Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door hoopke »

Onlangs een nieuw abonnement aangevraagd bij Ziggo, alles lijkt goed te gaan, heb keurig mijn contract per email ontvangen en wat ik ga krijgen.

In het besteloverzicht staat dat ik een wifiscan krijg, een supersterk modem en een monteur, dit alles ter waarde van € 249,-

Op diezelfde dag, maar een paar uur later staat ineens iets anders, daar wordt gesproken dat ik de modem thuisgestuurd ga krijgen, er zelf mee aan de slag moet gaan, mocht het niet lukken proberen ze me telefonisch te helpen, en mocht het dan nog niet lukken dan sturen ze me een monteur toe.

Aangezien ik volgende week donderdag sleutel van nieuwe huis krijg, kan ik op zijn vroegst dus ook pas vanaf die dag kijken of het me lukt, pas dan kan ik bellen voor telefonische ondersteuning.

Heb ze gisteren gebeld, en ze zeiden dat ze niks mogen inplannen ivm de huidige opgelegde corona regels, maar vanaf volgende week zaterdag gelden die regels niet meer, je zou denken dat in principe dan ook een afspraak ingepland moet kunnen worden, maar ook daar wilde ze niet aan meewerken.

Blijf dit een rare manier van communiceren vinden, en een rare manier van verkopen waar je 2 emails krijgt waar tegenstrijdigheden worden benoemd.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door 16again »

Wordt zonder WiFi-scan en monteur het bedrag dan niet aangepast?

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door hoopke »

16again schreef:
20 jun 2021 08:56
Wordt zonder WiFi-scan en monteur het bedrag dan niet aangepast?
Nee, heb daarover gebeld.
Ik vroeg ook om 249 euro in mindering te brengen als ik geen monteur kreeg, maar dit werd afgedaan als de promise van Ziggo.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Corona is een smoes. Bel ze en zeg dat je het contract ontbindt vanwege niet nakomen afspraak en dat dit vanwege de wettelijke bedenktijd kan. Dan zijn ze of meer toeschietelijker of u bent er vanaf.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hoopke schreef:
20 jun 2021 09:40
16again schreef:
20 jun 2021 08:56
Wordt zonder WiFi-scan en monteur het bedrag dan niet aangepast?
Nee, heb daarover gebeld.
Ik vroeg ook om 249 euro in mindering te brengen als ik geen monteur kreeg, maar dit werd afgedaan als de promise van Ziggo.
Ziggo garandeert goed wifi, dus wanneer het na het zelf aansluiten niet werkt dan krijgt u een gratis monteur. Met de scan bedoelen ze het modem die ze kunnen uitlezen hoe het signaal is.

U kunt natuurlijk binnen 14 dagen opzeggen, maar u heeft dan zeker niet voor donderdag een nieuwe verbinding en los daarvan is de vraag of er een DSL/Glasvezel aansluiting is en ook bij andere aanbieders moet je door Corona zelf het modem aansluiten, dit is ook erg simpel te doen.


Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Revoked »

Ziggo en de "wifi promiss".... Daar kan ik hele verhalen over vertellen. Doe ik niet hoor, maar dat het niet altijd goed gaat moge duidelijk zijn ..

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door sjohie »

De stappen zijn, zélf installeren, en bij geen/afdoende WiFi in huis, béllen, en als het dan nog niet goedkomt, wordt er een monteur gestuurd. U interpreteert eea alsof die eerste twee stappen overgeslagen kunnen worden naar goeddunken van de klant.

Verder staat wat u schrijft, als installatiegarantie op de bestelling als ik het nu even snel check op hun site, met een waarde van 249 euro. (aldus Ziggo), maar als 0,0 euro. U betaald dus niet 249 euro, u krijgt iets aangeboden wat zij een waarde toekennen van 249 euro. Dat geld terugkrijgen, zou afhankelijk van uw gekozen pakket, een paar, tot bijna 5, maanden Ziggo gratis betekenen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
21 jun 2021 07:57
De stappen zijn, zélf installeren, en bij geen/afdoende WiFi in huis, béllen, en als het dan nog niet goedkomt, wordt er een monteur gestuurd. U interpreteert eea alsof die eerste twee stappen overgeslagen kunnen worden naar goeddunken van de klant.
Dat is niet hoe het bij mij werkte toen ik overstapte. Ik kreeg gewoon de keus om direct een monteur te laten komen, of pas als ik 'm nodig had.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

ZOals het nu gedaan gaat worden staat exact zo op de website van Ziggo. Dus waar zit de misleiding? Als je een stekker in een stopcontact kunt doen heb je al 99% van de installatie gedaan. Die laatste procent is om het coaxkabeltje aan te sluiten. Daar hoeft geen monteur voor te komen. Die is pas nodig als het toch fout gaat (en die kans is minimaal).

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
21 jun 2021 07:57
De stappen zijn, zélf installeren, en bij geen/afdoende WiFi in huis, béllen, en als het dan nog niet goedkomt, wordt er een monteur gestuurd. U interpreteert eea alsof die eerste twee stappen overgeslagen kunnen worden naar goeddunken van de klant.

Verder staat wat u schrijft, als installatiegarantie op de bestelling als ik het nu even snel check op hun site, met een waarde van 249 euro. (aldus Ziggo), maar als 0,0 euro. U betaald dus niet 249 euro, u krijgt iets aangeboden wat zij een waarde toekennen van 249 euro. Dat geld terugkrijgen, zou afhankelijk van uw gekozen pakket, een paar, tot bijna 5, maanden Ziggo gratis betekenen.
Dit verklaart niet, waarom TS 2 mails heeft ontvangen, met compleet verschillende inhoud.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
21 jun 2021 09:10
sjohie schreef:
21 jun 2021 07:57
De stappen zijn, zélf installeren, en bij geen/afdoende WiFi in huis, béllen, en als het dan nog niet goedkomt, wordt er een monteur gestuurd. U interpreteert eea alsof die eerste twee stappen overgeslagen kunnen worden naar goeddunken van de klant.
Dat is niet hoe het bij mij werkte toen ik overstapte. Ik kreeg gewoon de keus om direct een monteur te laten komen, of pas als ik 'm nodig had.
Er zullen uiteraard vast uitzonderingen mogelijk zijn, maar de werkwijze zoals Sjohie aangeeft is wel, voor zover ik kan zien in ieder geval, hoe Ziggo het adverteert:

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/installatiegarantie

Maar ook hoe bijvoorbeeld de consumentenbond het weergeeft in hun 'review' van de Power Promise, waar TS ook naar lijkt te refereren met zijn benaming 'ziggo promise'.
Opnieuw vissen we in de voorwaarden van de Ziggo Power Promise. Daar zien we dat Ziggo de belofte inlost als je een stappenplan volgt:

De nieuwe Ziggo-internetklanten krijgen eerst een doe-het-zelf installatie pakket opgestuurd.
Krijg je zelf geen perfecte wifi uit de nieuwe modem (in elke kamer waar je dat wenst)? Bel dan de Ziggo klantenservice om je telefonisch te laten helpen en adviseren.
Lukt het niet met de telefonische hulp? In dat geval stuurt Ziggo een 'engineer' (monteur) naar jouw adres. Deze voert een wifiscan uit binnen je huis, in elk kamer waar je aangeeft wifi te gebruiken.
Is de downloadsnelheid via wifi op 1 of meer van die plekken op zowel 2,4 GHz als 5 GHz (de 2 frequenties waarop de meeste wifi-apparaten kunnen werken) minder dan 20 Mbit/s? Dan plaatst de engineer kosteloos een Ziggo Wifibooster, dat is een wifisteunzender. Dat apparaat wordt jouw eigendom.
Klein kritiekpuntje: elke abonnee krijgt maximaal 1 Ziggo Wifibooster gratis. Dat is meestal toereikend, maar er zullen ongetwijfeld woningen bestaan waarin meer steunzenders nodig zullen zijn.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door hoopke »

sjohie schreef:
21 jun 2021 07:57
De stappen zijn, zélf installeren, en bij geen/afdoende WiFi in huis, béllen, en als het dan nog niet goedkomt, wordt er een monteur gestuurd. U interpreteert eea alsof die eerste twee stappen overgeslagen kunnen worden naar goeddunken van de klant.

Verder staat wat u schrijft, als installatiegarantie op de bestelling als ik het nu even snel check op hun site, met een waarde van 249 euro. (aldus Ziggo), maar als 0,0 euro. U betaald dus niet 249 euro, u krijgt iets aangeboden wat zij een waarde toekennen van 249 euro. Dat geld terugkrijgen, zou afhankelijk van uw gekozen pakket, een paar, tot bijna 5, maanden Ziggo gratis betekenen.
Het punt is dat mijn besteloverzicht duidelijk laat zien dat onder installatiegarantie een wifiscan krijg, een supersterk modem en een monteur, en daar koppelen ze een hoge waarde aan.
Als dan in een andere mail die enkele uren later in mijn mailbox verschijnt ineens staat dat je alles zelf mag doen, waar is dan dat voordeel ter waarde van 249 euro?
Dit is dan toch misleidend naar andere klanten toe.

Hetzelfde met de aanbieding in diezelfde besteloverzicht dat ik gratis 3 wifiboosters krijg, maar er niet bij vermelden dat ik die pas weken later krijg en niet meteen zoals in het besteloverzicht wordt gesuggereerd meteen bij mijn bestelling!

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Methusalah »

In plaats van dat je je druk maakt over een zogenaamde waarde van een zogenaamde monteur die je in 99% van de gevallen niet nodig hebt kan je ook gewoon je internet aansluiten en er van genieten.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door hoopke »

Methusalah schreef:
21 jun 2021 10:44
In plaats van dat je je druk maakt over een zogenaamde waarde van een zogenaamde monteur die je in 99% van de gevallen niet nodig hebt kan je ook gewoon je internet aansluiten en er van genieten.
Waar ik me druk over maak is dat ze je van alles beloven, dit vast leggen in een besteloverzicht, en enkele uren later je opnieuw een email Sturen dat je het zelf mag oplossen, en het zal best goed komen, maar aangezien ik al 2x heb gebeld en 2x iets anders is gezegd ga ik me toch afvragen of meer mensen dit zo ervaren.

En ja ik vind het frustrerend als dan volgende week blijkt dat het niet werkt, de monteur ook pas 5-6 dagen later tijd heeft, je dus bijna 1 week een product hebt wat niet naar tevredenheid werkt, maar waar wel meteen het volledige bedrag voor wordt geïncasseerd, en als dan blijkt dat wifi op de zolder voor je kinderen ook niet voldoende is ( weet niet of je zelf kinderen hebt, maar deze zijn dan echt niet te genieten ) en die moeten dan 1 week wachten alvorens ze datgene kunnen doen wat normaliter ook kan, dan ben ik daar niet happy mee, en mijn kinderen nog minder happy.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door sjohie »

hoopke schreef:
21 jun 2021 10:32
sjohie schreef:
21 jun 2021 07:57
De stappen zijn, zélf installeren, en bij geen/afdoende WiFi in huis, béllen, en als het dan nog niet goedkomt, wordt er een monteur gestuurd. U interpreteert eea alsof die eerste twee stappen overgeslagen kunnen worden naar goeddunken van de klant.

Verder staat wat u schrijft, als installatiegarantie op de bestelling als ik het nu even snel check op hun site, met een waarde van 249 euro. (aldus Ziggo), maar als 0,0 euro. U betaald dus niet 249 euro, u krijgt iets aangeboden wat zij een waarde toekennen van 249 euro. Dat geld terugkrijgen, zou afhankelijk van uw gekozen pakket, een paar, tot bijna 5, maanden Ziggo gratis betekenen.
Het punt is dat mijn besteloverzicht duidelijk laat zien dat onder installatiegarantie een wifiscan krijg, een supersterk modem en een monteur, en daar koppelen ze een hoge waarde aan.
Als dan in een andere mail die enkele uren later in mijn mailbox verschijnt ineens staat dat je alles zelf mag doen, waar is dan dat voordeel ter waarde van 249 euro?
Dit is dan toch misleidend naar andere klanten toe.

Hetzelfde met de aanbieding in diezelfde besteloverzicht dat ik gratis 3 wifiboosters krijg, maar er niet bij vermelden dat ik die pas weken later krijg en niet meteen zoals in het besteloverzicht wordt gesuggereerd meteen bij mijn bestelling!
Installatiegarantie geven ze obv het doe het zelf pakket, stap 2, de wifiscan, doe je ook zelf als klant, met een app van ze, als je belt na eigen installatie en er is niet in elk vertrek dekking, en pas daarna, komt evt een monteur om die dekking mogelijk te maken als stap 3. Ze zeggen duidelijk niet toe, dat er standaard bij elke nieuwe abonnee een monteur langs komt om de wifi in te regelen. Die 249 "waarde" is een berekening, waarin ze meewegen dat ze voor zeg 1:100 klanten daadwerkelijk met een monteur langs moeten. Als dat 1:1 was geweest, zou u 3 maanden moeten wachten op een aansluiting, en een paar honderd euro aansluitkosten moeten betalen, want die mensen zijn schaars op de arbeidsmarkt.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
21 jun 2021 11:31
Installatiegarantie geven ze obv het doe het zelf pakket, stap 2, de wifiscan, doe je ook zelf als klant, met een app van ze, als je belt na eigen installatie en er is niet in elk vertrek dekking, en pas daarna, komt evt een monteur om die dekking mogelijk te maken als stap 3. Ze zeggen duidelijk niet toe, dat er standaard bij elke nieuwe abonnee een monteur langs komt om de wifi in te regelen.
Klinkt logisch, maar dat is niet de indruk die bij TS werd gewekt
sjohie schreef:
21 jun 2021 11:31
Die 249 "waarde" is een berekening, waarin ze meewegen dat ze voor zeg 1:100 klanten daadwerkelijk met een monteur langs moeten. Als dat 1:1 was geweest, zou u 3 maanden moeten wachten op een aansluiting, en een paar honderd euro aansluitkosten moeten betalen, want die mensen zijn schaars op de arbeidsmarkt.
Waarom zouden die monteurs schaars zijn? Zo hoog ligt benodigd kennisnivo toch niet.

PE1AGP
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2015 16:04

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door PE1AGP »

Waarom wil bijna iedereen wifi?
Als niet iedereen een tablet of laptop in huis gebruikt, leg een bekabeld netwerk aan met een paar switchen.
Maximale snelheid gegarandeerd, minder storingsgevoelig, ook voor de laptop

RonaldBunk
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2019 14:37

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door RonaldBunk »

Hm, vreemd. Bij mij hebben ze gewoon netjes direct een monteur gestuurd die zelfs de kruipruimte in is gegaan om een kabelbreuk te repareren ook gratis. Heeft alles gratis geïnstalleerd, en zelfs uitleg gegeven hoe alles werkte. Hoe er verschil in kan zitten hè. Misschien was dat kopje koffie wat ik hem aanbood wel de aanleiding. Heb verder ook totaal geen klachten. Voor de duidelijkheid, ik ben zelf netwerk systeem beheerder. Maar heb geen vinger hoeven uitsteken. En geloof me, ik ben kritisch.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Misleiding Ziggo werving nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Of, maar dat is misschien een absurd idee, je leest VOORAF de voorwaarden van dit soort acties, zodat je achteraf geen energie hoeft te steken in zinloos klagen.

Gesloten