LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN 1Gbit/s

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
tamme_tekkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

KPN 1Gbit/s

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

Ik zou graag 1Gbit/s verbinding willen hebben bij de KPN. ik heb glasvezel dus dat moet dan niet zo moeilijk zijn lijkt mij.
niets is anders waar.
op 15 okt-2020 kreeg ik het bericht dat ik deze 1Gbit/s zou hebben aangesloten op mijn adres.
meteen een meting gedaan via mijn router X10 van Netgear. helaas kwam ik niet verder als 500Mbit/s.
ook een KPN en ookla test gedaan. helaas komt deze ook niet verder als 500Mbit/s.
na diverse malen contact gehad met de Helpdesk van de KPN geen resultaat tot op heden.
het vreemde is dat je steeds weg gestuurd wordt met meneer meet straks of morgen maar dan is de snelheid aangepast.
een keer kreeg ik het antwoord; ik krijg ook geen 1Gbit/s bij u. dit is vreemd omdat het bij u geen probleem moet zijn.
ik weet niet wat ik fout doe? helaas met meten komt de snelheid er niet.
zijn er meerdere mensen die het zelfde probleem hebben ?
waar ben ik als klant met een contract samen met de KPN voor 1Gbit/s ?

ik snap ook wel dat je geen continue 1Gbit/s hebt, maar ik denk dat het realistisch is om 900 tot 950Mbit/s wel haalbaar is ?

wie o wie kan mij helpen hiermee ?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: KPN 1Gbit/s

Ongelezen bericht door mahadma »

Als u uniek op deze lijn zou (kunnen) werken zou die topsnelheid zeker haalbaar moeten zijn.
Maar hoe meer er in die hoge snelheid staan, hoe minder dat er pp overblijft.
Kan uw apparatuur wel die snelheid aan?

tamme_tekkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

Re: KPN 1Gbit/s

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

na mijn KPN Router heb ik een Netgear X10 met Gigabit wan poort. ook heb ik een 10G spf+ poort. ook met deze spf poort
kom ik niet verder als 500Mbit/s
dus aan mijn router zou het niet liggen denk ik?

Gesloten