LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] installatie Ziggo Office Basis mislukt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
WJHR
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2012 21:33

installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door WJHR »

Omdat ik niet gehoord wordt door zowel Ziggo als het externe installatiebureau Guidion, richt ik mij tot dit forum. Maandag 7 februari jl. zou een installateur van Guidion de installatie van het Ziggo Office Basis pakket bij ons thuis installeren. Om een heel lang verhaal kort te maken, is dit niet goed verlopen. Het internet werkte niet naar behoren, met de telefoon kunnen we wel bellen, maar niet gebeld worden en de hd-tv zenders storen. Ook terugzetten naar de oude situatie kreeg de installateur niet meer voor elkaar.

Uiteindelijk heb ik met externe hulp (t.w.v. ruim 330 euro!)het internet (en dus werkzaamheden binnen ons bedrijf) werkend gekregen (met de oude internetvoorziening en dus niet via Ziggo!). De overige zaken zijn tot op heden niet opgelost. Ik heb alles geprobeerd. Guidion verwijst door naar Ziggo (omdat zij vinden dat de installatie wel goed is opgeleverd, ondanks dat ik hier geen handtekening voor heb gezet) en Ziggo zegt dat een goede installatie een zaak is van Guidion. En dus willen beide partijen geen nieuwe installateur sturen.

Zo zitten wij met de ellende. Het is ongelooflijk dat je als klant zo wordt behandeld. Vele telefoontjes en e-mailtjes hebben we eraan gewaagd, maar tot op heden heeft dit niet mogen baten. En wat nu? Zo kan het niet langer. Ik sta open voor alle suggesties.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door Winterman »

Je bestelt het pakket bij Ziggo. Dat zij de installatie uitbesteden neemt niet weg dat zij ervoor verantwoordelijk blijven. Ziggo moet met een oplossing komen, anders zal je Ziggo aansprakelijk mpoeten stellen. Guidion is voor jou geen partij in deze.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

@WJHR

Dit is een erg vervelende situatie maar zoals "Winterman" ook aangeeft dienen wij een werkende verbinding achter te laten. Guidion wordt door ons ingehuurd.

Zou je via een Privé bericht mij je postcode en huisnummer toe willen sturen zodat ik kan kijken waar dit precies verkeerd gaat.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door Heidy »

Ziggo is weer niet geweest voor het installeren van de telefoon en wifi.
Ze zouden om 8.35 hier geweest zijn en met me gebeld hebben op mijn telefoon.
Geen telefoontje gehad. Er zou een kaartje in de bus liggen. Dus niet.
Ze liegen de hele boel bij een. :evil: :evil: :evil:
Leve Ziggo hoe jaag je de klanten weg.
Kan nu weer een nieuwe afspraak maken.
De telefoon is nu een week afgesloten en die heb ik hart nodig voor contact met het ziekenhuis. Ik ben hartpatiënt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door ciske »

onderaan het bericht staat een knopje, pm :wink: als je die van Alex nu neemt misschien krijg je antwoord.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Heidy,

Zou je mij via een privébericht je postcode en huisnummer willen toesturen dan ga ik even voor je kijken wat er mis is gegaan en kijken of we een passende oplossing kunnen vinden.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door Heidy »

Ik heb contact met Alex maar wil even reageren nog.
De beneden buurvrouw die op nummer 9 woont is langsgekomen want er lag een kaart in de bus van Ziggo.
Ik woon op 9-I dat ligt boven.
Ze kunnen blijkbaar ook niet meer lezen.
Zij heeft opgebeld met Ziggo op te vertellen dat ze helemaal geen storing heeft.
Tegen haar werd verteld dat ze voor mij kwamen, maar daar heb ik helemaal niets aan.

mysty
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2008 00:21

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door mysty »

Heidy schreef:Ziggo is weer niet geweest voor het installeren van de telefoon en wifi.
Ze zouden om 8.35 hier geweest zijn en met me gebeld hebben op mijn telefoon.
Geen telefoontje gehad. Er zou een kaartje in de bus liggen. Dus niet.
Ze liegen de hele boel bij een. :evil: :evil: :evil:
Leve Ziggo hoe jaag je de klanten weg.
Kan nu weer een nieuwe afspraak maken.
De telefoon is nu een week afgesloten en die heb ik hart nodig voor contact met het ziekenhuis. Ik ben hartpatiënt.
Fijn dat je dit daarna nog even recht hebt gezet...ze hebben dus niet gelogen. Dat ze niet kunnen lezen, zal ook wel mee vallen vermoed ik, want iedereen kan zich vergissen. (Is alleen niet zo leuk als je zit te wachten) Eerlijk gezegd ben ik geen fan van Ziggo, maar het valt me wel op dat er regelmatig hier op een klacht gereageerd wordt door iemand van hun klantenservice. Dat gebeurd weinig bij allerlei andere soorten klachten. Dat is toch wel weer een positief puntje van deze organisatie.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door Winterman »

mysty schreef: Eerlijk gezegd ben ik geen fan van Ziggo, maar het valt me wel op dat er regelmatig hier op een klacht gereageerd wordt door iemand van hun klantenservice.
Nou, dan let jij toch niet goed op. Zoek gewoon eens op "Webcare".
Kijk dan gelijk eens hoe er gereageerd wordt. Mensen worden telkens uitgenodigd om hun klachten via een PB verder af te handelen. Dit zorgt er vooral voor dat ze hun gal niet meer spuien op een openbaar forum. Het is een knap staaltje van het beperken van imago schade.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door renegade66 »

ohoh, is guidion ook al voor ziggo aan het werk?

eeehhhmmm webcare? misschien een idee om eens kwaliteitscontroleurs achter die monteurs aan te sturen?

bij UPC verprutsen ze ook zeer regelmatig werkzaamheden en brengen notabene kosten in rekening die niet eens in rekening gebracht mogen worden.
klanten moeten zelfs betalen voor een ombouwrandje van een WCD. schandalig gewoon.

ik heb mijn buik als storingsmonteur al helemaal vol van die lui. al vele klachten gemeld, maar die monteurs worden gewoon ergens anders ingezet.

de meeste kennen de basis cai niet eens.

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door Heidy »

Hij is geweest.
Eureka.
Ik had beneden bij de buurvrouw een briefje opgehangen dat de monteur naar boven moest komen.
Ik zie opeens iemand bij een auto staan en die gaat bellen.
Ik ga naar het balkon en vraag of hij van Ziggo is.
Ja, mevrouw was zijn antwoord en ik vertel hem dat hij de trap op moet en naar waar hij moet zijn. Binnen 10 minuten was hij weg en alles is gedaan.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Heidy,

Ik ben blij dat alles inmiddels is opgelost en dat het ook naar behoren werkt. Het was zeker een vervelende situatie voor u. We zullen er alles aan doen om u in de toekomst een betere dienstverlening te kunnen aanbieden.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door bprosman »

misschien een idee om eens kwaliteitscontroleurs achter die monteurs aan te sturen?
In dit geval was het meer dat de monteur de klant niet kon vinden :wink: . Naambordje beneden neerhangen ? :)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
misschien een idee om eens kwaliteitscontroleurs achter die monteurs aan te sturen?
In dit geval was het meer dat de monteur de klant niet kon vinden :wink: . Naambordje beneden neerhangen ? :)

of de monteur moet gewoon op de goede bel drukken :wink:

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door Heidy »

We wonen op een galerijwoning.
Beneden zijn er huizen en aan de zijkant met de trap omhoog heb je Maisonnette woningen.
Beneden zit er geen bel voor ons.
Het is nu opgelost.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: installatie Ziggo Office Basis mislukt

Ongelezen bericht door bprosman »

Beneden zijn er huizen en aan de zijkant met de trap omhoog heb je Maisonnette woningen.
Beneden zit er geen bel voor ons.
Volgende keer melden met het aanmelden van de storing. Dan komt deze info ook bij de monteur terecht.

Gesloten