Einde contract KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Wilaiwan

Einde contract KPN

Ongelezen bericht door Wilaiwan »

Per 4-6-2021 ben ik weg bij KPN, krijg in juli nog een rekening van € 71.48, deze is gestorneerd door mij. Krijg 14-7-2021 een mail dat het contract beeindigd gaat worden op 13-8-2021,(is al beeindigd en overgezet naar nieuwe provider). Krijg 15-7-2021 een mail dat er per 13 juli beeindigd gaat worden. Nu willen ze dat ik eerst die 71.48 betaal om vervolgens € 127.38 terug te krijgen(wanneer is onduidelijk). Met andere woorden: Zou jij de huur van een woning betalen waar je al 6 weken weg bent, om het vervolgens weer terug te krijgen, ik dacht dat ik eindelijk van KPN verlost was. Eric.

sjohie

Re: Einde contract KPN

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou er voor kiezen om mee te roeien met de administratieve processen van KPN, en me de ergernis besparen die er tegenin gaan, wat dat storneren overduidelijk is, oplevert.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je van hen verlost wilt zijn, is meewerken de korte klap. Zelfs als ze ongelijk hebben. Als je zin hebt in je gelijk halen en veel discussie: succes in de strijd ;)

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ben het met sjohie eens, je krijgt het echt terug gestort en het voorkomt veel ellende en ergenis.

Feinel

Ongelezen bericht door Feinel »

Dat je per 4 juni weg bent wil nog niet zeggen dat je abonnement toen ook is opgeheven bij KPN. Je contract is schijnbaar pas per 13 juli daadwerkelijk beëindigd (wat de reden hiervan is staat los van je vraag). Alles wat na die datum in rekening is gebracht wordt zodoende ook op de eindafrekening gecrediteerd. Die eindafrekening volgt bij KPN bijna altijd in de volgende maand. Wanneer je bij KPN opzegt krijg je hier ook apart een mail over met uitleg. Hierin staat het volgende:
"Uw laatste factuur
[...] Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste factuur. Hierop worden de eventueel teveel betaalde abonnementskosten verrekend met de laatste verbruikskosten. Als u teveel hebt betaald, maken wij dit bedrag aan u over. Na de laatste verrekening stoppen wij de automatische incasso. Daar hoeft u zelf niets voor te doen.
"

Nu heb je hier op dit forum mensen die steevast mensen de juridische weg willen laten bewandelen om hun recht te halen, kun je doen, maar is een hoop ellende voor uiteindelijk hetzelfde resultaat als wanneer je niks doet en gewoon met het proces mee gaat.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zoals al eerder aangegeven, gewoon het proces van KPN volgen is de gemakkelijkste oplossing. Ook al is dat strikt juridisch gezien misschien niet nodig, het is wel de manier om zo snel en gemakkelijk mogelijk van KPN af te komen. Alle andere manieren duren langer en geven u veel meer gedoe.

Ik heb deze week nog een factuur gekregen van Tele2 voor een abonnement dat morgen beëindigd wordt. De bevestigingsmail daarvan heb ik al geruime tijd. Ik maak me er niet druk om, dat geld komt vanzelf wel terug.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor mensen die het geld gewoon niet hebben, kan dit vervelend zijn. Ben het met de reacties hierboven wel eens.

Bij T-Mobile Thuis betaal je niet vooraf zoals bij KPN/Ziggo maar achteraf.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Net als maandelijkse termijnen bij je energieverkopers, 1 dag na je maand stoppen krijg je toch een volledige maand nota die met de eindnota verrekend word.

Uw storneren van € 71,48 verstoort het financiële proces en zorgt voor problemen en file vorming. U krijgt vanzelf een nette eindafrekening. Nu veroorzaakt u door te storneren zelf uw eigen probleem straks ..........

Plaats reactie