LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Menigeen kreeg herfst 2016 van Online.nl bericht over "Een Nieuw Begin".
In mijn geval had ik al een paar jaar ADSL2 internet van 10Mbit/s. Dat werd ook ongeveer gehaald. Prima. De upload was altijd ca 0,8Mbit/s.

Mijn aboprijs werd ineens ruim 15% verhoogd. Voor wat eigenlijk? Men kon geen harde snelheidsspecificatie geven. Het zou dus 10Mbit/s kunnen blijven.
Daarop heb ik vreselijk veel moeite gedaan om bij een andere provider (Tele2) terecht te komen. Ik kreeg een aantal keren een contract met steeds net iets anders ('meer'/uitgebreider, en dus duurder) dan ik had aangegeven in mijn bestelling. Na 4 of 5 pogingen plus moeizame annuleringen heb ik het opgegeven.
Na 2 maanden storing (soms geen/slecht internet) leek het begin dec2016 beter te worden. Knarsetandend heb ik toen de prijsverhoging dus maar geaccepteerd. Iets 'beters' kon ik op dat moment niet krijgen - in het land der blinden is dan Een-oog koning...

Officieel zou voortaan de laagst aangeboden snelheid bij Online.nl 30Mb/s zijn.
Die heb ik in ieder geval niet gekregen. Mijn Modem staat op lijnsnelheid van ~21Mbit/s.
Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ontdek ik dat op mijn adres ADSL2+ tot maximaal 18Mbit/s leverbaar is.
Waarschijnlijk is me wel iets extra's toebedeeld, want de buurt heeft maar 11 Mbit/s, waarschijnlijk omdat ze geen ADSL2+ gebruiken. De meesten zitten hier bij Ziggo.

Na 2 maanden storing (soms geen/slecht internet) leek het begin dec2016 beter te worden.
De internetverbinding is een dikke maand goed geweest (ca 18Mbit/s download en 0,8Mbit/s upload)
Maar sinds een week is het nu (eind jan '17 dus) weer helemaal mis. Download ergens tussen 1 en 6 Mbit/s, upload nagenoeg 0. Je kan er met geduld nog een klein beetje mee.

Ik heb dit een paar dagen aangezien. Toen ik echter wou bellen bleek de klantenservice ineens geen telefoon meer te hebben.
Ik heb een klachtenformulier ingevuld, maar kreeg daar geen email melding van (zoals voorheen). Òf de lijn is zo slecht dat er geen bericht meer verzonden wordt, of men heeft ook daar simpelweg de stekker er uit getrokken bij klantenservice.

Bij Klacht.nl komt online.nl niet voor. En dat is waarschijnlijk eerder omdat ze geen contributie betalen, niet omdat er geen klachten over hen zijn.

Alsof de duvel dr mee speelt staat bij de consumentenbond: Klachtenkompas is tijdelijk offline!

Online.nl 'kan dus geen storingen doorkrijgen'. En doet dus alsof die er ook niet zijn. Men zwijgt bij online.nl als het graf...

Men heeft eerder wel geprobeerd mij over te halen tot een officieel nieuw abo van 30Mbit/s, maar je denkt toch niet dat ik dat uit een dood paard kan trekken? Er gaan geruchten dat 'Nieuw begin' in feite draait op oude, afgeschreven apparatuur...
Ik zit een beetje klem, omdat er maar een paar internet-only aanbieders meer zijn. Tele2 faalde en Vodafone 'zit in de overgang'. (Wellicht zitten beiden even moeilijk als online.nl?)
De rest wil slechts internet voor de prijs van alles-in-een leveren.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?

Ongelezen bericht door beusen »

[quote]Bij Klacht.nl komt online.nl niet voor. En dat is waarschijnlijk eerder omdat ze geen contributie betalen, niet omdat er geen klachten over hen zijn.[quote]

Moeten de bedrijven dan contributie betalen, om op klacht.nl te komen? :shock:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?

Ongelezen bericht door kweenie »

Staat er trouwens wel gewoon bij, http://www.klacht.nl/online/

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

In "zoek bedrijf" (zie het zoekvak) bij klacht.nl wordt Online niet gevonden. KPN en Tele2 wel.

Edit @kweenie: bedankt voor de link. Je kan zo blijkbaar toch nog klachten deponeren. Maar online.nl reageert nergens op.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 27 jan 2017 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?

Ongelezen bericht door beusen »

Geip Suusje schreef:In "zoek bedrijf" (zie het zoekvak) bij klacht.nl wordt Online niet gevonden. KPN en Tele2 wel.
Omdat bij de zoekfunctie het woord "online" te vaak voor komt, dus een andere manier van zoeken toepassen.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?

Ongelezen bericht door zombo »

Klachtenkompas is inmiddels ook weer eh... online.

stofzuigertje

Re: Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je mail stuurde;

Graag voor 1 februari 2017 een goed werkende verbinding en antwoorden op alle vragen.

Als je die niet krijgt ONTBINDING overeenkomst wegens wantprestatie en reeds betaalde gelden voor zover mogelijk (2 maanden ) terug boeken.
Ook modem retour sturen en ga ook op Ziggo over, iets minder slecht en hoewel niet perfect, beter duurdere dan deze verbinding en als ze dat allen doen....

Of kun je tijdelijk via de Wifi van goede buren online....... ?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Voortgang (en ik geef toe: Online.nl helpt toch wel een beetje) plus een mogelijke oplossing voor iedereen met traag internet.

1) Heb ergens uit vroegere correspondentie een klantenservice nummer gevonden: 0900-9515.
Daar werd opgenomen. De meneer wilde dat ik een ander kabeltje tussen telefoonaansluiting en modem zou monteren "want die dingen hebben niet het eeuwige leven".
Dit leek me een tamelijk onzinnige eis om service te krijgen. Hij wou me een servicemonteur sturen die ik zou moeten betalen als de huisinstallatie niet deugt. Omdat de kans levensgroot is dat die monteur óók in de centrale wat kan doen lijkt me dat een mooie smoes/kans voor die monteur om tevens mijn installatie voor ondeugdelijk te houden. De gratis monteur, daar moest ik niet op rekenenen omdat ik het kabeltje niet had vervangen. Ik heb dat inmiddels overigens wel gedaan, maar natuurlijk maakte dat niks uit.
Verder begon deze meneer over mijn oude contract dat die op 10Mbit/s staat, ik moest dus niet zeuren. Maar onder "nieuw begin" is de naam gewijzigd en 30Mbit/s het laagst mogelijke.
Conclusie 1: 0900-9515 lijkt me gelieerd aan de afdeling verkoop. Het aansmeren van monteurskosten lijkt me een van de activiteiten. Niet doen dus.

2) Het contactformulier invullen bleek toch effect te hebben gehad. Ik kreeg antwoordmail met een preciese omschrijving hoe ik het modem moest resetten. Heel behulpzaam, maar dat had ik allemaal al -tig keer gedaan.
Maar hier stond ook een telefoonnummer als ik nog vragen had: 088-0038567
Deze meneer gaf onmiddelijk toe dat als de lijnsnelheid op 21Mbit/s staat dat ik die dan natuurlijk wel hoor te krijgen. Een heel ander geluid dus. Hij heeft geregeld dat een monteur een check doet, en dat kost me niets. Ik moet een weekje wachten op het resultaat, als hij aan de gang gaat krijg ik een telefoontje.
[EDIT: Op 2-2-2017 kwam inderdaad SMS: "Beste klant. wij hebben uw verbinding nagekeken, u behaalt de juiste snelheid. Groet, Online.nl". Natuurlijk wist ik dit al, zie punt 3. Had dat ook teruggekoppeld. Toch goed dat ze de check volgens afspraak uitgevoerd hebben.]
Conclusie 2: contactformulier invullen werkt goed bij Online.nl.

3)Bij de veelgestelde vragen vond ik dit:
Heeft u sinds 5 december internet problemen? Als u een Windows 10 update heeft geïnstalleerd, kan het daaraan liggen. Indien dit het geval is, adviseren wij u het volgende te doen.
Om ervoor te zorgen dat u geen internetproblemen meer heeft, dient u 'terug' te gaan naar een herstelpunt voor de update.

Ik heb de problemen echter pas vanaf medio jan2017. En daar ligt ook het enig beschikbare herstelpunt. Uit wanhoop dit toch maar eens geprobeerd.
Bij het herstel en ophalen nieuwe updates viel op dat de ethernet-kaart op 10Mbit/s staat, terwijl dat 100Mbit/s moet zijn. Alles duurde heel lang, maar toen het klaar was stond de ethernet-kaart wel op 100Mbit/s en bleek de speedtest weer goede resultaten op te leveren.
Conclusie 3: verkeerde updates in het verleden kunnen je ethernetkaart op 1/10 snelheid zetten. Teruggaan naar een vorig herstelpunt kan dit repareren.

Gesloten