LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het goede van KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Ben jij deze week ook goed geholpen door KPN 0900 0244?

Ja
3
12%
Nee
10
40%
Geen contact mee gehad
12
48%
 
Totaal aantal stemmen: 25

fbakkum
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2010 16:23

Het goede van KPN

Ongelezen bericht door fbakkum »

Zoveel negatieve berichten over telecom/internetproviders. Kan dat ook anders? Jawel, dat kan. Voor de goede orde, ik heb geen belang bij KPN anders dan die als klant van.

Sinds enige tijd is mijn internetverbinding (InternetPlusBellen Lite) supertraag aan het worden: 26.0 Conn/min en ik woon niet op Noorderhaaks, maar gewoon in een doorsnee stad met 100.000 inwoners, in een buurt met rijtjeshuizen, flats en vrijstaande huizen.

Vanmiddag 15:00 uur KPN gebeld op 0900 0244. Na wat keuzetoetsen kreeg ik direct een medewerker aan de lijn. Hij kon mijn probleem niet oplossen, maar hij beloofde mij, dat ik binnen vijf dagen teruggebeld wordt door een medewerker van de technische dienst. Nadat ik had opgehangen, kreeg ik een SMS-je en prompt daarop een emailbericht met het storingsnummer, etc. Netjes toch.

Vanmiddag 16:20 uur belde Robert van de technische dienst van KPN. Wow, dat is snel! Na wat gereset en geknungel aan het modem, was het probleem nog steeds niet verholpen. "Ik bel u straks terug om een afspraak met een monteur aan huis voor u in te plannen. Ik moet even de planning erbij pakken". Keurig toch?

Vanmiddag 16:30 uur. Robert van KPN aan de lijn. "Zou morgen voor u uitkomen?" Ja, laat maar komen. Hoe laat? "Het kan tussen 8:00 en 10:00 of tussen 10:00 en 12:00 uur. Wanneer schikt het u het best?" Tussen 8:00 en 10:00 uur is prima. "Dan ziet u morgenochtend, 25 november, tussen 8 en 10 uur 's morgens de monteur bij u voor de deur verschijnen. Hij gaat wel eerst even langs de Centrale om te kijken hoe de lijnsnelheid voor uw woongebied op dit moment is. Heeft u verder nog vragen?" Nou, nee. "Dan wens ik u een prettige avond".

Tot zover vind ik dat ik uitstekend word geholpen.

*** WORDT MORGEN VERVOLGD ***

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

heel goed, werk zelf bij een telecombedrijf en gelukkig gaat het bij ons altijd zo!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

ben benieuwd of die monteur ook komt en heb je naar de kosten gevraagd? dat je niet achteraf een rekening krijgt.

fbakkum
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2010 16:23

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door fbakkum »

Vandaag om 9:35 is de KPN monteur langsgeweest. Hij heeft wat wat testjes uitgevoerd, wat kabeltjes losgehaald, de ISRA-box bekeken, weer wat testjes uitgevoerd, etc. Na 10 min. was het euvel verholpen. Oorzaak, losse aansluiting in ISRA-box o.i.d. Hij heeft nog even getest op een aangesloten PC. De snelheid was fors toegenomen. Hij gaf wel aan, dat het nog beter wordt na verloop van tijd als het modem volledig is gesynchroniseerd. Om 9:50 uur vertrok hij.

Vanmiddag 13:05 uur, KPN belt met de vraag of alles naar wens is verlopen en of ik verder nog vragen heb. Tot zover ben ik uitermate tevreden.

Kijk, zo kan het ook! Ik vind dat KPN dit heel goed doet. Geef ze maar een warme douche!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

ben blij voor je dat het zo gelopen is .

warme douche nee dat krijgt kpn niet van mij, maar ondanks dat ken jij dik te vreden zijn, :mrgreen:

Muiderberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2010 13:50

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door Muiderberg »

Dit is mijn ervaring met KPN

In maart van dit jaar heb ik Interactieve Televisie en Internet plus Bellen besteld.

Na 2 weken werd ik afgesloten van mijn oude internetaansluiting. Deze afsluiting heeft welgeteld 9 weken geduurd. Na deze 9 weken bleek dat Interactieve televisie niet mogelijk was, terwijl de postcodecheck aangaf dat dit wel mogelijk was. Later bleek dat ik binnen 6 dagen nog een achterstallige betaling had. Deze werd verzonden zonder specificatie. Ik heb direct gebeld en de specificatie werd na 1 week toegezonden (de 6 dagen waren dus al om). Dus besloot KPN mijn internet af te sluiten en niet mijn telefoon. Waarom niet mijn telefoon? Ik denk omdat mijn internet een abbonnement is en telefoon per gesprek in rekening kan worden gebracht.
Nu bleek gisteren dat mijn internet wederom is afgesloten. Als reden werd aangegeven dat ik wederom niet betaald zou hebben. De factuur was per email naar een verkeerd emailadres gezonden en op de factuur bleek te staan dat het bedrag van mijn rekening werd afgeschreven. Alleen bij KPN was mijn rekeningnummer niet bekend, terwijl ik al meer dan 10 jaar van dezelfde rekening betaal.

Al met al: GA NIET MET KPN IN ZEE EN GA ZEKER NIET VERANDEREN VAN ABBONNEMENT.

Dus ik bel vandaag om mijn contract op te zeggen, maar dit kan het systeem niet aan.

WAT EEN ORGANISATIE.

zo, ik ben het kwijt en waarschuw een ieder!!!!!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door mich24 »

Maar ze kunnen het ook wel.
Alleen hier op het forum kom je alleen de boze mensen tegen, en niet de goede ervaringen. Ik denk eerder dat er meer mensen zijn met een ervaring zoals jou dan mensen met een negatieve ervaring..

Muiderberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2010 13:50

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door Muiderberg »

Het enige dat goed is, is dat zij iedere keer weer het euvel oplossen, zodat ze je aan hun contract kunnen houden. Het feit dat hun systeem het niet aankan om contract eerder te beëindigen dan voor de contractsdatum zegt al genoeg. Betekent dat zij het systeem prefaleren boven hun klanten.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

Muiderberg schreef:Betekent dat zij het systeem prefaleren boven hun klanten.

dat is algemeen bekend van kpn :mrgreen:

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door lostlovey »

Een positief bericht is altijd leuk natuurlijk maar toch komt KPN er bij mij nooit meer in...al zouden ze de laatste provider op de aardkloot zijn.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

lostlovey schreef:Een positief bericht is altijd leuk natuurlijk maar toch komt KPN er bij mij nooit meer in...al zouden ze de laatste provider op de aardkloot zijn.
:lol: hier ook niet meer hoor , maar ja als anderen positief zijn , moet kunnen toch :mrgreen:

Muiderberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2010 13:50

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door Muiderberg »

Ik hoop alleen al met al deze negatieve berichten mensen te weerhouden een pakket van KPN te bestellen. Voor iedere potentiële klant die niet in zee gaat met KPN heb ik genoegdoening. Ik betaal 35 euro per maand. Moet nog 9 maanden. Voor die 315 euro hadden ze mijn contract net zo goed kunnen ontbinden. Zal ze gedurende de laatste 9 maanden blijven bestoken met negatieve berichten, waar dan ook.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door tiptoo »

kpn heeft al een groot klantenverlies , doe je best , ik ben bijna weg bij kpn, het beste ken je je contract uitdienen , want anders geef je ze geld :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dus de firma "naai en graai"* levert eens een normale service waar je ook voor betaalt en ze verdienen ineens een pluim en zelfs een warme douche? Dat illustreert wel wat voor een bedrijf KPN eigenlijk is.

*) http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... glasvezel/

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door DJM »

Nog krap twee maanden en dan stap ik ook op bij KPN.
Ik heb geen klachten over het internet of het bellen maar ik vergeef ze nooit dat zij me een Pack abonnement aansmeerden toen zij de overstap regelden van xs4all (ook KPN) naar KPN.
Dat koste nog een hoop moeite om dat op te zeggen en KPN gaf niet thuis want die was blij met die 15 euro per maand.
Dit vergeef ik ze nooit dus over twee maanden ben ik er na vele vele jaren weg.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

KPN heeft in 30 jaar tijd weinig gedaan om enig respect te verdienen.
Zelfs in de tijd van enkel vaste telefonie vielen we soms achterover van de bureaucratie. Technisch leken ze het nog wel goed in de hand te hebben.
In de latere jaren hebben we getracht adsl en digitenne aan te vragen, van beide aanvragen hebben ze zo'n soap serie gemaakt dat annuleren de enige oplossing was. Bij de opzegging van de diensten die je dan nog wel hebt krijg je nog een trap na met verschillende foutjes waarvan het rechtzetten ook weer tijd, ergernis en geld gekost heeft.

KPN heeft wat mij betreft geen enkel bestaansrecht meer, helaas is het een grote monopolist waar je nooit helemaal van af komt, want als je ze eindelijk ontvlucht denkt te zijn kopen ze je nieuwe provider gewoon op, of blijken er stiekem aandeelhouder van te zijn :evil:

jopie57
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2010 11:22

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door jopie57 »

het goede van kpn is dat ze je pakken waar ze kunnen

ik had goedkoop slim bellen

maar daar verdienen ze niet genoeg aan dus wordt jet omgezet in veel duurder

internetbellen

en ik moet dat maar goed vinden

Roelofsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2010 11:18

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door Roelofsen »

Het goede van KPN is dat ze er alles aan doen om geen klanten meer te krijgen.

Ik heb onlangs, tegen beter weten in na het lezen van alle fora, tóch een poging gedaan om klant te worden bij KPN...

Mijn ervaringen met mijn vorige provider, Ziggo, waren zo slecht dat ik besloot te gaan shoppen naar een andere provider voor mijn internet en TV. Via vrienden kwam ik bij de aanbieding terecht van KPN: digitale tv en internet 8mb (een actie).

Ik sloot op 11 november telefonisch een contract af met mervouw Mohabiersing van de KPN klantenservice omdat ik niet via internet kon bestellen (de KPN site liet weten dat ik géén digitale TV kon krijgen, maar mevrouw Mohabiersing wist te vertellen dat dat wél kon). Vervolgens heb ik mijn Ziggo abonnement opgezegd. Omdat ik echter geen bevestiging kreeg van KPN besloot ik te bellen met de klantenservice en... daar bleek mijn bestelling helemaal niet te zijn opgenomen in het 'systeem' ! Dat betekend nu dus vier weken geen internet en tv!!

De medewerkster bood me aan om alsnog een contract in orde te maken maar de actie waarvoor ik me had aangemeld kon ze niet meer regelen. Bovendien kon ik in de tussentijd tegen betaling van een dongel (60 euro ex gebruikerskosten) dan wel internet krijgen. Gevoed door de frustratie besloot dan maar helemaal geen KPN abonnement af te nemen.

Boosheid over de manier van behandeling bij deze 'grote' speler heeft bij mij al lang plaats gemaakt voor machteloosheid. Het is bedroevend hoe de consument behandeld wordt. Het wordt steeds lastiger om frustraties naar een bedrijf niet persoonlijk te uiten tegen een medewerker van een klantenservice (of beter: klantenafstootbalie) .

Eén ding is zeker, ik adviseer vanaf nu iedereen in mijn omgeving om vanaf nu in elk geval géén KPN ellende op de hals te halen.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Het goede van KPN

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Dit is KPN ten voeten uit!

Waarschijnlijk is Mevr. M op een probleempje gestuit en wat is makkelijker dan een probleem oplossen? Precies..... het probleem uit de weg helpen door het gewoon te "vergeten" of te deleten o.i.d.
Het lijkt er op dat de medewerkers bij KPN regelmatig voor deze makkelijke oplossing kiezen.

Gesloten