LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Online] Het DRAMA wat Online heet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jackel7007
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2009 12:23

[Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door jackel7007 »

Sinds 3 jaar ben ik klant bij Online, en ik ben er nu helemaal klaar mee.
Ik zal even kort samenvatten waar het mis gaat, en wat ik afgelopen tijd geprobeerd heb om het goed te krijgen.

- De aanleg 3 jaar geleden liet langer op zich wachten dan beloofd
- Eenmaal aangelegd was de snelheid de helft van wat ik moest halen (2 mbit ipv 4 mbit)
- Problemen met telefonie, zeer vaak geen verbinding met als gevolg dat je onbereikbaar bent.
- snelheidsverhoging van 4 naar 8 mbit! maar niet voor ons, inmiddels zaten we wel op 4 mbit
- na lang zeuren en vaak de helpdesk bellen een nieuw modem gekregen, snelheid is nu iets beter maar nog geen 8 mbit ik zou veel te ver van de centrale zitten (terwijl ik er nog geen km vanaf zit, ik woon in een klein dorp)
- uiteindelijk toch 8 mbit gekregen maar ondertussen heb ik wel behoorlijke kosten gemaakt om steeds te bellen naar de helpdesk, om nog maar te zwijgen over de tijd die erin gaat zitten.

Nu heb ik eind vorig jaar een ander modem gekregen, en hiermee zouden de telefoon problemen opgelost moeten zijn. niet dus.

Tevens ben ik zelf werkzaam in de IT, en spreekt het voor zich dat ik mijn eigen netwerk wil kunnen bouwen. Echter het nieuwe modem zit helemaal dicht getimmerd en je kan er als eind gebruiker niets mee doen!

Ik heb eind vorig jaar nogmaals naar de helpdesk gebeld, en hun voor de 5e keer voor het blok gesteld dat ik nu wel eens een tegemoedkoming wil. En dan niet 2 maandjes lang 5 euro korting op mijn abbonnement maar gewoon een reeele vergoeding voor alle ellende.

Je raad het al, ik zal terug gebeld worden, en vervolgens hoor je er niets meer van.

Na 3 jaar en een keer of 50 bellen met de helpdesk heb ik dus:

- Nog steeds traag internet
- Een lijn met een ping die hoger is dan gemiddeld
- Een netwerk waar ik niet zelf aan kan instellen wat ik wil (bv firewall)
- Een telefoonlijn welke elke week opnieuw problemen geeft
- Regelmatig duitse spookgesprekken door mijn telefoongesprekken heen
- Veel kosten gemaakt aan de helpdesk
- Tal van beloften dat men er nu echt iets aan gaat doen, en mij terug gaat bellen

Dus let op, denk even goed na voor je online neemt! De kwaliteit is zeer teleurstellend en het ergste van al is dat ze je absoluut niet helpen.

Mocht je ondanks dit advies toch beslissen om met online in zee te gaan, raad ik je aan om bv een gmail adres te gebruiken ipv je online adres. In dat geval kan je later eenvoudig terug weg bij je provider zonder dat je je e-mail adres weer kwijt bent.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: [Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door devious »

Weinig reakties...

hmm
Voor iemand uit de IT maak je wel veel blunders, en ja, dat maak ik op uit je post.
Verwacht je niet teveel van een ADSL leveranciertje? Waarom neem je geen KPN of XS4All als je zò graag je eigen VoIP-centrale wil bouwen compleet met binaire octetten uit cat.I voor je "thuisnetwerk"? :shock:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: [Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door renegade66 »

Tevens ben ik zelf werkzaam in de IT, en spreekt het voor zich dat ik mijn eigen netwerk wil kunnen bouwen. Echter het nieuwe modem zit helemaal dicht getimmerd en je kan er als eind gebruiker niets mee doen!
:lol: :lol: werkzaam in de IT?
en jij weet dan niet dat een dergelijk modem never nooit een betrouwbaar netwerk zal wezen?
waarom zet je er dan geen goede cisco router achter?

en al 3 jaar bezig met deze pruts provider?
als goed it'er had je die online er allang uitgeknikkerd.
dan ga je niet 3 jaar lopen klooien.

net wat devious zegt, je begint al met aardig wat blunders als IT'er.

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: [Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door goorix »

Ik vind het met die blunders wel meevallen hoor.
Maar goed, dat laat ik aan de anderen over .
Natuurlijk is het standaard modem dat je krijgt meestal niet wat je hebben wilt. Zelf zit ik ook bij online en het standaardmodem is hier welgeteld 2 keer gebruikt. 1 keer om de lijn te activeren en te kijken welke VCI/VPI er werden gebruikt, en 1 keer omdat de voeding van mijn eigen modem (Fritz!box ) het opgaf en ik dus eerst een andere voeding moest regelen; en daarna is ie snel weer de doos ingegaan.
Maar ik ben om een heel andere reden pislink op Online.
Wij hebben ook een jaar of 3 nu dit abo waaarin we 4Mb snelheid hebben en dat heeft altijd prima gewerkt. Zelden eens een DNS Lookup storing gehad van zeer tijdelijke aard, maar soit, dat moet kunnen .
Tot we vorige maand een email kregen van online met een halleluja verhaal waarin ons onomstotelijk werd meegedeeld dat onze snelheid omhoog zou gaan en tussen de 10 en 20 Mb zou komen te liggen. Nou, de vlag uit natuurlijk. Op de genoemde datum merkten we inderdaad dat we in de avonduren even werden overgezet op een andere ATM. Nieuw IP adres gekregen. Een beetje lastig maar niet onoverkomelijk.
De snelheid is echter nog steeds 4 MB.
Diverse malen hierover contact gehad met Online, waar men zeer klantonvriendelijk de telefoon beantwoort en men wist te vertellen dat dat alleen zou gelden als je je abo zou upgraden naar een plus abo.
Dat nu staat dus NIET in de brief. Verder een ***verhaal dat het technisch niet mogelijk zou zijn, we zouden te ver van de centrale af wonen. Inderdaad, wel 758 meter, dus waar gaat het over. Volgens http://www.speedtest.nl moet je hier in theorie zelfs 24MB kunnen halen tot een afstand van ong. 1500 meter, dus dit is ook lulkoek. Vandaag maar weer eens contact gehad en nu zelfs een "medior" aan de lijn gehad.
Die wist mij te vertellen dat die brief niet voor ons was. die had enkel naar de plus abo's gestuurd moeten worden. b.t.w., in de brief wordt geen enkel woord gezegd over welk obo dan ook, en men was niet van plan onze snelheid te verhogen. ( Ook is er geen brief verzonden met, sorry, foutje van ons, u had die brief niet moeten krijgen, of zo helemaal niets, ook niet na 2 keer telefonisch contact). Toen ik dus de brief voorlas en zei dat deze werkelijk niets aan duidelijkheid te wensen overliet en dat ik dus toch ook echt die snelheid wil hebben van minimaal 10 MB, zoals in de brief vermeld, werd het gesprek wederom beëindigd door de medewerker van online. Men belooft je wat en je krijgt het gewoon niet. Het lijkt wel een zo'n actie waarin je een auto hebt gewonnen maar die nooit krijgt. Is dit niet bij wet verboden?

Wie heeft er nog meer zo'n brief van Online gehad maar niet de snelheidsverhoging?
Dit speelt in postcode 1687, maar zal ongetwijfeld ook elders in het land plaatsvinden.
Is hier wettelijk iets aan te doen?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: [Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door renegade66 »

Online heeft 2 soorten internet. Simpel van Max 4mb en snel internet tot 20 MB. En fiberfast. Ik neem aan dat je niet het goedkoopste abbo hebt dus zou je gewoon die beloofde snelheid moeten kunnen halen.

Ik heb zelf ook snel internet en zit op iets meer dan 900m van de centrale en haal nu sinds kort 19,6mb.
Ik denk dus dat ze je gewoon belazeren want er bestaat geen plus abbo en is ook een onzin verhaal dus.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: [Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door devious »

ìk denk dat je gewoon een goedkoop abo hebt en misschien inderdaad wel een verkeerde brief hebt gekregen. De verbindingen worden niet meer geknepen op het KPN-netwerk. En als jij nou echt denkt dat je voor 2 tientjes per maand echt naar de 20 Mbps moet gaan...Kijk dan voor de gein eens wat zoiets kost bij een concurrent. Ik betaal veel meer, dat kan ik je wel vertellen.

En foutjes.... zijn wettelijk toegestaan hoor. JIj hebt een goedkoop abo genomen. Dan is het ook je eigen verantwoording je ervan te vergewissen waarom het een goedkoop abo is. Omdat de lijn wordt geknepen dus. Is niets geheimzinnigs aan en is al lang bekend. Als je zo'n gewoon abo had, dan had je ook een geknepen lijn, maar dan capped op 8 Mbps. Die cap is er nu vanaf. Maar jouw cap is geen cap. Dat is een heel profiel. Een goedkoop profiel, en ook na de "uncap" blijft dat profiel staan. En dus gaat je snelheid niet omhoog. Alsof je een blok hout onder je gaspedaal hebt gelegd. Kun je wel kerosine tanken; sneller ga je niet...door dat blok hout! Dat je brief hebt gekregen dat je nu kerosine hebt...dat blok hout ligt er nog. Foutje. Sorry. En ja...dat mag. Waarschijnlijk krijg je nog een excuus brief of heb je die al gekregen...

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: [Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik vraag me sterk af of je in de woonplaats waar je zit wel ene eigen centrale hebt.
Kan best zijn dat de kabel waar je op zit veel langer is dan je denkt.
Oude kabels maken het ook niet beter, kan ook slechte kabel zijn zoals ik had met 2e aderpaar.
Me ouders wonen iets dichterbij de centrale. maar komt maar tot 7Mbit met tele2.
Ik heb online, niks op ana te merken. Behalve dat ik twijfel heb over de dns.
Maargoed ik haa zo ene 11Mbit en dat is max. voor 2.7km
En het is algemeen bekend dat adsl nooit geeft wat je denkt.
KPN en Xs4all zou ik zeker niet aanraden, eerder afraden. ze zijn duur,
en je krijgt echt niet meer snelheid, eerder minder...

En modem dichtgetimmert.. van online ? die van tele2 zijn dichtgetimmert ja.
Vraag me dus af wat voor modem je hebt. oh ik heb geen voip van online.

Ik raad een maildomein aan, is niet duur en je kan makkelijk wisselen.

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: [Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door goorix »

Hallo allemaal,

Dank voor de reacties.
Kennelijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest, dus hierbij een scan van de brief van Online.
Die is, dunkt mij, toch heel duidelijk. Er staat klip en klaar dat mijn internetsnelheid omhoog gaat en komt te liggen tussen de 10 en 20 MB. Daar is geen speld tussen te krijgen.
Er wordt met geen woord gesproken over wat voor abo dan ook. Of ben ik nou gek? dacht het niet.

goorix
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2006 16:28

Re: [Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door goorix »

Hmmm, vreemd, de bijlage wordt dus niet getoond. Jammer.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: [Online] Het DRAMA wat Online heet

Ongelezen bericht door devious »

even kopieren en plakken in een txt-bestandje. dan weer kopieren en hier plakken.

en verder: je hebt gewoon een verkeerde brief ontvangen. Waarschijnlijk heeft iedereen van Online die op het KPN-netwerk zit zo'n brief ontvangen. Ik denk eerlijk gezegd dat veel klanten het zogenaamde "SnelInternet" hebben. Die hadden op het KPN-netwerk 8 Mbps en gaan naar "tot 20 Mbps". JIJ hebt echter het "GoedkoopInternet" en dat is àltijd 4 Mbps. Dus èn op het KPN-netwerk èn op het dekkingsgebied van Online. Hoe je dat ook wendt of keert: dat blijft 4 Mbps.
Ergo: foute brief...En waarom zou je er zo'n punt van maken? Je gaat voor minder geld naar sneller internet volgens de site:
Snel Internet/BestDeal>>€ 9,50 /mnd & Na 9 maanden € 24,41...jaarcontract..ìk zou ze ff bellen als ik jou was.

Internetsnelheid
De internetsnelheden die wij weergeven zijn de maximale up- en downloadcapaciteit van de verbinding.
De snelheden die voor jou gelden komen misschien lager uit.

Je werkelijke internetsnelheid hangt af van de volgende factoren:

De locatie van je woning ten opzichte van de wijkcentrale;
De capaciteit van de servers waarvan je een bestand wilt ontvangen;
De drukte op het internet;
De plaats van je draadloos modem thuis;
Het aantal met internet verbonden apparaten in je huis;
De leeftijd, netwerkkaart, instellingen en software van je computer(s);

Wat betekenen de up- en downloadsnelheden?
20 Mb/s 1 Mb/s betekent dat je tot 20 megabit per seconde kunt downloaden van het internet en tot 1 megabit per seconde kunt uploaden. Het downloaden van een zwaar bestand van 3 MB (bijvoorbeeld een muziekbestand) kost circa 2 seconden bij een snelheid van 20 Mb/s.

Gesloten