LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Matthieu_Krijsink
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2016 10:26

Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Ongelezen bericht door Matthieu_Krijsink »

Hoe leuk is het om supersnel glasvezel internet te hebben? Maar wist je dat het glasvezel kabel erg gevoelig is en als een partij, die met de bedrading op straat bezig is, hem aanraakt kan het stoppen met werken? Dan zou het ook leuk zijn dat je internet provider het snel kan oplossen. Ik zit bij FIBER.NL nu al 3rde week zonder internet verbinding terwijl van mijn bankrekening blijft regelmatig op tijd € 54 afgeschreven. Ze sturen een na en andere persoon die het niet kan oplossen en verwijst naar een andere partij, die dan na nog een week wachten zou komen. Ik zeg tegen FIBER.NL, dat het onredelijk is zo lang te moeten wachten zonder internet, vooral dat ik als ZZPer van huis werk. Ik loop risico’s van verlies. Ik vraag voor een verklaring voor zo lange storing, maar krijg hem niet. Volgens FIBER.NL zou ik gewoon tot maximaal 3 manden voor hun moeten wachten, is dit normaal?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Matthieu_Krijsink schreef:Ik loop risico’s van verlies. Ik vraag voor een verklaring voor zo lange storing, maar krijg hem niet. Volgens FIBER.NL zou ik gewoon tot maximaal 3 manden voor hun moeten wachten, is dit normaal?
Heb je een SLA ? (Weet je niet wat het is dan heb je hem niet)

Op zakelijke lijnen kun je met de provider afspreken wat de maximale tijd is waarop je onbereikbaar bent.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Matthieu_Krijsink schreef:Hoe leuk is het om supersnel glasvezel internet te hebben? Maar wist je dat het glasvezel kabel erg gevoelig is en als een partij, die met de bedrading op straat bezig is, hem aanraakt kan het stoppen met werken? Dan zou het ook leuk zijn dat je internet provider het snel kan oplossen. Ik zit bij FIBER.NL nu al 3rde week zonder internet verbinding terwijl van mijn bankrekening blijft regelmatig op tijd € 54 afgeschreven. Ze sturen een na en andere persoon die het niet kan oplossen en verwijst naar een andere partij, die dan na nog een week wachten zou komen. Ik zeg tegen FIBER.NL, dat het onredelijk is zo lang te moeten wachten zonder internet, vooral dat ik als ZZPer van huis werk. Ik loop risico’s van verlies. Ik vraag voor een verklaring voor zo lange storing, maar krijg hem niet. Volgens FIBER.NL zou ik gewoon tot maximaal 3 manden voor hun moeten wachten, is dit normaal?
Fiber biedt volgens mij geen zakelijke abonnementen, ze zijn particulier only. Je hebt dus om te beginnen het verkeerde abonnement afgesloten. Sterker nog, in de algemene voorwaarden waarin staat dat ze een redelijke inspanning zullen leveren tot het aanbieden van de dienst, staat vaak ook dat je een consumentenproduct niet zakelijk mag gebruiken. Er zal geen gegarandeerde uptime in staan. Enneuh, als je het risico van verlies loopt, zou ik ipv hier te gaan reageren (hoe doe je dat trouwens zonder internet?) even langs de KPN gaan voor een 4G dongle, kan je gewoon doorwerken. Maar als het nu 3 weken duurt, is er max 1x abonnementsgeld afgeschreven, dus hoe bedoel je dat regelmatig dan precies?

Maar goed, ik behandel ~2500 graafmeldingen per jaar, zo'n melding is vereist voordat je in Nederland in de openbare weg mag graven, en heb wel wat kijk op wat er komt kijken voor een aannemer voordat ze een paar tegels uit de stoep wippen om de lijn te kunnen controleren. Los van het inplannen van de werkzaamheden zelf, is er het weer (afgelopen vorstperiode betekent niet graven) en het feit dat je bij veel gemeenten tegenwoordig van te voren een vergunning moet aanvragen om überhaupt de stoep open te mogen breken, met uiteraard een X aantal werkdagen doorlooptijd.

Dit alles zorgt ervoor dat 3 weken, oftewel 15 werkdagen, zeker niet buitensporig lang is.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Ongelezen bericht door HADES2001 »

3 maanden wachten is wel extreem lang, maar als je hem als ZZPer nodig hebt snap ik eerlijk gezegt niet dat je met een consumentenlijn zit.
Zakelijk zit je dan veel veiliger xs4all bijvoorbeeld bied een abbo dat je gegarendeert 24/7 online bent door een backup via het mobiele netwerk.
op die manier loop je nooit je eigen inkomsten mis.
persoonlijk zou ik niet bij de huidige provider blijven als ik afhankelijk van de lijn was, wie weet over een jaar gebeurt het weer kan je weer 3 maanden wachten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

HADES2001 schreef:3 maanden wachten is wel extreem lang, maar als je hem als ZZPer nodig hebt snap ik eerlijk gezegt niet dat je met een consumentenlijn zit.
Zakelijk zit je dan veel veiliger xs4all bijvoorbeeld bied een abbo dat je gegarendeert 24/7 online bent door een backup via het mobiele netwerk.
op die manier loop je nooit je eigen inkomsten mis.
persoonlijk zou ik niet bij de huidige provider blijven als ik afhankelijk van de lijn was, wie weet over een jaar gebeurt het weer kan je weer 3 maanden wachten.
3 maanden? TS schrijft dat hij 3 weken zonder zit.. :wink:

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

TS zegt dat Fiber zegt dat hij maximaal drie maanden moet wachten.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:TS zegt dat Fiber zegt dat hij maximaal drie maanden moet wachten.
Ongeacht wat er in de voorwaarden staat, lijkt mij dat gewoon wanprestatie en reden tot ontbinding van het contract

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
Moneyman schreef:TS zegt dat Fiber zegt dat hij maximaal drie maanden moet wachten.
Ongeacht wat er in de voorwaarden staat, lijkt mij dat gewoon wanprestatie en reden tot ontbinding van het contract
Dan zou TS het een preventieve wanprestatie moeten noemen ofzo? Het is feitelijk namelijk nog steeds 3 weken. :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Heel lang zonder internet bij Fiber.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezer ... etprovider

Als je schriftelijk gaat ontbinden, doe het dan aangetekend.

Gesloten