LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] glasvezelkabel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
glasvezelkabel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2012 09:58

glasvezelkabel

Ongelezen bericht door glasvezelkabel »

Ik zie in het dorp waar mijn ouders wonen (Bilthoven) heel veel van deur tot deur verkopers die glasvezelkabel aan het verkopen zijn, bij mijn ouders hebben er in 3 maanden tijd meer dan 10 aangebeld.

Er wordt heel erg veel gemarket en KPN en een andere aanbieder hebben allebei een winkel geopend in het winkelcentrum, met als enige doel glasvezel te pushen. Het hele dorp hangt vol met reclameborden over glasvezel.

De sales pitch bevat een stuk waarin de verkoper zecht, als je nu de aansluiting niet koopt en de glasvezelkabel wordt aangesloten, dan kan het je in de toekomst als je het tzt wel wilt, heel erg veel geld kosten. (door nu niet mee te doen snij je jezelf in de toekomst in de vingers)

Mijn moeder, digibeet die ze is, dacht laatst dat ze toch wel echt glasvezel nodig had, want ja ze wil die kosten niet hebben etc. etc. (an sich ben je best lekker bezig met je campagne als een 60 jarige vrouw denkt dat ze je product nodig heeft, terwijl ze geen enkel idee heeft wat het is).



Ik heb heel sterk het gevoel dat dit niet helemaal in de haak is, hoeveel spelers hier op die aansluiting zitten te spelen, hoeveel van deur tot deur verkopers langskomen, de marges zijn VEEL te hoog, dat kan niet anders. Als mensen naar jou toe komen om je iets te slijten is de kans dat het een scam is, of de marges verschrikkelijk hoog zijn groot, komen er 10 verkopers in 3 maanden langs om hetzelfde product te slijten, dan gaan de alarmbellen af.

Ik ben bang dat de ongeïnformeerde consumenten hier de dupe van gaan worden (zelfde verhaal als dat van de Nederlandse energie maatschapppij verhaal, zal me niets verbazen als zij ook deze markt bespelen). Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik vind het zielig voor alle lager opgeleide mensen in mijn buurt, zij worden hier de dupe van. Die consumenten zouden beschermd moeten worden tegen dit soort praktijken, het kan namelijk niet anders dan dat zij de rekening van die reclamecampagnes, flagshipstores en van deur tot deur verkopertjes gaan betalen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, en vooral of de glasvezelboys google alerts hebben aanstaan en zich in deze discussie gaan mengen :)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door berndv »

Je betaald nou eenmaal niet de kostprijs van iets, maar de verkoopprijs. En wat als die marges veel te hoog zijn? Wat wil je er An doen? Zou de overheid zich volgens jou moeten gaan bemoeien met de verkoopprijs van een product? En waarom?

Je hebt de keus om het te doen. En het argument dat het duurder aansluiten is als het niet collectief gebeurt klopt volledig. De stoep moet open, er moet een click aangevraagd worden, de gemeente moet toestemming geven, er komen glaslassers en de apparatuur om de leiding het huis in te pompen. U kunt zelf ook zelf ook wel nagaan dat het individueel nemen van een dergelijke aansluiting vele malen duurder is dan wanneer ze een hele straat doen. En ja, de kosten van het individueel nemen van een dergelijke aansluiting, komt voor rekening va degene die de aansluiting niet collectief heeft genomen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Har06 »

glasvezelkabel schreef:Ik zie in het dorp waar mijn ouders wonen (Bilthoven) heel veel van deur tot deur verkopers die glasvezelkabel aan het verkopen zijn, bij mijn ouders hebben er in 3 maanden tijd meer dan 10 aangebeld.

Er wordt heel erg veel gemarket en KPN en een andere aanbieder hebben allebei een winkel geopend in het winkelcentrum, met als enige doel glasvezel te pushen. Het hele dorp hangt vol met reclameborden over glasvezel.

De sales pitch bevat een stuk waarin de verkoper zecht, als je nu de aansluiting niet koopt en de glasvezelkabel wordt aangesloten, dan kan het je in de toekomst als je het tzt wel wilt, heel erg veel geld kosten. (door nu niet mee te doen snij je jezelf in de toekomst in de vingers)

Mijn moeder, digibeet die ze is, dacht laatst dat ze toch wel echt glasvezel nodig had, want ja ze wil die kosten niet hebben etc. etc. (an sich ben je best lekker bezig met je campagne als een 60 jarige vrouw denkt dat ze je product nodig heeft, terwijl ze geen enkel idee heeft wat het is).



Ik heb heel sterk het gevoel dat dit niet helemaal in de haak is, hoeveel spelers hier op die aansluiting zitten te spelen, hoeveel van deur tot deur verkopers langskomen, de marges zijn VEEL te hoog, dat kan niet anders. Als mensen naar jou toe komen om je iets te slijten is de kans dat het een scam is, of de marges verschrikkelijk hoog zijn groot, komen er 10 verkopers in 3 maanden langs om hetzelfde product te slijten, dan gaan de alarmbellen af.

Ik ben bang dat de ongeïnformeerde consumenten hier de dupe van gaan worden (zelfde verhaal als dat van de Nederlandse energie maatschapppij verhaal, zal me niets verbazen als zij ook deze markt bespelen). Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik vind het zielig voor alle lager opgeleide mensen in mijn buurt, zij worden hier de dupe van. Die consumenten zouden beschermd moeten worden tegen dit soort praktijken, het kan namelijk niet anders dan dat zij de rekening van die reclamecampagnes, flagshipstores en van deur tot deur verkopertjes gaan betalen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, en vooral of de glasvezelboys google alerts hebben aanstaan en zich in deze discussie gaan mengen :)
Je moeder van 60 jaar is een digibeet en weet van niets, staat dit in relatie met het lage nivo in Bilthoven ?, je hebt een aardige kijk op je moeder en haar buren :wink:

glasvezelkabel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2012 09:58

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door glasvezelkabel »

hmm misschien had ik te hoge verwachtingen van dit forum

sluit het topic maar en vergeet het

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Het aanleggen kost geld, klopt. Bij sommige huurwoningen wordt het sowieso door de woningbouw verzorgd en anders inderdaad via de aanbieder en dan is het nu veel goedkoper als je er in mee gaat, dat is een feit.

Daarnaast, glasvezel is zeer zeker een stuk sneller tegen ongeveer dezelfde prijs als de kabel ( UPC/Ziggo ).
Je scoort al snel 100 MBit download, wat met kabel in vergelijkbare prijs maar 60 MBit is.
Daarnaast heeft kabel een zeer lage upload, namelijk 4 of 8 MBit, terwijl dit met glasvezel boven de 60 MBit is.

Het zou dus niet geheel onverstandig zijn om er in mee te gaan, gezien glasvezel hoe dan ook naar vermoeden wel de toekomst is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door berndv »

Owh, iemand krijgt geen gelijk, dus het forum is maar waardeloos? Welke verwachting had je van dit forum, of dit topic? Welke reacties had je graag willen hebben?

Een discussie is op een forum is zinvol als er ook tegengas gegeven wordt, en blijkbaar heb je hier niks meer tegen, geef je de rest gelijk? Zorg er voor dat de dsicussie blijft lopen, en niet meteen weer aftaaien als je geen gelijk krijgt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door bprosman »

De sales pitch bevat een stuk waarin de verkoper zecht, als je nu de aansluiting niet koopt en de glasvezelkabel wordt aangesloten, dan kan het je in de toekomst als je het tzt wel wilt, heel erg veel geld kosten. (door nu niet mee te doen snij je jezelf in de toekomst in de vingers)
Vooral als er gegraven moet worden klopt dit wel , het is nu eenmaal efficienter om de straat/stoep één keer open te gooien dan straks voor ieder huis apart.

Of een 60 jarige glasvezel nodig heeft (als ze nu al geen Internet ambities heeft) waag ik te betwijfelen.

glasvezelkabel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2012 09:58

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door glasvezelkabel »

hehe misschien moet ik dit dan maar even rephrasen,

ik denk dat we binnekort een radar programma kunnen zien over mensen die genaaid zijn met glasvezelkabel

hetzelfde verhaal als De Nederlandse Maatschappij etc.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Har06 »

glasvezelkabel schreef:hehe misschien moet ik dit dan maar even rephrasen,

ik denk dat we binnekort een radar programma kunnen zien over mensen die genaaid zijn met glasvezelkabel
hetzelfde verhaal als De Nederlandse Maatschappij etc.
Aardige vergelijking , via een digibeet van 60 jaar en minder gestudeerde armere buren komen we bij een nieuw speelgoed aan.
Glasvezelkabel is de toekomst,de exploitanten blijven opboksen tegen de grote kabelaars als Ziggo en UPC.
Natuurlijk kan een persoon van 60 jaar plezier hebben van een snel internet :oops:

Calavera
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:28

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Calavera »

Wetende dat er ZOVEEL mensen problemen hebben met internetaansluitingen, zou het niet overbodig zijn om er een aflevering aan te besteden.

Ons advies geven op het gebied van providers, wat niet te doen, en vergelijkingen- zouden zeer welkom zijn, en ik denk dat ik voor meerdere mensen spreek. :)

glasvezelkabel
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2012 09:58

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door glasvezelkabel »

dit was het dus niet waard

bedankt voor de ontzettend goede inzichten die jullie verschaft hebben in deze situatie!

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Winterman »

glasvezelkabel schreef:dit was het dus niet waard

bedankt voor de ontzettend goede inzichten die jullie verschaft hebben in deze situatie!
Tip voor de toekomst

Het is niet slim om opmerkingen plaatsen als "ik vind het zielig voor alle lager opgeleide mensen in mijn buurt", als uit je tekst blijkt dat je zelf nou ook niet bepaald hoger opgeleid bent.
Daarmee leidt je af van wat je probeert te vertellen en maak je jezelf alleen maar tot mikpunt.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

glasvezelkabel schreef:hehe misschien moet ik dit dan maar even rephrasen,

ik denk dat we binnekort een radar programma kunnen zien over mensen die genaaid zijn met glasvezelkabel

hetzelfde verhaal als De Nederlandse Maatschappij etc.
Waarom zouden mensen genaaid kunnen worden door de glasvezelkabel?
Zijn mensen ook genaaid door de telefoonlijn, de adslverbinding en kabel tv dan?

Glasvezel is een techniek die waarschijnlijk op termijn de oude coax gaat vervangen. Daar is niks mis mee.
Genaaid worden door de providers is wat anders natuurlijk :wink:

Dummy
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:23

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Dummy »

Kijk allereerst wat glasvezel je meer kan bieden dan de kabel van Ziggo, UPC etc. Staar je niet blind op de uploadsnelheid want die is ook maar betrekkelijk. Een hoge upload is handig bij gamen, sturen van grote bestanden, foto's etc. maar wordt vaak door de ontvangende provider en/of hosting teruggeschroefd om niet alle systemen bij hun plat te leggen.

De meerwaarde zit vaker in het aanbod van televisiezenders. Hoeveel in HD en wat meer in analoog of zoals bij KPN geen analoog ontvangst naar ik heb begrepen. Juist hierin zit vaak de meerwaarde en de coax gaat er voorlopig nog zeker niet uit hoor.

Wat de toekomst op glasvezel meer gaat bieden is een mooi verkoopverhaal maar vooralsnog geen realiteit zoals bewaking etc. Dit bestaat zelfs al wel op de koperen telefoonleidingen en/of coaxkabel.

Zowel UPC als Ziggo hebben enorm veel in hun netwerk geïnvesteerd en denk je dat ze dit spoedig zullen verlaten? Dacht het niet want anders zouden zij nu ook als meedoen op glasvezel. Dat de coax eruit gaat? Jazeker maar zal nog tientallen jaren duren vermoed ik.

Neen je wordt echt niet "genaaid" door glasvezel maar laat jezelf mogelijk naaien door mooie praatjes van de providers. Komen ze aan de deur, sta ze niet te woord (sommigen werken op provisiebasis) maar vraag via internet je informatie op of kijk hier http://www.eindelijkglasvezel.nl/eindel ... vezel.html wat de providers te bieden hebben en kijk naar prijs- en prestatieverhouding.

Om misverstanden te voorkomen, ik heb glasvezel hoor maar had daar duidelijk mijn redenen voor.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door TheLD »

Intel heeft voor de kabel al een 1Gbps down/240Mbps modem. Zit nog rek genoeg in coax.

http://tweakers.net/nieuws/82079/intel- ... modem.html

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is door Tros Radar al een uitzending over glasvezel gemaakt:

http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... glasvezel/

De meeste mensen hebben meer dan genoeg aan een alles-in-eenpakket via ADSL of kabel dat de helft goedkoper is.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door flepp »

Wat een onzin dat de kabel goedkoper is een vergelijkend pakket met b.v. Vodafone 3 in1basis € 49.50 met 20 HD zenders 1 extra pakket €10.00
Ziggo 3 in 1 basis € 52.00 minder HD zenders voor extra moet je betalen.
plus pakket € 8.00 uitgebreid € 13,95. ziggo iets hogere download staat tegenover dat Vodafone down en upload gelijk is.
Maar ieder moet zelf vergelijken en zijn keus maken duurder dan de kabel nee glasvezel moet wel concurerend zijn tegen over de kabel willen ze een aandeel deze markt in verwerven, concurentie is goed blijven de kabelaars wakker.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef: Of een 60 jarige glasvezel nodig heeft (als ze nu al geen Internet ambities heeft) waag ik te betwijfelen.
Zo gek is het niet om ouderen van glasvezel-internet te voorzien, ook al zijn het nu geen heavy-users. Denk bijvoorbeeld alleen maar aan de opkomst van e-health/telemedicine.

Dummy
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:23

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door Dummy »

flepp schreef: Wat een onzin dat de kabel goedkoper is een vergelijkend pakket met b.v. Vodafone 3 in1basis € 49.50 met 20 HD zenders 1 extra pakket €10.00
Ziggo 3 in 1 basis € 52.00 minder HD zenders voor extra moet je betalen.
plus pakket € 8.00 uitgebreid € 13,95. ziggo iets hogere download staat tegenover dat Vodafone down en upload gelijk is.
Maar ieder moet zelf vergelijken en zijn keus maken duurder dan de kabel nee glasvezel moet wel concurerend zijn tegen over de kabel willen ze een aandeel deze markt in verwerven, concurentie is goed blijven de kabelaars wakker.
Precies wat ik eerder heb bedoeld, het verschil zit voornamelijk in het aanbod in televisiezenders, prijs maakt niet zo uit bij dezelfde snelheden als je die bij een kabelaar hebt/had en zou overstappen naar glasvezel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: glasvezelkabel

Ongelezen bericht door bprosman »

ziggo iets hogere download staat tegenover dat Vodafone down en upload gelijk is.
Vodafone is ADSL dus een maximale snelheid, bij Ziggo is het zo'n beetje een gegarandeerde snelheid. Nuance verschil waar al veel klanten tegenaan gelopen zijn.

Gesloten