LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedoe met KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Olga1983
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2012 16:13

Gedoe met KPN

Ongelezen bericht door Olga1983 »

Om mijn situatie uit te leggen, heb ik hier een kopie van mijn brief aan KPN gezet en hoe er op gereageerd is (in mei). Dingen als een contractnr of volle naam, heb ik weggelaten.


Beste heer/mevrouw,

Op 11 februari 2012 sloot ik een prepaid abonnement af voor een dongel met 2 gb voor 15 euro per maand (in de KPN-winkel in Zaandam). Wegens verhuizing naar Leeuwarden wou ik dit als overbrugging gebruiken en er werd mij verzekerd dat ik direct op kon zeggen (met 1 maand opzegtermijn denk ik). Echter kreeg ik later een brief van KPN waarin staat dat de aanvraag is geannuleerd omdat mijn paspoort als vermist, gestolen of verlopen zou zijn geregistreerd, of dat de combinatie van mijn identificatienummer en geboortedatum niet zou kloppen. Geen van allen is waar. Ondanks deze brief, ging KPN toch geld van m'n rekening afschrijven, 3 keer in totaal. Op 23-02-2012 was dit 9,83 euro, op 26-03-2012 15,01 euro en op 23-04-2012 25 euro. Ook kon ik ondanks de brief toch het internet gebruiken. Eventueel vermoedde ik dat ik tegoed had voor 1 keer 1 maand (eenmalig 2 gb), hoewel ik het vreemd vond dat er 9,83 euro werd afgeschreven, in plaats van 15 euro.

Verder heb ik problemen met de dongel ondervonden. Ik kon nergens echt duidelijk zien hoeveel mb's ik had verbruikt. Ik dacht dat misschien de groene balk ongeveer aangaf wat ik verbruikt had, hoewel ik het niet in procenten/mb's kon aflezen. Dat bleek niet waar te zijn. Toen ik dacht dat ik het grootste deel gehad had, kwam er een automatisch bericht waarin stond dat ik 50% (of "bijna 50%") verbruikt had. De groene balk stond niet rond de helft van de volledige balk, maar al ruim verder. Toen de balk vol was, stond daar juist dat ik mijn limiet had bereikt (of zoiets). Dit geeft een nogal vage indruk. Ook heb ik geen inloggegevens gekregen van KPN, waardoor ik online niks kon nakijken.

Een ander probleem met de dongel is de instabiele werking die ik opgemerkt heb. Dit was niet meteen vanaf het begin, maar later. Ik hield de "pagina" van het programma met "upload/download' nogal eens in de gaten en heb daar meermaals kort achter elkaar grote instabiliteit opgemerkt. Het leek wel alsof er spontaan mb's werden "opgevreten" en volgens mij heb ik ook een paar keer opgemerkt dat ik direct na het verbinden al bij bv 10 mb begon, en een andere keer tussen 40 en 50 mb bij "download". Ook had ik mijn laptop gecontroleerd om te zien wat er open stond wat dat mogelijk (mede) kon veroorzaken, maar dat liep nergens op uit. Daarbij had ik mijn updates van Windows zo ingesteld dat mij gevraagd moest worden of ik iets wou downloaden en installeren, dus daar kon het ook niet mee te maken hebben. De dongel heeft 40 euro (of rond de 40 euro) gekost en kan ik door het onzekere gedrag bij voorbaat al, in de toekomst ook niet meer gebruiken.

Voor het bovenstaande zou ik graag een oplossing zien. Een nieuwe aanvraag doen is voor mij in ieder geval geen optie. Mijn contractnummer is *******.


Vriendelijke groet,

**************
------------------------------------------------

Hier vat ik samen wat eruit is gekomen:


-Abonnement bleek wel ingevoerd te zijn. Ik heb hier echter nooit een bevestiging van gehad na hun andere brief (misleidend).

-Men zei (per email) dat het abonnement de eerste 2 maanden 15 euro zou zijn (korting) en daarna 30 euro per maand (zou heel goed kunnen overigens), vandaar een verschil in bedragen op mijn rekening (dit vind ik vaag, want bij mijn weten was in de winkel de afspraak 15 euro per maand, niet eerst 9 euro nog wat voor de rest van de eerste maand enzo.).

-Er werd gezegd dat voor hen niet na te gaan is waaraan de data wordt verbruikt (dat klinkt erg makkelijk. als welke klant dan ook, zou opmerken dat de dongel instabiel werkt, dan kan een klant hier dus altijd mee afgewimpeld worden, of hij/zij nou gelijk heeft of niet. heb dit overigens niet kenbaar gemaakt). Er wordt mij geadviseerd een Mijn KPN account aan te maken om zo het verbruik te controleren (ik begreep hieruit dat ik die account dus zelf aan kon maken. echter wil ik van dit "abonnement", van welke de aanvraag geannuleerd was, af, dus ga ik geen account aanmaken.).

-Er werden excuses gemaakt voor het ongemak, m.b.t. de annuleer-brief.

-Stukje van mij uit een email: "Bij deze vraag ik om tenminste het abonnementsgeld van de eerste en 3de maand terug te boeken (omdat de 2de maand het juiste bedrag weergaf en ik er nog gebruik van heb gemaakt) en de automatische incasso per direct ongedaan te maken. Eigenlijk vind ik een vergoeding voor een niet stabiel werkende dongel ook op z'n plaats. Deze kan ik immers bij voorbaat al niet meer in de toekomst gebruiken. Jullie zijn verantwoordelijk voor het leveren van een goedwerkend product. Ik heb duidelijk opgemerkt dat er iets mis is met deze dongel. Wellicht kunnen mensen met technische kennis onderzoek doen naar de werking van de dongels en eruit opmaken dat het na een tijdje ineens zeer instabiel gaat werken." (hierna werd mij overigens duidelijk op wat voor manier er gerekend was in de verschillende incasso's)

-Er wordt beweerd dat de kosten wel juist in rekening zijn gebracht en het niet mogelijk is deze kosten te vergoeden (nogal raar. ik heb hier nog altijd hun annuleer-brief liggen.).

-Er wordt gezegd dat te zien is dat de aansluiting de gehele tijd is gebruikt. (ik heb na de email waarin dit staat, niet meer verder gereageerd, omdat ik in de gaten had dat mij geen praktische oplossing geboden werd. het is overigens niet waar dat ik het de gehele tijd gebruikt heb. de emailwisseling was in de buurt van 18 mei. het moet op 4 april geweest zijn, toen ik mijn vaste internet bij telfort werkend had, dus heb toen de dongel ook niet meer gebruikt.)

-Ook zegt ze nog dat de aansluiting in goede dienst staat, er geen blokkades te zien zijn en ik deze nog altijd kan gebruiken en blijven gebruiken zolang het abonnement loopt (welk abonnement? en ik had duidelijk gemaakt dat ik wou dat de incasso's ongedaan werden gemaakt. en in m'n eerste brief gaf ik al aan dat een nieuwe aanvraag voor mij geen optie was. ik wou het immers enkel als overbrugging gebruiken.)

-Verder worden er nogmaals excuses gemaakt voor de ontstane verwarring. (fijn, maar wat zijn deze excuses waard als mij geen enkele praktische oplossing geboden wordt en zij door gaan met incasseren.)



Ik kwam erachter dat ik via mijn bank bedragen kon terugboeken naar m'n rekening en heb dit gedaan (alleen over de eerste maand was het niet meer mogelijk). Hierna komt er een brief van KPN in de bus, maar geadresseerd aan de vorige bewoner! Heb deze niet opengemaakt, webcamfoto gemaakt, en geretourneerd later. Niet veel later na die brief kreeg ik betalingsherinneringen in de bus (wel aan mij deze keer). Er staat onder andere in dat ze later herinneringskosten of incassokosten in rekening kunnen gaan brengen. Verantwoording nemen voor hun eigen fout(en) doen ze niet, blijkbaar.

Gesloten