LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
burger77
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2019 17:43

KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door burger77 »

Hallo,

Bij deze een kort relaas over het KPN Hussel abonnement bij overstappen van KPN Compleet naar Hussel als je FOX Sports hebt (Binnen KPN Compleet).

Wat wil het geval. Ik heb via MijnKPN gekeken wat mijn voordeel zal zijn als ik de overstap van KPN Compleet naar KPN Hussel zal doen.
Wat bleek, ik zal met Hussel een paar euro per maand goedkoper uit zijn, voor de rest geen andere diensten meer of minder.
Het Plus pakket en FOX sports (waren onderdeel van mijn Compleet abonnement). M.a.w. eigenlijk het zelfde abonnement, alleen een andere naam en wat goedkoper volgens mijn KPN.

Op de website wordt ook netjes getoond wat er veranderd en wat de maandelijkse kosten zijn, incl. alle diensten.
Hier staat netjes Fox Sports voor 12,99, maar deze wordt ook weer in mindering gebracht (zoals het binnen mijn Compleet abonnement ook was).

De bevestiging vanuit KPN door middel van een email met onder ander de order bevestiging laat ook zien dat Fox Sports onderdeel is van de nieuwe overeenkomst.

Tot dusver niets aan de hand.

De oplevering / ingangsdatum van het nieuwe contract blijkt dat Fox Sports uit mijn abonnement is gehaald door KPN (zonder communicatie vanuit KPN). In MijnKPN kan ik deze wel activeren, alleen wel voor 12,99 p/m. Daar gaat het voordeel die ik had.

Contact met de klantenservice (telefonisch) helpt ook niet mee, daar wordt gezegd dat Fox Sports geen onderdeel uitmaakt van Hussel zoals dat wel binnen KPN Compleet het geval was. De uitleg dat op de website (MijnKPN) toch wat anders stond en de bevestiging per email waarin KPN dit ook bevestigd doet niet ten zake. (KPN ontleed zelf rechten aan deze overeenkomst per email).

In het forum topic op het eigen KPN forum zijn inmiddels meer klanten die hier melding van maken. Het antwoord van KPN in dit topic is dat het een "weergave fout" betreft. (deze fout zit inmiddels al meer dan twee week in de site).
KPN Forum topic.
https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-in ... post840187

KPN negeert verdere opmerkingen / vragen over deze kwestie, de telefonische klantenservice weet het ook niet.
Inmidels een klacht ingediend, maar KPN hanteert de policy dat ze binnen 10 werkdagen antwoorden / contact opnemen.

Het meest kwalijke is dat KPN foutieve informatie toont binnen MijnKPN als je besteld, de order bevestiging per email is dan ook foutief. Dit gebeurd nog steeds, blijkbaar geen prioriteit binnen KPN.
Er is een mogelijkheid dat je na oplevering / ingangsdatum binnen 14 dagen kan annuleren, maar terug naar je oude abonnement vorm kan niet meer volgens KPN. Annuleren is feitelijk opzeggen van elke overeenkomst met KPN voor Internet / Bellen en TV.
1.JPG
(98.58 KiB) 40007 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
KPN weet van de fout, maar heeft deze tot nu nog steeds niet opgelost waardoor nog steeds klanten willens en wetens worden bedonderd.
KPN komt niet met een oplossing of antwoordt.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zo te zien gaat het om een fout inderdaad. U kiest voor KPN hussel en er staat een voordeel bij van KPN compleet. Oftewel, het gratis Fox sport dat u nu gratis krijgt staat ten onrechte en onbedoeld op de aanbieding van KPN hussel. Het zou voor mij een reden zijn om eerst te informeren aangezien de 2 verschillende abonnementsnamen.

Dus of u uw gelijk zou kunnen halen voor een duidelijke fout lijkt mij lastig.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door scontra »

Fox sport 1 zit in het basispakket, maar dat zal mogelijk niet de sportzender van Fox zijn die u bedoeld ?

Ook kortelings, telefonisch mijn Abonnement gewijzigd.
Oh,oh, wat ging dat soepel, maar de medewerker heeft mijn oude abonnement wel omgezet naar een HUSSEL abonnement.

Ben wel heel benieuwd hoe mijn eerste rekening er uit zal zien, aangezien er in de kleine lettertjes van de bevestiging staat dat er GEEN rechten aan de bevestiging kunnen worden ontleent, maar dat het slecht om een indicatie gaat.

Ongeveer drie weken na de abonnementswijziging krijg je, geheel onverwacht en compleet overbodig, ook nog eens een schriftelijk "verzoek" van KPN om de oude HD tv-ontvanger(s) en de bekabeling etc. die je in bruikleen hebt binnen twee weken te retourneren en dat terwijl je helemaal geen nieuwe ontvangers etc. hebt ontvangen.
Dit verzoek is bijgevoegd bij een retourendoos waar je de apparaten in moet terugsturen.

De communicatie rond deze retourendoos is allerbelabberdst, de Chat-computer weet er geen raad mee aangezien die nog niet gevoed is met dit onderwerp.
Vervolgens drie medewerkers m/v gesproken en drie verschillende opties gekregen over hoe te handelen m.b.t. deze doos.
De laatste medewerker gaf aan "negeren" en daarmee zou het afgedaan moeten zijn.
Dit laatste doe ik dan maar. :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door kweenie »

Bijzondere situatie. Het lijkt mij dat als KPN een fout maakt en daarom terugkomt op de overeenkomst, je die hele abonnementsverandering ook ongedaan zou moeten kunnen maken. Dus dat je het oude abonnement weer zou moeten kunnen 'terugkrijgen'.

Als dit 'systeemtechnisch' niet mogelijk zou zijn, dan zou ik denken dat ze een vergelijkbaar pakket voor een vergelijkbare prijs zouden moeten aanbieden.

(Overigens vind ik het wel weer een positieve verandering dat je nu blijkbaar als abonnee niet meer 'verplicht' moet meebetalen aan die sportbetaalkanalen. Maar dat terzijde.)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door scontra »

scontra schreef:
26 okt 2019 11:36
Fox sport 1 zit in het basispakket, maar dat zal mogelijk niet de sportzender van Fox zijn die u bedoeld ?


scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door scontra »

:oops:

Ik weet het wel.
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2019 10:07

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Ik weet het wel. »

Ook ik ben verledenweek overgestapt van gewoon kpn naar Hussel. Kreeg gelijk de bevestiging. Twee dagen later een SMS dat er problemen zijn met het omzetten van mijn abonnement naar Hussel. Daarna niks meer gehoord.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan weet je het wel. Toch!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door scontra »

Ik weet het wel. schreef:
27 okt 2019 10:22
Ook ik ben verledenweek overgestapt van gewoon kpn naar Hussel. Kreeg gelijk de bevestiging. Twee dagen later een SMS dat er problemen zijn met het omzetten van mijn abonnement naar Hussel. Daarna niks meer gehoord.
0800-0402 voor het (juiste) antwoord !?

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

KPN kan niet zomaar onder de nieuwe overeenkomst uit. Dat kan alleen wanneer KPN kan aantonen dat ze de nieuwe overeenkomst echt niet wilde en dat dit voor de klant duidelijk was.

Daarnaast is er ook sprake van een misleidende handelspraktijk. Van een misleidende handelspraktijk is sprake wanneer er onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie wordt vertrekt waardoor een besluit maakt over een consument transactie die hij anders niet genomen had. Hier de oude overeenkomst opzeggen en de nieuwe overeenkomst afsluiten. Dit geef je recht op een schadevergoeding.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

KPN heeft een coulance regeling:
Dag allen. Ik heb een update voor je. Als eerste: het probleem met de korting voor Fox Sports in combinatie met Hussel is verholpen. Voor bestellingen via kpn.com was dit vorige week al het geval, maar het probleem bleek nog wel te bestaan bij bestellingen via de KPN app. Dat is gistermiddag verholpen.

Er is uiteraard ook een oplossing voor klanten die tegen dit probleem zijn aangelopen. Alle betrokken klanten zullen een correctie ontvangen voor de kosten van Fox Sports, zo lang het abonnement loopt. Deze correctie zal na 8 november worden verwerkt. Iedereen bij wie dit speelt zal hier persoonlijke communicatie over ontvangen, waarin verdere toelichting en uitleg zal staan.

We hebben duidelijk in beeld om welke klanten dit gaat en zodoende verwachten we dat alle betrokken klanten na 8 november hebben geholpen. Als dat onverhoopt niet zo is, dan kunnen we dat uiteraard laten nakijken en –als het nodig is- alsnog actie ondernemen.
https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-in ... dex27.html

Peverel
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2020 11:57

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Peverel »

Ik heb een Hussel abonnement voor mobiel afgesloten in November dat ging in op 16/4/2020 toen pas kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn dubbele MB's van KPN compleet kwijt ben en ik hier 2 jaar aan vast zit. De oplossing zou zijn het hussel opwaarderen en meer betalen. Ik ben hier niet mee eens en heb gebeld waarna ik uitgemaakt ben voor leugenaar en vele ander zaken. Ik heb in mijn hele leven niet zo'n telefoongesprek gevoerd en heb na twintig minuten maar gewoon opgehangen. Uiteindelijk weer terug gebeld en 2 klachten ingediend daarbij kreeg ik de mededeling dat in binnen 10 dagen zou worden terug gebeld. KPN heeft gebeld op 6 mei en een voicemail achter gelaten dat ze het nogmaals gaan proberen. Het is vandaag 12/5 en geen reactie meer van KPN ondanks het feit dat ik nu de hele dag en avond de telefoon in de gaten moet houden.

KPN stelt dat het niet in de bevestiging vermeld staat dat ik dubbele MB's krijg bij Hussel. Ik heb gesteld dat ik deze service al jaren heb bij mijn mobiel en het de taak is van KPN bij het aanbieden van Hussel te vermelden dat de dubbele MB's vervallen bij het kiezen van dit abonnement en het misleidende reclame is.

Ik ben nog steeds buitengewoon kwaad over dit punt maar zeker ook over de behandeling door de medewerker van KPN.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Peverel schreef:
12 mei 2020 12:07
Ik heb een Hussel abonnement voor mobiel afgesloten in November dat ging in op 16/4/2020 toen pas kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn dubbele MB's van KPN compleet kwijt ben en ik hier 2 jaar aan vast zit. De oplossing zou zijn het hussel opwaarderen en meer betalen. Ik ben hier niet mee eens en heb gebeld waarna ik uitgemaakt ben voor leugenaar en vele ander zaken. Ik heb in mijn hele leven niet zo'n telefoongesprek gevoerd en heb na twintig minuten maar gewoon opgehangen. Uiteindelijk weer terug gebeld en 2 klachten ingediend daarbij kreeg ik de mededeling dat in binnen 10 dagen zou worden terug gebeld. KPN heeft gebeld op 6 mei en een voicemail achter gelaten dat ze het nogmaals gaan proberen. Het is vandaag 12/5 en geen reactie meer van KPN ondanks het feit dat ik nu de hele dag en avond de telefoon in de gaten moet houden.

KPN stelt dat het niet in de bevestiging vermeld staat dat ik dubbele MB's krijg bij Hussel. Ik heb gesteld dat ik deze service al jaren heb bij mijn mobiel en het de taak is van KPN bij het aanbieden van Hussel te vermelden dat de dubbele MB's vervallen bij het kiezen van dit abonnement en het misleidende reclame is.

Ik ben nog steeds buitengewoon kwaad over dit punt maar zeker ook over de behandeling door de medewerker van KPN.
U sluit dus een nieuwe overeenkomst af en met nieuwe voorwaarden, maar deze hebt u niet gelezen? Dat uw oude contract dubbele data had wil niet zeggen dat u dit ook krijgt bij elke nieuwe overeenkomst. U hebt nu Hussel afgesloten met de voorwaarden die daar bij horen.
Waarom zou KPN u moeten vertellen wat de verschillen zijn als dit ook gewoon zelf te lezen is? Dat is hetzelfde als bij een autodealer naar binnen lopen, blind een auto kopen en boos worden op de verkoper omdat de auto geen trekhaak heeft en niet voldoende vermogen om een caravan te trekken. U sluit de overeenkomst af en u moet van te voren nagaan wat de voor en nadelen zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

Peverel schreef:
12 mei 2020 12:07
KPN stelt dat het niet in de bevestiging vermeld staat dat ik dubbele MB's krijg bij Hussel. Ik heb gesteld dat ik deze service al jaren heb bij mijn mobiel en het de taak is van KPN bij het aanbieden van Hussel te vermelden dat de dubbele MB's vervallen bij het kiezen van dit abonnement en het misleidende reclame is.
In de eerste plaats is een bevestiging geen misleidende reclame. Er zou pas sprake zijn van misleiding wanneer er in de overeenkomst zaken benoemd worden die je niet krijgt, of andersom.

U heeft een overeenkomst gesloten met KPN, KPN heeft deze overeenkomst schriftelijk aan u bevestigd en levert u nu precies wat u samen overeen bent gekomen. Niets meer en niets minder. De fout begint bij dat u er van uit ging dat ... Waarom zouden ze u dubbele MB's geven en dit niet in de overeenkomst zetten? Die overeenkomst is een samenvatting van de diensten die u gaat afnemen, de prijs die u voor die diensten gaat betalen en de duur van de overeenkomst.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Het ligt allemaal wel iets moeilijker bij KPN, helaas.

Ik ben vorig jaar november overgestapt van Telfort naar KPN, omdat ik een 500/500mbit verbinding wilde en Telfort tot maximaal 200/200mbit levert. Ik had vanuit mijn ouderlijk huis mijn telefoonabonnement (voordat ik op mezelf ging) en zij hebben KPN Compleet. Ik heb gevraagd of het adres gewijzigd kon worden van mijn telefoon en of mijn huidige voorwaarden hetzelfde zouden blijven, dus dubbele data en €5 extra korting.

Dit werd beaamd door KPN, alles zou hetzelfde blijven. Zoals jullie al kunnen verwachten was dit niet zo... En het oplossen daarvan had ook wat voeten in de aarde. De gewone helpdesk kon me niet helpen, er moest een andere afdeling naar kijken. Zij hebben inderdaad contact met mij opgenomen en ik heb het verhaal uitgelegd.

Het ergste hiervan vond ik dat ik heb aangegeven mijzelf te hebben geïnformeerd over de gevolgen van de wijziging, en dat KPN mij dus zelf heeft verteld dat er niets zou veranderen. Zij gaf aan dat ik inderdaad verkeerd ben geïnformeerd, en dat ik mijn dubbele data en €5 korting kwijt ben. Ik heb aangegeven het hier niet mee eens te zijn, dat zij maar gewoon dienen te zorgen voor personeel dat wél weet hoe het werkt.

Uiteindelijk heeft zij het wel weer voor mij geactiveerd, maar ze gaf aan dat als ik nu iets verander ik het kwijt ben, wat ik prima vind. Ik had die maand ongeveer €7,00 meer betaald, en ik vroeg hoe dat zat. Ze gaf aan dat ik dat maar voor lief moet nemen omdat ze mijn pakket had aangezet en ze dat eigenlijk nooit doen^^.

Nouja, die €7,00 kan me gestolen worden, maar de manier waarop KPN reageert en informeert is echt slecht. De helpdeskmedewerkers weten de helft niet. Ik kreeg achteraf meer het gevoel dat ze overal ''Ja hoor, geen probleem'' op zeggen om een abonnement af te sluiten.

---

Voordeel die ik wel heb, indien nodig, is dat ik vanuit het verleden ACR heb geïnstalleerd op mijn telefoon (geschil met meubelzaak die steeds hun verhaal veranderde). Deze app neemt standaard alle uitgaande en inkomende oproepen op. Dus mocht KPN mij vertellen dat ik lieg, dat heb ik er een opname van om te bewijzen dat ze me dat wel degelijk hebben verteld. Aanrader voor iedereen zou ik zeggen.

Powerbank12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2019 13:55

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Powerbank12 »

Ik heb exact dezelfde problematiek: al jaren trouw klant maar iets oplossen lijkt vooralsnog teveel gevraagd..

Anna72
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2020 17:31

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Anna72 »

Hallo,

Onlangs wilde ik van mijn huidige KPN abonnement overstappen op KPN HUSSEL, dan krijg je 2 wifi versterkers gratis. Een leuk aanbod. Dus, ingelogd op MIJNKPN en alles aangevraagd. Blijkt dat je die versterkers alleen voor nieuwe klanten gratis zijn. Dus gebeld met KPN< en uitgelegd dat ik via MIJNKPN netjes door het stappenplan op de website de bestelling geplaatst had.
Via mail ook een bevestiging ontvangen. Maar nu willen ze niet leveren, en moet ik betalen voor de wifi versterkers. Overigens is de website van MIJNKPN een crime, de slechtste website die ik ooit ben tegengekomen. Je kunt niets terugvinden of makkelijk een pakket naar keuze bestellen. Dus, bij KPN kun je als bestaande klant inloggen en dan een abonnement afsluiten als nieuwe klant. Snapt u het nog ? ik niet...

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Feinel »

Nee ik snap het niet. Mij lukt het via mijnkpn echt niet om een nieuw pakket aan te vragen, alleen het huidige pakket wijzigen of extra opties toevoegen/verwijderen kan. En als ik het pakket nu wil omzetten naar een hussel pakket krijg ik ook netjes het oude en het nieuwe pakket te zien, met alle eventuele kortingen die erbij komen of vervallen, nergens staat erbij dat ik dan 2 versterkers zou krijgen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door Sira »

Kijk bij KPN in hemelsnaam uit met het wijzigen van een abonnement. Er gaat altijd wel iets mis en meestal in je nadeel.

Een niet volledige, maar toch een kleine opsomming:
1) Zogenaamd goedkoper abonnement bleek duurder (plaatsgevonden bij zowel vast als mobiel).
2) In opdracht van KPN een nieuw zakelijk abonnement moeten afsluiten, omdat het oude niet meer werd ondersteund. Lijn stond doorgeschakeld naar mijn mobiel. 3 Maanden bezig geweest, omdat ik de doorschakeling niet opgeheven kreeg. Aantal keren in de week klantenservice gebeld. Idiote adviezen gekregen, waaronder dat ik de doorschakeling uitsluitend middels mijn KPN kon wijzigen. Monteur ook geweest, #21# en doorschakeling zou er af zijn. Niet dus. Na 3 maanden bleek dat dat mijn zakelijk nummer niet eens was aangesloten.
3) Dubbele facturen (voor oude + nieuwe abonnement).

Dus, bezint eer gij begint.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN Hussel - misleidend aanbod verlening abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Anna72 schreef:
25 mei 2020 17:46
Hallo,

Onlangs wilde ik van mijn huidige KPN abonnement overstappen op KPN HUSSEL, dan krijg je 2 wifi versterkers gratis. Een leuk aanbod. Dus, ingelogd op MIJNKPN en alles aangevraagd. Blijkt dat je die versterkers alleen voor nieuwe klanten gratis zijn. Dus gebeld met KPN< en uitgelegd dat ik via MIJNKPN netjes door het stappenplan op de website de bestelling geplaatst had.
Via mail ook een bevestiging ontvangen. Maar nu willen ze niet leveren, en moet ik betalen voor de wifi versterkers. Overigens is de website van MIJNKPN een crime, de slechtste website die ik ooit ben tegengekomen. Je kunt niets terugvinden of makkelijk een pakket naar keuze bestellen. Dus, bij KPN kun je als bestaande klant inloggen en dan een abonnement afsluiten als nieuwe klant. Snapt u het nog ? ik niet...
Elke keer als ik de reclame voorbij zie/hoor komen melden ze erbij dat het voor nieuwe klanten/abonnementen geldt. U bent al klant en hebt dus geen recht op een gratis wifi versterker.

Gesloten