LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiberworld...

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
amg
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2008 13:57

Fiberworld...

Ongelezen bericht door amg »

Wat een dramatisch slechte onderneming is dit.

Ik heb reeds vorig mijn abonnement opgezegd:
De automatische incasso's bleven echter doorgaan.
Krijg je eindelijk contact en denk je dat het opgelost is...
(jaja, ze hebben zelfs een creditnota verzonden van ruim € 450,-) blijkt dat betaling hiervan niet echt tot hun dagelijkse bezigheden behoort.

De factuur dateert van eind januari en ik heb nog steeds geen cent gezien.

Nog meer mensen ervaring met slechte terugbetalingen van Fiberworld hier ?
mvrgr. André

remco2014
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2008 15:53

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door remco2014 »

ja helaas, wel ik ben in januari weg gegaan bij fiberworld en ze hebben ten onrechte afsluit kosten inrekening gebracht voor het overstappen naar een ander netwerk terwijl alice ook op het bbned werkt (alice = bbned) maar ik heb nog steeds geen reactie ontvangen. bellen naar fiberworld kost 70 cent per minuut en je staat minimaal 15 minuten in de wacht dus dat is ook geen optie. het product was op zich goed maar de helpdesk is niet deskundig en schandalig duur. :!:

amg
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2008 13:57

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door amg »

Ik kan nu gelukkig zeggen dat ik mijn geld binnen heb. :D
Kostte mij veel moeite, bellen en mailen (op dat ticket systeem van hun. Maar is gelukkig gelukt.
Is nu ook geen partij die ik aan zal bevelen...

Ik raad je aan vooral te blijven doorgaan met verzoek om teruggave.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Dit is een probleem, waar 99% van de bedrijven last van heeft.
Moeten ze terugbetalen, dan moet je eeuwig wachten, maar krijgen ze geld van je dan zijn ze er als de kippen bij.

dorpssmid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2008 10:01

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door dorpssmid »

Fiberworld is een oplichters firma. Bij mijn verhuizing bleken ze maar niet in staat om de ADSL verbinding om te zetten op mijn nieuwe adres, wegens technische problemen zogenaamd. En wel maandelijks de kosten van je rekening afboeken. Noodgedwongen ben ik naar een andere provider gegaan. Wees gewaarschuwd! Ga nooit met dit bedrijf in zee.(':evil:')

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door D1RK »

Waarom heeft amg dit niet door zijn bank laten terug boeken?
Ik zou dit nooit zolang laten lopen en bij wanprestatie ONTBINDEN, dus nooit opzeggen en dan niets meer betalen..
Alleen als ze de KPN kabel vast houden moet je tijdelijk naar de TV kabel of draadloos via buren....

Maar zodra ze de lijn vrijgeven kun je weer vrij kiezen!
Als ze de lijn vast houden hebben zij de KPN kosten dus zolang zal dat niet duren!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik zou dit nooit zolang laten lopen en bij wanprestatie ONTBINDEN, dus nooit opzeggen en dan niets meer betalen..
Welke term u ook gebruikt, opzeggen of ontbinden. Er is wederzijdse toestemming nodig om een contract stop te zetten.
Heeft u echter aan de wettelijke bepalingen voldaan, b.v. een bedrijf wegens wanprestatie in gebreke stellen en een redelijke termijn stellen waarin u het bedrijf in de gelegenheid stelt alsnog b.v. een internetverbinding tot stand te brengen kunt u een overeenkomst opzeggen. Hierna kan een bedrijf hiermee instemmen door het zenden van een schriftelijke bevestiging tot beëindiging overeenkomst.
Anders wacht u een gang naar de Geschillencommissie waar u het geschil voorlegt. Een Geschillencommissie geeft een bindende uitspraak voor beide partijen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door D1RK »

Geachte T de Hond,

Als je na een termijn waarin het niet is opgelost opzeg moet je het lopende contract uit zitten en opzeggen volgens hun regels...

Maar Bij ONTBINDEN wegens wanprestatie na redelijke termijn waarin ze het hadden kunnen oplossen gaat direct in dus dan zul je eerder naar een firma kunnen die wel goede verbindingen geeft.
Dit is dus het verschil tussen ontbinden en opzeggen, en als zij het tijdig oplossen ga je gewoon door bij de dan goedwerkende verbindingen.

Bij Wanprestatie mag je naar een andere als zij in redelijke termijn niets zouden doen, dus als ze iets proberen wat niet lukte moet je ze dit wel vertellen en nogmaals een kans bieden, tot max. 3x toe.
Als zij zich kunnen beroepen op overmacht of het aan Uw kabels in huis zou liggen is het een ander verhaal, dan kunnen zij alles claimen dus doe dit alleen als je zeker weet dat bij jou thuis alles goed werkte, dus zowel modem als PC en kabels elders proberen en als daar foutloos werkte is dat voldoende bewijs dat het niet in Uw thuis gedeelte zat, ik probeerde dit ook en kwam achter een beschadigde kabel....
Dus zorg voor zekerheid dat het niet Uw fout is.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ook bij ontbinden moet aan de voorwaarde : in gebreke stellen voldaan worden.
Als u daarna wilt ontbinden of opzeggen is mij om het even.
Want als de in gebreke blijvende provider het niet eens is met uw ontbinding < g > ( Ik giggle om de associatie) wacht toch de gang naar de Geschillencommissie IMHO uiteraard :)

MireilleD
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2008 13:22

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door MireilleD »

Ook wij hebben slechte ervaringen met Fiberworld. Zijn als bijna een jaar bezig een opzegging af te ronden. De verbinding is inmiddels inderdaad opgeheven, maar ook bij ons bleven de automatische incasso's doorgaan. Daarnaast beweerde FW onze aangetekende opzeggingsbrief nooit te hebben ontvangen, waardoor ze pas per okt 07 het contract willen beeindigen ipv juni 07. Goed, daarover loopt nog steeds een discussie. Vanaf oktober hebben we wel een creditnota van bijna 200 euro ontvangen, maar die is nooit uitgekeerd! Nu schijnen ze failliet te zijn, uit pand vertrokken, oftewel met de noorderzon.:evil:
Hoe komen wij nu aan ons geld? HEbben een incasso buro ingeschakeld, in de hoop dat dat iets uithaalt.
Wie heeft dezelfde ervaring met FW??? :?:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft neem ik aan een verzendbewijs + een kopie van de brief waarin u per juni 2007 heeft opgezegd.

Het lijkt mij dus niet OK dat er pas per october 2007 einde contract gerealiseerd wordt. U kunt onterechte incasso's tot een jaar nadat deze verricht zijn laten storneren door uw bank.

Als dit bedrijf is aangesloten bij een Geschillencommissie kunt u aangeven dat u een geschil voorlegt bij de Geschillencommissie t.a.v. einddatum contract en dan meteen een vordering zal doen t.a.v. de onterechte incasso's.

Blijft het probleem of u geld terug krijgt mocht dit bedrijf over de kop zijn. Ik neem aan dat het incassobureau dit voor u uitzoekt.

MireilleD
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2008 13:22

Re: Fiberworld...

Ongelezen bericht door MireilleD »

Dat is goed om te weten, hebben meteen de bank gebeld. En ja, het incassoburo is nu voor ons aan de slag. Ben benieuwd...

Gesloten