LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mjbroekhuijsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 11:48

Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door mjbroekhuijsen »

De TELE2 aansluit SOAP die mij tot waanzin drijft:

26/07/2011 Ik weet dat internet aansluiten niet binnen een dag geregeld is, dus drie weken voordat ik zou verhuizen heb het internet 50mbit + bellen + Tv aangevraagd.

16/08/2011 de internet verbinding zou zijn opgeleverd, maar werkt niet. Ik krijg geen signaal.

23/07/2011 Ik kom er na veel proberen en bellen achter dat de aansluiting is opgeleverd op het leegstaande appartement onder mijn appartement in hetzelfde gebouw. (Ik krijg daar de schuld van). Er wordt een 'verhuizing' in gang gezet zodat het op het goede adres zal komen. Doordat mijn huisbaas erg meeleeft mag ik mijn draadloze router neerzetten zodat ik in elk geval de rekeningen kan betalen en mijn energieleverancier kan aanmelden, etc.

15/09/2011 omdat de 'verhuizing' op de 16e zou moeten plaats vinden bekijk ik even in 'mijn tele2' op mijn werk hoe het er voor staat: de verhuizing is geannuleerd door tele2, zonder dat ik daar bericht van had gekregen, en zonder verdere reden.

16/09/2011 de klantenservice zegt dat ik helemaal geen aansluiting KAN krijgen op mijn adres, en dus had mij nooit belooft moeten worden dat het in orde zou komen. Doordat ik geen vertrouwen meer heb in de kunde, kennis en hulpvaardigheid van de klantenservice bel ik zelf met de technische afdeling van het netwerk (KPN beheert dat). KPN weet mij haarfijn uit te leggen dat er 1 aansluitpunt is, en drie abonnement-plaatsen, waarvan er twee bezet zijn (de mijne dus niet, en het lege huis beneden wel). Met deze informatie bel ik tele2, waardoor ze mij beloven snel te controleren of de kabelparen goed zijn aangesloten (nu zien ze ineens wel wat mijn probleem is?!?), en ik zal binnen 2 dagen worden teruggebeld.

21/09/2011 de twee werkdagen zijn voorbij en ik ben niet gebeld (natuurlijk, want ik ben nog geen van de drie keer teruggebeld als het wel werd beloofd). Ik bel tele2 om te vragen hoe het ervoor staat. Alles zal in orde komen en ik zal op de 23e worden aangesloten.

22/09/2011 ik krijg doodleuk een sms dat de aanlsuiting op 12 oktober (!!!) wordt opgeleverd, "met vriendelijke groet, tele2". Ik spring uit mijn vel en bel tele2. "Ze hadden mij nooit kunnen beloven dat het op de 23e geleverd zou worden", etc.

23/09/2011 ik besluit om het heft in eigen hand te nemen en te gaan klungelen aan het ISRA punt: een oude zakelijke aansluiting met 10 aansluitingen. Ik wissel de draden van de benedenburen met die van mij en ik heb verbinding via het kastje in mijn eigen huis. Ik kan eindelijk TV kijken en bellen. Ik neem mij voor om zodra de 3e 'verhuizing' van de verbinding rond is het weer terug te draaien.

26/09/2011 voor het eerst in twee maanden belt tele2 mij om te zeggen dat het in orde zal komen, en dat we het zodra alles rond is kunnen hebben over restitutie van de misgelopen service, wat het volledige pakket is, want wat ik kon gebruiken was omdat mijn huisbaas zo aardig is.
Ik heb er geen vertrouwen meer in, maar ben ook moe geworden van me op te winden.

01/10/2011 Het noodlot: we hebben nieuwe onderburen, die op 8 oktober een monteur laten komen voor hun ziggo pakket. Ik praat met ze en ze stellen de aansluiting uit, omdat ik nog gebruik maak van ' hun' aansluiting. Ze mogen op mijn draadloze internet als dank. Gelukkig zijn het erg aardige mensen!

10/10/2011 smsje: internet word 12e opgeleverd.

12/10/2011 Op hoop van zegen draai ik de draadjes terug, zodat het weer op de oorspronkelijke plek zit, maar waar ik bang voor was: GEEN SIGNAAL. Hoe kan het ook anders, want er is nog niets goed gegaan de afgelopen drie maanden. Ik draai ze toch weer terug zodat ik weer op de plek van de buren zit, maar door een onverklaarbaar verschijnsel is ineens daar de internet verbinding ook weg, hoewel alles er in orde uit ziet op de instellingen van de router ip etc. Ik moet bijna huilen van de onmacht.

13/10/2011 met frisse moed probeer ik het nog eens, ook omdat het meisje van tele2 had gezegd dat het niet altijd op de avond zelf in orde is (waarom beloven ze dat dan?). Zonder resultaat.

15/10/2011 het is weekend en ik ga met mijn digitale multimeter alle aansluitpunten van de ISRA kast doormeten. Het is duidelijke dat er maar twee punten in gebruik zijn: die van de bovenburen en die van de onderburen. Maar omdat er een overgangsfase is bij een normale verhuizing zouden zowel bij de onderburen als bij mijn appartement het signaal moeten zijn. Het is duidelijk dat de verhuizing niet gelukt is en dat het signaal 'verdwenen' is zodra de onderburen een ander abonnement krijgen.

vandaag, 17/10/2011 Het is 83 (drieëntachtig) dagen geleden dat ik had bedacht om met tele2 in zee te gaan, het is 63 (drieënzestig) dagen geleden dat mijn verbinding zou worden opgeleverd, ik heb al drie maanden abonnement betaald, ik heb aansluitkosten betaald, en ik heb in totaal ruim 2,5 uur met tele2 gebeld, wat via mobiel ongeveer 70 euro heeft gekost. Morgen komt de Ziggo monteur de aansluiting van de buren regelen, waardoor ik helemaal niets meer heb. Ik hoop dat ik bij de buren op het draadloos netwerk mag.

Ik weet niet meer hoe ik het moet oplossen, want het blijft verkeerd gaan. Ik wil dat tele2 MIJ een keer probeert te helpen. Ik weiger om nog 1 keer met de dure klantenservice te bellen, omdat ze me toch niet helpen. Ik gun het tele2 eigenlijk niet meer dat ik klant van ze ben, maar na al deze frustratie, enorme hoeveelheid tijd en geld wil ik het ook in orde krijgen, anders is alles voor niets geweest. Dit is wel de meest aparte manier van klantenbinding die ik in mijn leven heb gezien.

Via dit forum is mijn laatste poging, anders cancel ik de volledige deal, stuur ik alles terug en ga ik ook verder met Ziggo. Ik hoop dat ik word gehoord.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Wil niet vervelend doen, maar Ziggo heeft niets met de telefoonaansluiting te maken. Ziggo levert alles via de kabel.

mjbroekhuijsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 11:48

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door mjbroekhuijsen »

Gizmo© schreef:Wil niet vervelend doen, maar Ziggo heeft niets met de telefoonaansluiting te maken. Ziggo levert alles via de kabel.
Dat is eigenlijk alleen maar goed nieuws toch? Dat betekent dat ze dat gewoon kunnen installeren. Dank. Dat levert voor de buren wel internet op, maar voor mij nog steeds niet natuurlijk. Ik wacht eigenlijk op ' danielle van tele2' om ook te reageren, aangezien ik weet dat ze hier actief is.
...?

rickstar86
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2011 12:18

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door rickstar86 »

90 dagen?! Succes en sterkte!
Ik zit niet eens op de helft met de ellende. Nog lange weg te gaan heb ik :(

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door DJM »

Ik zou tele 2 in gebreke stellen zodat je onder je contract uit kunt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

DJM schreef:Ik zou tele 2 in gebreke stellen zodat je onder je contract uit kunt.
mee eens , ga eens naar de consuwijzer en ook de site van de geschillen commissie, weet die niet uit mijn hoofd , succes

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste mjbroekhuijsen,

Vervelend dat je tot op heden nog geen diensten hebt en dat er onduidelijkheid was over de oplevering van je pakket! Ik wil je hier graag verder bij helpen. Om je van dienst te kunnen zijn heb ik je postcode, huisnummer en klantnummer nodig. Zou je deze gegevens naar [email protected] o.v.v mjbroekhuijsen/trosradar willen sturen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

Danielle , ga toch fietsen die persoon zit 90 dagen zonder internet en dan mag die ontbinden vooral omdat jullie niet leveren.

@TS , bij wet sta je in je recht daar staat duidelijk in dat ze binnen 30 dagen moeten leveren en anders ken je naar een ander, ik wens je sterkte.

stuur ze een aangetekende brief, bewaar het kopie en je bent af van die zooi die tele2 heet, jij staat in je recht laten ze maar dreigen je hebt dan bewijs.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste mjbroekhuijsen,

Bedankt voor je gegevens! Ik ga voor je uitzoeken wat ik voor je kan betekenen hierin en ik kom er nog bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door jolanda77 »

word steeds erger met dat bedrijf

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

jolanda77 schreef:word steeds erger met dat bedrijf

tis een flut bedrijf wat ze moeten opheffen.

mjbroekhuijsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 11:48

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door mjbroekhuijsen »

Na al de reacties is het tijd om jullie op de hoogte te brengen van het verloop van deze slepende zaak. Dit is even genieten voor mensen die houden van onrecht, bedrog, liegen, onder-afspraken-uitkomen, en valse beloftes doen...

Waar waren we gebleven: ik mocht mijn gegevens naar Danielle van Tele2 sturen...

19/10/2011: ik stuur mijn gegevens door naar "Danielle", en wanneer ik telefonisch bereikbaar ben

20/10/2011: belletje van Marcia de Z. van tele2: mijn gegevens heeft ze bekeken en morgen zou al een monteur kunnen langskomen, die dan alles in orde gaat maken. We spreken af maandag 24/10.

20/10/2011: bevestigings mail dat de monteur op 24e langskomt

24/10/2011: Ik blijf weer een dag thuis, want de monteur van imtech komt komt langs, maar kan het niet in orde maken, omdat er helemaal geen signaal is geleverd op het aderpaar dat hij heeft doorgegeven. Hij geeft KPN de schuld, en belt met tele2. Ik krijg ze aan de lijn: er wordt een KPN monteur aangestuurd en HIJ gaat het allemaal goed in orde maken voor mij.

24/10/2011: Belletje van de klantenservice: wist u dat u helemaal geen fiberspeed internet KUNT hebben op uw adres? (Ik spring uit mijn vel). Het enige wat ik kan hebben is 20mbit/s ipv 50 mbit/s. Dat is nogal een verschil en ik weet niet zeker waarom ze mij hebben beloofd dat het wel kon, drie maanden geleden. Er blijkt een nieuwe regel dat er een bepaalde maximale afstand tot de centrale moet zijn, en dat ik daar natuurlijk ruim buiten val. "Daar komen ook alle problemen van". (NEE TELE2, jullie zijn synoniem voor problemen, dat heeft nergens mee te maken!). Enfin, ik mag alles kostenloos opzeggen omdat tele2 niet de service kan leveren waar ik op had gerekend. Ik denk er nog even over na maar ik wil vooral zo snel mogelijk kunnen internetten, en niet op de modem van mijn aardige buren!

26/10/2011: Ik wordt gebeld door Yvonne K. van het troubleshootersteam. Een aardige mevrouw die invloed lijkt te hebben binnen het bedrijf. Ik doe mijn verhaal in sneltreinvaart, en ik zeg toe dat ik het langzame pakket dan wel wil ontvangen. We komen overeen dat alle kosten, ook voor het bellen via vodafone à 75 euro, worden vergoed. Daarbij zal zij een versnelling van het traject regelen zodat ik al op 1 november aangesloten kan worden. Ik zal dan meteen een monteur op de stoep krijgen mocht blijken dat het niet volledig in orde is.
Ik vraag ook nog of ik compensatie voor de hoeveelheid tijd en frustratie kan ontvangen in de vorm van financiële vergoeding/kado bonnen of iets. Daarover zal ik worden gemaild door "Danielle van tele2".
Opgelucht hang ik op, want het lijkt in orde to komen.

26/10/2011: Ik krijg een bevestigingsmail over bovenstaande afspraken, met het verschil dat er nergens staat dat het op 1 november wordt opgeleverd, en ook de compensatie om mij weer een tevreden klant te laten worden, en die zij in gang zou zetten wordt nergens genoemd...

27/10/2011: droog smsje van tele2: verandering van mijn internet pakket is gepland op 9 november 2011(!). Helaas had Yvonne K. toch totaal geen invloed, en wist ze dat waarschijnlijk ook wel maar vond ze het wel prettig als ik met een glimlach op mijn gezicht de telefoon op zou hangen. Ik heb nieuws voor je Yvonne: dat werkt inderdaad om het gesprek prettig af te ronden, maar de zuurtegraad van de appel die je daarna krijgt te verwerken als je merkt dat je bent voorgelogen ligt wel een stuk hoger.

27/10/2011: meteen een mail gestuurd naar Yvonne K. om te vragen of ze inderdaad een vergissing heeft gemaakt, en of ze me alsjeblieft kan beloven dat het wel op 1 november wordt geleverd.
Geen reactie...

31/10/2011: weer een mailtje naar Yvonne K. met de brandende vraag of ik op 1 november de avond moet vrij plannen, of ik woensdag eventueel (waarschijnlijk) thuis moet blijven om op een monteur te wachten die alleen overdag werkt?
Geen reactie...

01/11/2011, vandaag, 98 dagen na mijn aanvraag: aangezien ik niets heb gehoord van Yvonne K. Marcia de Z. of andere surrogaat-Danielle, neem ik aan dat mijn verbinding niet vandaag wordt geleverd, en zal ik nog een weekje op de buren moeten vertrouwen. Aan het eind van de rit koop ik voor 30 euro een bos bloemen voor die aardige buren, en de bon krijgt tele2. Dat lijkt me het minste.

Wat ik verwacht, Danielle, is dat ik zodra je dit leest wordt gebeld of gemaild met een goed voorstel over een passend kado(bon) waarmee ik word gecompenseerd voor mijn ontevredenheid, en VOORAL de enorme hoeveelheid tijd, uren bellen, uren wachten op een monteur die niets kan doen, en uren op mijn ellebogen bijten.
Dat is Russisch voor "gefrustreerd zijn".

Ik houd jullie op de hoogte.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door Jolijn »

ik heb al drie maanden abonnement betaald, ik heb aansluitkosten betaald,
Hoe is het hiermee? Nog terug te halen?
Heb je inmiddels opgezegd of wil je kosten wat kost (ooit) Tele2?

stanleyvc
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jul 2006 11:08

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door stanleyvc »

Ook ik heb enige tijd geleden dergelijke problemen met dat oplichters-bedrijf gehad en wanneer je wegens wanprestatie stopt met betalen, krijg je binnen no time een brief van hun oplichters vriendjes (intrum justitia). Ik ben zo 'n 6 weken met hun bezig geweest en heb ze een aangetekende brief gestuurd waarin ik ze nog 5 werk dagen de de kans heb gegeven om het overeengekomen te leveren wat dus niet gebeurd is en daarna heb ik de overeenkomst met hun per direct ontbonden.

Daarna overgestapt naar UPC, helaas ook een ... bedrijf <nou ja alleen dat tuig achter de telefoon dan, klantenservice is daar uitbesteed> maar na een paar weken (4 a 5 weken) en ook diverse afspraken die niet zijn nagekomen is mijn
probleem behandeld door een andere afdeling binnen UPC en deze besloot dat binnen enkele dagen een nieuwe kabel getrokken ging worden tussen AOP en wijkkast en dat is dan ook gebeurd ook heb UPC de kosten vergoed en een paar
maanden gratis abonnement!

[ongefundeerde belediging verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 24 nov 2011 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou de aansluiting annuleren: Tele2 is verplicht binnen 30 dagen te leveren. Als dat niet lukt, kun na die 30 dagen de overeenkomst per direct ontbinden:

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

Dat kun je dus gewoon doen via Daniëlle van Tele2, die je zo ontzettend graag wil helpen. Een aangetekende brief is niet nodig.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste mjbroekhuijsen,

Mijn excuses voor deze vervelende situatie en dat er alsnog weer onduidelijkheid is ontstaan over de opleverdatum en de compensaties. Ik betreur de situatie en ga dan ook voor je uitzoeken waar dit mis gaat.

Ik kom er nog bij je op terug.

Nomgaals mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste mjbroekhuijsen,

Ik heb zojuist met mijn collega gesproken en ik heb vernomen dat er inmiddels telefonisch contact met je is opgenomen hierover. Ik vind het erg vervelend dat de afhandeling niet naar tevredenheid verloopt en dat de opleverdatum verschoven is zonder dat je hierover geïnformeerd bent. Mijn excuses hiervoor!

Mijn collega zal de wijziging van je abonnement in de gaten houden en neemt zoals afgesproken nog contact met je op om de compensatie verder te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Laatst gewijzigd door Tele2 Webcare op 24 nov 2011 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Ik zou de aansluiting annuleren: Tele2 is verplicht binnen 30 dagen te leveren. Als dat niet lukt, kun na die 30 dagen de overeenkomst per direct ontbinden:

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

Dat kun je dus gewoon doen via Daniëlle van Tele2, die je zo ontzettend graag wil helpen. Een aangetekende brief is niet nodig.

helemaal mee eens, tis een trieste boel daar bij tele2 , doe wat Bob je zegt TS, dan ben je van die ellende af. succes.

mjbroekhuijsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2011 11:48

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door mjbroekhuijsen »

Jolijn schreef:ik heb al drie maanden abonnement betaald, ik heb aansluitkosten betaald,
Hoe is het hiermee? Nog terug te halen?
Heb je inmiddels opgezegd of wil je kosten wat kost (ooit) Tele2?
@ Jolijn, Het is nog verre van rond, maar als het goed is krijg ik wel alle kosten vergoed die ik heb gemaakt. Dat is mij al twee keer telefonisch toegezegd in elk geval. Ik wil niet koste wat kost tele2, maar na alle ellende wil ik wel dat het in orde komt. Ik heb elke week weer de illusie dat het de snelste manier is om door te zetten waarmee ik was begonnen, inplaats van opnieuw een aanvraag te doen bij een nieuwe aanbieder. Je kunt niet weten of het de 9e ineens allemaal in orde komt toch? Zelfs de kosten voor een bos bloemen voor de aardige buren mag ik declareren, Dit alles is slechts telefonisch bevestigd, dat wel.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ik wacht al 90 dagen op goede TELE2 aansluiting

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dan zou ik zelf alles wat telefonisch beloofd is, schriftelijk (mail) bevestigen. :wink:

Gesloten