KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
burger77
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2019 17:43

KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door burger77 » 25 okt 2019 18:28

Hallo,

Bij deze een kort relaas over het KPN Hussel abonnement bij overstappen van KPN Compleet naar Hussel als je FOX Sports hebt (Binnen KPN Compleet).

Wat wil het geval. Ik heb via MijnKPN gekeken wat mijn voordeel zal zijn als ik de overstap van KPN Compleet naar KPN Hussel zal doen.
Wat bleek, ik zal met Hussel een paar euro per maand goedkoper uit zijn, voor de rest geen andere diensten meer of minder.
Het Plus pakket en FOX sports (waren onderdeel van mijn Compleet abonnement). M.a.w. eigenlijk het zelfde abonnement, alleen een andere naam en wat goedkoper volgens mijn KPN.

Op de website wordt ook netjes getoond wat er veranderd en wat de maandelijkse kosten zijn, incl. alle diensten.
Hier staat netjes Fox Sports voor 12,99, maar deze wordt ook weer in mindering gebracht (zoals het binnen mijn Compleet abonnement ook was).

De bevestiging vanuit KPN door middel van een email met onder ander de order bevestiging laat ook zien dat Fox Sports onderdeel is van de nieuwe overeenkomst.

Tot dusver niets aan de hand.

De oplevering / ingangsdatum van het nieuwe contract blijkt dat Fox Sports uit mijn abonnement is gehaald door KPN (zonder communicatie vanuit KPN). In MijnKPN kan ik deze wel activeren, alleen wel voor 12,99 p/m. Daar gaat het voordeel die ik had.

Contact met de klantenservice (telefonisch) helpt ook niet mee, daar wordt gezegd dat Fox Sports geen onderdeel uitmaakt van Hussel zoals dat wel binnen KPN Compleet het geval was. De uitleg dat op de website (MijnKPN) toch wat anders stond en de bevestiging per email waarin KPN dit ook bevestigd doet niet ten zake. (KPN ontleed zelf rechten aan deze overeenkomst per email).

In het forum topic op het eigen KPN forum zijn inmiddels meer klanten die hier melding van maken. Het antwoord van KPN in dit topic is dat het een "weergave fout" betreft. (deze fout zit inmiddels al meer dan twee week in de site).
KPN Forum topic.
https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-in ... post840187

KPN negeert verdere opmerkingen / vragen over deze kwestie, de telefonische klantenservice weet het ook niet.
Inmidels een klacht ingediend, maar KPN hanteert de policy dat ze binnen 10 werkdagen antwoorden / contact opnemen.

Het meest kwalijke is dat KPN foutieve informatie toont binnen MijnKPN als je besteld, de order bevestiging per email is dan ook foutief. Dit gebeurd nog steeds, blijkbaar geen prioriteit binnen KPN.
Er is een mogelijkheid dat je na oplevering / ingangsdatum binnen 14 dagen kan annuleren, maar terug naar je oude abonnement vorm kan niet meer volgens KPN. Annuleren is feitelijk opzeggen van elke overeenkomst met KPN voor Internet / Bellen en TV.
1.JPG
1.JPG (98.58 KiB) 19364 keer bekeken
KPN weet van de fout, maar heeft deze tot nu nog steeds niet opgelost waardoor nog steeds klanten willens en wetens worden bedonderd.
KPN komt niet met een oplossing of antwoordt.

NeoDutchio
Berichten: 6078
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 26 okt 2019 10:40

Zo te zien gaat het om een fout inderdaad. U kiest voor KPN hussel en er staat een voordeel bij van KPN compleet. Oftewel, het gratis Fox sport dat u nu gratis krijgt staat ten onrechte en onbedoeld op de aanbieding van KPN hussel. Het zou voor mij een reden zijn om eerst te informeren aangezien de 2 verschillende abonnementsnamen.

Dus of u uw gelijk zou kunnen halen voor een duidelijke fout lijkt mij lastig.

scontra
Berichten: 1938
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door scontra » 26 okt 2019 11:36

Fox sport 1 zit in het basispakket, maar dat zal mogelijk niet de sportzender van Fox zijn die u bedoeld ?

Ook kortelings, telefonisch mijn Abonnement gewijzigd.
Oh,oh, wat ging dat soepel, maar de medewerker heeft mijn oude abonnement wel omgezet naar een HUSSEL abonnement.

Ben wel heel benieuwd hoe mijn eerste rekening er uit zal zien, aangezien er in de kleine lettertjes van de bevestiging staat dat er GEEN rechten aan de bevestiging kunnen worden ontleent, maar dat het slecht om een indicatie gaat.

Ongeveer drie weken na de abonnementswijziging krijg je, geheel onverwacht en compleet overbodig, ook nog eens een schriftelijk "verzoek" van KPN om de oude HD tv-ontvanger(s) en de bekabeling etc. die je in bruikleen hebt binnen twee weken te retourneren en dat terwijl je helemaal geen nieuwe ontvangers etc. hebt ontvangen.
Dit verzoek is bijgevoegd bij een retourendoos waar je de apparaten in moet terugsturen.

De communicatie rond deze retourendoos is allerbelabberdst, de Chat-computer weet er geen raad mee aangezien die nog niet gevoed is met dit onderwerp.
Vervolgens drie medewerkers m/v gesproken en drie verschillende opties gekregen over hoe te handelen m.b.t. deze doos.
De laatste medewerker gaf aan "negeren" en daarmee zou het afgedaan moeten zijn.
Dit laatste doe ik dan maar. :mrgreen:

kweenie
Berichten: 14867
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door kweenie » 26 okt 2019 12:09

Bijzondere situatie. Het lijkt mij dat als KPN een fout maakt en daarom terugkomt op de overeenkomst, je die hele abonnementsverandering ook ongedaan zou moeten kunnen maken. Dus dat je het oude abonnement weer zou moeten kunnen 'terugkrijgen'.

Als dit 'systeemtechnisch' niet mogelijk zou zijn, dan zou ik denken dat ze een vergelijkbaar pakket voor een vergelijkbare prijs zouden moeten aanbieden.

(Overigens vind ik het wel weer een positieve verandering dat je nu blijkbaar als abonnee niet meer 'verplicht' moet meebetalen aan die sportbetaalkanalen. Maar dat terzijde.)

scontra
Berichten: 1938
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door scontra » 26 okt 2019 15:00

scontra schreef:
26 okt 2019 11:36
Fox sport 1 zit in het basispakket, maar dat zal mogelijk niet de sportzender van Fox zijn die u bedoeld ?


scontra
Berichten: 1938
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door scontra » 26 okt 2019 15:02

:oops:

Ik weet het wel.
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2019 10:07

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Ik weet het wel. » 27 okt 2019 10:22

Ook ik ben verledenweek overgestapt van gewoon kpn naar Hussel. Kreeg gelijk de bevestiging. Twee dagen later een SMS dat er problemen zijn met het omzetten van mijn abonnement naar Hussel. Daarna niks meer gehoord.

Theotrucker
Berichten: 3503
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker » 27 okt 2019 10:38

Dan weet je het wel. Toch!

scontra
Berichten: 1938
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door scontra » 27 okt 2019 16:15

Ik weet het wel. schreef:
27 okt 2019 10:22
Ook ik ben verledenweek overgestapt van gewoon kpn naar Hussel. Kreeg gelijk de bevestiging. Twee dagen later een SMS dat er problemen zijn met het omzetten van mijn abonnement naar Hussel. Daarna niks meer gehoord.
0800-0402 voor het (juiste) antwoord !?

alfatrion
Berichten: 15697
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion » 27 okt 2019 21:25

KPN kan niet zomaar onder de nieuwe overeenkomst uit. Dat kan alleen wanneer KPN kan aantonen dat ze de nieuwe overeenkomst echt niet wilde en dat dit voor de klant duidelijk was.

Daarnaast is er ook sprake van een misleidende handelspraktijk. Van een misleidende handelspraktijk is sprake wanneer er onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie wordt vertrekt waardoor een besluit maakt over een consument transactie die hij anders niet genomen had. Hier de oude overeenkomst opzeggen en de nieuwe overeenkomst afsluiten. Dit geef je recht op een schadevergoeding.

sylvesterb
Berichten: 3397
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb » 31 okt 2019 17:02

KPN heeft een coulance regeling:
Dag allen. Ik heb een update voor je. Als eerste: het probleem met de korting voor Fox Sports in combinatie met Hussel is verholpen. Voor bestellingen via kpn.com was dit vorige week al het geval, maar het probleem bleek nog wel te bestaan bij bestellingen via de KPN app. Dat is gistermiddag verholpen.

Er is uiteraard ook een oplossing voor klanten die tegen dit probleem zijn aangelopen. Alle betrokken klanten zullen een correctie ontvangen voor de kosten van Fox Sports, zo lang het abonnement loopt. Deze correctie zal na 8 november worden verwerkt. Iedereen bij wie dit speelt zal hier persoonlijke communicatie over ontvangen, waarin verdere toelichting en uitleg zal staan.

We hebben duidelijk in beeld om welke klanten dit gaat en zodoende verwachten we dat alle betrokken klanten na 8 november hebben geholpen. Als dat onverhoopt niet zo is, dan kunnen we dat uiteraard laten nakijken en –als het nodig is- alsnog actie ondernemen.
https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-in ... dex27.html

Plaats reactie