LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN komt afspraken niet na

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
John Pierik
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2021 15:10

KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door John Pierik »

Wanneer je met Helpdesk KPN belt worden er afspraken en toezeggingen gedaan die je doen besluiten om bepaalde zaken te doen accepteren. Deze worden niet schriftelijk bevestigd en worden onvolledig of niet naar waarheid in KPN telefoon logfile genoteerd. Bij niet nakomen van mondelinge afspraak kun je geen aanspraak meer hierop maken omdat nergens iets (volledig) is vermeld. Inmiddels moet ik hierdoor voor 2 afspraken totaal eur 100,00 extra
betalen. Voorbeeld 1: Afwijkende prijs voor Super WiFi. Voorbeeld 2: voor kosteloze monteur toch factuur ontvangen.
Momenteel adviseer ik iedereen om het gesprek op te nemen voor bewijslast.
Heeft iemand gelijke ervaringen ??

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door sylvesterb »

John Pierik schreef:
13 jan 2021 15:38
Wanneer je met Helpdesk KPN belt worden er afspraken en toezeggingen gedaan die je doen besluiten om bepaalde zaken te doen accepteren. Deze worden niet schriftelijk bevestigd en worden onvolledig of niet naar waarheid in KPN telefoon logfile genoteerd. Bij niet nakomen van mondelinge afspraak kun je geen aanspraak meer hierop maken omdat nergens iets (volledig) is vermeld. Inmiddels moet ik hierdoor voor 2 afspraken totaal eur 100,00 extra
betalen. Voorbeeld 1: Afwijkende prijs voor Super WiFi. Voorbeeld 2: voor kosteloze monteur toch factuur ontvangen.
Momenteel adviseer ik iedereen om het gesprek op te nemen voor bewijslast.
Heeft iemand gelijke ervaringen ??
Vervelend maar zover ik weet doet KPN niet aan maatwerk in haar consumenten contracten. Als je geen bewijs hebt kun je dus weinig. Wat wil je dan eigenlijk met gelijke ervaringen doen?

John Pierik
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2021 15:10

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door John Pierik »

Met gelijke ervaringen hoop ik dat KPN gaat inzien dat hun proces nog verbeterd kan worden. KPN kan een schriftelijke bevestiging sturen van het gesprek/afspraken en natuurlijk hun logfile compleet en correct invullen zodat andere collegae ook niet steeds opnieuw acties moeten ondernemen als het kwaad al geschied is. Bijv: KPN kan dan tijdig creditnota's inzetten wanneer deze terecht zijn en conform gemaakte afspraak.

Ans&Hans
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2020 14:21

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Ans&Hans »

Inderdaad, KPN klantenservice is enorm slecht. Altijd gesprek zelf opnemen! Bij mij is een abonnementswijziging totaal verkeerd gegaan. Tig keer met klantenservice ervoor gebeld, maar het werd alleen maar erger. Uiteindelijk een minder abonnement waar alle opgebouwde aanbiedingen (40 jaar lid) uit zijn verwijderd. (had er wel recht op) KPN erkende de fouten, maar kan er niets mee. Op de een of andere manier moeten ze toch geld aan je verdienen. Gewoon eerlijk zwart op wit afspraken eerst bijv. mailen voor akkoord is er bij KPN helaas al lang niet meer bij.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door scontra »

Ans&Hans schreef:
17 jan 2021 14:15
Uiteindelijk een minder abonnement waar alle opgebouwde aanbiedingen (40 jaar lid)
Nooit geweten dat je 40 jaar geleden 'lid' moest worden van de PTT en dat je 'rechten' kon opbouwen uit je lidmaatschap.
Dacht altijd dat je een contractduur van 1 jaar had en dat dat stilzwijgend verlengd werd tot het moment dat je er zelf iets aan veranderede.

Maar dat doet niets af aan de (zeer) slechte kwaliteit van de KPN klantenservice.
Heb overigens wel goede ervaring met de technische ondersteuning van KPN, waar er echt oplossingsgericht wordt meegedacht, alleen jammer dat je eerst langs de scherm aflezers moet proberen te geraken.

Ans&Hans
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2020 14:21

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Ans&Hans »

"Nooit geweten dat je 40 jaar geleden 'lid' moest worden van de PTT en dat je 'rechten' kon opbouwen uit je lidmaatschap. "

Waren geen rechten die werden opgebouwd, maar wij mochten bijv. het eerste draadloze systeem "MXstream" uitproberen en er was ook een actie met één gratis Digitenne kastje. Daar heb ik een half jaar geleden zelfs een nieuwe voor gehad (nieuw systeem) maar na die abonnement wijziging gewoon weg genomen. Dat is trouwens ook bij mijn moeder zo gedaan. (96 jaar) Die moest ineens voor twee Digitenne kastjes gaan betalen. Terwijl ze ook al jaren KPN Alles in 1 standaard heeft. (Altijd netjes betaald en meer dan 40 jaar lid) Dat Digitenne gebruikte ze al lang niet meer.
Ik zeg nu, KPN heeft goede producten, maar de klantenservice is hopeloos. (Heb zelf 20 bij PTT/KPN gewerkt. Mijn vader 40 jaar)

Eerde
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Eerde »

Gesprek opnemen en uitwerken kan nuttig zijn, indien de kantonrechter het toelaat.
Beter en zeker OOK doen is zelf een bevestiging van het gesprek (eventueel met uitgewerkte opname) sturen* naar KPN.
Knappe jongen die er dan nog onderuit kan.

*Per email & eventueel per brief + ook 1x aangetekend.
Dan begrijpen ze dat je iig zéér serieus bent en goed gedocumenteerd !

ineke.petersen
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2019 16:56

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door ineke.petersen »

Kan me hier zo niet in vinden. Meestal heb je de bevestigingsmail al binnen voor het gesprek is afgelopen. Word altijd zeer correct geholpen. Kan zijn dat dit komt door het thuiswerken, gaat bij veel bedrijven wat minder dan voorheen.

Wieskeb79
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2020 13:20

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Wieskeb79 »

Jazeker. 24u telefonisch bereikbaar. Vanaf 22u moet je het met n bandje stellen die je zegt online n oplossing te zoeken.
Ene zegt dit, ander zegt dat. Ieder zegt dat je moet updaten. Ook als je dat al dagelijks met én soor hunzelf gedaan hebt. Opnemen wat miet lukt. Geeft nu de schuld aan de aanbieders. RTL besluit dat, of. Is ook op videoland te zien. Weer 10eu per maand extra.

En o ja. Privé bellen is niet privé. De computer herkend je desondanks: "heeft u dezelfde vraag als net" Dit geld wel voor meerdere computersystemen bij sommige andere bedrijven (weet zo niet welke, maar is uit ervaring)

LaurensR
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 jan 2018 14:10

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door LaurensR »

Draai het om. Na de telefonische afspraak bevestig je zelf schriftelijk (e-mail) wat je met KPN bent overeengekomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan ben ik benieuwd naar welk e-mailadres het zou moeten gaan.

gerard.lettinck
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2017 12:57
Contacteer:

Re: KPN komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door gerard.lettinck »

Ik heb deze ervaring op dit moment. KPN-meisje doet mooie aanbieding aan de deur, die ik van plan was via internet af te sluiten. Voordeel was nu: 6 mnd korting, superwifi en geen aansluitkosten en een monteur. Mooie aanbieding dus. Ik heb daar een bevestiging van. Na de afspraak voor een monteur bleek er een fout adres door KPN genoteerd. Denk je... dan wijzig je dat toch? Nee, KPN annuleerde de overeenkomst en ik moest via klantenservice opnieuw zaken regelen. En daar begon het gezeur, want de aanbiedingen golden nu niet meer. Onvermurwbaar ondanks de juiste bevestiging. Een kwalijke zaak van KPN. Ik vermoed dat de aanbieding te goed was en het met deze truc wordt teniet gedaan.

Gesloten