LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice Online.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
marijke neumann
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2008 17:51

Klantenservice Online.

Ongelezen bericht door marijke neumann »

Ik dacht dat ik de enige was die problemen met zijn provider had, nou daar ben ik na het lezen van deze site wel anders over gaan denken!
Ik ben een klant van Online en morgen is het precies een maand geleden dat mijn Internet-telefoonverbinding begon te stotteren en ik nog maar 3 minuten maximum kon bellen. Eerst een mail gestuurd;geen reactie, maar bij de derde werd me gevraagd 3 gesprekken die fout gegaan waren door te geven,hoezo 3gespr. ze gingen toch allemaal na 3 min. uit als een nachtkaars?Na weer een tijd niets gehoord te hebben,lukte het me telefonisch in 3 min een medewerker te bereiken, die me inderdaad op m'n mobiel terugbelde.
Exact dezelfde vragen als uit de Wanadoo-periode over de lengte v.d.kabel het Israpunt etc!maar uiteindelijk stuurde hij een rapport naar de Technische Dienst. Op elke mail krijg ik nu het standaardantw. TD. is er mee bezig en tot die tijd doen we geen mededelingen. Ik vraag steeds alleen een indicatie hoe lang het bij benadering kan gaan duren, maar daar wordt niet op geantwoord en ook toen ik deze vraag telefonisch stelde werd er gezegd dat de T.D. geen telefoon had!! Ik weet dat ze nog steeds met werkzaamheden aan het telefoonnet bezig zijn, maar waarom zeggen ze dat dan niet gewoon? Zo'n medewerker is net een robot met standaardantwoorden en dat werkt heel frusterend.
Ik vraag me dus af als er zoveel mensen dit probleem hebben met hun provider, waarom dan niet met z'n allen naar de ombudsman om te proberen ze te laten betalen voor hun slechte dienstverlening, b.v. door vergoeding van de extra belkosten op je mobiel, geen abonnementskosten voor diensten die niet geleverd zijn en een gratis helpdesknummer als je internettelefoon het niet doet. Bovendien ;kan die wet die maakt dat je binnen een maand je abonnement kan opzeggen er niet een beetje sneller komen?
Hoewel, als ik deze site lees maakt het helemaal niets uit welke provider je neemt. Ik zou liever geen bodemprijzen willen, maar betere service.
Hoe denken jullie hierover??

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Klantenservice Online.

Ongelezen bericht door jaywalker »

Over welke instanties behandelt de Nationale ombudsman klachten?

De Nationale ombudsman bemoeit zich uitsluitend met problemen tussen u en de overheid. Het gaat dan om honderden bekende en minder bekende overheidsinstanties, zoals ministeries, waterschappen, provincies, het UWV, de Belastingdienst of de politie. Voor meer voorbeelden kunt u het overzicht van overheidsinstanties raadplegen. De Nationale ombudsman kan u dus helaas niet helpen met klachten over particuliere instellingen, bedrijven of winkels, zoals woningbouwverenigingen, energiebedrijven of elektronica zaken.

marijke neumann
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2008 17:51

Re: Klantenservice Online.

Ongelezen bericht door marijke neumann »

Misschien de geschillencommissie? Als je van je abonnement af wil wegens het in gebreke blijven van diensten?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Klantenservice Online.

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt schriftelijk aangetekend in gebreke stellen, liefst met ontvangstbevestiging. Als na 10 werkdagen probleem niet is opgelost dan opzeggen, ook aangetekend.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Klantenservice Online.

Ongelezen bericht door Uranus »

Well, Online is Orange geweest. Dus dan weet je het wel. Niets doet het en wanneer je de klantenservice nodig hebt kost het je 3 uur wachten, dan babbelen ze wat met je, ongeveer een uur, en dan heb je nog geen antwoord op je vraag, want dan weten ze het niet. Ik had na één waarschuwing genoeg. Die lui zijn oplichters.

Kijk er is ook genoeg gesproken over het bedrijf Alice, maar ik heb die overweging gemaakt om daar toch in te stappen, omdat ze geen contracttermijn hebben van een jaar of 2 jaar. Bevalt het me niet, dan kan ik er gewoon binnen een maand mee stoppen. Ik ben dus nies verloren. Dat heb ik met mijn mobiel van Ben ook. Werkt uitstekend. Maandelijks opzegbaar en een zeer lage telefoonrekening. Een aanrader voor diegene die een kleine beurs hebben en je zit er niet aan vast. Ik denk dat dit het belangrijkste van alles is en Alice hanteert dezelfde prijzen als Online.

Orange/Online heeft ook streken hieromtrent naar mij toe geleverd. Ze hebben telefoonkosten in rekening gebracht, die ik niet gemaakt heb, want toen ware ze in gebreke door mij ook geen telefoon te geven en in die momenten, dat ik geen telefoon had; zou ik de hoogste kosten gemaakt hebben. Ga niet met dat soort oplichters in zee.

Waarschuwing: Simpel.nl ......GROTE AFRADER!! ZIJN OPLICHTERS!!

Gesloten