LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

Ik heb ruim 2 jaar xs4all als internet provider. Ik had eerst een alles in één pakket comfort afgesloten. Aansluiting was keurig geregeld. Vond de snelheid te langzaam aangezien ik een gamer ben. Na een postcode huisnummer check heb ik een paar maanden later mijn alles in één pakket gewijzigd van comfort naar smart. Merkte dat de snelheid regelmatig erg traag was, dacht dat het te maken had met mijn WIFI. Door ziekte en andere omstandigheden weinig puf, energie om mij te verdiepen in de zeer trage internet. Gelukkig naarmate de tijd vorderde kreeg ik meer energie en kon ik een paar weken geleden stappen ondernemen om de trage internet aan te kaarten door te beginnen met te klagen over trage WIFI aangezien ik de speedtest op mijn iPhone deed.

Ik kreeg te horen dat xs4all instaat was om sneller internet te leveren en ik kreeg een internet repeater maar ik moest wel een jaar contract tekenen. Ik was blij. Er moest wat gegraven worden. Een afspraak maken voor in de middag was niet te regelen. En ja hoor de beste mensen stonden 7:45 uur voor mijn deur zonder mij op de hoogte te brengen. Aangezien ik door de thuiszorg verzorgd wordt etc, etc ben ik alleen ik de middag uren instaat om mensen te ontvangen.

Om een lang verhaal kort te houden. Werd hier rekening mee gehouden. Nee! Het graafwerk werd toch in de ochtenduren gedaan en twee man sterk stonden om half tien in huis en lieten mij achter jawel zonder televisie en internet. Een uur aan de telefoon gehangen met xs4all; gelukkig wel weer de trage WIFI en afgewimpeld door de klanten service “ er staat 50 mbits ( terwijl er nog geen 2o Mbits opstaat wat een basic abonnement is) op uw lijn dus compensatie kunt u vergeten en by the way u klaagt over traag WIFI en waarom klaagt u nu pas.

Afgelopen vrijdag besloot ik om in te loggen op de modem/router die ik van xs4all heb ontvangen wat blijkt er staat geen 50 Mbits op mijn lijn maar slechts download 12,3 Mbits en upload 1,5 Mb terwijl ik dacht een alles in één pakket “smart” te hebben en waar ik trouw voor betaal terwijl er een basic abonnement geleverd is wordt. Wat geen compensatie. O en geen wonder dat mijn WIFI traag is of is deze niet traag aangezien er maar zo weinig MBits door XS4all geleverd wordt. O en waarom mensen soms niet klagen xs4all? De gezondheid kan 100 % belangrijker zijn tot de gezondheid verbeterd en het leven meer ruimte biedt om je te kunnen verdiepen in de randzaken van het leven zoals “ traag WIFI o nee traag internet.
Wat zijn de juridische mogelijkheden voor eventuele financiële compensatie.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mar 2020 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door GeenProfKlager

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

door Moneyman » 02 mar 2020 16:23

Het is helemaal niet relevant of TS glasvezel of DSL heeft. Het zal ongetwijfeld het laatste zijn, maar ook in dat geval heeft TS gewoon een punt. Natuurlijk staat er "tot", maar dat woordje geeft geen vrijbrief om iedere denkbare snelheid te leveren.

Als je een internetpakket selecteert en kiest voor een DSL-verbinding, dan kom je op deze pagina. Als je daar klikt op de link onder "de maximaal haalbare snelheid bedraagt", krijg je onderstaande informatie.

Kort samengevat: de door XS4ALL zélf opgegeven bandbreedte van de te leveren snelheid zit tussen de 75% en de 100% van de aangegeven maximale download- en uploadsnelheid. TS zit op 20%. Hoeveel meer hebben we nodig om te weten dat TS een punt heeft?
Wat kan ik van de internetsnelheid op mijn adres verwachten?
Aan de hand van je postcode geven we je maximaal haalbare download- en uploadsnelheid terug. De daadwerkelijke snelheid kan varieren.

Geadverteerde download- en uploadsnelheid De maximale tot internetsnelheid zoals gecommuniceerd op o.a. xs4all.nl behorende bij het gekozen pakket

Maximale download- en uploadsnelheid De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op een adres eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst 90% van de maximale snelheid moet tenminste in 1 van de 10 uitgevoerde metingen gemeten worden

Normaliter beschikbare download- en uploadsnelheid Hoger dan 85% van de maximale download- en uploadsnelheid De normaliter gemeten snelheid moet in 8 van de 10 metingen gehaald worden

Minimale download- en uploadsnelheid Hoger dan 75% van de maximale download- en uploadsnelheid De minimale snelheid moet in alle metingen beschikbaar zijn
NeoDutchio
Berichten: 12323
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen enkele provider kan garanderen dat u een bepaalde snelheid haalt. Daarom krijgt u een pakket tot x mb. Dit heeft te maken met de afstand, maar ook met de situatie in huis. Wifi is sterk afhankelijk van betonijzer en isolatiemateriaal in huis. Daar is een provider niet verantwoordelijk voor.

Voor wat betreft het graven, dit doet een extern bedrijf. Zij kunnen geen rekening houden met individuele wensen van de uiteindelijke klant. Zij hebben meer klussen op een dag, dat wordt in de meest optimale route gepland.

Nijogeth
Berichten: 9989
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad, een internetverbinding heeft zelden een gegarandeerde snelheid. Ik zou eens kijken wat de snelheid is met een bekabelde verbinding, die kan mogelijk sneller zijn dan u denkt.

Overigens, gamers hebben 1 belangrijke regel, namelijk nooit via de wifi gamen. WiFi is namelijk te fragiel om gegarandeerde snelheden te halen, terwijl dit met kabels heel stabiel is en er veel minder packetloss is en de overbrenging is vaak wat sneller.

GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

Wat betreft graven en geen rekening kunnen houden met ziektes en dergelijke ach dat begrijp ik.

Maar dat er op de lijn de inkomende lijn die rechtstreeks in de Fritzbox komt maar 20 Mbits staat ( basic abonnement ) terwijl je voor een comfort betaald klopt niet. Vandaar mijn vraag wat zijn de juridische mogelijkheden.

Wellicht is het handig om het hele verhaal te lezen en niet alleen te reageren op het graven en WIFI die altijd trager is dan wat er geleverd wordt.

Denk dat het belangrijker is te reageren op dat er slecht maar 20 Mbits op de lijn staat die rechtstreeks van de centrale in de Fritsbox komt want dat zijn de harde Mbits die geleverd worden wat niets te maken heeft met WIFI. O de centrale is slechts 400 meter van de aansluiting.

GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

O en ik game nooit met WIFI ;) dan verlies ik elke game in multiplayer modus maar met de 20 Mbits ( rechtstreeks van de centrale in de lease Fritzbox is gamen op een redelijk niveau uitgesloten. Maar het gaat mij er om ik betaal voor 100 Mbits downloads 50 Mbits uploads terwijl ik er maar 20 Mbits/1,5 Mbits ( rechtstreeks van de centrale in de Fritzbox dus zonder WIFI ) geleverd wordt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij de geschillencommissie ligt de eenvoudigste en goedkoopste beroepsmogelijkheid.
https://telecom.degeschillencommissie.nl/

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door kuklos »

GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 00:05
Maar het gaat mij er om ik betaal voor 100 Mbits downloads 50 Mbits uploads terwijl ik er maar 20 Mbits/1,5 Mbits ( rechtstreeks van de centrale in de Fritzbox dus zonder WIFI ) geleverd wordt.
Dat zeg je wel, maar wat is er precies afgesproken? Dat die snelheid gegarandeerd wordt of dat dit de maximale snelheid is? Dan bedoel ik dus wat er in de overeenkomst staat die je bent aangegaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien kun je je klacht op Klachtenkompas zetten. Daar is xs4all actief en lijken ze de meeste klachten tot tevredenheid op te lossen.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/x ... c46dbd6044

Betalen voor 100 en 20 krijgen omdat die 100 nou eenmaal niet is gegarandeerd, is juridisch lijkt mij niet houdbaar. Is het glasvezel of DSL?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
02 mar 2020 01:33
Betalen voor 100 en 20 krijgen omdat die 100 nou eenmaal niet is gegarandeerd, is juridisch lijkt mij niet houdbaar.
Het hangt er vooral van af wat de oorzaak van de lagere snelheid is en of dat aan de aanbieder te wijten valt. Aangezien het er hier op lijkt dat er sowieso aan het begin van het deel van het netwerk van TS al een veel te lage snelheid wordt geleverd, ben ik geneigd je gelijk te geven. Als het 80 is in plaats van 100: OK. Maar dit is een verlies van 80%...

GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

Ik had eerst een compact abonnement afgesloten waarvan xs4all zegt te kunnen leveren download 50 mb upload 5 mb upload die ik te traag vond aangezien ik een gamer ( ik game altijd bedraad als je dit niet doet ben je geen gamer maar speel je een spelletje :) ) ben en ik wilde gaan streamen. Een paar maanden later heb ik een postcode check gedaan en ontdekte dat er ook het abonnement smart 100 MB download 50 Mb upload geleverd kon worden, die ik aangevraagd heb. Uiteraard weet ik dat er altijd sprake is van een geoorloofd verlies bij comfort moet er contractueel minimaal meer dan download 70 80 Mb geleverd worden. (Dit heeft afgelopen vrijdag iemand van xs4all mij verteld op mijn vraag “van als alles geregeld is wanneer moet ik aan de bel trekken. Antwoord was na een paar speedtesten ( bekabeld ) en als blijkt dat er geen 70 80 Mb op uw lijn staat direct klagen.”)

Wie zegt mij dat toen ik van mijn oude provider er daadwerkelijk een monteur van xs4all naar de wijkcentrale is gewandeld om het één en ander om te zetten om het juiste abonnement te leveren.

27 februari is hier een monteur geweest die een van alles heeft aangelegd ook heeft hij in de Fritzbox ingelogd. Deze had toch moeten zien dat er op de lijn van de centrale in de Fritzbox nog geen 20 Mbits 1,5 Mbits staat. Deze monteur wist volgens mij dat er niet geleverd wordt waarvoor ik jaren betaald heb en nog steeds betaal. Deze monteur is naar de wijkcentrale gegaan. Als het goed is moet elke aansluiting belabeld zijn waarop alle info staat.

Vreemd is dat als ik om een compensatie vraag door de klantenservice gezegd wordt er staat 50 Mbits op uw lijn en we doen er “nu” alles aan om 100 Mbits te leveren.

In alle opzichten heeft xs4all niet geleverd waarvoor er betaald is. Als een consument dan klaagt ga dan niet schermen met u klaagt over traag WIFI om niet te hoeven compenseren. Ja, ja ik had moeten zeggen de internet op de vaste lijn is traag o ja en ik had eerder moeten klagen wat juridisch onzin is aangezien het juridisch gezien niet verjaard was/is.

Ik begrijp dat bij de klantenservice iedereen geleerd wordt bij het woord compensatie “ afwimpelen” aangezien ik dit zelf jaren lang bij een Ministerie heb moeten doen. Echter als ik vond dat een klant een terechte klacht had en waarin het Ministerie in gebreke was deed ik alles om MIJN klant tegemoet te komen in de gelede schade en om deze schade te compenseren aangezien niemand weet hoe op de juiste wijze te klagen om je gelijk te kunnen krijgen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
02 mar 2020 08:44
Bob Schurkjens schreef:
02 mar 2020 01:33
Betalen voor 100 en 20 krijgen omdat die 100 nou eenmaal niet is gegarandeerd, is juridisch lijkt mij niet houdbaar.
Het hangt er vooral van af wat de oorzaak van de lagere snelheid is en of dat aan de aanbieder te wijten valt. Aangezien het er hier op lijkt dat er sowieso aan het begin van het deel van het netwerk van TS al een veel te lage snelheid wordt geleverd, ben ik geneigd je gelijk te geven. Als het 80 is in plaats van 100: OK. Maar dit is een verlies van 80%...
Als het er op aankomt dan wordt direct achter de modem gemeten. Hoewel een aantal hier anders denken kom je hier niet juridisch inderdaad mee weg enkel en alleen omdat je het woord tot hebt gebruik en niet de volle potentiële capaciteit heb gedekt. Dat is iets dat je op je klompen aan kan aanvoelen, maar kennelijk gaat dat niet iedereen op, ik vraag me af hoe dat komt. Kort samenvattend: het is zeker haalbaar om restitutie af te dwingen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door berndv »

GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 10:04
Als een consument dan klaagt ga dan niet schermen met u klaagt over traag WIFI om niet te hoeven compenseren. Ja, ja ik had moeten zeggen de internet op de vaste lijn is traag o ja en ik had eerder moeten klagen wat juridisch onzin is aangezien het juridisch gezien niet verjaard was/is.
Over dat eerder klagen is niet heel erg onzin. Een provider kan natuurlijk moeilijk een probleem oplossen, als ze niet weten dat er een probleem is. Voor een eventuele compensatie wordt ook vaak gekeken naar het moment dat de eerste melding wordt gedaan, omdat men er van uit mag gaan dat voordat er een melding gedaan wordt, er geen storing is.

Maar goed, er is inmiddels al meerdere keren aangegeven waar u het beste terecht kunt met uw klacht als u er met uw provider niet uit komt, ik zal het nog een keer aankaarten, de geschillencommissie:
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Geen probleem met XS4ALL, ik heb wat ik krijg en ben al sinds het oprichten klant.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door kuklos »

@GeenProfKlager, ik herhaal mijn vraag nog maar eens. Je hebt een hele lap tekst opgeschreven, maar de vraag is wat er nu precies contractueel afgesproken is.
kuklos schreef:
02 mar 2020 00:48
GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 00:05
Maar het gaat mij er om ik betaal voor 100 Mbits downloads 50 Mbits uploads terwijl ik er maar 20 Mbits/1,5 Mbits ( rechtstreeks van de centrale in de Fritzbox dus zonder WIFI ) geleverd wordt.
Dat zeg je wel, maar wat is er precies afgesproken? Dat die snelheid gegarandeerd wordt of dat dit de maximale snelheid is? Dan bedoel ik dus wat er in de overeenkomst staat die je bent aangegaan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door sjohie »

Xs4ALL biedt 100 Mbit/s (down) aan via zowel koper (=telefoonkabel) of glasvezel. In het eerste geval staat er ook "tot" bij, want bij koper is de afstand tot de wijkcentrale bepalend, en dat is een kwestie van natuurkunde, daar kan XS4ALL niks aan veranderen. Deze beperking heeft glasvezel niet.

De crux is dus, heeft u een 100 Mbit/s abonnement op koper, of glasvezel afgesloten? In het geval van een abonnement op koper is het dus mogelijk, zelfs waarschijnlijk, dat u die 100 Mbit/s niet zal halen, als u een glasvezel abonnement heeft, is er inderdaad iets niet goed bij XS4ALL.

GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

@kuklos ach het lijkt mij een duidelijke laptekst. ;) Werkt U soms voor een internetprovider aangezien u nog al aanvallend bot overkomt? Ook internetprovider kunnen fouten maken en om dan altijd het zo te draaien dat de consument verantwoordelijk is lijkt mij nonsens.

Afgesproken is heb het contract voor mijn snufferd liggen dat Xs4All levert een alles 1 één smart abonnement wat betekent download 100 Mb en Upload 2O Mb terwijl op mijn Fritzbox aankomt 12,3/1,5 wat geen geoorloofd verlies is.

GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

@Sjohie als een internetprovider ( in mijn geval xs4all zegt een abonnement te kunnen leveren is het toch aan de internetprovider de snelheid ( met aanvaardbaar verlies ) te leveren?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door angel1978 »

GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 15:21
@kuklos ach het lijkt mij een duidelijke laptekst. ;) Werkt U soms voor een internetprovider aangezien u nog al aanvallend bot overkomt? Ook internetprovider kunnen fouten maken en om dan altijd het zo te draaien dat de consument verantwoordelijk is lijkt mij nonsens.

Afgesproken is heb het contract voor mijn snufferd liggen dat Xs4All levert een alles 1 één smart abonnement wat betekent download 100 Mb en Upload 2O Mb terwijl op mijn Fritzbox aankomt 12,3/1,5 wat geen geoorloofd verlies is.
Waarmee je dus de vraag of het DSL of glasvezel is, compleet negeert.. bewust?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door berndv »

GeenProfKlager schreef:
02 mar 2020 15:21
Werkt U soms voor een internetprovider aangezien u nog al aanvallend bot overkomt?
Zucht. :roll:

GeenProfKlager
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mar 2020 18:21

Re: Ik betaal voor XS4ALL Alles in 1 Comfort maar krijg Basic

Ongelezen bericht door GeenProfKlager »

@angel1978 wat maakt dat er genegeerd wordt dat er op mijn Fritzbox slechts 12,3 / 1, 5 binnen komt. De snelheid van een basic abonnement wordt daarmee nog geen eens gehaald.

Gesloten