LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rietepietje
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2016 16:42

Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door Rietepietje »

Ik zit nl ( en dat is niet de eerste keer ) al sinds vrijdag 10-06-2016 20.15 zonder internet-tv en telefoon ( gelukkig mobiel van een andere provider zodat ik bij een calamiteit toch nog iemand kan bereiken).

Nog steeds heb ik NIKS noppes nadda ( maandag 13-06-2016, 17.00). Ben aan huis gekluisterd en helemaal alleen en kan nergens heen ivm gezondheid. Gelukkig hele lieve buurvrouw die haar wifi gegevens heeft gegeven, niet echt sterk, maar kan ten minste nog contact met de buitenwereld hebben via de chat.

Een vriendin van mij heeft ook een week moeten wachten omdat haar modem kapot was.

Nu wil ik dus iets opgaan zetten om alle PROVIDERS ook in het weekend actie te laten ondernemen, want als je zonder gas, licht zit dan is er ook een spoeddienst. ( want we betalen er genoeg voor )

Als er een landelijke storing is oke meestal 1 dagje, is te overkomen, want dan ben zijn wij (die een kapotte modem hebben ) niet de enigste.

Want tegenwoordig als je wat op internet voor 22.00 uur besteld dan is het de volgende dag al in huis.

Daarom wie kan mij helpen om de PROVIDERS te dwingen om in zulke gevallen ( dat je dus alles kwijt ben ivm kapotte modem ) gelijk ACTIE moeten ondernemen.

gaarne vind ik medestanders en iemand die een beetje de weg weet hoe ik dat moet aanpakken.

met vriendelijke groet

Riet.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jun 2016 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

De regering gaat natuurlijk niet over de serviceverlening van providers. Maar als u, behalve hier even uw hart luchten, toch actie wilt ondernemen dan is het adres Tweede Kamer der Staten-Generaal, Postbus 20018, 2500 EA Den Haag. Ik zou me de moeite besparen en wat leuks met m'n tijd doen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door newmikey »

Rietepietje schreef:Daarom wie kan mij helpen om de PROVIDERS te dwingen om in zulke gevallen ( dat je dus alles kwijt ben ivm kapotte modem ) gelijk ACTIE moeten ondernemen.
Niemand. Zo werken de zaken gewoon niet.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door 16again »

Rietepietje schreef: Nu wil ik dus iets opgaan zetten om alle PROVIDERS ook in het weekend actie te laten ondernemen, want als je zonder gas, licht zit dan is er ook een spoeddienst.
Zaken als onderdak, verwarming , eten lijken mij een primaire levensbehoefte, maar televisie en internet reken ik daar niet onder.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad. U kunt beter een petitie beginnen, bijvoorbeeld via Tros RADAR. De regering gaat hier niet over en u zult dan ook niks bereiken. Als u toch iets met de politiek wilt, kunt u beter de woordvoerder van de politieke partij waarop u stemt een mail sturen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je wilt dat de providers binnen een bepaalde tijd een probleem moeten aanpakken, dan kun je daar ook nu al voor kiezen. Je kunt daarvoor afspraken maken met je provider. Bij zakelijke klanten is dat zeer gebruikelijk, dus ook als particulier kun je in principe voor een bepaald dienstverleningsniveau kiezen. Je zult er dan natuurlijk wel extra voor moeten betalen als je wilt dat ze sneller in actie komen, of een bepaalde bereikbaarheid garanderen. Want er zullen dan natuurlijk permanent wel veel meer monteurs etc. ingehuurd moeten worden.

Dus beetje onzinnig om dat vanuit de overheid te moeten gaan opleggen. Zeker omdat het voor een hoop mensen niet van belang is.

stofzuigertje

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat vele providers op nieuwe techniek over gaan en modems worden aangepast.

De oude UPC en Ziggo modems werken niet of slecht als je die op Marktplaats zou halen.

Maar ook mijn KPN lijn, dus van ADSL naar VDSL gegaan dus die oude zooi is nu op 1 aanbieder na waardeloos!
Vroeger kocht je een modem zelf en was je online maar de huidige instellingen, dan gaat het zelden of niet meer.

Wel goed van je buren en als je verschillende hebt... Kabel (ziggo) en KPN lijn VDSL is dat beter dan beide op zelfde netwerk.

Vergeet niet dat de nieuwe schutting alle Ziggo klanten via paal in grond uitschakelde en mijn VDSL zwaar belast werd voor alle buren!
Helaas is het ruil systeem niet bij elke provider even snel maar je kunt alleen voor niet geleverde dagen geld terug krijgen helaas.
Dat staat meestal in de voorwaarden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door Brahms »

Daarom wie kan mij helpen om de PROVIDERS te dwingen om in zulke gevallen ( dat je dus alles kwijt ben ivm kapotte modem ) gelijk ACTIE moeten ondernemen.
Als de wasmachine of koelkast defect is, staan ze ook niet dezelfde dag (of week) voor de deur. Internet en TV zijn misschien erg belangrijk voor u, maar niet van levensbelang.
Hele generaties hebben nooit internet gehad, sommige nu anno 2016 ook nog niet, en zijn ook gelukkig :D

Mucha

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

TS schrijft hier alsof internet een eerste levensbehoefte is. Ik acht het idee om de regering hier mee lastig te vallen nogal kansloos.

Pak een boek of ga bij de buurvrouw op de koffie! Je hebt het internet niet nodig om te overleven.


Edit: spelling is moeilijk. :roll:
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 14 jun 2016 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door sjohie »

Rietepietje schreef:aanschrijven voor een wetsverandering.

Ik zit nl ( en dat is niet de eerste keer ) al sinds vrijdag 10-06-2016 20.15 zonder internet-tv en telefoon ( gelukkig mobiel van een andere provider zodat ik bij een calamiteit toch nog iemand kan bereiken).

Nog steeds heb ik NIKS noppes nadda ( maandag 13-06-2016, 17.00). Ben aan huis gekluisterd en helemaal alleen en kan nergens heen ivm gezondheid. Gelukkig hele lieve buurvrouw die haar wifi gegevens heeft gegeven, niet echt sterk, maar kan ten minste nog contact met de buitenwereld hebben via de chat.

Een vriendin van mij heeft ook een week moeten wachten omdat haar modem kapot was.

Nu wil ik dus iets opgaan zetten om alle PROVIDERS ook in het weekend actie te laten ondernemen, want als je zonder gas, licht zit dan is er ook een spoeddienst. ( want we betalen er genoeg voor )

Als er een landelijke storing is oke meestal 1 dagje, is te overkomen, want dan ben zijn wij (die een kapotte modem hebben ) niet de enigste.

Want tegenwoordig als je wat op internet voor 22.00 uur besteld dan is het de volgende dag al in huis.

Daarom wie kan mij helpen om de PROVIDERS te dwingen om in zulke gevallen ( dat je dus alles kwijt ben ivm kapotte modem ) gelijk ACTIE moeten ondernemen.

gaarne vind ik medestanders en iemand die een beetje de weg weet hoe ik dat moet aanpakken.

met vriendelijke groet

Riet.
Er zijn een heleboel redenen waarom je zonder internet kan zitten, en niet alle oplossingen zijn zomaar geïmplementeerd. 10 Juni is 4 dagen geleden volgens mijn kalender, en daar zitten 2 dagen weekend tussen. Dan al zo gaan stampvoeten binnen 2 werkdagen vindt ik wat overdreven. En als internet écht zo belangrijk voor je is, zou ik persoonlijk een prepaid 4G usb-dongle achter de hand houden. Ben je niet meer afhankelijk van je vaste-lijn provider.

De meeste mensen die werken bij de providers doen dat net als de de rest van de werkenden het liefste overdag, op reguliere kantoortijden. Idem trouwens de monteurs die bij de klanten dingen moeten oplossen. Mijn zwager, service manager bij een middelgroot installatiebedrijf, heeft houwen en keren om elke week 2 monteurs in de storingsdienst buiten werktijd te krijgen, dit op een pool van ~50 personen. Dat zijn gewoon geen fijne tijden om te werken, en dat maakt het beetje extra geld niet goed, zeker niet voor langere tijd. En als mensen er toe verplicht worden door de baas, om jou de service te bieden die je wenst, geeft dat hier weer leuke topics van dié mensen, en zoeken ze wat anders met minder slechte werktijden. En een modem vervangen kost gewoon wat (bezorg)tijd.

Maar goed, met zo'n 4G dongle kan je je zelf redden, en online zoeken naar een providt meer service, je kan es kijken bij xs4all.

Wat wetten etc betreft, je kan een burgerinitiatief beginnen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Burgerinitiatief.

Maar ik moet er werkelijk niet aan denken om in een land te leven waar de overheid zich met dit soort dingen gaat bemoeien. Wat is het volgende? Dat de overheid wetten moet gaan invoeren om winkels verplicht te stellen altijd stroopwafels met een diameter van 10,5 cm op voorraad te hebben? En dat ook gaat controleren....

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door MM919 »

Het initiatief is uiteraard leuk maar helaas is de regering hier weinig bij betrokken. Financieel wel natuurlijk er kan geen enkel bedrijf zijn eigen mobiele netwerk opzetten. Dat is ook het probleem. Uitgegeven vergunningen beperken zich tot een select groepje. Wanneer het gaat over internet/tv/vaste telefoon dan zijn er zomaar de kabel, telefoonnetwerk voornamelijk in handen van KPN en glasvezel.
De laatste heeft alleen zin bij professionals of nieuwbouw. Alle reclames hierover bevatten een hoog onzin gehalte. Bezint eer ge begint.

stofzuigertje

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie het toch als eerste levensbehoefte....

Als je werkloos word gaan ze er bij UWV vanuit dat je alles digitaal aanleverde, post willen ze niet.
Ook maandelijks inkomen opgeven met DigiD en ook wekelijks sollicitatie melden.
Ook het zoeken op werk.nl en zo dus de overheid die naast de blauwe envelop steeds meer digitaal doet.

Maar ook enkele banken, ASN en Triodos hebben geen kantoren dus moet je wel veilig online gaan
en dat doe je niet bij plaatselijke snackbar of zo.

Maar ook studerende kinderen, zowel VWO als op Universiteit kun je niet meer zonder.
Ik weet hoeveel in Delft in weekend de Campus bezoeken omdat hun internet of Laptop het niet meer doet of erg traag is.

Wel zou een wettelijk geregelde termijn bij slecht werkende modems een goed plan zijn, en als alle providers daar een aantal werk dagen voor mag
rekenen weten we tenminste waar we aan toe zijn.

Verder zijn er ook mensen die thuis werken.
Geen parkeer probleem meer bij werkgever en ook meer ruimte in dure kantoor....
Je eigen werktijden en zowel kantoren als de parkeerruimte die ze besparen?
Dat is naast de reiskosten en tijd dus besparen we op deze manier milieu en geld.

Bedrijfsaansluiting heeft betere service maar vele die thuis werken moeten wel dagelijks online.
Dit hoeven geen ICT bedrijven te zijn want ook de Chinees en Kapper bij mijn in straat kan ik online afspraak maken voor maaltijd en knippen.
En een brief schrijven, er komen straks nog minder brievenbussen en als ik vrijdag na 17.00 uur iets verstuur komt het pas dinsdag bij U aan!
Ja, eerder lukt soms niet want wie heeft er nog postzegels in huis?

Als de regering van de blauwe envelop af wil moeten ze voor ons ook de digitale ontvangst beter regelen!
Daarom steun ik deze vragensteller.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Ik zie het toch als eerste levensbehoefte....
Sorry hoor, maar het is geen eerste levensbehoefte. Je hebt het immers niet nodig om te overleven en dat heeft men toch een paar duizend jaar gewoon gedaan zonder internet. Een paar dagen of weken zal je dus ook wel overleven, en anders zijn er nog steeds veel gratis wifi hotspots in de buurt.

Dit topic is nogal overtrokken IMHO.

Rietepietje
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2016 16:42

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door Rietepietje »

stofzuigertje schreef:Ik zie het toch als eerste levensbehoefte....

Als je werkloos word gaan ze er bij UWV vanuit dat je alles digitaal aanleverde, post willen ze niet.
Ook maandelijks inkomen opgeven met DigiD en ook wekelijks sollicitatie melden.
Ook het zoeken op werk.nl en zo dus de overheid die naast de blauwe envelop steeds meer digitaal doet.

Maar ook enkele banken, ASN en Triodos hebben geen kantoren dus moet je wel veilig online gaan
en dat doe je niet bij plaatselijke snackbar of zo.

Maar ook studerende kinderen, zowel VWO als op Universiteit kun je niet meer zonder.
Ik weet hoeveel in Delft in weekend de Campus bezoeken omdat hun internet of Laptop het niet meer doet of erg traag is.

Wel zou een wettelijk geregelde termijn bij slecht werkende modems een goed plan zijn, en als alle providers daar een aantal werk dagen voor mag
rekenen weten we tenminste waar we aan toe zijn.

Verder zijn er ook mensen die thuis werken.
Geen parkeer probleem meer bij werkgever en ook meer ruimte in dure kantoor....
Je eigen werktijden en zowel kantoren als de parkeerruimte die ze besparen?
Dat is naast de reiskosten en tijd dus besparen we op deze manier milieu en geld.

Bedrijfsaansluiting heeft betere service maar vele die thuis werken moeten wel dagelijks online.
Dit hoeven geen ICT bedrijven te zijn want ook de Chinees en Kapper bij mijn in straat kan ik online afspraak maken voor maaltijd en knippen.
En een brief schrijven, er komen straks nog minder brievenbussen en als ik vrijdag na 17.00 uur iets verstuur komt het pas dinsdag bij U aan!
Ja, eerder lukt soms niet want wie heeft er nog postzegels in huis?

Als de regering van de blauwe envelop af wil moeten ze voor ons ook de digitale ontvangst beter regelen!
Daarom steun ik deze vragensteller.

dank je wel, jij begrijpt me ten minste de rest maakt er maken er maar een geintje over.

Ik vroeg gewoon om me te helpen en niet om over stroopwafels etc te kwebbelen.

Bedankt

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door kweenie »

dank je wel, jij begrijpt me ten minste de rest maakt er maken er maar een geintje over.

Ik vroeg gewoon om me te helpen en niet om over stroopwafels etc te kwebbelen.
Het is helemaal niet zo dat iedereen er een geintje over maakt. Wat ik wel wil aangeven is dat het aanschrijven waarschijnlijk geen nut zal hebben, behalve dan het sussen van je gemoedsrust. In de eerste plaats omdat het gros van de mensen het niet met je eens zal zijn dat providers die wettelijke plicht zouden moeten krijgen, in de tweede plaats omdat je nu al de mogelijkheid hebt om voor dit dienstverleningsniveau te kiezen.

Als je het toch hogerop wilt zoeken, je kunt de tweedekamerfractie van de partij van jouw voorkeur schrijven of mailen. Mailadressen kun je vrij eenvoudig Googlen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door Radar »

Beste mensen,

We hebben wat reacties verwijderd. Kunnen we weer terug naar het topic?

Groeten,

Radar Forummoderatie

Mucha

Re: Hoe kan ik de regering aanschrijven voor wetsverandering?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten