LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lachen Met UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
theang
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2006 13:11

Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door theang »

UPC uitermate pruts callcenter

een boeiend verslag tussen upc en mij

na 4 mailtjes met vreemde half abn half kleuterschool teksten ga ik bellen:

gesprek1
ik: ik ga verhuizen. kunt u mijn tv opzeggen, die is al aanwezig in het nieuwe huis en mijn internet verhuizen?
upc: op dit moment is het erg druk, belt u later terug?
ik: bel een dag later terug

gesprek2
upc: stelt eerst 100 vragen, mijn beltegoed op

gesprek3
ik: bel terug
upc: 100 vragen nogmaals. ok, ik ga het nu in orde maken en zet me in de wacht. Na 2 minuten, sorry, kan niet er staat een blokkade op wegens niet betalen.
ik: heb een week geleden al betaald
upc: ja, ik zie het, geld is binnen, maar de afdeling die de blokkade er is vergeten af te halen is er nu niet.

gesprek4
ik: bel na het weekend terug
upc: ik verbind u door met de afdeling betalingen voor de blokkade
ik: wacht 5 minuten, beltegoed op.
ik bel terug

gesprek5
ik: ik vertel het nog eens. tv opzeggen, internet verhuizen.
upc: ik heb de blokkade verwijderd, de verwerking kan 48 uur duren, belt u daarna terug?

gesprek 6
ik:vertel het nogmaals, internet verhuizen, tv opzeggen
upc: we kunnen maar 1 ding tegelijk, wilt u de tv opzeggen of de internet verhuizen
ik: doe de tv maar eerst
upc: ok, is in orde, ik bel u voor 15 maart gegarandeerd terug
ik: hoor niets, heb al een maand geen internet, dus betaal rekening niet
(ondertussen gooi ik per ongeluk de modem bij het grofvuil...)

20 maart
gesprek 7
upc: hallo ik bel je over de verhuizing. Ze stelt 100 vragen, spreekt me aan met je en vraagt pas na 10 minuten of ze me gelegen belt. Ze voert hele verhuizing door, ik geef ondertussen al aan dat de modem kwijt is. Ze zet me aan het eind in de wacht. Daarna zegt ze dat ze de verhuizing niet kan doorvoeren, als ik een nieuwe modem nodig heb, komt daar ook een nieuw contract bij.
ook dan kan ze maar 1 ding tegelijk, dus nu opzeggen en over een tijdje een nieuwe aansluiting.
ik: zeg de boel maar op! niets tegen jou, maar heb het nu gehad. Stuur maar een afrekening voor de verloren modem (150 euro!) en de rekening die ik heb liggenb betaal ik niet, want heb al 1,5 maand geen internet!
upc: ok, heeft u nog vragen (helemaal geen jammer dat u weg gaat enz, lekkere verkoop technieken)
ik: (heb vacatures bij upc gezien) Hoe is het werken bij upc? Werk je in Nijmegen?
upc: ik werk in Capella en het gaat wel...

I rest my case.....

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door Martin1976 »

dit is inderdaad te absurd voor woorden, van het woord 'klantvriendelijkheid' of 'servicegerichtheid' hebben ze nog nooit gehoord daar. Ik denk dat de helpdesk van UPC het schoolvoorbeeld is hoe het niet moet! heb ook diverse mensen in m'n kennissenkring die met UPC te maken hebben gehad en de ervaringen zijn overwegend slecht! (althans, bij telefonische bereikbaarheid)

irish1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2005 13:27

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door irish1 »

Theang,

Stuur een mail naar [email protected]. Dit is de Vice president communications bij UPC. Bij twee mensen bij mij op de afdeling heeft dit goed geholpen. 1 werd na 4 minuten na verzending mail al gebeld. In jouw geval wat iets gecompliseerder ligt zal het wellicht wat langer duren maar je krijgt tenminste een reactie van iemand die het wel intereseert en die beslissingen kan nemen.

Succes

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door aussienl »

Het al wel aan mij liggen maar ik heb al vanaf het begin UPC internet en nog nooit problemen gehad.
Toen ik UPC internet 1 dag werkte het niet. De helpdesk heeft alles uit-
gezocht. Echt twee uur met zowel een helpdesk medewerker als met zijn baas, en NIET in de wacht maar daadwerkelijk), en mijn internet weer aan het werk heholpen ( bleek een hacker illegaal gebruik te maken van mijn IP adres). Niets dan lof :D . Daarna zowel technisch als financieel nooit geen problemen gehad.

En voor de achterdochtigen? Nee, ik werk niet bij UPC en ook niemand van mijjn familie of vrienden.

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door rommel2 »

Aussie, het gaat gelukkig ook meestal wel goed. Maar als het niet goed gaat dan duurt het vaak ontzettend lang voor UPC eindelijk tot handelen overgaat. Ik spreek uit ervaring.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Toen ik UPC internet 1 dag werkte het niet. De helpdesk heeft alles uit-
gezocht. Echt twee uur met zowel een helpdesk medewerker als met zijn baas, en NIET in de wacht maar daadwerkelijk), en mijn internet weer aan het werk heholpen ( bleek een hacker illegaal gebruik te maken van mijn IP adres).
vaag verhaal

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door aussienl »

Nou Sjoerd? Als je verstand hebt van pc's en internet weet je dat bij kabel internet iedereen een vast Ip adres hebt. En dat er mogelijkheden te zijn dit IP adres te (mis)bruiken. Als iemand illegaal misbruik maakt van jouw IP adres krijg je met geen mogelijkheid verbinding.

Dus niet zo echt vaag

en Rommel? Ook met de snelheid viel het me wel mee. Duurde ongeveer 5 minuten voor ik ze aan de lijn had en daarna in 1 ruk door werd ik geholpen

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door rommel2 »

Dat bedoel ik. het ging dus goed. Ik heb 1,5 jaar op antwoord zitten wachten. Regelmatig gemaild, gebeld en gefaxt. En nog is het probleem niet opgelost. Maar zoals ik al zei kan het ook goed gaan.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Nou Sjoerd? Als je verstand hebt van pc's en internet weet je dat bij kabel internet iedereen een vast Ip adres hebt. En dat er mogelijkheden te zijn dit IP adres te (mis)bruiken. Als iemand illegaal misbruik maakt van jouw IP adres krijg je met geen mogelijkheid verbinding.

Dus niet zo echt vaag
Joh wie je al die dingen wijs heeft gemaakt weet ik niet hoor maar ik hoop niet de helpdesk van UPC. Niet dat het me iets zou verbazen want het zal niet de eerste keer zijn dat UPC haar klanten afscheept met fabeltjes..

Chello maakt gebruik van een DHCP server die speciaal in het leven is geroepen om jou een IP adres te geven. Dit IP adres is in tegenstelling tot wat jou is wijs gemaakt (of wat je hebt bedacht) geen vast maar een dynamisch IP adres.

Hoe een hacker jou IP adres zou kunnen kapen mag jij mij uitleggen want ik kan niks bedenken. Zelfs al zou het mogelijk zijn dan nog is er geen probleem want je krijgt vervolgens gewoon een ander IP adres van de DHCP server.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door aussienl »

dan zou je toch ook moeten weten dat in de beginjaren van kabel met een vast adres gewerkt werd. En maak je maar niet ongerust. Er werd niks wijs gemaakt. We hebben vanaf UPC centrale naar mijn IP gepingd en bleek dat er connectie was terwijl mijn pc uit stond. Dus er werd gewoon gebruik gemaakt van de door UPC aan mij toegewezen IP adres.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Ja uiteraard was er een connectie. Ooit eens gekeken wat de monteur van UPC allemaal bij u heeft aangesloten? Waarschijnlijk was het IP adres gewoon in gebruik door uw 'modem', of misschien heeft u zelfs een router.
Uw eerder gemaakte opmerking dat bij 'kabel internet iedereen een vast IP adres hebt' slaat ook nergens op. Bent u zich er van bewust dat er meer dan 100 kabel bedrijven bestaan met allemaal een eigen infrastructuur?

Op de website van Chello is het volgende citaat te lezen:
Krijg ik een vast ip-adres?
Nee, chello levert geen vast ip-adres, het ip-adres wordt dynamisch toegekend.


Veel succes verder in uw internet droomwereld (®UPC) met hackers.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door aussienl »

Toch wel raar dat de helpdeskmedewerker me aangeeft dat ze de persoon gedetecteerd hebben die "mijn" adres gebruikt en ze hem er uit gaan gooien en een half uur later heb ik volledige connectie?
Ik bedoel? daar hoeven ze niet omheen te praten. Als er iets fout is en ze lossen het op hoeven ze geen indianen verhaal te vertellen. En v.w.b. de Modem? Nee hoor. Ook die werd losgekoppeld om te kijken of er ergens een ping naar mij kwam.

Valo
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:59

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door Valo »

Vroeger met de Com21 (die blauwe terayon modems) netwerken kreeg je een vast IP, sinds het eurodocsis-tijdperk zijn de IP's dynamisch.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door aussienl »

Dank je Vale. Made my point.

En sjoerd?
Veel succes verder in uw internet droomwereld (®UPC) met hackers
Wat minder roepen en beschuldigen voor je werkelijk weet waar je het over hebt.

Ex-Chellohelpdesk
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2005 16:24

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door Ex-Chellohelpdesk »

Om wat uitleg te geven uit mijn verre verleden (zo'n 6 jaar geleden sinds ik daar werkte):

Chello was actief op verschillende platformen, Eurodocsys, com21 en Terrayon zoals we het op de helpdesk noemden. Eurodocsys had voor het grootste deel statische ip's en was in een vervangingsproces terwijl ik daar werkte (werd vervangen door Terrayon's). Sommige com21's hadden een statisch ip, maar dit kwam ik maar zeer zelden tegen. Alle Terrayon's waren dynamisch. Chello wilde destijds alles overschakelen naar nieuwe terrayon's met een dynamisch ip (dus ook oude terrayon's werden vervangen).

Wat betreft dat uw ip in gebruik zou zijn, dat is technisch niet precies waar, Maar door het flushen van een bepaalde tabel (ben naam kwijt, is veel te lang geleden) was dit probleem opgelost. Had meer met het MAC-Adres te maken dan het ip. Om dit aan de gemiddelde klant uit te leggen is echter iets waar de gemiddelde medewerker liever niet aan begint, omdat het een proces is waar medewerkers vaak geen verstand van hadden behalve dat het bepaalde problemen kon oplossen.

Orginele poster:
Bij UPC/Chello werkt men met een programma waarin calls behandeld worden en doorgestuurd kunnen worden. Helaas rammelt het op bepaalde punten, zoals het naar 2 backoffices kunnen sturen, ook is het probleem aanwezig dat iedere call gelogt moet worden en medewerkers afhankelijk zijn van wat hun voorgangers daarin geplaatst hebben. Heel irritant allemaal. Het feit dat u verschillende malen de verbinding verloor helpt natuurlijk niet, dat snapt u ook wel. Helaas is UPC/Chello een amerikaans ingesteld bedrijf dat helemaal in onderdelen is onderverdeeld en daarbij schort het af en toe gruwelijk in de communicatie.

Mailen had in mijn tijd niet veel zin. Een modem 'per ongeluk' bij het grof vuil zetten is in mijn opinie knap stom. Die krengen kosten klauwen met geld, dat heb je wel gemerkt.

Betreffende werken bij UPC internet helpdesk: Betaalde voor mij destijds fantastisch! Als je de bedrijfscultuur kon tolereren een zeer goede bijbaan. :D

UwPC
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2006 11:59

Re: Lachen Met UPC

Ongelezen bericht door UwPC »

Beste mensen,
zoals jullie misschien weten heeft iedere internetprovider een toekenning van een range waarin IP adressen worden uitgegeven.
of je nu een 80, 213, of 60.X.X.X IP adres hebt dit maakt alleen uit voor het feit bij welke provider je bent aangesloten.
aan de hand van een IP adres kan ik al zien bij welke provider je bent aangesloten.
de echte hacker komt wel achter deze range die via slimme omwegen wel kunnen leiden tot schade van het gebruik van jouw publiekelijk IP adres.
allemaal lariekoek dat een IP niet meerdere keren door andere personen gebruikt kan worden, je moet alleen weten hoe ??
mensen die internet gebruiken weten vaak niet wat er op weg naar een server allemaal kan gebeuren, en hoeveel vertrouwelijke informatie rondslingert omdat mensen denken dat beveiligingssoftware op de PC dit tegengaat, NO WAY, U bent diegene die deze informatie verzend, niemand anders.
beveiligingssoftware kan zelfs door automatische updates ervoor zorgen dat poorten op de PC worden dichtgegooid!!
of wat te denken van al die onbeveiligde draadloze aanhangwagen op de PC, binnen een bereik van een paar honderd meter kan iemand zo met u meekijken!!
dit is geen peptalk voor hackers of ander internet tuig, maar wees op uw hoede, zelfs teveel spam of spyware kan al lijden tot trage of zelfs helemaal geen verbinding (tip).
dan gaan de mensen weer bellen met de helpdesk, er zijn klanten van UPC die standaard naar de telefoon grijpen zodra ze niet online komen. medewerkers die dan weer door een bos van persoonlijke problemen moet hakken om er achter te komen dat de verbinding gewoon in orde is, maar welk internetloos persoon die aangeraden word om de computer op te schonen gelooft dit?? ja het probleem ligt zeker weer bij mij, net als de vorige keer.
vaak nemen mensen het 'plug and play'gebeuren wel te beknopt.
een auto moet af en toe ook eens een grote beurt hebben, maar met een computer ziet de mens het vaak niet zo.

Gesloten