LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog veel meer KPN-ellende

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Nog veel meer KPN-ellende

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Op 23 aug. 2008 overleed mijn man. Het Internetplusbellen abonnement stond op zijn naam. Ik wilde dat dus veranderen, maar dat duurde sowieso tot juni van dit jaar eer ze dat door hadden.
Op 23 sept. 2009 liep het abonnement af en ik zegde netjes al op 17 juli het abonnement op. Ruim op tijd zou ik zeggen.
In aug. krijg ik een brief waarin ze me meedelen dat het abonnement per 16 okt. 2009 beeindigd wordt.
Dat is toch larie! Op 1 sept. 2009 heeft mijn nieuwe provider (Online) internet en telefonie overgenomen. Ondertussen krijg ik wel weer een rekening van KPN over de maand oktober.
Ik kan bellen en doen naar de klantenservice. Ook mailen, maar krijg gewoon hele vage antwoorden waar je niks mee kan!
Ben dus niet van plan die rek. van okt. sowieso te betalen. Strikt genomen zou ik nog 7 dagen van sept. 2009 terug moeten krijgen.
Iemand nog ideeen??
O ja, voor degene die slechte ervaringen hebben met Online. Dat is jammer, want voor mij zijn ze super geweest en ik heb er geen enkel probleem mee!

Skep
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:46

Re: Nog veel meer KPN-ellende

Ongelezen bericht door Skep »

KPN is sowieso achterbaks op dit gebied. Zelfs als je volledig in je recht staat doen ze moeilijk over opzeggen en omschakelen naar lagere abonnementsvormen.

Ik heb al sinds jaar en dag internet van KPN. Jammer genoeg gaat KPN echter niet met de tijd mee en rekenen ze inmiddels torenhoge prijzen voor bijzonder lage internetsnelheden. Ik was het zat.

Een halfjaar gelden heb ik een keer of zeven gebeld om mijn abonnement om te laten zetten naar de goedkoopste variant. Mijn stilzwijgend verlengde jaarcontract was nog niet afgelopen, maar ik wilde toch naar een andere provider. Telkens deden ze vaag of zeiden ze dat dat niet kon tot mijn huidige abonnement afliep. Iedereen sprak elkaar tegen. Na drie weken kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn die mijn abonnement opeens wel zonder problemen voor me kon veranderen. Beetje raar. Het leuke is echter dat zodra je een lagere abonnementsvorm kiest ze je contract weer vernieuwen, dus zelfs met de nieuwe telecomregeling zat ik weer een jaar aan ze vast.

Nee, gelukkig heb ik nu Ziggo die een uitstekende en goedkope provider is, ondanks de haat die veel mensen hier blijkbaar tegen Ziggo hebben.
Laatst gewijzigd door Skep op 21 okt 2009 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nog veel meer KPN-ellende

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN overtreedt hiermee de Telecomwet. Sinds 1 juli jl. is deze handelswijze nadrukkelijk verboden. De OPTA heeft providers zelfs nogmaals gewaarschuwd om deze overtreding niet meer te maken. Opta kan een dwangsom van 450.000 euro opleggen als deze overtreding november a.s. nog steeds wordt geconstateerd. Zie het Webwereld artikel hieronder. Ik zou een geschil aanspannen tegen KPN bij de SGC, http://www.sgc.nl en naast al je kosten 50 euro schadevergoeding vragen. En dit probleem doorgeven bij Consuwijzer. KPN weet heel goed dat ze de wet overtreden, maar kennelijk hebben ze daar lak aan. En dat is niet de eerste keer.

http://webwereld.nl/nieuws/63825/opta-w ... omwet.html
http://www.sgc.nl
http://www.consuwijzer.nl

msp
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2009 10:19

Re: Nog veel meer KPN-ellende

Ongelezen bericht door msp »

Wij hebben ook veel ellende met KPN gehad.
3 jaar hebben wij zonder problemen gebruik gemaakt van KPN internetplusbellen + interactieve tv.
Tot 1 augustus 2009. Wij hadden ineens geen televisie en telefoon meer. Hiervover gebeld en zeiden dat wij alles hadden opgezegd en daar ook een bevestiging van hadden ontvangen. Wat dus beide niet waar was.
Per 11 augustus zou het internet ook afgesloten zijn. Maar ze konden de opzegging nog wel annuleren....Ja op papier dus wel maar in de praktijk niet.

Na 3 dagen dus weer gebeld, toen bleek alles opnieuw aangevraagd te moeten worden. Binnen 2 weken zou het geregeld zijn. Niet dus!! Na 2 weken kwam het startpakket, welke wij allang hadden, binnen en waren we €100,- lichter.
Nu zou 1 september alles moeten werken.

Dus niet. Op papier stonden er nu 2 aansluitingen actief. In de praktijk helemaal niets!.

Wederom gebeld. Ze snapten er niets van. Uiteindelijk na 5 keer te zijn doorverbonden tussen 2 afdelingen bij de 2e-lijns helpdesk terechtgekomen. Deze heeft een monteur gestuurd. De monteur constateerde dat een collega monteur een verkeerde koppeling had gemaakt in de regionale centrale.

Alles werkte dus op 3 september 2009.

Maar niet voor lang.
5 september hadden wij weer geen televisie en telefoon.
Wij gingen die dag op vakantie dus tijd om te gaan bellen hadden wij niet en op internet hadden we gezien dat er een storing op het netwerk was.
Dus zal wel goed komen.

15 september hadden wij dus helemaal niets meer. Wij weer bellen.
Kort gezegd........na 75 minuten aan de telefoon te hebben gehangen en weer bij de 2e-lijns helpdesk terecht te zijn gekomen, melde deze dat er weer een opzegging in het systeem stond per 5 september!!!???
Oplossing KPN:''.....ja we vinden het een te groot risico om het opnieuw aan te sluiten dus adviseer ik u om het niet meer te doen en bij iemand anders de diensten af te nemen. Kosten die u gemaakt heeft kunt u bij ons declareren''.

Diezelfde dag gebeld met ZIGGO, binnen een week hadden wij weer Internet en analoge en digitale tv en konden wij weer met de vaste telefoon bellen (alleen nog niet gebeld worden, want daar zat KPN nog tussen met nummerbehoud).

De telefoonkosten naar KPN waren uiteindelijk opgelopen naar €118,- welke ik nu nog steeds moet terugkrijgen. De andere kosten (abonnementskosten, aansluitkosten, kosten startpakket, dongel, e.d.) hebben wel wel al vergoed gekregen).

Van ZIGGO hebben wij 3,5 week gratis gebruik mogen maken van de diensten (internet, telefonie en analoge en digitale tv). Pas toen ons oude nummer van KPN geporteerd was zijn wij gaan betalen. Dat noem ik pas service!!

Dus ondanks alle negatieve berichten over ZIGGO zijn wij ook zeer tevreden over ZIGGO.

En KPN????? :evil:

''KPN sluit je aan'' is de slogan

Kunnen ze beter van maken KPN SLUIT JE AF!!

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Nog veel meer KPN-ellende

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Ook ik heb veel waardering voor de mensen van Online. Niets was ze teveel! En mijn aansluiting werkt prima! Hulde en zeker de mensen van de klantenservice. Kan de KPN heel wat van leren!

Inmiddels heb ik mijn klacht bij Consuwijzer neergelegd.

EnyaMae
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2009 21:10

Re: Nog veel meer KPN-ellende

Ongelezen bericht door EnyaMae »

jacqueline33 schreef:Op 23 aug. 2008 overleed mijn man. Het Internetplusbellen abonnement stond op zijn naam. Ik wilde dat dus veranderen, maar dat duurde sowieso tot juni van dit jaar eer ze dat door hadden.
Op 23 sept. 2009 liep het abonnement af en ik zegde netjes al op 17 juli het abonnement op. Ruim op tijd zou ik zeggen.
In aug. krijg ik een brief waarin ze me meedelen dat het abonnement per 16 okt. 2009 beeindigd wordt.
Dat is toch larie! Op 1 sept. 2009 heeft mijn nieuwe provider (Online) internet en telefonie overgenomen. Ondertussen krijg ik wel weer een rekening van KPN over de maand oktober.
Ik kan bellen en doen naar de klantenservice. Ook mailen, maar krijg gewoon hele vage antwoorden waar je niks mee kan!
Ben dus niet van plan die rek. van okt. sowieso te betalen. Strikt genomen zou ik nog 7 dagen van sept. 2009 terug moeten krijgen.
Iemand nog ideeen??
O ja, voor degene die slechte ervaringen hebben met Online. Dat is jammer, want voor mij zijn ze super geweest en ik heb er geen enkel probleem mee!
En je weet zeker dat Online jouw abonnement bij KPN tijdig opgezegd heeft? Nee, dat weet je niet want jij weet zelf niet wat zowel KPN als Online uitspookt, ze kunnen allebei nog zoveel zeggen.
In elk geval is het binnen KPN geen enkel probleem om je geld terug te krijgen. Je moet dan wel wachten op de slotnota die, in jouw geval, rond 16 november uit zal komen. Bel daarna terug en je krijgt een creditering over de periode 23 september - 16 oktober. De laatste rekening kun je sowieso zonder problemen storneren.

Bel gewoon even met de factuurservice na 16 november.

jacqueline33
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 dec 2004 14:08

Re: Nog veel meer KPN-ellende

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Online heeft het abonnement niet op hoeven te zeggen, omdat ik dat in mei al telefonisch had gedaan via de klantenservice en op 16 juli nog een keer per brief.
Dat Online het niet op kon zeggen had te maken met het feit, dat de KPN belachelijke dingen vroeg i.v.m. naamswijziging abonnement na overlijden van mijn man. Dit was nl. de voorwaarde van Online. Een abonnement wat ze overnemen moet dezelfde naam hebben. En ik heb inmiddels een herinneringsnota gehad over de maand oktober, maar die betaal ik gewoon niet. Heb het echt gehad met de KPN. Ze presteren het ook nog om mijn overleden man een brief te sturen met de mededeling dat ik zijn abonnement heb overgenomen. Geen greintje gevoel!

Gesloten