Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
martindoornbos
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2018 09:52

Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door martindoornbos » 03 sep 2018 09:59

Hall Ziggo heeft en nieuwe anti spam regels, zij weigeren nu ook gewone e-mails door te sturen, de verzender krijg die terug
De Ziggo klant klaagt waarom de mail niet aan komt.
hij gaat niet naar een spambox maar geword gewoon geweigerd . niet door verzonden
Laatst gewijzigd door Radar op 03 sep 2018 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Moneyman
Berichten: 11450
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 sep 2018 21:20

martindoornbos schreef:Hall Ziggo heeft en nieuwe anti spam regels, zij weigeren nu ook gewone e-mails door te sturen, de verzender krijg die terug
De Ziggo klant klaagt waarom de mail niet aan komt.
hij gaat niet naar een spambox maar geword gewoon geweigerd . niet door verzonden
Wat een vaag verhaal! Wat zegt ziggo?

Cro
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door Cro » 03 sep 2018 21:33

Wat zegt de NDR (mail die de verzender terug krijgt) daar zal de reden in staan.

Brainless
Berichten: 896
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door Brainless » 03 sep 2018 21:39

Wij krijgen hier nog gewoon alle (spam)mails binnen.
Het kan wel zijn dat de verzender als spamklant te boek staat (dat zijn mailadres is gebruikt om spam te versturen) dan wordt deze automatisch geblokt.

Lady1234
Berichten: 6837
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door Lady1234 » 03 sep 2018 23:33

Ik mis helemaal geen mail.

wilhelmima1
Berichten: 645
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 05 sep 2018 13:29

Had Ziggo niet een flinke storing in het weekend??
Zou zomaar de oorzaak kunnen zijn.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/368851 ... ie-krijgen

bprosman
Berichten: 9925
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door bprosman » 05 sep 2018 13:30

Dat was een TV storing op "On demand" en "Replay", heeft niets met e-mail te maken.

Brainless
Berichten: 896
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door Brainless » 05 sep 2018 23:11

bprosman schreef:
05 sep 2018 13:30
Dat was een TV storing op "On demand" en "Replay", heeft niets met e-mail te maken.
Hier lag er gisteren ook internet helemaal uit door een storing in het noorden van het land.

bprosman
Berichten: 9925
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door bprosman » 05 sep 2018 23:52

Hier lag er gisteren ook internet helemaal uit door een storing in het noorden van het land.
Gisteren regende het hier. Maar ook dat heeft niets met mail routing / filtering te maken.

Boesta
Berichten: 211
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door Boesta » 10 sep 2018 14:54

Misschien is het handiger als u (TS) uw vraag/probleem iets duidelijker uitlegt.

ZIGGO stuurt onze mail van diverse ZIGGO accounts gewoon door. De spam die naar onze ZIGGO e-mailadressen wordt gezonden staat in onze ZIGGO webmail account en dan vind u ze in de Spambox. Daar kunnen heel af en toe mails in terecht komen die geen spam zijn. Die kunt u dan aanmerken als geen spam en worden dan voortaan wel doorgestuurd. Het is dus wel belangrijk om regelmatig uw spambox te controleren.

Als dit niet het juiste antwoord is komt dat doordat uw vraag/probleem mij niet helemaal duidelijk is...

huzky
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door huzky » 10 sep 2018 15:11

Gaat het in deze zaak om één specifieke afzender waarvan de mail niet bij u terechtkomt? Of komen mails van diverse afzenders geen van alle bij u binnen? In het eerste geval lijkt me dat het probleem bij de afzender moet worden gezocht, inderdaad zou hij/zij als spammer bekend kunnen staan bij Ziggo, zoals Brainless al opmerkt. Als het om meerdere afzenders gaan die mails sturen die allemaal niet bij u binnenkomen, zou het dan niet mogelijk zijn dat er ergens een instelling is gewijzigd? Ik ben daar niet goed in, maar is er niet zoiets met 'regels' instellen, en kan daarbij iets fout zijn gegaan, zodat ieder adres dat in zo'n regel is gezet, automatisch wordt geweigerd?

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door honza23 » 10 sep 2018 18:01

martindoornbos schreef:
03 sep 2018 09:59
Hall Ziggo heeft en nieuwe anti spam regels, zij weigeren nu ook gewone e-mails door te sturen, de verzender krijg die terug
De Ziggo klant klaagt waarom de mail niet aan komt.
hij gaat niet naar een spambox maar geword gewoon geweigerd . niet door verzonden
Dit zijn geen nieuwe regels, dit gebeurt al jaren.
Als het systeem van Ziggo denkt dat het spam zou kunnen zijn wordt het verdere doorsturen geweigerd.
Heb het zelf in de afgelopen jaren ook al verschillende malen meegemaakt.
Trouwens: Outlook/Hotmail doet soms hetzelfde. Alleen daar is het nog erger: dan verdwijnt de email gewoon, zonder dat afzender of ontvanger er iets van te weten komt.....
Simpele oplossing: contact opnemen met de klantenservice van Ziggo (met bij de hand houden van originele email, en de retourmailmelding).
Er is een speciale afdeling die dan in het systeem kan zetten dat een bepaalde setting (afzender/ontvanger) geen spam is.

sylvesterb
Berichten: 3140
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door sylvesterb » 10 sep 2018 21:01

martindoornbos schreef:
03 sep 2018 09:59
Hall Ziggo heeft en nieuwe anti spam regels, zij weigeren nu ook gewone e-mails door te sturen, de verzender krijg die terug
De Ziggo klant klaagt waarom de mail niet aan komt.
hij gaat niet naar een spambox maar geword gewoon geweigerd . niet door verzonden
Ja Ziggo mag mails weigeren zolang ze maar een rede opgeven in het retour bericht wat ze sturen. Veelal is er een goede rede om mails te blokkeren.

Ziggo (voorheen UPC) maakt gebruikt van spam beveiliging door te controleren of de bron een SPF record heeft. Een controle die wel ter discussie staat of het effectief is, hierdoor wordt veel mail geweigerd omdat het niet aan de voorwaarden voldoet.

Het is aan de afzender (jij dus) om te zorgen dat jouw mailserver aan de eisen van Ziggo voldoet en niet omgekeerd.

Dusseljee
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2018 09:04

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door Dusseljee » 09 okt 2018 09:14

Ja bijzonder, Ziggo is echt de weg kwijt.

Ze sturen je een mail met het bericht dat ze de analoge dienst erlening gaan stoppen.
Als je daar op antwoord, in mijn geval met een opzegging, dan krijg je een mail dat ze jouw mail niet zullen gaan lezen. Hoe arrogant kan je zijn.

Vraag me trouwens af wat een rechter hiervan vindt. Ze ontvangen de mail nl wel, ze lezen hem alleen niet.

Erthanax
Berichten: 2171
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door Erthanax » 09 okt 2018 10:30

U hebt de mail met de aankondiging beantwoordt, schrijft u. Dergelijke berichten worden vaak verstuurd vanuit een "noreply" adres; berichten die daar binnenkomen worden inderdaad nooit gelezen.

Als u gebruik maakt van het contactformulier op de website, lukt het vast wel.

Theotrucker
Berichten: 1965
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door Theotrucker » 09 okt 2018 14:58

Ik denk niet dat een rechter er iets van vindt als je via een no reply mailadres probeert op te zeggen. Je kunt beter de aangewezen manier gebruiken. Dan heb je geen rechter nodig.

sylvesterb
Berichten: 3140
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door sylvesterb » 09 okt 2018 15:29

Dusseljee schreef:
09 okt 2018 09:14
Vraag me trouwens af wat een rechter hiervan vindt. Ze ontvangen de mail nl wel, ze lezen hem alleen niet.
De rechter zal je in je ongelijkstellen, immers mail je naar een [email protected] adres en informeerd Ziggo je ook nog dat het betreffende e-mail adres niet wordt gelezen. Om op te zeggen heb je procedures en die dien je als klant ook te volgen.

Zie trouwens niet in wat jouw vraag met dit topic te maken heeft en wat Ziggo hier fout doet.

crazyme
Berichten: 7243
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mag een internetprovider mail zomaar weigeren?

Ongelezen bericht door crazyme » 10 okt 2018 06:41

We kunnen wel lekker door ouwewijven, maar ts stelt een volstrekt onduidelijke vraag en reageert verder nergens meer op.

Internet zal ook wel geblokkeerd zijn.

Plaats reactie