LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
biljarter1939
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2013 00:33

Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door biljarter1939 »

Wanneer ik al die ervaringen over Hollandsnieuwe lees, dan krijg ik zin, om een actiegroep op te richten van al diegenen die door HN worden benadeeld, om via de rechter een uitspraak af te dwingen. Want ik heb zelf ook al een lijvig dossier met veel e-mailuitwisselingen met HN,welke tot nu toe niets positiefs hebben opgeleverd. Na vele malen door de klantenservice met een kluitje in het riet te zijn gestuurd, kreeg ik een medewerker aan de telefoon, die wel netjes inging op mijn verzoek mij nu stap voor stap te willen helpen internet en e-mail op mijn Samsungtelefoon te installeren. Die vriendelijke mijnheer heet Paul van der Haar. Ook hij kwam tot de conclusie, dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord weliswaar juist waren, maar moest op een gegeven moment toegeven, dat hij het ook niet meer wist. Hij bood mij aan me terug te bellen, wanneer hij met collega's had overlegd. dat deed hij inderdaad. Maar hij had een trieste mededeling voor me: "Meneer, HN ondersteunt SMTP niet". Dat mij telefoon het aanvankelijk wél deed, maar na "reparatie" door Dynafix niet meer, daar ging hij aan voorbij. Op mijn vraag, of men het abonnement wegens ontevredenheid mijnerzijds opgezegd kon worden, wist hij het antwoord niet. Maar..... hij beloofde met zijn superieuren deze zaak te bespreken, en mij de uitslag van dat gesprek per computer mee te delen. U begrijpt het al: dat bericht , daar wacht ik nog steeds op. In arren moede zond ik op 5 april een aangetekende brief naar de klantenservice van HN in Haarlem, met een aantal voorstellen. Het liefst zou ik het abonnement opzeggen, wegens ontevredenheid vanaf de aanschaf van mijn Samsung telefoon. U begrijpt het al weer: Er wordt gewoon niet op gereageerd. Wat een klantvriendelijkheid en wat een onfatsoen. Nu heb ik mijn geschiedenis aan Kassa voorgelegd. Wanneer er actie komt, dan doe ik mee. Want ik baal er van, dat ik twee jaar vast zit aan een abonnement, dat mij alleen maar frustratie oplevert en de zakken vult van oplichters.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

biljarter1939 schreef:Wanneer ik al die ervaringen over Hollandsnieuwe lees, dan krijg ik zin, om een actiegroep op te richten van al diegenen die door HN worden benadeeld, om via de rechter een uitspraak af te dwingen. Want ik heb zelf ook al een lijvig dossier met veel e-mailuitwisselingen met HN,welke tot nu toe niets positiefs hebben opgeleverd. Na vele malen door de klantenservice met een kluitje in het riet te zijn gestuurd, kreeg ik een (...)
Beste klant,

Erg vervelend dat u het gevoel heeft dat u niet juist bent geïnformeerd door de Klantenservice. Graag zou ik de gehele situatie voor u uit willen zoeken. Om dit te doen, wil ik u vragen om in een privé bericht uw telefoonnummer, postcode en huisnummer te versturen.

Zodra wij alles hebben onderzocht, kan ik voor u nakijken wat de mogelijkheden zijn voor de toestelinstelingen en de eventuele opzeg/afkoop regeling.

Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

ellykring
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2013 14:14

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door ellykring »

Hollandsnieuwe is zo waardeloos ! Al 4 weken heb ik geen bereik . Ik heb vele uren gespendeerd aan bellen ( 15 cent per minuut en wachttijd is minimaal 20 minuten) en mailen. Een vijftigtal mails en dertig teleffontjes hebben als resultaat dat ik niets verder gekomen ben.
Niemand blijkt iets van het vorige telefoontje/mailtje te weten. telkens weer krijg ik dezelfde vragenlijst....kortom een klantenservice met twintig tropische namen maar met als resultaat nul komma nul.
Nooit mee in ze gaan is mijn advies , tenzij je zit te wachten op problemen , ergernissen en NIET bereikbaar zijn. Het maandelijkse afschrijven is volgens mij het enige waar ze goed in zijn!!!
Ik heb na veel bellen gehoord dat ik schriftelijk op kan zeggen.......je raadt het al........weer geen reactie !!!
Heb nu mijn automatische incasso geblokkeerd want betalen voor iets wat ik niet krijg vind ik onzin !!!!!
Ooit een lege winkelwagenafgerekend aan de kassa ?????
Zal er dabn nu reactie komen.........

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

ellykring schreef:Hollandsnieuwe is zo waardeloos ! Al 4 weken heb ik geen bereik . Ik heb vele uren gespendeerd aan bellen ( 15 cent per minuut en wachttijd is minimaal 20 minuten) en mailen. Een vijftigtal mails en dertig teleffontjes hebben als resultaat dat ik niets verder gekomen ben.
Niemand blijkt iets van het vorige telefoontje/mailtje te weten. telkens weer krijg ik dezelfde vragenlijst....kortom een klantenservice met twintig tropische namen maar met als resultaat nul komma nul. (...)

Beste Elly,

Bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat u geen goede ervaringen hebt met onze klantenservice. Graag zou ik willen kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Zou u ons in een privé bericht het 06-nummer, emailadres en orderid willen versturen? Dan zoek ik het graag voor u uit!

Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

Walterv
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2013 21:16

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Walterv »

Het concept van Hollandsnieuwe spreekt mij erg aan. Ik heb een jaar zonder problemen gebruik gemaakt van een Sim Only abonnement. Ik heb in dat jaar veel reclame gemaakt voor dit dochterbedrijf van Vodafone. Ik ben bij de verlenging van mijn abonnement echter ernstig teleurgesteld in de klantenservice van Hollandsnieuwe.

Ik heb in juli 2012 mijn abonnement met een jaar verlengd en heb daarbij gebruik gemaakt van de actie met de internetbundel voor 5 euro per maand. Groot was mijn verbazing toen ik een aantal maanden later ontdekte dat ik in plaats van de overeengekomen 5 euro sinds de verlenging per 20 augustus 2012 10 euro per maand betaal.

In de verwachting dat dit op een misverstand beruste heb ik de klantenservice verzocht om dit op te lossen. In de eerste e-mail van Hollandsnieuwe is deze fout ook bevestigd, men was alleen vergeten om de fout op te lossen. Toen ik voor de tweede keer verzocht om deze fout te herstellen ging er iets grondig fout. Men stuurde mij een bericht dat ik toch 10 euro per maand moet betalen, omdat ik het internet abonnement een keer aan en uit had geschakeld. Ik citeer ‘Uit gegevens blijkt dat u zelf de bundel een keer heeft uitgezet en daarna weer aangezet en dan vervalt de korting op de databundel. Hopelijk bent u bij deze voldoende geïnformeerd.’

Dit is echter pertinent onjuist en ik kan het bewijzen. Bij het afsluiten van abonnementen ben ik erg voorzichtig. Ik maak altijd een schermprint van de aanvraag op de website en controleer de bevestiging goed. Bij het afsluiten van abonnement gebeurde er iets vreemds,want op de website mocht ik lezen dat ik 5 euro ging betalen en in eerste bevestiging was dit opeens 10 euro per maand geworden. Aangezien ik het toch niet helemaal vertrouwde heb ik de eerste bestelling onmiddellijk geannuleerd en heb ik binnen een paar minuten de aanvraag nogmaals doorlopen met hetzelfde resultaat. Ik ben er vanuit gegaan dat het een foutje was in de bevestigingsmail van de aanvraag. Op 20 augustus bij de ingangsdatum van de verlenging ontving ik een e-mail waarin het tarief van 5 euro officieel is bevestigd. Ik heb vanwege een verwarrende bevestigingsmail binnen 5 minuten twee aanvragen ingediend, van beide aanvragen heb ik een schermprint waarin staat dat ik 5 euro moet betalen, ik heb een officiële bevestiging bij de aanvang van de verlenging en een e-mail van een medewerker welke het tarief aan mij bevestigd. Is het twee keer aanvragen van mijn abonnement op 20 juli de oorzaak voor het vervallen van de korting, het is totaal onduidelijk en de logica ontgaat mij...

Mijn verhaal en de bijbehorende bewijzen heb ik herhaaldelijk aan de klantenservice gestuurd. Ik heb gevraagd om een toelichting en een nadere onderbouwing van het vage standpunt van Hollandsnieuwe, want waaruit blijkt dat deze korting is komen te vervallen en wat bedoelt men met aan het uitschakelen van de internetbundel? Is dat het op 21 juli twee keer uitvoeren van een aanvraag voor een nieuw jaarabonnement? Men trekt mij echter het bloed onder de nagels vandaan door iedere keer mijn vragen en sommaties af te doen met de mededeling 'de korting is komen te vervallen omdat u de bundel aan- en uit hebt gezet.......'

Dan denk je dat er altijd nog een klachtenprocedure bestaat en vervolgens een gang naar de geschillencommissie telecommunicatie. Voor deze gang naar de geschillencommissie moet echter wel de officiële klachtenprocedure zijn doorlopen. Ik heb daarom herhaaldelijk gevraagd om daarover te worden geïnformeerd. In eerste instantie verwijst men mij naar artikel 19.1 van de algemene voorwaarden. Daar staat 'Klant dient klachten of geschillen altijd in eerste instantie in te dienen via het
daarvoor bestemde formulier op http://www.hollandsnieuwe.nl, met vermelding van het Nummer van de Aansluiting.' Ik heb gezocht op de website, maar helaas is er geen formulier te bekennen. Aangezien ik toch al geruime tijd in een mailwisseling met de klantenservice betrokken was, heb ik gevraagd of ik inmiddels onbewust de klachtenprocedure al heb doorlopen en mijn klacht inmiddels neer kan leggen bij de geschillencommissie. Met de daaropvolgende reactie van Hollandsnieuwe zakte werkelijk mijn broek af, de medewerker van de klantenservice schreef mij doodleuk 'Zodra je een klacht naar ons toestuurd worden deze in behandeling genomen. Mag ik je vragen wat je klacht precies was?'

Ik heb er geen vertrouwen meer in. Eigenlijk overweeg ik al langer om Hollandsnieuwe voor dit lullige bedrag van maximaal 60 euro te dagvaarden. Als men kennelijk weigert om de gang naar de geschillencommissie te openen, dan rest mij weinig anders dan een gang naar de rechter. Ik ben het allemaal zo beu, waarom doet men daar niet gewoon hun werk. Als trouwe klant verwacht ik een correcte behandeling en niet dit eindeloze gedoe om je gelijk te halen. Dit kost zoveel energie...

Ik zal mijn gelijk krijgen, linksom of rechtsom... misschien is een actiegroep wel een goed idee. Ik kan mijn vrienden helaas niet meer adviseren om gebruik te maken van Hollandsnieuwe.
Laatst gewijzigd door Walterv op 08 mei 2013 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door devious »

voor dat bedrag komt er geen rechter van zijn kont hoor. Ook geen linker :lol: Maar het is echt een dochterbedrijf van Vodafone, die hebben eenzelfde Klanten-irritatie-afdeling. Ik ben al meer dan 13 jaar klant bij Vodafone en heb in al die tijd pas 1 fatsoenlijk persoon van de Klantendinges kunnen MAILEN. Aan de telefoon was het een-en-al ellende. De een brutaal de ander grofgebekt, loze beloftes..Het allerbeste is GEEN abo te nemen. Maar goed. Dat is erg moeilijk om alle klanten te overtuigen een jaar ergens anders te gaan bellen/internetten...

Walterv
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2013 21:16

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Walterv »

Bedankt voor je bemoedigende opmerkingen over de klantenservice van Vodafone :lol:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door devious »

ja..sorry.. Maar ook ik ben het zo beu dat er van dat soort afdelingen bestaan. Dat kan gewoon niet, het is buitenproportioneel en alles behalve sociaal. Het lijktwel of die mensen die daar werken gewoon geen opvoeding hebben gehad. Tuig en schorem. Ik heb er echt geen andere woorden voor.

toch wel: Firma List_en_Bedrog

Walterv
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2013 21:16

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Walterv »

Uiteindelijk toch opgelost!

Het duurde even, maar inmiddels is het door mij beschreven probleem opgelost door de klantenservice van Hollandsnieuwe. Ik heb het teveel betaalde bedrag teruggekregen en betaal vanaf nu 5 euro per maand.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door devious »

HOE is het mogelijk!

Maar blij te lezen dat het uiteindelijk goed is.

Gesloten