KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jbikker
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2022 11:03

KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door jbikker »

KPN heeft het gepresteerd om 10 jaar lang een klein bedrag af te schrijven voor een email address, na het opzeggen van de internetverbinding. Destijds gaf de klantenservice aan dat dit voor de telefoonaansluiting was, maar niet dus...

Stom natuurlijk om dit zo lang niet op te merken, maar je kijkt hier zo makkelijk overheen: een afschrijving met alleen een factuurdatum, geen enkele beschrijving van het product. De klantenservice geeft aan dat de factuur ook per email is gestuurd, uiteraard naar die 'planet' account...

Na het storneren van de afgeschreven bedragen weet KPN me opeens wel op een ander email adres te vinden.

KPN heeft er dus geen enkele moeite mee om jarenlang geld te incasseren voor een onzinproduct. Kan dit zomaar?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is dat geen tikfout? 10 jaar? Maar het u uw mailadres aangehouden in die jaren?

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Volgens mij is het een doorstuurservice, heeft u in die 10 jaar nooit planet-mails doorgestuurd gekregen, al is het maar reclame? Waarschijnlijk is dat door u aangevraagd toen u nog bij de KPN internet afnam en voor kpn-klanten was dat gratis, en door de overstap naar een andere provider moest u daarvoor gaan betalen?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door Cro »

jbikker schreef:
15 feb 2022 11:05
Kan dit zomaar?
Dat hangt er vanaf wat je destijds overeengekomen bent, ik zou dus eerst eens in de voorwaarden kijken voordat je op hoge poten beklag komt doen over een dienst die je destijds mogelijk zelf afgenomen hebt en bent vergeten op te zeggen.
Laatst gewijzigd door Cro op 15 feb 2022 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is geen doorstuurservice, het gaat gewoon om een "e-mail only" abonnement: wel een e-mailadres maar geen internet.
Waarschijnlijk is bij het opzeggen van het internetabonnement de mailbox nog aangehouden, en is men vergeten die na een paar maanden op te zeggen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door grun »

Een e-mail only adres bij kpn kost 7,50 per maand. Voor een fractie van dat bedrag kun je ook een eigen domein laten registreren en een losse externe mailhoster. Dan heb je voor de rest van je leven altijd hetzelfde mailadres, onafhankelijk van je internetprovider.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De vraag is of er wel of er wel of geen overeenkomst is.
Om hier achter te komen moet je het opzeg bevestiging van 10 jaar geleden terug zoeken.

Indien je het opzeg bevestiging (die zeer vermoedelijk per post is verstuurd) niet terug kan vinden, kan je het beste je verlies nemen.

Eventueel kan je alsnog opzeggen. Hou rekening mee dat je een opzegtermijn van 1 maand hebt en dus een rekening kunt ontvangen die betaald moet worden.

Indien je het opzeg bevestiging wel kunt vinden, dan is het afhankelijk wat daarin staat beschreven.
Neem eventueel contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ kan je terecht voor een bindend uitspraak.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door Erthanax »

snuffel1 schreef:
15 feb 2022 15:43
(...) Planet internet is op gegaan in KPN en na een aantal jaren werd het @planet account opgeheven en klanten kregen de mogelijkheid om het planet account in stand te houden maar dan wel tegen betaling die door KPN geïncasseerd werd. (...)
Weet u dat heel zeker? Ik had destijds ook een Planet-account en dat is, voor zover ik me herinner, naadloos en zonder extra kosten overgegaan naar KPN. Ik kon daarnaast ook gebruikmaken van een e-mailadres in het domein kpnmail.nl. Van extra kosten om het planet.nl-adres te handhaven, kan ik mij niets herinneren. Daarvan was pas sprake toen ik het internetabonnement bij KPN beëindigde.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@reggie

Maar dat heeft de Ts toch gedaan. Het internet bij KPN beëindigd?


Tikfout hersteld.

Reactie was per abuis gericht aan @reggie.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 15 feb 2022 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
15 feb 2022 16:12
@reggie

Maar dat heer de Ts toch gedaan. Het internet bij KPN beëindigd?
Ben je nu zo op de persoon gericht dat je niet eens door hebt dat iemand in een topic helemaal niet voorkomt?

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Vanmiddag moesten we KPN bellen voor iets anders; gevraagd naar de planetadressen: als je KPN-internet opzegt dan blijven de planet-adressen nog 6 maanden actief. Je krijgt dan een mail met de vraag of je die emailadressen wilt behouden, dat kost dan 7,50 per maand. Als je niks doet dan worden de emailadressen opgeheven.
Dus: ofwel het was 10 jaar geleden andersom (moest je actief de emailadressen opzeggen) ofwel je hebt JA geantwoord op bovenstaande vraag, ofwel de KPN heeft ten onrechte het emailadres als email-only laten voortbestaan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jbikker schreef:
15 feb 2022 11:05
KPN heeft er dus geen enkele moeite mee om jarenlang geld te incasseren voor een onzinproduct. Kan dit zomaar?
Het is geen onzin product je nam een dienst af, namelijk een e-mail dienst met de domeinnaam @planet. Kan dit zomaar? Ja als je een overeenkomst hebt met KPN om deze dienst te behouden (los of je hem gebruikt) dan mag dit. Het is aan jouw om aan te tonen dat je 10 jaar geleden hebt opgezegd.

Dat KPN je weet te vinden nadat je zonder enige communicatie de betalingen storneert is niet vreemd, veelal gaat KPN dan over tot meerdere communicatie kanalen te gebruiken, erg netjes want ze hadden ook gewoon een herinnering kunnen sturen en daarna een incassobureau kunnen inschakelen.

De vraag is heb je opgezegd en zo ja heb je hier nog bewijs van. Is dit het geval dan kun je tot 5 jaar terug claimen bij KPN.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Mensen die 10 jaar hun bankrekening niet op de juiste manier kunnen lezen zouden aangemeld moeten worden voor begeleiding.
De schuld aan de KPN geven terwijl daar duidelijk de schuld niet ligt.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

sylvesterb schreef:
15 feb 2022 20:58
jbikker schreef:
15 feb 2022 11:05
KPN heeft er dus geen enkele moeite mee om jarenlang geld te incasseren voor een onzinproduct. Kan dit zomaar?
Het is geen onzin product je nam een dienst af, namelijk een e-mail dienst met de domeinnaam @planet. Kan dit zomaar? Ja als je een overeenkomst hebt met KPN om deze dienst te behouden (los of je hem gebruikt) dan mag dit. Het is aan jouw om aan te tonen dat je 10 jaar geleden hebt opgezegd.

Dat KPN je weet te vinden nadat je zonder enige communicatie de betalingen storneert is niet vreemd, veelal gaat KPN dan over tot meerdere communicatie kanalen te gebruiken, erg netjes want ze hadden ook gewoon een herinnering kunnen sturen en daarna een incassobureau kunnen inschakelen.

De vraag is heb je opgezegd en zo ja heb je hier nog bewijs van. Is dit het geval dan kun je tot 5 jaar terug claimen bij KPN.
Heb je mijn mailtje, drie uur voor die van jou gelezen? Als het goed is moet je actief aangeven dat je dat email-adres wilt houden, anders wordt het na 6 maanden automatisch opgeheven. Dus je hoeft geen bewijs te hebben dat dat email-adres hebt opgezegd, de KPN moet bewijs hebben dat je hebt gevraagd om voortzetting (tenzij het 10 jaar geleden andersom was). De vraag hoe ver Ts dat geld nog kan terug claimen kan ik niet beantwoorden, ik kan mewel voorstellen dat dit verjaard ofzo, 5 jaar zou een logische zijn.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door 16again »

Justmeagain schreef:
15 feb 2022 22:55
Mensen die 10 jaar hun bankrekening niet op de juiste manier kunnen lezen zouden aangemeld moeten worden voor begeleiding.
Zelfs bij MKB boekhouders zie ik dit fout gaan. Zelfde factuur als vorige maand , dus zal wel kloppen...
Justmeagain schreef:
15 feb 2022 22:55
De schuld aan de KPN geven terwijl daar duidelijk de schuld niet ligt.
Eens. Enige punt dat voor TS spreekt, is de onduidelijke factuur.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
16 feb 2022 12:32
Eens. Enige punt dat voor TS spreekt, is de onduidelijke factuur.
Maar daar heeft TS het helemaal niet over. TS is van mening dat de omschrijving op zijn backafschrift onduidelijk is, dat wil natuurlijk niet zeggen dat de factuur zelf ook onduidelijk is.

Het enige dat TS aangeeft over de factuur is onderstaande, waarbij niet gehint wordt naar een eventuele onduidelijkheid.
De klantenservice geeft aan dat de factuur ook per email is gestuurd, uiteraard naar die 'planet' account...

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het enige dat TS aangeeft over de factuur is onderstaande, waarbij niet gehint wordt naar een eventuele onduidelijkheid.
Dat kan ook niet want als TS die factuur onduidelijk vindt heeft TS deze dus gezien en het e-mailadres dus gebruikt. Zeggen dat je niet wist dat deze service werd afgenomen wordt dan wel heel moeilijk ;)

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: KPN schrijft jarenlang klein bedrag af

Ongelezen bericht door bupaul »

Hetzelfde verhaal kwam ook in 2018 al voorbij.
overig-juridisch-financieel-f93/kpn-sch ... 87189.html

Gesloten