:11

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door louise13556 »

Telfort laat dus niets meer horen......... de 48,05 euro die ik moet betalen voor iets wat ik NIET heb willen ze wel afhouden.dat heb ik dus geblokkeerd !!
Laatst gewijzigd door louise13556 op 26 nov 2015 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

louise13556
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2015 17:11

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door louise13556 »

zelf gebeld .word nu vandaag of morgen terug gebeld !!

louise13556
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2015 17:11

Re: Ervaringen Telfort

Ongelezen bericht door louise13556 »

Probleem is opgelost ....het contract is beeindigd

Gesloten