LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN doet alles om dwars te zitten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
edje1205
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2006 22:30

KPN doet alles om dwars te zitten

Ongelezen bericht door edje1205 »

Februari 2012 sneller internet besteld (van 8 naar 40 mBps) Daags na installatie blijkt de snelheid 14 mBps te zijn. KPN gebeld; kreeg de raad later nog eens te meten wellicht nog niet helemaal omgezet.

Maar helaas. Van maart ot augustus dit jaar in discussie met KPN over beloofde en 'toch niet te realiseren snelheid' Te ver van centrale (1km, gebruikte kabels niet goed (CT5) niet beschikbare capaciteit vanaf centrale (volgens monteur geen probleem) en .... TOT 40 mBps schiep geen verplichtingen voor KPN.

In oktober aangegeven op te zeggen indien kpn beloofde snelheid niet na kwam. Kreeg de heer Nederhof aan de telefoon die vroeg om nog een kans en een monteur te sturen. Deze kwam en kon mij toezeggen dat dmv pair-bonding mijn snelheid tot wel 36 mBps kon worden verhoogd, capaciteit was er en kabel ruimte was oke. Daags daarna meldde KPN dat 'mijn probleem was opgelost' het geen niet zo was maar KPN ging er vanuit dat 'op mijn adres pair-bonding niet mogelijk was' en probleem dus opgelost. Daarna opgezegd.

Dhr Nederhof vertelde mij dat de hele gang van zaken hem ontzettend speet en ik 111 euro voor te teveel betaald abo PLUS coulance voor problemen nog extra genoegdoening zou krijgen: totaal 150 EUR inclusief alles. Mijn aansluiting zou contractueel 2 jan 2013 opgezegd worden hetgeen ik allemaal schriftelijk bevestig kreeg.

7 december geen internet, geen telefoon meer : U heeft per direkt alles opgezegd dus alles is afgesloten en u kunt evt een dongel halen (wel betalen) voor de resterende tijd tot 2 januari. Natuurlijk geweigerd en bedongen aansluiting tot 2 januari terug te draaien . Hetgeen niet gebeurde want 'afsluiting al in de pijpleiding' en 'niet meer te herstellen'. Daags daarna 111 EUR op giro ipv de toegezegde 150.

Bij UPC nummerbehoud telefoon per 2 jan 2013 aangevraagd hetgeen door KPN werd geweigerd want abonnement al opgezegd. Op mijn email aan dhr Nederhof over te weinig op giro en nummerbehoud was reactie: 'wij hebben u gewaarschuwd dat alles afgesloten zou worden' hetgeen niet juist was want dat zou per 2 jan 2013 gebeuren (per email werd dat bevestigd) en 150 was niet waar (hoewel in email aangeboden door KPN/hr Nedrhof). Nummer behoud kon nog wel maar dan moest UPC 'extra stappen ondernemen'. UPC zegde toe dat te doen en zond mij deze week bevestiging van nummerbehoud. Vanochtend email van UPC: Nummerbehoud geweigerd door KPN: geen reden opgegeven.
Daarnaast kreeg ik een brief in de bus dat men mij had geprobeerd te bereiken om modem op te halen maar niet gelukt en dat ik nu zelf kontakt met dat bedrijf moest opnemen om een afspraak te maken . Ik heb niemand aan de telefoon daarover gehad of een oproep gemist op mijn mobiel dus nu zal KPN wel weer met een rekening voor het modem komen. Ik heb gelukkig per direkt de automatisce afschrijving van KPN bij mijn bank stop gezet. Emails zijn beschikbaar.

Ik wil dat;
KPN zijn beloofde toezegging van 150 EUR nakomt, mijn nummer laat behouden en dat ophaalbedrijf mij alsnog (nu echt) laat bellen om afspraak te maken over op te halen modem.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN doet alles om dwars te zitten

Ongelezen bericht door queenfan »

edje1205 schreef:Februari 2012 sneller internet besteld (van 8 naar 40 mBps) Daags na installatie blijkt de snelheid 14 mBps te zijn. KPN gebeld; kreeg de raad later nog eens te meten wellicht nog niet helemaal omgezet.

Maar helaas. Van maart ot augustus dit jaar in discussie met KPN over beloofde en 'toch niet te realiseren snelheid' Te ver van centrale (1km, gebruikte kabels niet goed (CT5) niet beschikbare capaciteit vanaf centrale (volgens monteur geen probleem) en .... TOT 40 mBps schiep geen verplichtingen voor KPN.
Bij het omzetten had je via een postcodecheck kunnen bekijken wat haalbaar is/was, teminste bij Telfort krijg ik keurig te zien hoeveel Mb er op mijn postcode mogelijk is (49Mb). Er staat ook duidelijk tot, een gegarandeerde snelheid is niet mogelijk i.v.m. de afstand, bekabeling, laswerk enz.
edje1205 schreef:In oktober aangegeven op te zeggen indien kpn beloofde snelheid niet na kwam. Kreeg de heer Nederhof aan de telefoon die vroeg om nog een kans en een monteur te sturen. Deze kwam en kon mij toezeggen dat dmv pair-bonding mijn snelheid tot wel 36 mBps kon worden verhoogd, capaciteit was er en kabel ruimte was oke. Daags daarna meldde KPN dat 'mijn probleem was opgelost' het geen niet zo was maar KPN ging er vanuit dat 'op mijn adres pair-bonding niet mogelijk was' en probleem dus opgelost. Daarna opgezegd.
KPN heeft nergens een snelheid beloofd dat heeft u uw zelf aangepraat.

edje1205 schreef:Dhr Nederhof vertelde mij dat de hele gang van zaken hem ontzettend speet en ik 111 euro voor te teveel betaald abo PLUS coulance voor problemen nog extra genoegdoening zou krijgen: totaal 150 EUR inclusief alles. Mijn aansluiting zou contractueel 2 jan 2013 opgezegd worden hetgeen ik allemaal schriftelijk bevestig kreeg.
Netjes alleen dit hoefde KPN niet te doen.
edje1205 schreef:7 december geen internet, geen telefoon meer : U heeft per direkt alles opgezegd dus alles is afgesloten en u kunt evt een dongel halen (wel betalen) voor de resterende tijd tot 2 januari. Natuurlijk geweigerd en bedongen aansluiting tot 2 januari terug te draaien . Hetgeen niet gebeurde want 'afsluiting al in de pijpleiding' en 'niet meer te herstellen'. Daags daarna 111 EUR op giro ipv de toegezegde 150.
Lullig inderdaad
edje1205 schreef:Bij UPC nummerbehoud telefoon per 2 jan 2013 aangevraagd hetgeen door KPN werd geweigerd want abonnement al opgezegd. Op mijn email aan dhr Nederhof over te weinig op giro en nummerbehoud was reactie: 'wij hebben u gewaarschuwd dat alles afgesloten zou worden' hetgeen niet juist was want dat zou per 2 jan 2013 gebeuren (per email werd dat bevestigd) en 150 was niet waar (hoewel in email aangeboden door KPN/hr Nedrhof). Nummer behoud kon nog wel maar dan moest UPC 'extra stappen ondernemen'. UPC zegde toe dat te doen en zond mij deze week bevestiging van nummerbehoud. Vanochtend email van UPC: Nummerbehoud geweigerd door KPN: geen reden opgegeven.
Als u uw abonnement opzegd is het nummer eigendom van in dit geval KPN en niet meer van u, KPN hoeft niet te porteren naar UPC
edje1205 schreef:Daarnaast kreeg ik een brief in de bus dat men mij had geprobeerd te bereiken om modem op te halen maar niet gelukt en dat ik nu zelf kontakt met dat bedrijf moest opnemen om een afspraak te maken . Ik heb niemand aan de telefoon daarover gehad of een oproep gemist op mijn mobiel dus nu zal KPN wel weer met een rekening voor het modem komen. Ik heb gelukkig per direkt de automatisce afschrijving van KPN bij mijn bank stop gezet. Emails zijn beschikbaar.
Denk niet dat er een rekening van zal komen, maar welk nummer hebben ze gebeld??? Als het uw vast lijn is zijn zij fout immers die is opgezegd.
edje1205 schreef:Ik wil dat;
KPN zijn beloofde toezegging van 150 EUR nakomt, mijn nummer laat behouden en dat ophaalbedrijf mij alsnog (nu echt) laat bellen om afspraak te maken over op te halen modem.
Reëel als u zwart op wit staan heeft dat u €150,- krijgt moeten ze dat nakomen, het nummer laten porteren naar UPC is gezien de problemen het minste wat ze nog kunnen doen.

Maar nogmaals nergens staat een gegarandeerde snelheid, KPN kan dat en heeft dat ook niet beloofd.

Gesloten