LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

Ik post en update de discussie tussen mij en KPN die openbaar op hun Facebook gaande is.

Meng jezelf in de discussie op: http://on.fb.me/1e6zHvp

Michiel:
Beste KPN,

Gisteren is er een monteur geweest om mijn verbinding na te kijken. Ik ontvang maar 7 mb/s terwijl ik een abonnement heb van 40 mb/s. De monteur vond het ook wel ERG laag dus belde met zijn collega's. Volgens de meting moest het van bijna 900 meter komen. De collega aan de andere kant van de telefoon bevestigde dat dit het geval was. De monteur gaf aan dat hij nu op 20 mb/s stond terwijl hij binnen 1500 meter makkelijk de 40 mb/s zou moeten halen.

Echter kon er op onverklaarbare wijze niet worden uitgelegd waarom hij was geminimaliseerd tot max 20 mb/s, ondanks dat beide KPN collega's eens waren dat de 40 mb/s haalbaar zou moeten zijn. De enige conclusie die er getrokken kon worden is dat het systeem het laatste woord heeft en niemand iets kon doen.

Dus....
Ik betaal voor (tot) 40 mb/s. Maar jullie minimaliseren (zonder dat iemand daar invloed op heeft) het sowieso naar 20 mb/s, terwijl de 40 mb/s zonder storing wel zou kunnen werken. Graag uitleg hoe dit werkt en wat jullie er aan kunnen doen.
KPN:
Goedemorgen Michiel, ik zet enkele vraagtekens bij de conclusies die hier getrokken worden. Op een VDSL-lijn van ~1500 meter is 40 MBit hoogst onwaarschijnlijk. In het meest gunstige scenario is 20 MBit inderdaad haalbaar. Ik bekijk dit desalniettemin graag nader voor je en zal je zo helder mogelijk uitleggen wat hier wel en niet mogelijk is. Wil je per privébericht je postcode, huisnummer en contractnaam doorgeven? [naam KPN medewerker]
Michiel:
Bedankt voor jullie antwoord.
Echter, volgens de KPN norm is de vdsl verbinding max ~1500 meter. Dan haal je natuurlijk de 40 mb/s niet. Maar als de canvas gegevens klopppen dan zit ik op ~900 meter van de centrale en dan zou ik die 40 mb/s in theorie moeten halen. Ik stuur jullie mijn gegevens door, dan kunnen jullie dit zelf nakijken.
KPN:
Hallo Michiel, ik heb het voor je uitgezocht! Op dit moment zit je op een ADSL lijn waar maximaal 20Mb/s gehaald wordt. Ik kan je abonnement overzetten naar VDSL waarbij je de volledige 40Mb/s van je Internet Thuis Standaard pakket benut. Om dit te realiseren wordt je huidige contract overgezet naar een nieuw contract met VDSL. Dit betekent dat je daarmee een nieuw jaarcontract aangaat. Indien je hier akkoord mee gaat, kan ik dit voor je in orde gaan maken. Wel wil ik dan graag ter verificatie de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer. Heb je verder nog wensen voor je abonnement? Of wil je graag dat het abonnement zoals je het nu afneemt wordt overgezet. Graag hoor ik van je![naam KPN medewerker]
KPN:
Hallo Michiel, het is me niet helemaal duidelijk wat je graag wil op dit moment. We willen je graag helpen met een passende oplossing. Wil je toelichten wat je van ons voorstel vindt? Ik hoor het graag van je! [naam KPN medewerker]
Michiel:
Hallo [naam KPN medewerker]. Is het niet vreemd dat ik bij het afsluiten van een Internet Thuis Standaard (tot 40 Mb/s) wordt aangesloten via ADSL (tot 20 Mb/s) terwijl de mogelijkheid er is om mij via een VDSL (tot 52 Mb/s) aan te sluiten waardoor ik krijg waarvoor ik betaal?
Ik mag max 40000 tekens gebruiken dus scroll naar beneden voor updates! Het wordt namelijk steeds leuker!
Laatst gewijzigd door Lowtemp op 07 feb 2014 13:14, 8 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe lang heb je dat abbo al ?

Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

bprosman schreef:Hoe lang heb je dat abbo al ?
Sinds half December

UPDATE

KPN:
Hallo Michiel, allereerst wil even een fout rechtzetten. Je hebt momenteel al een VDSL verbinding. De overstap van ADSL naar VDSL is dus niet ter sprake. Neemt natuurlijk niet weg dat de snelheid niet op orde is. Ook kan ik in de historie niet achterhalen waarom dit ooit zo is gestart. Mijn vermoeden is dat er in de aansluiting buiten je huis iets niet goed zit. Maar dat is op dit moment natuurlijk al duidelijk genoeg. Graag wil ik je vragen om mijn melding die heb gemaakt richting de oplospartij af te wachten. Als het goed is heb je hiervan ook een SMS ontvangen. Indien nodig word er contact met je opgenomen. Ik hoop je bij deze tot nu toe voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je naar aanleiding van mijn toelichting nog vragen hebben stel deze gerust. [naam KPN medewerker]
Michiel:
Hallo [naam KPN medewerker], allereerst wil ik even een fout rechtzetten. Ik heb momenteel een ADSL verbinding. Dit is dinsdag door de monteur vastgesteld, en heb ik zojuist voor de zekerheid nog nagekeken.

Ik zou dus heel graag alsnog antwoord willen op mijn niet beantwoorde vraag:

Is het niet vreemd dat ik bij het afsluiten van een Internet Thuis Standaard (tot 40 Mb/s) wordt aangesloten via ADSL (tot 20 Mb/s) terwijl de mogelijkheid er is om mij via een VDSL (tot 52 Mb/s) aan te sluiten waardoor ik krijg waarvoor ik betaal?
KPN:
Hallo Michiel, ik heb je dossier er op nageslagen en zie dat er inzake dit onderwerp (het omzetten van ADSL naar VDSL op jouw locatie) al een ticket loopt. Onze technische dienst is hier momenteel dus druk mee bezig. Zodra zij een technische oplossing hebben, zal er contact opgenomen worden met je! Uiteraard kun jij mij hier altijd aanspreken en om een update vragen! [naam KPN medewerker]
Michiel:
Hallo [naam KPN medewerker]. Ik had inmiddels wel begrepen dat dit in gang is gezet, alleen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag. En als jullie mijn vraag blijven ontwijken dan zie ik niks anders in dan dit naar geschillencommisie te sturen, en te achterhalen of er nog meer mensen op ADSL zitten die eigenlijk op VDSL zouden moeten zitten.
Laatst gewijzigd door Lowtemp op 07 feb 2014 14:36, 5 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat is er dan zoveel op tegen om een nieuw jaarabbonement af te sluiten ? Scheelt 1,5 maand.

Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

bprosman schreef:Wat is er dan zoveel op tegen om een nieuw jaarabbonement af te sluiten ? Scheelt 1,5 maand.
Dat is 1,5 maand te lang. Het is ook gewoon een principe kwestie. Ik denk dat veel mensen de dupe zijn van deze smerige praktijken. Hoeveel mensen zullen onterecht worden gekort in hun internetsnelheid terwijl ze hier wel voor betalen?

Ik ben niet op zoek naar een oplossing. Ik wil het probleem laten zien!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door eleven »

Ik ben niet op zoek naar een oplossing. Ik wil het probleem laten zien!
Probleem gezien, dan geen oplossing . :shock:

Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

eleven schreef:
Ik ben niet op zoek naar een oplossing. Ik wil het probleem laten zien!
Probleem gezien, dan geen oplossing . :shock:
Uiteraard wil ik een oplossing, maar dat is niet het doel van deze post. Ik wil laten zien hoe KPN misbruik maakt van de onwetendheid van mensen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door eleven »

Ik ben niet op zoek naar een oplossing.
Uiteraard wil ik een oplossing,
Jammer, dat mensen niet weten wat zij willen! :mrgreen:

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Wat een drama!

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door bokkel »

Lowtemp schreef:...
Ik neem een internet abonnement bij KPN tot 40 mb/s. Zij leveren dit met een ADSL aansluiting zodat ik maar max 20 mb/s kan halen. Ik bewijs dat in theorie de 40 mb/s makkelijk haalbaar moet zijn via een VDSL aansluiting...
Je hebt een goed punt. ADSL is tot 20mbps, VDSL is tot 60 mbps. Dus als je een internet-abo neemt tot 40 mbps dan moet dat dus VDSL met een cap zijn. Een nieuw abo aanbieden mag dus niet. Je vraagt niet om een andere snelheid, je vraagt om te gaan leveren wat je hebt afgesproken.
Ga maar direct door naar de Geschillencommissie...

Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

Klopt helemaal Bokkel!
Ik probeer het nog op te lossen zonder de geschillencommisie. Inmiddels zijn er weer nieuwe berichten geplaatst. Zie: https://www.facebook.com/kpn/posts/1015 ... ed_comment

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik probeer het nog op te lossen zonder de geschillencommisie.
Dat lukt niet met KPN en is voor jou uiteindelijk alleen maar méér werk. Ik spreek uit ervaring. Geschil tegen KPN aangespannen met eis 150 euro schadevergoeding > KPN nam contact met mij op voor een schikking. Tot behandeling geschil door de Geschillencommissie kwam het niet. Daar zit KPN ook niet op te wachten.

Het punt is: wanneer je een geschil aanspant, kom je in een hogere laag in de KPN-organisatie met je probleem.

Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

Bob Schurkjens schreef:
Ik probeer het nog op te lossen zonder de geschillencommisie.
Dat lukt niet met KPN en is voor jou uiteindelijk alleen maar méér werk. Ik spreek uit ervaring. Geschil tegen KPN aangespannen met eis 150 euro schadevergoeding > KPN nam contact met mij op voor een schikking. Tot behandeling geschil door de Geschillencommissie kwam het niet. Daar zit KPN ook niet op te wachten.

Het punt is: wanneer je een geschil aanspant, kom je in een hogere laag in de KPN-organisatie met je probleem.
Oke, misschien moet ik dat maar doen dan. Maar ben momenteel nog erg nieuwsgierig naar het antwoord waarop ik nu wacht. KPN heeft trouwens een reactie van hun al verwijderd. No worries, ik heb 'm gescreend opgeslagen.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoezo wordt het op een fantastische wijze opgelost als ze gewoon gaan leveren wat er afgesproken is, zonder enige compensatie voor de tijd dat ze dat niet hebben geleverd?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door olaf79 »

Misschien kun je de volgende keer met kpn afspreken dat je tot 25 euro voor je abonnement betaald. Dat dat uiteindelijk de helft zal zijn, hoeven ze in eerste instantie natuurlijk niet te weten.

Gewoon oplichting, bij geen enkel ander product zouden we dit pikken. Stel je literpak melk is maar half gevuld, je krijgt maar 180 dagen stroom van het energiebedrijf, je betaal 40 liter benzine maar er komt maar 20 uit de tank. Dat zouden we allemaal niet pikken.

Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

witte angora schreef:Hoezo wordt het op een fantastische wijze opgelost als ze gewoon gaan leveren wat er afgesproken is, zonder enige compensatie voor de tijd dat ze dat niet hebben geleverd?
Dat is natuurlijk sarcastisch. De oplossing van hun fout die ze bieden kost mij uiteindelijk geld.

Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

olaf79 schreef:Misschien kun je de volgende keer met kpn afspreken dat je tot 25 euro voor je abonnement betaald. Dat dat uiteindelijk de helft zal zijn, hoeven ze in eerste instantie natuurlijk niet te weten.

Gewoon oplichting, bij geen enkel ander product zouden we dit pikken. Stel je literpak melk is maar half gevuld, je krijgt maar 180 dagen stroom van het energiebedrijf, je betaal 40 liter benzine maar er komt maar 20 uit de tank. Dat zouden we allemaal niet pikken.
Maar ik wil dat mijn internetsnelheid omhoog gaat. Mijn internet thuis is gewoon te langzaam momenteel om mijn werkzaamheden mee uit te voeren.

En het is inderdaad gewoonweg oplichting. Het probleem is dat KPN een grote partij is en de touwtjes in handen heeft. Maar ze verliezen het overzicht, en vroeg of laat zal dit hun ondergang worden. En dat zien we nu al gebeuren. Elke jaar verlies, elk jaar honderden tot duizenden banen geschrapt.

Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/k ... nen__.html

Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

Lees bovenaan de laatste udates netjes op volgorde of kijk op http://on.fb.me/1e6zHvp

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door 16again »

Probleem is gewoon dat afstanden bij KPN in canvas hemelsbreed zijn. Werkelijke kabellengte zal vaak langer zijn. Valt kwaliteit van de kabel ook nog tegen, dan haal je gewoon snelheid niet.
Normaal kun je dan gewoon contract laten omzetten naar goedkopere versie met lagere snelheid.
Lowtemp schreef: Mijn internet thuis is gewoon te langzaam momenteel om mijn werkzaamheden mee uit te voeren.
Dan ben ik erg benieuwd naar die werkzaamheden...
Wil je meer snelheid, dan moet je glas laten leggen....

Lowtemp
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:27

Re: KPN bekent fout, maar blijft zich verdedigen [updated]

Ongelezen bericht door Lowtemp »

16again schreef:Probleem is gewoon dat afstanden bij KPN in canvas hemelsbreed zijn. Werkelijke kabellengte zal vaak langer zijn. Valt kwaliteit van de kabel ook nog tegen, dan haal je gewoon snelheid niet.
Normaal kun je dan gewoon contract laten omzetten naar goedkopere versie met lagere snelheid.
Lowtemp schreef: Mijn internet thuis is gewoon te langzaam momenteel om mijn werkzaamheden mee uit te voeren.
Dan ben ik erg benieuwd naar die werkzaamheden...
Wil je meer snelheid, dan moet je glas laten leggen....
De lengte van de kabel ligt ruim genomen op 965 meter.
De goedkopere versie is 8 Mb/s. Dat is NOG trager dan ik nu heb.

Ik moet veel downloaden en uploaden bijvoorbeeld. Als ik dat doe dan kan ik verder bijna niks meer.
Glasvezel is ook niet nodig. Als ik tussen de 30 en 40 Mb/s haal is dat prima voor mij.

Speedtest.net geeft momenteel de volgende uitslagen:
Download: 10.08 Mb/s
Upload: 0,38 Mb/s

Gesloten