LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Moneyman schreef:
25 sep 2018 16:44
alfatrion schreef:
25 sep 2018 16:13
Moneyman schreef:
13 jun 2017 16:40
En wat is je vraag nu precies? Je hebt te laat stopgezet (maar dus wel stopgezet), en je hebt je betaling gestorneerd. Dikke kans dus dat je nu (terecht) een incassobureau achter je aan krijgt. Je hebt immers niet tijdig je abonnement stopgezet, en dus ben je je eerste jaar aan kosten kwijt. Er wordt (weet ik uit ervaring) vaak en duidelijk aangegeven dat er proefperiode van een maand is, waarna automatische verlenging volgt.
In het Burgerlijk Wetboek staat dat stilzwijgende verlenging niet is toegestaan wanneer er een overeenkomst met een consument wordt gesloten. ;)
De vraag is of je een LinkedIn Premium (= puur zakelijk) abonnement afsluit, als consument kwalificeert.
Linkedin premium is niet enkel zakelijk. Er zijn verschillende soorten.
https://www.corinnekeijzer.nl/2017/10/0 ... 6pMUiVua00

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Ongelezen bericht door alfatrion »

ManchesterU15 schreef:
25 sep 2018 16:30
M.I. is dit geen verlenging. Er wordt een abonnement afgesloten voor 13 maanden, waarvan de eerste maand niet betaald hoeft te worden. Ook hebben ze de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen verlengd naar een volle maand.
Een duur van meer dan 12 maanden is vermoedelijk onredelijk bezwarend. Ik neig er naar dat LinkedIn Ierland in dit geval dat vermoeden kan ontkrachten.

LinkedIn belooft wel 7 dagen van te voren een e-mailtje te sturen: "Your free trial begins on September 25, 2018 and will end on October 25, 2018. You can cancel anytime before October 25, 2018 to avoid being charged and we’ll send an email reminder 7 days before the trial ends." Maar goed die kan weer door de spamfilter gegrepen worden.
Moneyman schreef:
25 sep 2018 16:44
De vraag is of je een LinkedIn Premium (= puur zakelijk) abonnement afsluit, als consument kwalificeert.
Die vraag is irrelevant. Je bent een consument als je een natuurlijk persoon bent die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Bij beroep moet je denken aan de vrije beroepen, zoals advocaat en notaris. Als de afnemer een eenmansbedrijf of een VOF heeft, dan wordt het lastig, maar als hij werknemer is bij een BV, dan is hij een consument.

Moneyman
Berichten: 30079
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Ongelezen bericht door Moneyman »

ManchesterU15 schreef:
25 sep 2018 16:57
Linkedin premium is niet enkel zakelijk. Er zijn verschillende soorten.
https://www.corinnekeijzer.nl/2017/10/0 ... 6pMUiVua00
Goed punt. Weer wat geleerd :wink:

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

alfatrion schreef:
25 sep 2018 16:58
Een duur van meer dan 12 maanden is vermoedelijk onredelijk bezwarend. Ik neig er naar dat LinkedIn Ierland in dit geval dat vermoeden kan ontkrachten.
Is dit ook het geval als je financieel gezien er 'maar' 12 maanden aan vast zit?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Even editen?
Ja, het gaat om echt de duur.

Mauritsvu
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2020 08:59

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Ongelezen bericht door Mauritsvu »

Ik kick even dit topic. Ik heb best een poosje moeten zoeken. Pas op de betaalpagina kwam ik een link tegen met onderstaande info. Interessant voor mede-zoekers die (on)bewust te laat zijn met opzeggen:

U komt volgens de wetgeving in uw rechtsgebied mogelijk toch in aanmerking voor een terugbetaling. Als u onze services bijvoorbeeld voor uzelf gebruikt (en niet namens een bedrijf):

Als u in Nederland of Denemarken woont, beëindigen we uw abonnement met een opzegtermijn van een maand en betalen we het resterende deel van uw abonnementsperiode terug.
Inwoners van de Europese Unie hebben recht op een volledige terugbetaling gedurende veertien dagen nadat het abonnement is ingegaan. Opmerking: Deze periode van veertien dagen gaat in op het moment waarop het abonnement van start gaat. Als u zich bijvoorbeeld hebt ingeschreven voor een gratis proefabonnement van een maand, begint de periode op de eerste dag van uw proefabonnement. Op deze manier worden er geen kosten terugbetaald.
Als u een aankoop hebt gedaan via automatische incasso (SEPA), hebt u recht op terugbetaling door uw bank onder de voorwaarden van de overeenkomst met uw bank. Terugbetalingen voor betalingen per automatische incasso moeten binnen acht weken nadat de kosten werden afgeschreven van uw rekening, worden geclaimd.

Als u van mening bent dat er sprake is van een uitzondering, kunt u een beoordelingsverzoek indienen voor uw account.

https://www.linkedin.com/help/linkedin/ ... 4?lang=nl

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe stop ik LinkedIn Premium-abonnement?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met een Gratis Basic loop je geen enkel risico en denk dat daar heel veel mensen zitten.

Gesloten