LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Zeeland123
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2018 13:37

Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Ongelezen bericht door Zeeland123 »

Graag leg ik een vreemde situtatie (mijn inziens) aan u voor:

Wij wonen in Zeeland en hebben altijd energie van Delta gehad. Gas, Elektra en Water. Drie jaar geleden zijn wij overgestapt op een andere aanbieder voor gas en electra. Water is inmiddels overgenomen door een bedrijf in Rotterdam. De afgelopen 3 jaar zijn wij geen klant geweest van Delta.

Nu zouden wij een internet abo willen afnemen omdat het via de telefoonkabel zo enorm traag is max 11 mbps en Delta beloofd 100mbps. Dus wilde ik mij aanmelden bij Delta. Dat lukte niet per website, ik kreeg een melding dat ik de klantenservice moet bellen.

Toen ik dat in de avond deed kreeg ik een meneer die precies wist wie wij zijn en zelfs ons klantnummer aan ons kon geven. Hij noemde ook mijn mans achternaam. Hij kon niet zien waarom ik deze melding kreeg. Het enige wat hij kon zien dat ik een koop of huurcontract bij een nieuw contract moest overleggen. Dat bevreemd mij enorm. Ze weten toch wie wij zijn, wij zijn jarenlang klant geweest. We wonen al 13 jaar op dit adres.

Men kon mij niet uitleggen waarom het noodzakelijk was. Hebben meerdere mensen dit ook bij Delta Zeeland meegemaakt? Wat zou de reden zijn van dit omslachtig gedoe? We praten over een internetabo????

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Ongelezen bericht door mahadma »

U wilt een nieuw contract, dus gaan de regels voor een nieuw contract in werking. Daar kunt u zich niet in vinden, dus geen "snel" internet of een kopie huur/koopcontract sturen. Een id of rijbewijs is ook niet levenslang geldig.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Ongelezen bericht door 16again »

Zeeland123 schreef:
15 sep 2018 13:49
Men kon mij niet uitleggen waarom het noodzakelijk was.
Blijkbaar heeft men slechte ervaring met gebrekkige controle van persoonsgegevens bij aanvraag verbinding.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Ongelezen bericht door Boesta »

U heeft op dit moment geen klantenrelatie met Delta. Daarom moet u voldoen aan de regels voor nieuwe klanten. Die regels verlangen blijkbaar een kopie huur/koop contract. Die moet u dus gewoon geven als u klant wilt worden...

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vermoed dat dit juridisch gezien niet mag. Wat geeft het bedrijf aan over voor welk doel ze dit nodig hebben?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En als U dat niet wilt en het volgens Alfa niet mag hoeft U geen zaken met hun te doen. U bent niet verplicht om klant te worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kan ook een bureaucratische hindernis zijn waar niemand de oorzaak van weet.

Heeft u al geprobeerd om klant bij Delta te worden via een vergelijkingssite? Misschien lukt het dan wel zonder huur/koopcontract.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Ongelezen bericht door Berteman »

Vreemd. Ik kan me voorstellen dat Delta zekerheid verlangd en dat er dan naar betalingsgedrag wordt gevraagd, daar kan ik dan nog inkomen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koop- of huurcontract nodig voor abonnement Delta?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat men zeker wil weten dat u rechtmatig op dat adres woont.

Gesloten