LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ghandi_ii
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 10:10

KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door ghandi_ii »

Wederom blijkt dat KPN zijn TROUWE klanten in de steek laat.

Hadden de kersverse gebruikers van internetplusbellen destijds de problemen moeten ondervinden (inclusief ondergetekende), blijkt dat voor de huidige abonnementen (34,94) een download snelheid te zijn van 3 Mps.

Het was al vreemd dat de snelheid - gezien de ontwikkelingen op de markt - zo laag bleef.

Echter dit geldt niet voor de bestaande abonnees van hetzelfede pakket/tarief. Deze blijven op 1,5 Mps. Ondergetekende is ook niet op de hoogte gebracht door KPN maar op toeval erachter gekomen via de Primafoon.

Nee, je moet wachten dat je kontrakt ten einde loopt en hier ZELF erachteraan gaan.

Hier zien we duidelijk hoe KPN aan de trouwe klanten denkt.

Met vriendelijke groet,

Ghandi II (No more mr. nice guy)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door Ulbe »

Dit schrijven van ghandi is helaas waar te noemen,

Ben al een paar jaar tevreden lid van InternetPlusbellen Go van KPN, maar helaas is de snelheid al ver gedateerd,

€ 34.95 betalen voor een snelheid van 1.5. Mps is veel en veel te duur, en daarbij is de netto snelheid ongeveer 1.2 Mps,

Ik zit er zelf hard aan te denken over te gaan naar de kabel, dan heb ik een snelheid van 8 Mps en 1.5 Mps upload

Het is ouwe meuk dat KPN ons biedt,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ghandi_ii
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 10:10

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door ghandi_ii »

Een schande is het. Alsof die 1,5 mps extra aan dietrouwe klanten iets uit maakt voor de infrastrucutuur. En dan ook nog de gebruikers niet op de hoogte brengen.
Nee, laat ze maar lekker betalen en bij die armzalig 1,5 mps blijven.

En als ze er iets van merken wijzen ze wel op de algemene voorwaarden.

KPN leer eens je vaste trouwe klanten waarderen. De klanten die hoppen kost immers meer werk. En zo werk je dat isp-hoppen in de hand.

Gelukkig zijn het maar een paar maandjes wat ik moet wachten maar blijf het schandalig vinden.

SHAME SHAME SHAME

Dus bij de ipbérs jullie weten het, schrijf in je agenda dat je tijdig laat omzetten!

- Ghandi II -

PiPi*
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2008 22:28

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door PiPi* »

Bestaande IPB klanten kunnen gewoon een overstap maken naar de nieuwe abonnementen die KPN aanbied. Niks geen ouwe meuk. voor 50 euro heb je een 8Mb downloadsnelheid en zit daar ook nog eens een onbeperkt bellen bij in. Zaak van KPN is om eerst de bestaande Planet klanten te benaderen en daarna pas de bestaande KPN klanten. Dit omdat het voor de Planet klanten meer lijkt te gaan veranderen.

schorpioen1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2008 22:34

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door schorpioen1971 »

Misschien een kwestie van geduld.
Alle bestaande klanten ontvangen vanaf heden een brief om je huidige Internetplusbellen abo kostenloos om te zetten naar de nieuwe abo 's. Je kan natuurlijk gelijk hoog van de toren afblazen maar geef KPN ook de tijd om al hun bestaande klanten netjes in te lichten. En met zoveel klanten kan het natuurlijk even duren.

Dus ipv gelijk je commentaar en boosheid te uiten even rustig afwachten.

Groetjes

ghandi_ii
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 10:10

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door ghandi_ii »

En waarom krijg ik van de mevrouw van de servicedesk (0900) te horen dat ik moet wachten dat mijn abo is afgelopen (tot September dus).

Kijk de levering van de dienst is kwalitatief goed (incl. ondersteuning eigen mailserver dmv relay als 1 van de weinigen).

Bovendien ben ik niet iemand die problemen zelf op de hals haal door telkens met de aanbiedingen mee te provider-hoppen.

Heel lang geleden zat ik bij #Home en daar gingen snelheidsupgrades moeiteloos en met correspondentie vooraf.

Waarom krijg ik dan van mevrouw 0900 dan te horen dat ik in September zelf moet wijzigen?

- Ghandi ii -

PiPi*
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2008 22:28

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door PiPi* »

Deze 'upgrade' kun je gewoon altijd maken. Dus helaas heeft mevrouw 0900 je (per ongeluk) verkeerd ingelicht.

ghandi_ii
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 10:10

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door ghandi_ii »

En jij weet dat omdat je zelf ipb hebt en zonder problemen bent overgegaan van 1,5 nar 3 mb
of
je werkt bij kpn?

Als dat zo is mogen ze wel een paar mensen ontslaan. Want als je niet weet waarover je het hebt, kun je beter niks zeggen ipv dingen die niet kloppen, want zo krijg je geen vertrouwen als consument (tenzij het management verkeerder informatie doorgeeft natuurlijk en in dat geval management eruit).

Helemaal mooi zou zijn als je zelf geen 'upgrade' hoefde te maken maar dat het gewoon vanzelf gaat. Ik bedoel het zijn toch computers dat kan toch geautomatiseerd.

En zeg nou zelf als je vlees koopt en je 2 halen voor de prijs van 1, dan neem je zelf toch ook niet 1 portie voor hetzelfde geld als de andere klanten voor 2 hetzelfde betalen.

- Ghandi II -

djdakkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2008 14:55

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door djdakkie »

Vanwege een vergelijkbare vraag gebruik ik dit topic, ik hoop niet dat de topicstarter hier problemen mee heeft.

Al enkele jaren ben ik een tevreden Planet gebruiker. Na de naamsverandering van Planet naar KPN heb ik van KPN het voorstel gekregen om mijn huidige abonnement (uit mn hoofd ADSL lite voor 34,90euro per maand) over te zetten naar een sneller abonnement, dit snellere abonnement kost 35euro per maand. Dit is niet veel duurder dus op zich wel aantrekkelijk.

Wat ik echter zou willen is dat ik mijn huidige snelheid behoud en het aantrekkelijkere tarief van het vergelijkbare pakket ga betalen, dit pakket kost slechts 25euro in de maand. Nieuwe klanten hebben ook dit voordeel.
Als ik niks doe betaal ik 34,90euro pm voor de resterende doorlooptijd t/m mei 2009. Als ik upgrade naar het snellere abonnement van 35euro pm zit ik er weer een jaar aan vast.

Heeft iemand enig idee of de wens voor het betalen van de 25euro met dezelfde snelheid redelijk is?
Bij voorbaat dank voor de reacties.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door cherokee »

@djdakkie: wanneer heb je dat aanbod gekregen , en hoe? Ik heb namelijk hetzelfde Planet abbo en ik wil ook wel een andere.

Ten tweede is het zo dat je je abbo wel kunt overzetten naar dat van €25.
MAAR : overzetten naar een duurder abbo kan altijd , naar een goedkoper abbo echter alleen als je huidige is afgelopen. Zo handig zijn ze daar wel.........

ghandi_ii
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2006 10:10

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door ghandi_ii »

Heb trouwens afgelopen Vrijdag voor het IPB (35 p/m) ff 4 uur aan de lijn gehangen. Kreeg ik opeens een medewerker aan de lijn die zij dat het opvoeren naar 3 mb geen probleem was. Zou morgen al in kunnen gaan (Zaterdag).

Nog niks gemerkt, toch maar een morgen (Dinsdag) weer eens ff belluh.

- Ghandi ii _

:( gewoon ff omzetten van 1,5 naar 3, de reis naar de maan ging sneller EN makkelijker

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door cherokee »

En ik heb zonet KPN gebeld om mijn Planet 3Mb over te zetten naar KPN 8Mb.
Scheelt maar 10 cent in de maand.
En wie schetst mijn verbazing: binnen een kwartiertje was het geregeld.
Tenminste.......volgens KPN. Het duurt een maand voor het omgezet wordt , dus ik hou nog even een slag om de arm.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door TdeHond »

Planet is ingelijfd bij KPN. Dat moet dus inderdaad gemakkelijk te regelen zijn. Het verbaast mij dan ook dat KPN er een maand over doet voordat het omgezet wordt. Dat zou ook in een kwartiertje geregeld moeten zijn. :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Trouwe klanten bestaan, trouwe telecombedrijven niet :lol:

Ik ben ook al maanden met KPN in de weer. De kunst is de bal voortdurend terug te kaatsen, zo min mogelijk energie in de kwestie steken en zorgen dat je alles per e-mail doet:

http://www.kpn.com/help/Meld-je-vraag-e ... cht.htm#[1]

Zo spaar je ook nog eens emmers met euromuntjes uit door niet te bellen naar die dure helpdesk van 1 gulden (0,45 eurocent) per minuut.

Zo bouw je een zwart-op-wit ellendedossier op. Hebben ze het probleem na minimaal een maand nog niet opgelost dan dien je een geschil in (online) via SGC. Je ellendedossier komt dan uitstekend van pas. Daarom heb je ook nooit wat aan telefonisch contact. Naast het oplossen van het probleem kosten vorderen voor de tijd die je in het gedoe hebt gestoken. Bijvoorbeeld 50 of 100 euro.


www.sgc.nl

djdakkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2008 14:55

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door djdakkie »

Zonet met KPN 0900-0244 gebeld en de situatie uitgelegd. Ik wil mijn huidige abonnement van 3Mbit behouden maar wil hiervoor geen €34,90 betalen maar €25. Dit lagere bedrag betalen immers ook nieuwe klanten voor de snelheid van 3Mbit.
De medewerker legde mij uit dat dit nu niet mogelijk is en dat dit pas mogelijk is bij het verstrijken van het jaarcontract, dat wil dus zeggen dat ik van augustus 2008 t/m mei 2009 bijna 10euro extra betaal ten opzichte van een nieuwe klant. Dit is dus een extra bedrag van € 100!

Hier ga ik niet mee akkoord en heb besloten mijn contract bij KPN (ook de vaste lijn direct maar) te beëindigen. Ik vind dit een zeer slechte zaak en schat in dat dit KPN meer klanten gaat kosten
Laatst gewijzigd door djdakkie op 15 jul 2008 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier ga ik niet mee akkoord en heb besloten mijn contract te beëindigen. Ik vind dit een zeer slechte zaak.
De vraag is kunt u nu uw contract beëindigen of moet u uw contract "uitzitten"?

djdakkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2008 14:55

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door djdakkie »

Ik moet volgens mij het contract uitzitten tenzij er van ontbindende voorwaarden sprake is maar ik kan niet goed inschatten of dit het geval is.

Als ik het contract moet uitdienen zit ik er dus tot mei 2009 aan vast en betaal ik, tov een nieuwe klant, in totaal €100 meer voor exact hetzelfde.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik moet volgens mij het contract uitzitten
Dat vraag ik me af. Lees eens in de Alg. Voorwaarden die voor u gelden bij KPN.
Volgens mij zijn de providers dit jaar bezig de contracten om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd na einde van het jaarcontract. U kunt dan na een jaar per maand opzeggen.
Dat kan dus voor u ook het geval zijn.

Muns
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2007 15:34

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door Muns »

Begin deze maand even gebeld met KPN en het was mogelijk ons 3Mb/512Kb (Lite) abonnement te upgraden naar 8Mb/1Mb (Extra).

We hebben dit in combinatie met interactieve tv.

Het maandbedrag was altijd 52,90 en het nieuwe maandedrag zou 60 euro worden. Voor dat geld krijgen we dus een snellere internetverbinding, interactieve tv en bel-onbeperkt-altijd (in plaats van bel-onbeperkt-weekend).

Alles telefonisch geregeld (duurde wel lang, en de verbinding werd zelfs een keer verbroken). We zouden binnen 2 weken een bevestigingsbrief ontvangen, maar die hebben we nog niet gehad. Wel kregen we een mailtje, 5 minuten nadat het telfoongesprek was afgerond. In die mail stond dat we inderdaad een upgrade deden, maar dat het maandbedrag 89,90 zou zijn en dat daar bel-onbeperkt-weekend in zou zitten.

Meteen weer gebeld en we hoefden ons geen zorgen te maken, want we zouden gewoon de prijs betalen zoals deze op de website van KPN staat, 60 euro dus.

Gister per mail een factuur. Normaal kijk ik ze niet na, maar dit maandbedrag was wel erg hoog. Nu blijkt dat er voor KPN Extra toch 89,90 in rekening gebracht wordt en dat ook nog de kosten van het 'oude' contract erin stonden. We zouden dus nu voor 2 abonnementen gaan betalen en dan nog niet eens voor de afgesproken prijs!

Vandaag dus maar weer gebeld, 4 keer doorverbonden en we krijgen het geld teruggestort nadat ze het eerst automatisch van onze rekening hebben gehaald. We worden, als het goed is, daarin in die mate gecompenseerd dat de gesprekskosten naar KPN ook vergoed worden.
(ik ben benieuwd.)

Van de snellere internetverbinding hebben we wel al kunnen genieten, maar de snelheid was nogal instabiel. KPN heeft geprobeerd ons daarvan de schuld te geven (virus, spyware, draadloze verbinding), maar na enige tests bleek de fout niet bij ons te liggen. Er liepen gewoon twee abonnementen door elkaar 3Mb en 8Mb, dus dat was de oorzaak ervan. Dit is inmiddels opgelost.

Toen kwamen we op het onderwerp van het bel-onbeperkt-altijd, wat ons beloofd was in dit nieuwe pakket. De KPN-medewerkster wist ons te vertellen dat dat voor ons niet zo interessant zou zijn, maar dat bepalen we liever zelf. Daarnaast zit dat gewoon in het pakket van 60 euro, dus we hebben er gewoon recht op. Dit zou dus ook rechtgezet worden.

We hebben al langere tijd veel storingen (vooral op de interactieve tv, met name in het Planet Pluspakket wat we hebben). Hierdoor moeten we de Experiabox vaak resetten. Er werd ons geadviseerd dit nu ook te doen.

Helaas ging na het resetten het lampje van VoIP niet branden.... geen telefoon dus. Er zou een monteur langskomen vanwege de storingen, dus die kan dan meteen even naar dit probleem kijken. :wink:

Wat we erg vreemd vinden is dat de interactieve tv de downloadsnelheid van het internet beinvloedt. Als de tv aanstaat, wordt het internet beduidend trager.

Als ik het pakket van KPN bekijk staat er toch dat ze 8Mb internet EN telefonie EN interactieve tv aanbieden? Als je ze tegelijk gebruikt, gaat het een wel ten koste van het ander.

Wij hopen dan ook, dat het glasvezelproject doorgaat hier in Zeewolde.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: KPN straft haar trouwe klanten (ipb)

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@djdakkie
kpn doet je een aanbod om je abonnement om te zetten naar 35 euro/maand voor een sneller abonnement, lijkt mij heel redelijk. Jij wilt echter naar lagere kosten voor dezelfde snelheid, tja, je hebt het contract zelf getekend. Overigens is dit heel normaal, ook bij andere maatschappijen. Je snelheid wordt wel verhoogd, maar binnen je abonnementstijd mag je niet downgraden (wat jij nu eigenlijk dus wilt doen)

Gesloten