Online, geen diensten, wel moeten betalen.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
alieda.rook
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2016 09:34
Contacteer:

Online, geen diensten, wel moeten betalen.

Ongelezen bericht door alieda.rook » 16 okt 2019 17:31

Ik ben overgestapt naar Online. 5 september is mijn contract ingegaan maar heb pas gisteren mijn installatiepakket ontvangen.

De eerste keer dat Online het pakket had verzonden is het retour afzender gegaan zonder dat het pakket bij mij was aangeboden, PostNL had aan Online gemeld dat mijn adres onvindbaar was terwijl ik gewoon aan een doorgaande weg woon.

Ik heb gevraagd of het pakket naar een ander adres verzonden kon worden gezien er heel vaak pakketten hier in de straat niet bezorgd worden. Naar een ander adres kon niet volgens online dus het moest perse naar mijn eigen adres.

De 2e keer was ik niet thuis toen de bezorger kwam en kon ik via de PostNL site zelf een datum en tijdstip voor de bezorging kiezen. Op de door mij gekozen datum en tijd is er geen bezorger geweest.

Ook heb ik geen track/trace code ontvangen. Later bleek dat het pakket naar een afhaalpunt was gebracht maar daar was ik dus niet van op de hoogte, had ook geen kaartje in de brievenbus ontvangen van PostNL. Na een week is het pakket dus weer retour gegaan naar online. Heb toen weer gebeld om te vragen of het toch naar een ander adres verzonden kon worden, weer was het antwoord nee.

Vervolgens heb ik weer meerdere keren per mail en telefoon contact gezocht met online en uiteindelijk wilden ze het pakket toch naar een ander adres verzenden.

Gistermiddag heb ik eindelijk het pakket ontvangen. Maar nu zegt online dat ik gewoon vanaf 5 september moet betalen, ze kunnen niets compenseren omdat het volgens hun niet hun fout is dat ik het pakket nu pas heb. Zij hebben mij meerdere keren gezegd dat het pakket niet naar een ander adres gestuurd kon worden terwijl dat weken later opeens wel kon. Dus dan klopt het toch niet dat ik anderhalve maand moet betalen terwijl ik nergens gebruik van kon maken? Als ze het meteen naar een ander adres hadden verzonden toen ik daarom vroeg had ik het pakket in september al gehad en dan misschien hooguit een week te laat.

snuffel1
Berichten: 3430
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Online, geen diensten, wel moeten betalen.

Ongelezen bericht door snuffel1 » 16 okt 2019 18:43

Online geeft voor verzending in een e-mail met een T&T code aan dat het pakket verzonden is.
Uiterlijk de dag voor de oplevering van jouw abonnement ontvang je het installatiepakket met alles wat je nodig hebt om de verbinding aan te sluiten.

Online.nl stuurt een e-mail ter bevestiging op het moment dat de hardware is verzonden.
In deze e-mail vind je ook een Track & Trace code, waarmee je het pakket gemakkelijk kunt volgen.

Ben je niet thuis op het moment van bezorgen? Geen probleem. Daarna wordt je pakketje nog 2 maal aangeboden.
Mocht dit niet lukken, kun je het pakket gedurende 3 weken afhalen bij het postkantoor op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.
U had dus kunnen weten wat de status van het pakket nadat die volgens u niet verzonden kon worden is geweest en het pakket op een post.nl afhaalpunt afgeleverd was. Daarna gaat het helemaal mis want toen het pakket wel werd bezorgt was u niet thuis en kiest u zelf voor een ander bezorgmoment dus was het pakket wel degelijk middels T&T te volgen want als dat niet zo zou zijn kon u ook geen ander bezorgmoment kiezen. Als de bezorging in uw straat al niet zo fijn verloopt had u ook voor een post.nl afhaalpunt kunnen kiezen want dan u het pakket allang in uw bezit gehad. U geeft Online nu wel de schuld maar u heeft voor een deel de vertraging in de hand gewerkt en omdat de aansluiting op 5 september actief is geworden dient u vanaf dat moment te gaan betalen. Voor eventuele schadeloosstelling dient u post.nl aansprakelijk te stellen omdat zij aansprakelijk zijn voor een juiste bezorging.

berndv
Berichten: 7084
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Online, geen diensten, wel moeten betalen.

Ongelezen bericht door berndv » 17 okt 2019 09:19

alieda.rook schreef:
16 okt 2019 17:31
De 2e keer was ik niet thuis toen de bezorger kwam en kon ik via de PostNL site zelf een datum en tijdstip voor de bezorging kiezen. Op de door mij gekozen datum en tijd is er geen bezorger geweest.

Ook heb ik geen track/trace code ontvangen.
Kunt u mij uitleggen hoe u wel kunt inloggen en een ander bezorgmoment kunt kiezen als u geen track en trace code heeft? Dat doet u normaliter met de track en trace code toch? Dan kon u toch met diezelfde login ook zien wat er gebeurd is na die 2e poging. Het pakket blijft gedurende 1 week op het postkantoor liggen (of 2 weken als het nog in september was), dus na die 2e bezorgpoging op het door u gekozen tijdstip heeft u niet gedacht om zelf contact te zoeken met online?

Ik vind het wel vreemd dat u moet betalen vanaf 5 september, maar aan de andere kant ook weer niet.

Plaats reactie