LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met Cernet internet?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
freshyle
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2017 17:03

Iemand ervaring met Cernet internet?

Ongelezen bericht door freshyle »

Beste mede forum leden.

Recentelijk was ik op Google uitgekomen op een bedrijf dat heet Cernet.
Op zich zien de prijzen er goed uit voor wat ik wil hebben.

Iemand hier nog enige ervaring mee ?
ik heb nu Ziggo maar wil eigenlijk overstappen naar een andere provider.
En heb bij verschillende providers 9 van de 10 keer ruzie met de helpdesk, of de modem is niet zelf instelbaar.

Mijn contract loopt nog 2 maanden, maar misschien hebben jullie al enige ervaring op gedaan bij dit bedrijf ?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand ervaring met Cernet internet?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zien de prijzen er goed uit voor u? Wat in hemelsnaam betaald u nu dat deze prijzen netjes zijn? Even snel 2 pakketten bekeken, is minimaal 50% duurder als ik nu heb. Het goedkoopste glasvezelabonnement is al €83,49 per maand. Ter vergelijking, ik zit nu op een aktieprijs van €39,- en na 6 maanden €59 per maand.
Ruzie heb ik nog nooit gehad met een helpdesk. En waarom zou ik een modem van een ander willen instellen? Wilt u meer dan mogelijk is?

freshyle
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2017 17:03

Re: Iemand ervaring met Cernet internet?

Ongelezen bericht door freshyle »

Waar haal jij die prijs van 80 vandaan ? Bedoel je het alles in1 pakket ?
Nee ik bedoel gewoon normaal dsl.
Glasvezel heb ik nog niet in mijn woning.
Ik wil het 80 pakket van 43 in de maand.

Heb gisteren een mail gestuurd over de modem. En overige zaken, netjes en duidelijk bericht gehad.
Het zal gaan voor een vdsl aansluiting.
Ik ga het gewoon proberen nooit geschoten is altijd mis.
En alles kan ik zelf invullen.
Zelf beheren bedoel ik dan mee port forwarding van mijn netwerk hardeschijf aansluiten.
En mijn sip gegevens over mijn vaste telefoon.
Normaal moet je of alles bij een provider afnemen. En dat wil ik niet. Wil zelf kiezen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Iemand ervaring met Cernet internet?

Ongelezen bericht door 16again »

Bij xs4all kun je zelf portmappings maken, SIP aanpassen, of zelfs compleet eigen modem aansluiten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Iemand ervaring met Cernet internet?

Ongelezen bericht door sjohie »

freshyle schreef:Waar haal jij die prijs van 80 vandaan ? Bedoel je het alles in1 pakket ?
Nee ik bedoel gewoon normaal dsl.
Glasvezel heb ik nog niet in mijn woning.
Ik wil het 80 pakket van 43 in de maand.

Heb gisteren een mail gestuurd over de modem. En overige zaken, netjes en duidelijk bericht gehad.
Het zal gaan voor een vdsl aansluiting.
Ik ga het gewoon proberen nooit geschoten is altijd mis.
En alles kan ik zelf invullen.
Zelf beheren bedoel ik dan mee port forwarding van mijn netwerk hardeschijf aansluiten.
En mijn sip gegevens over mijn vaste telefoon.
Normaal moet je of alles bij een provider afnemen. En dat wil ik niet. Wil zelf kiezen.
Let dan wel op of er iets van DSL in de naam staat van het product, zo ja, dan is het een "tot" snelheid, want bij x/aDSL is de afstand tot de wijkcentrale bepalend voor de werkelijke snelheid. Dit is bij glasvezel niet zo. (is natuurkunde, kunnen ze niks aan doen verder)

Verder is Cernet een product van ollix, een van oorsprong hostingprovider, die sinds begin 2016 ook is begonnen met het aanbieden van internet en triple-play consumentenproducten, voor een niet bijster concurrerende prijs zo te zien. Verder is bekend dat startende providers zoals deze, zeker als ze snel groeien, nog wel eens last hebben van onvermijdelijke groeistuipen, en die merk je dan in een mindere bereikbaarheid, achterblijvende administratieve processen, en dus een mindere klantvriendelijkheid.

RCEE
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2011 22:37

Re: Iemand ervaring met Cernet internet?

Ongelezen bericht door RCEE »

En heb bij verschillende providers 9 van de 10 keer ruzie met de helpdesk, of de modem is niet zelf instelbaar.
Dit zegt al genoeg...waarschijnlijk vindt je nooit een goede provider.

Gesloten