LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] glasvezel abonnement alleen bij KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
KlaasJansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2016 20:51
Contacteer:

glasvezel abonnement alleen bij KPN

Ongelezen bericht door KlaasJansen »

Sinds begin juli 2020 is er glasvezel in Zuidhorn bv in mijn postcode 9801R*.

Nog steeds kan ik alleen maar bij KPN een glasvezelabonnement afsluiten. Bij de overige providers nog niet.

De internet vergelijker van de Consumentenbond geeft zelfs geen enkel glasvezel abonnement aan

Echter KPN beweert bij monde van ene Michael op 31-8:

Goedemiddag Klaas, je appt met Michael. Ik zou je niet durven zeggen waarom dit zo is. Aan onze kant staat alles goed en zullen er meerdere providers moeten zijn die diensten kunnen leveren over ons netwerk.

Bij Youfone kreeg ik op 28-8 via Mirella dit bericht:

Bedankt voor je bericht.

Het is vooralsnog niet mogelijk voor Youfone om een Glasvezel verbinding op je adres aan te sluiten.

Wij hebben hier dan ook geen enkele invloed op. Het is aan de KPN om deze verbinding ook voor ons vrij te geven om te kunnen leveren.

Per wanneer dit dan zal zijn kan ik je dan ook helaas niet aangeven omdat wij hier geen inzage in hebben.

Excuses voor je ongemak.

Nadat ik de reactie van KPN (zie hierboven) doorstuurde naar Youfone kreeg ik opnieuw een bericht van Youfone (1-9):

Bedankt voor je bericht.

Zoals ik al aangaf kan het inderdaad zo zijn dat de KPN zelf al Glasvezel kan leveren op je adres.

Echter is het voor Youfone tot op heden nog niet mogelijk. De lijn met Glasvezel is dan ook nog niet voor ons vrijgegeven en wij kunnen dit dan ook nog niet leveren op je adres.

Of en wanneer dit wel mogelijk zou zijn kan ik je dan ook geen antwoord op geven daar wij niet in deze gegevens van de KPN kunnen kijken.

De reactie van KPN op 1-9 was:

Ik zie in mijn systeem dat het glasvezel sinds 1 juli aangesloten is, dit moeten de providers nu inmiddels wel inzien.

Het is duidelijk òf KPN òf Youfone liegt. Verbijsterend. Noodgedwongen blijf ik tegen mijn zin nu maar bij Ziggo.

Iemand ook dit soort ervaring? Iemand misschien een idee hoe ik wel een bevredigend antwoord zou kunnen krijgen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: glasvezel abonnement alleen bij KPN

Ongelezen bericht door scontra »

Google op "glasvezel Zuidhorn" en de onderstaande providers komen te voorschijn. Keuze genoeg lijkt mij zo.

Budget all in one,
Helden van nu,
KPN ***
Oneline,
Phonedata
T,. mobile
Tele2
Telfort
Trined
Tweak
XS4All**

** zou mijn eerste keuze zijn en *** mijn tweede. De tweede is ik al jaren mijn probleemloze glasvezelaanbieder. :oops:

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: glasvezel abonnement alleen bij KPN

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die andere zou je ook gewoon eens moeten kijken. Dat XS4ALL beter is dan KPN, vooral qua service want ze gebruiken het netwerk van KPN, dat lijkt me ondertussen wel duidelijk. Maar al die andere kleine providers die specifiek op glasvezel zijn gericht, die zullen echt niet allemaal slecht zijn.

Bij mij in het dorp is het zelfs zo dat KPN de slag aardig heeft gemist, omdat men zelf dwars heeft gelegen en niet in het hele dorp glasvezel wilde aanleggen. De kleinere providers hebben hun krachten gebundeld en dit wel mogelijk gemaakt, waarna KPN ineens ook een netwerk aan wilde leggen (waardoor de wegen 2x open moesten) in het hele dorp. De meeste mensen nemen dat KPN erg kwalijk.

Anderidee
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2020 18:19

Re: glasvezel abonnement alleen bij KPN

Ongelezen bericht door Anderidee »

Kijk hier eens :
https://www.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking

Volgens mij niet veel keuze, maar wel meer dan alleen KPN

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: glasvezel abonnement alleen bij KPN

Ongelezen bericht door Feinel »

In Zuidhoorn wordt glasvezel met bhv van GPON uitgerold, hierop leveren tot nu toe alleen KPN/XS4ALL en Tweak op. Dat Youfone en andere providers niet te kiezen zijn, is een beleidskeuze van die providers, dat staat los van KPN.

Als test 9801RD 1 gebruikt.
KPN levert Glas.
Tweak(geen KPN dochteronderneming) levert Glas.
Youfone max 26Mbit DSL.
T-Mobile max 26Mbit DSL.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: glasvezel abonnement alleen bij KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Youfone zou ik sowieso niet willen. Neem dan T-Mobile Thuis. Wordt veel beter beoordeeld voor dezelfde prijs. Waarom niet gewoon KPN nemen en na een jaar nog eens kijken?

Internetten.nl Breedbandwinkel.nl Pricewise.nl Cashbackxl.nl

Genoeg puzzelwerk voor de laagste prijs.

Gesloten