LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hostway gaat weer over de schreef

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Heb je ook slechte ervaringen met Hostway?

mijn ervaringen met Hostway zijn prima, ik ben een tevreden klant
1
7%
ik denk dat Hostway langzaam leert van fouten
0
Geen stemmen
ik denk dat Hostway steeds verder over de schreef gaat
0
Geen stemmen
ik ben door deze ervaringen geen klant meer bij Hostway
3
20%
ik ben nooit klant van Hostway geweest
10
67%
overig
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Rob Visser
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015 20:37

Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door Rob Visser »

Er was eerder een item over Hostway in het forum, dat is nu gesloten viewtopic.php?f=24&t=76995&start=60. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen nu zijn bij leden van dit forum.

Uit de toenmalige discussie en mijn ervaringen blijkt dat Hostway enorm slordig is en altijd fouten maakt in eigen voordeel, zoals het onterecht incasseren van bedragen. Een aantal geleden gebeurde dat vaak, ik heb er nog een blog over geschreven http://robservaties.blogspot.com/2011/0 ... vider.html en toen bleef het eigenlijk vrij rustig. Tot ze dit jaar weer 5x dezelfde factuur incasseerden. In het verleden kreeg ik meestal een bevestiging dat het zou worden rechtgezet en dat gebeurde ook. Nu is dat uitgebleven. Reden om even wat druk op Hostway te zetten door het maken van een item op dit forum met een peiling.

Hoe zijn de ervaringen van anderen met Hostway vandaag de dag?

Besaris
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2018 11:00

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door Besaris »

Ook ik heb slechte ervaringen met Hostway. Vorig jaar heb ik (op tijd) mijn diensten beëindigd en om verhuistokens gevraagd. Nu zijn onterecht facturen verzonden en geïncasseerd, ondanks mijn bellen en mailen.

Verder heb ik herhaaldelijk om de verhuistokens moeten vragen. Heel frustrerend, zeker omdat ze telefonisch zo slecht bereikbaar zijn. Uiteindelijk heb ik tokens gekregen die niet blijken te werken. Nu hebben ze een storing waardoor ze geen tokens kunnen geven. Mijn website is hierdoor al maanden niet meer online. Ik kom er niet doorheen en weet niet hoe ik dit moet oplossen. Uiteindelijk heb ik een nieuwe website gemaakt maar voordat deze een beetje positie krijgt bij Google...

Rob Visser
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015 20:37

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door Rob Visser »

Een update op 21 augustus 2018

Vandaag kreeg ik een mail van SIDN dat de registrar van de domeinen die ik bij Hostway heb was veranderd in: http://www.registrar.eu. Ik belde SIDN, ze zeiden dat dit bedrijf een website heeft met het adres https://www.openprovider.nl/. Toen ik daarheen belde kreeg ik dit te horen:
-"Hostway kan niet meer registreren bij SIDN, daarom treden wij op als registrar en worden zij onze reseller
-u kunt de mail van SIDN als niet-geschreven beschouwen, voor u verandert er praktisch niets, het is een interne verhuizing
-het is ons niet bekend waarom Hostway u zelf niet op de hoogte stelt
-ik kan me voorstellen dat u aan mijn telefonische uitspraken juridisch weinig waarde toekent, toch denk ik dat u zich geen zorgen hoeft te maken."

aadverkuijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2018 15:22

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door aadverkuijl »

Ook ik heb vervelende ervaringen met Hostway. Ik heb al zo'n 11 jaar een domeinnaam, webhosting en e-mailaccount bij Hostway.
Toen het bedrijf in Badhoevedorp gevestigd was, verliep alles prima. Opeens kreeg ik dubbele facturen, zowel de reguliere Nederlandse, maar ook uit Duitsland. De automatische incasso was ook ineens vervallen, zodat er een achterstand ontstond.
Na een gesprek met Badhoevedorp, kon ik na betaling van 57 euro mijn verhuistoken krijgen.
Maar .......... ik ontving opeens een rekening van 291 euro !!!
Na tientallen e-mails en onbeantwoorde telefoontjes ben je bij hun aan de goden overgeleverd. Er zijn nog wel bedragen geïncasseerd, maar die heb ik deels laten lopen omdat er inmiddels wel een kleine achterstand was ontstaan.
Na de opening van het nieuwe kantoor van Hostway, schrik niet; dit betreft een soort kelderbox in de Bijlmer, is er een aardig meisje die alle **** over haar heen krijgt en alles moet doorzetten naar een leidinggevende. Helaas blijkt deze niet te bestaan en belanden mijn mails op een hele grote hoop.
Vandaag kwam ik er zelf achter, dat mijn domein inmiddels over is gegaan naar openprovider van Registar.eu zonder mij daarvan op de hoogte te stellen. Ook staat mijn domein op "Expired". Dit betekent dat ik 12 euro moet betalen om het te activeren en daarna voor een jaar te her-registreren bij die nieuwe partij. Dan pas kan ik een EPP code ontvangen!
Overigens ben ik dan nog niet van Hostway af. Er loopt immers nog een abonnement Webhosting (dat al jaren niet meer werkt)

Wanneer ik nu bel, op de reguliere openingstijden wordt er gezegd (bandje) dat ik tussen 9 en 15 uur kan bellen.(Belachelijk)

Hoe kom ik van Hostway af en van de incasso's ?

Besaris
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2018 11:00

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door Besaris »

Afgelopen maand heeft Hostway weer onterecht een bedrag via IC afgeschreven. Na een belletje met de bank is de incasso geblokkeerd en kunnen dit niet meer automatisch afschrijven. Heel fijn! Misschien is dit ook een tip voor andere gedupeerden?

rayandexter1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2019 09:10

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door rayandexter1 »

Rob Visser schreef:
03 jul 2018 14:17
Er was eerder een item over Hostway in het forum, dat is nu gesloten viewtopic.php?f=24&t=76995&start=60. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen nu zijn bij leden van dit forum.

Uit de toenmalige discussie en mijn ervaringen blijkt dat Hostway enorm slordig is en altijd fouten maakt in eigen voordeel, zoals het onterecht incasseren van bedragen. Een aantal geleden gebeurde dat vaak, ik heb er nog een blog over geschreven https://essaydune.com/ 2011/05/hostway-howl-stommiteiten-van-provider.html en toen bleef het eigenlijk vrij rustig. Tot ze dit jaar weer 5x dezelfde factuur incasseerden. In het verleden kreeg ik meestal een bevestiging dat het zou worden rechtgezet en dat gebeurde ook. Nu is dat uitgebleven. Reden om even wat druk op Hostway te zetten door het maken van een item op dit forum met een peiling.

Hoe zijn de ervaringen van anderen met Hostway vandaag de dag?
Best schokkend, gezien het feit dat ze vele manen geleden een uitstekende reputatie hadden. Helaas lijken ze vergeten te zijn waar klantenservice en moderne technologie voor staat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door bprosman »

Tja, mensen posten over het algemeen niet zo snel positieve reacties. Ik leest dat soort dingen ook over "Mijndomein". Als ik lees dat Hostway wereldwijd zo'n 500.000 klanten heeft en Mijndomein zo'n 217.000 vind ik het nog wel meevallen.

Henk van Voorbergen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2019 12:37

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door Henk van Voorbergen »

Ik heb inmiddels een groot aantal berichten gelezen inzake Hostway (oftewel Hostcloud). Inderdaad, ook ik ben geconfronteerd met dubbele betalingen via automatische afschrijving. De laatste betaling heb ik teruggehaald.
Zijn er mensen, die gelijke ervaringen hebben met Hostway (Hostcloud)? Welke stappen kun je ondernemen? Ik heb getracht om telefonisch met hen in contact te komen; maar na een lange wachttijd wordt je er uitgegooid en op mail geen reachtie, behalve dat mijn mail ontvangen is en dat er spoedig een een reactie volgt; dus niet. Wie kan mij adviseren

Rob Visser
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015 20:37

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door Rob Visser »

Het lijkt alsof het plaatsen van reacties vaak fout gaat. ik heb na enkele pogingen de tekst van mijn reactie gekopieerd en probeer deze opnieuw te plaatsen.

Geachte BProsman en Henk van Voorbergen,

@BProsman: dank voor uw inbreng. Mij valt op aan Hostway: ze incasseren onterecht bedragen, zijn slecht bereikbaar en maken veel fouten die altijd in hun voordeel zijn. Daar staat tegenover dat ze soms afspraken nakomen en soms wel bereikbaar zijn. Mij zijn ze nog E 250 schuldig en ik vraag me af wanneer dat komt.

@Henk: trek de toestemming voor automatische incasso in. Blijf bellen. Afgelopen week heb ik ze aan de lijn gehad en kreeg ik weer de belofte van terugbetaling die ook per mail werd bevestigd. In het verleden werden dergelijke toezeggingen soms nagekomen. Bel evt met Open Provider https://www.openprovider.com/nl/, zij beschouwen Hostcloud als een reseller. Ze zullen zeggen dat ze niets kunnen doen, maar als het aantal klachten de pan uitrijst, moeten ze wel druk gaan uitoefenen.

Henk van Voorbergen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2019 12:37

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door Henk van Voorbergen »

Ik wil hierbij bedrijven / personen oproepen om de krachten te bundelen en gezamelijk stappen te ondernemen tegen Hostway/Hostcloud B.V. Degene die hiervoor openstaat cq vragen over heeft, kan zich aanmelden via dit medium of een email naar [email protected]

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Henk van Voorbergen schreef:
27 mar 2020 12:53
Ik wil hierbij bedrijven / personen oproepen om de krachten te bundelen en gezamelijk stappen te ondernemen tegen Hostway/Hostcloud B.V. Degene die hiervoor openstaat cq vragen over heeft, kan zich aanmelden via dit medium of een email naar [email protected]
Wat voor gezamenlijke stappen denkt u te kunnen ondernemen? Elke zaak en klacht staat op zich. En elke zaak en klacht zal individueel opgepakt en behandeld gaan worden.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sedert de WCAM op 16 juli 2005 is ingevoerd is het mogelijk om schade collectief te verhalen. Of je dat moet willen is een tweede, maar dat het onmogelijk zou zijn is onzin.

Rob Visser
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015 20:37

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door Rob Visser »

Henk van Voorbergen schreef:
27 mar 2020 12:53
Ik wil hierbij bedrijven / personen oproepen om de krachten te bundelen en gezamelijk stappen te ondernemen tegen Hostway/Hostcloud B.V. Degene die hiervoor openstaat cq vragen over heeft, kan zich aanmelden via dit medium of een email naar [email protected]
Goed idee, Henk. Laten we gezamenlijk optrekken en druk uitoefenen. Ze moeten toch een keer al die ten onrechte geïnde bedragen gaan terugbetalen zodat andere providers inzien dat dergelijke praktijken niet lonen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hostway gaat weer over de schreef

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:
27 mar 2020 13:01
Henk van Voorbergen schreef:
27 mar 2020 12:53
Ik wil hierbij bedrijven / personen oproepen om de krachten te bundelen en gezamelijk stappen te ondernemen tegen Hostway/Hostcloud B.V. Degene die hiervoor openstaat cq vragen over heeft, kan zich aanmelden via dit medium of een email naar [email protected]
Wat voor gezamenlijke stappen denkt u te kunnen ondernemen? Elke zaak en klacht staat op zich. En elke zaak en klacht zal individueel opgepakt en behandeld gaan worden.
Kennis delen, procedures met elkaar doornemen en afstemmen etcetera.
Mogelijkheden te over om elkaar te helpen.
Prima initiatief.

Gesloten