LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetten en bellen Orange

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Nailprof
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:16

Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door Nailprof »

Als mens moet je toch een beetje met de tijd mee gaan, vond ik.
Daar hoort dan ook internet bij. Ik bij ORANGE de postcode check gedaan en ja hoor, het is beschikbaar op ons adres. Dus een aanvraag ingestuurd voor een draadloze verbinding via de livebox met telefonie.
Ik krijg netjes een brief van ORANGE dat op 12 december de aansluiting gaat werken. Op 12 december geen internet, de 13e ook niet, de 14e niet en ga zo maar door.
Het werkt niet omdat ORANGE is vergeten om het stukje telefoonkabel te huren van KPN.

Het is inmiddels 8 januari 2008 en ik heb nog steeds geen internet. Nu vind ik dat niet het ergste, wat veel erger is, is dat ik vanaf 12 december ook mijn huistelefoon niet meer kan gebruiken. Ik heb nl mijn tel.nr meegenomen naar ORANGE en die werkt dus niet meer via KPN. Ook kan ik niet gebeld worden. Ik ben al vele telefoontjes (mobiel) verder en beltegoed, want ik kan je verzekeren die 0,45 ct pm tikken erg snel aan + het gebruik van de mobiele telefoon. Na 6 a 7 minuten ben je € 10,- armer.
Bij mijn schoondochter thuis maar weer gebeld en het was een probleem voor de technische dienst, die mij in de week na kerst zou bellen?

Gisteren weer gebeld en degene van de helpdesk wist het ook niet meer en ja, het is echt wachten op de technische dienst en anders had ik maar PECH gehad!.

Nou, als het zo moet, dan hoeft het voor mij niet meer.
Dan krijgen ze de hele boel terug en ga ik wel op zoek naar een andere provider die mij die service wel kan bieden.
Ik moet dus wel betalen voor diensten waar ik helemaal geen gebruik van kan maken.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door jaywalker »

Beste Nailprof, waar haal jij die 0.45 ct per minuut vandaan ???

voor ADSL van Orange bel je via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min) !!!

Je kan het natuurlijk ook overdrijven !!!

Nailprof
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:16

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door Nailprof »

Het spijt me oprecht dat er een foutje in staat.
Maar ik heb nog steeds geen internet en ik kan ook nog steeds niet bellen of gebeld worden. :( :cry:

stieniecrienie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2008 12:30

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door stieniecrienie »

Hoe is het mogelijk? Na 2.5 maand gedonder over het niet opleveren van de gevraagde ADSL+telefonie, werd ik vanochtend zo kwaaad dat er zelfs al 2x geld van mijn rekening werd gehaad, dat ik woest de helpdesk belde en aangaf van het abonnement af te willen: EN DAT KON! Binnen 7 werkdagen krijg ik daarvan bevestiging en stort Orange het geld terug! Het toeval wil dat er vanochtend zelfs een keurige brief in de bus lag met excuses en dat Orange graag de klant middels goede correspondentie op de hoogte wil houden indien sprake is van vertraging. Kijk, op die brief zit ik dan al weken te wachten! Nu ben ik van het abonnement af, misschien nu wel te voorbarig, maar ik snap er echt niets van: de concurrentie is moordend, de aansluiting wordt maar niet geregeld en nu kan ik zomaar, telefonisch van het abonnement af (moet nog blijken natuurlijk in de komende 7 werkdagen...)
Wat mij betreft dit keer dan maar een warme douche voor Orange!

Nala62
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2008 19:18

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door Nala62 »

hi ,

hier ook hoor wii hebben ook ellende met orange, zijn nu aan het zoeken naar een andere provider.
zal blij als we weg zijn bij hun.

BJ026
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2008 23:21

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door BJ026 »

neem nooit orange ze bedonderen de boel echt. Snap niet dat dit zo kan in een land als Nederland

fredstevens
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2008 03:32

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door fredstevens »

We hebben sinds 4 feb. Orange ADSL+Telefonie.
Als we gebeld worden, kunnen we niet verstaan wie er aan de andere kant van de lijn is, dus moeten we zelf terug bellen. Lukt alleen als je herkent wie het is en/of via nummermelding kunt terugbellen.
Méérmaals met helpdesk (a 20ct/min) klacht gemeld, maar er verandert niets.
Gisteren hebben we per aangetekend schrijven het contract ontbonden wegens wanprestaties. Daar gaan wij niet voor betalen.
Nu even wachten tot een andere provider de zaak weer overzet.
Nooit meer Orange!

stieniecrienie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2008 12:30

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door stieniecrienie »

The continuing story. 2 dagen na mijn telefonische opzegging kreeg ik heel keurig een brief ter bevestiging, maar.........OOK het modem en installatiepakket. Op de vraag aan de helpdesk of het dan allemaal wel goed zou gaan als ik het pakket zou terugsturen, antwoordde de helpdeksmedewerker:, "nee, u moet toch eerst de aanlsuiting maken, en dan kunt u daarna het pakket terugsturen". Op dat antwoord had ik natuurlijk beter moeten weten, maar ik heb het zaakje vervolgens toch maar aangesloten, bleek overigens erg eenvoudig (je het echt geen installateur nodig!) en heb vervolgens de helpdesk gebeld dat ik de aansluiting zou houden (stond ook in de brief: als ik toch het abonnement wilde, zou 1 telefoontje genoeg zijn!). Nu, 6 weken later wacht ik nog steeds op de telefonie aansluiting. Ik had tenslotte ADSL+telefonie besteld. Volgens de helpdesk moest ik opnieuw een bestelling doen bij de verkoopafdeling, maaar...........daar kenden ze me niet! Volgens die afdeling had ik geen account....
Om een lang verhaal kort te maken: ik ben verscheide malen van kastje naar de muur gestuurd, van helpdesk naar verkoopafdeling e weer terug, maar eindelijk een hele vriendelijke medewerker getroffen bij die verkoopafdeling en met 1 switch trok hij het zaakje recht.....
Oplevering van telefonie wordt nu verwacht op de 28ste....ik ben beniued!

fredemmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2008 18:42

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door fredemmer »

ja topbedrijf hoor, orange, wacht al sinds 28 dec. 2007 op aansluiting, want toen werd die opgeleverd, wacht nog steeds, word acociaal te woord gestaan bij de helpdesk en heb denk ik al voor 100€ verbeld, technisch probleem zeggen ze, dat dit nog kan in de land vind ik onvoorstelbaar. kortom een groot kl+tebedrijf..

Meghan
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:45

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door Meghan »

ik wacht sinds 7 december op mn internetverbinding.
6 januari zou t geleverd worden
halverwege januari krijg k bericht dat dr een storing is.
dag erna ben ik gebeld, of ik het bericht heb ontvagen, en dat ik nog 3 weken moet wachten
2 weken erna kreeg k een bericht dat het geleverd is.
de dag erna bericht dat er een storing is.

nu kreeg ik 1,5 week geleden bericht dat het eindelijk geleverd is,
maar hij doet het nogsteeds niet!

ik gebeld, kreeg wel direct iemand aan de lijn (geen wachttijd!!)

en nu zal de technische dienst me terug bellen, zeggen ze.
het zal aan de centrale liggen ofzo..

ben benieuwd!
(gelukkig woont mijn ma 5 min fietsen van mij vandaan heheh, kan ik alsnog op internet, via kpn dan wel :) )

Meghan
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:45

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door Meghan »

nou,

vrijdag is er iemand van de kpn langs geweest (orange huurt de lijn nog van kpn..)

hij zag al snel dat t probleem een los kabeltje in de muur was,
dus orange heeft geen schuld!

en ik heb éindelijk internet thuis :)

Jori_1
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2008 12:14

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door Jori_1 »

Op 25 januari heb ik Orange ADSL+Telefonie aangevraagd. Opleverdatum: 3 maart. Volgens de ADSL checker moet mijn aanvraag zelfs nog in behandeling genomen worden. Zit nu met mijn gezin zonder telefoon en internet, waar we afhankelijk van zijn voor werk en school. Drama dus. Helpdesk zegt dat er "technische problemen" zijn bij de oplevering, dat ze niet kunnen aangeven wanneer het is opgelost en geen opleverdatum en zelfs geen enige verwachting af kunnen geven. Wel gaan ze rustig door met het werven van nieuwe klanten, zonder van deze problemen melding te maken, waardoor nieuwe klanten dus opzettelijk gedupeerd worden. Ik vind dit schandalig. Zelf liet Orange niets weten. Pas toen ik zelf contact opnam met de vraag waar mijn Livebox en bijbehorende brief nu bleef, vertelde ze mij over de problemen. Anders had ik tijdig naar een andere provider kunnen gaan. Nu ben ik gedupeerd, zonder dat ze aan kunnen en willen geven hoe lang het nog duurt. Volstrekt onacceptabel!

ronenhes
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2008 14:03

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door ronenhes »

Op 25 januari heb ik Orange ADSL+Telefonie aangevraagd. Opleverdatum: 3 maart. Volgens de ADSL checker moet mijn aanvraag zelfs nog in behandeling genomen worden. Zit nu met mijn gezin zonder telefoon en internet, waar we afhankelijk van zijn voor werk en school. Drama dus. Helpdesk zegt dat er "technische problemen" zijn bij de oplevering, dat ze niet kunnen aangeven wanneer het is opgelost en geen opleverdatum en zelfs geen enige verwachting af kunnen geven. Wel gaan ze rustig door met het werven van nieuwe klanten, zonder van deze problemen melding te maken, waardoor nieuwe klanten dus opzettelijk gedupeerd worden. Ik vind dit schandalig. Zelf liet Orange niets weten. Pas toen ik zelf contact opnam met de vraag waar mijn Livebox en bijbehorende brief nu bleef, vertelde ze mij over de problemen. Anders had ik tijdig naar een andere provider kunnen gaan. Nu ben ik gedupeerd, zonder dat ze aan kunnen en willen geven hoe lang het nog duurt. Volstrekt onacceptabel!
Nou Jori, zet je schrap.....ik had eind december Orange Internetten en bellen aangevraagd met als leverdatum 28 januari. Een paar dagen voor 28 januari toch maar eens contact opgenomen en nagvraagd wat de status van mijn order was, de checker op internet bleef maar op stap 2 staan...Ik moest dus zelf contact opnemen met Orange om te achterhalen wat er aan de hand is.

Uit navraag bleek dat er 'technische' problemen waren en de opleverdatum van 28 januari niet gehaald zou worden. Dit heb ik geweten....de hele maand februari heb ik zelf continu actie moeten nemen om te weten te komen wat er aan de hand is en waarom mijn lijn maar niet opgeleverd werd. Er werd als laatste argument aangehaad dat er techinische problemen waren met de aanvraag en men niet kon aangeven wanneer de aanvraag opgeleverd zou worden.

Eind februari was de maat vol en heb ik de helpdesk gebeld met de mededeling dat ik per direct om opheldering heb gevraagd en ze gewezen heb op hun in gebreke blijven. De medewerker van de helpdesk gaf me 1 advies OPZEGGEN :shock: ...ongeloofelijk! Ze raden je gewoon aan om op te zeggen....Orange is echt ongekend, zo'n bedirjf heb ik nog nooooit meegemaakt.

Gelukkig dat er nog klanten zijn die wel een goede service en verbinding hebben, die waren waarschijnlijk net op tijd met aanvragen. De tip voor nu is BEGIN NOOIT AAN ORANGE!!!!

Jori, sterkte.....maar zie het somber voor je in....en handig om te weten...als ze 21 dagen na de beoogde opleverdatum nog niets opgeleverd hebben kan je kostenloos van het abbonement af, ze zijn dan juridisch gezien in gebreke gebleven

H.Habets
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2007 11:28

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door H.Habets »

heb al sinds bijna 18 maanden wanadoo ( later werd dat orange en tegenwoordig is het T.mobile ' en ik moet eerlijk zeggen :
na een paar opstartprobleempjes ( slecht werkende livebox) een nieuwe livebox toegestuurd gekregen en sindsdien geen problemen en een goed werkende internetverbinding en telefonie
een nadeel vind ik wel dat als de livebox geupdate wordt dwz. de software van de livebox valt de interentverbinding weg en werkt ook de telefoon niet meer helemaal 100 % maar dit is maar een seconden ( hooguit 1 minuut )
negatieve ervaringen staan er genoeg in het forum maar iets positief mag wel eens vermeld worden

JannieH
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2008 21:17

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door JannieH »

Ik zou bij Orange op 20 september 2007 over naar het abonnement ADSL + telefonie. Dat had ik dus niet moeten doen :x
Ik ben weken (ca. 50 telefoontjes!!!) bezig geweest met hun helpdesk om een internetverbinding tot stand te krijgen, maar alles wat als oplossing werd opgedragen had geen resultaat. Er is 2 x een eigenaar van een computerbureau bij mij thuis geweest om een verbinding tot stand te krijgen; hij kreeg echter met zijn eigen laptop ook geen verbinding.
Na telefonisch contact met Radar, Consuwijzer en het Juridisch Loket werd mij geadviseerd om zo spoedig mogelijk een aangetekende brief te sturen naar Orange met de mededeling dat ik niet langer gebruik wenste te maken van de diensten van Orange, simpelweg vanwege het feit dat ik geen gebruik kon maken van hun diensten.
Na ca. twee weken ontving ik een brief met de mededeling dat mijn abonnement niet ontbonden kon worden. Het probleem lag gewoon aan de instellingen van mijn computer. Het abonnement zou gewoon doorlopen tot 20 september 2008!!
Ik heb toen maar weer eens naar de helpdesk gebeld waar een geïrriteerde (?!) dame mij wel eens zou zeggen waar het op stond. Omdat ik tegelijk met de brief ook de modem terug had gezonden, had ik elke mogelijkheid om tot een oplossing te komen om zeep geholpen. Dus werd mij weer een modem toegestuurd.
Nou en dat was dus weer het begin van een eindeloos gedoe zonder resultaat.
Op 7 december - dus ruim 2 maanden later - heb ik voor de laatste keer telefonisch contact gehad met de helpdesk met de mededeling dat ik een andere provider ging zoeken en dat ik ook absoluut niet van plan was de kosten te betalen.
Na dit telefoontje heb ik KPN gebeld (waar ik eigenlijk ook niet heel veel vertrouwen in had gezien de ervaringen van kennissen, maar ja, je moet wat hè) voor het Internet + Bellen abonnement. Toen bleek ik toch een beetje geluk te hebben. Per 4 december 2007 mocht een internetprovider de ADSL lijn niet meer bezet houden. Dit resulteerde in het feit dat ik twee weken later bij KPN binnen 5 minuten kon internetten. Hoezo verkeerde instellingen van mijn computer.
Het bovenstaande is eigenlijk nog maar een korte opsomming van alle ellende, maar geloof me, het was geen pretje.
Ik ben een redelijk positief ingesteld persoon die altijd probeert om het goede in iemand te zien of te vinden, maar wat Orange betreft, kan ik héél kort zijn. De Koude Douche kan wat mij betreft niet koud genoeg zijn :mrgreen:

Veldhuis01
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2008 11:43

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door Veldhuis01 »

Ik had al een paar jaar internet van wanadoo en dat beviel me goed,maar
nadat orange het overgenomen heeft is het snel bergafwaarts gegaan.
Slechte bel verbindingen en internetverbinding.Men geeft wel toe dat ik een slechte verbinding heb,Maar dit wordt niet opgelost,en het gekke vindt ik eigenlijk als ik de stroom even van de livebox heb gehad dat de verbinding
even uitstekend is,maar dan wordt de livebox automatisch gereset,en ik het zelfde probleem terug heb. rara hoe kan dit,expres gedrukt ?

EvaWhyte
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2007 16:52

Re: Internetten en bellen Orange

Ongelezen bericht door EvaWhyte »

Op woensdag 2 april heeft de Consumentenbond een gesprek gehad met Orange. Orange heeft aangegeven goed op weg te zijn met het verbeteren van de snelheden en het op te lossen van andere problemen. De Consumentenbond houdt de voortgang van Orange in de gaten en blijft de ervaringen van consumenten met Orange monitoren.

Gesloten